petak, 25.01.2008.

MGS

Ako se pitate što znači ovaj naslov bloga, evo objašnjenja. Nisam freak, ali posebno cijenim ovo i zaista je remek-djelo. PS sam prije igrao puno, više nemam volje, a ni vremena, no ovo je nešto drugo, samo da podijelim mišljenje s vama...

INTRO

Za one koji ne igraju Metal Gear Solid: Možda se neki od vas pitaju: «Kako te može toliko zanimati nešto što je samo jedna ratna 'igrica'??» Ukoliko i ti tako misliš, mogu samo odgovoriti: «Potpuno si promašio bit MGS-a». Osobno, MGS bi jednako cijenio i kada bi govorio o čišćenju prozora, bez imalo ironije. Rat nije smisao MGS-a, već je ratno okruženje izabrano i stvoreno zbog jednostavnog razloga jer je baš u njemu svi čovjekovi osjećaji i djela dolaze na vidjelo: «Mržnja, osveta, strah, želja za zaštitom sebe i bližnjih, ljubav, oprost, suosjećanje...». Osim toga, rat je iznimno snažno obilježio čovječanstvo od samih njegovih početaka. MGS sadrži izraženu, antiratnu poruku, poziva na mir, suosjećanje i hrabrost. U ovom slučaju, stavljanje ratne okoline u prvi plan je simbolika proizašla iz nakane kreiranja situacija u kojima se ljudski osjećaji najsnažnije raspoznaju. Osjećaji. Također jedna od tema MGS-a... MGS nije samo kratica za «Metal Gear Solid», već i za «Meme x Gene x Scene», glavnu tematiku dosadašnjih nastavaka spomenutog serijala. Navedena tematika bi se slobodno mogla prevesti kao «Memorija x Genetika x Sceniranje», čime se u samo tri riječi može opisati srž MGS-a.

Metal Gear Solid ~ Gene


Prvi nastavak, općenito rečeno, govori o genetici, o kloniranim osobama koje su nastale kao posljedica eksperimenta genetičke «proizvodnje» vojnika savršenih sposobnosti, koje je vlada SAD-a željela iskoristiti kao pijune u svojim sebičnim ciljevima dominacije nad cijelim svijetom. Projektom «Les Enfante Terrible» (fran., prijevod: «Strašna djeca», izraz korišten za, citiram «Hrvatski leksikon», one koji svojom pretjeranom otvorenošću dovode u neprilike) nastali su Solid (inferiorni klon) i Liquid Snake (superiorni klon), djeca s imenima prepunim simbolike. Solid označava čvrsto, «solidno» agregatno stanje, što vrlo dobro odgovara njegovom moralu, moralu pozitivca, koji se bori za dobrobit idućih generacija bez obzira na cijenu.

Liquid Snake je jedan od antagonista serijala, čije ime označava njegovu nepostojanost, njegovu slabost u crtanju vlastitih životnih linija. Liquid je osoba koja dopušta da mu njegovi geni zaključavaju granice, te dopušta «prokletstvo vlastitih gena». Spomenuto prokletstvo savršeno objašnjava nastavak njihovih kodnih imena, «Snake». Solid i Liquid su prokleti na samom početku (u prenesenom značenju), kao što je u Knjizi Postanka Bog prokleo zmiju (Snake). Ogroman je pritisak živjeti sa spoznajom da si samo plod nekog eksperimenta koji je pokrenula politička struja, osoba čiji identitet ne gradiš sam, već si proklet genima na samom početku, te pretvoren u običan «stroj za ubijanje, izvršenje vladinih želja». Ali postoji bitna razlika između dva brata, Liquida i Solida. Dok Liquid nije imao volje i snage za suprostavljanje svojim genetskim potencijalima, te je dopustio da ga vodi želja za ratom, Solid je nadjačao svoje osnove, te se počeo boriti u ono - u što vjeruje. Znači, prvi nastavak nas uči kako možemo nadjačati čak i svoje gene, te govori o Božjem daru čovjeku - slobodi izbora. Odnosno, da život nije more na kojem plutamo nošeni valovima svojih gena, već more kojim plovimo u svom čamcu, veslajući onim ritmom i tempom kojeg mi odaberemo. (Sjetimo se samo stiha pjesme «Way to fall», «...there is hole inside my boat»...»).

MGS2:SoL ~ Meme


Drugi nastavak govori o manama i prednostima započetog digitalnog doba, prijenosu informacija, kulture i bitnih podataka na mlađe generacije. MGS2 je doživio smjenu generaciju i u obliku igrivog lika, koji je sada prvenstveno Raiden, a tek onda Solid Snake. Hideo Kojima, otac MGS-a, tvrdi kako je jedan od razloga promjene protagonista taj, što je igrača želio odmaknuti od Solid Snake-a, te napraviti distancu, kako bi igrač igrajući s Raidenom upoznao Solidove osobine, što je mnogo teže kada je on igrivi lik i igrač se poistovjećuje s njime.

Dvojka govori o Raidenu, koji je kao i Solid u svojim prethodnim misijama, jednostavno iskorišten. Raiden je iskorišten od strane The Patriots-a (tajne, najmoćnije svjetske organizacije) kao dio S3 plana, čiji je cilj gotovo identičan cilju «Les Enfante Terriblea» - stvaranju vojnika savršenih sposobnosti. Ipak, S3 se temelji na drugčijoj filozofiji; dok se «Les Enfante Terrible» temelji na stvaranju genetske osnove, S3 je osnovan na drugoj teoriji - da nisu geni ti koji određuju čovjeka, već se kroz koncept vitualnih i realnih doživljaja pravilnim tijekom može pretvoriti bilo kojeg vojnika u heroja poput Solida Snakea. Drugim riječima, teorija na kojoj je osnovan S3 govori da svatko može postati svakim pod pravim uvjetima i okolinom; odnosno, da nisu geni ti koji određuju čovjeka, već baš ono što sam i nabrojao - okolina, iskustvo, traume, sjećanja i osjećaji. I baš zbog toga drugi nastavak govori o «Meme» (memoriji), koja nas vjerojatno određuje više od gena. Odnos između Raidena i Solidusa sinoniman je onome između Big Bossa i Solid Snake-a, a među mnoštvom «dječjih vojnika» koji su služili pod Solidusom izabran je baš Raiden, jer je jedini usmjerio pogled prema naprijed i rekao «Zbogom!» prošlosti. Raiden je svoju memoriju i traumatizirana sjećanja ostavio iza sebe, a prolaskom kroz S3 plan evoluirao je kao čovjek i praznu ploču svog karaktera popunio svime što je osjećao za vrijeme misije.

Među mnogim igračima MGS-a postoje dileme i dvojbe dali se sve što se zbilo u Big Shellu, odnosno Arsenal Gearu, uistinu zbilo, ili je samo riječ o VR (Virtual Reality) misiji. Sentence poput: «That is the way they want you to think», te «There is no such thing as absolute reality in this world» izišle iz usta Solida prenose nam Kojimin odgovor na naša razmišljanja - kako je nebitno da li se nešto uistinu zbilo, već da se trebamo boriti za ono u što vjerujemo bez obzira na realnost i virtualnost, između kojih će svaka prohujala godina brisati granicu. Također, «Meme» tematika izražena je kroz predaju pismene, usmene i digitalne ostavštine mlađim generacija, te je jedna od pouka da kroz glazbu, filmove, literaturu označimo i izrazimo obilježja naših života i vremena u kojem živimo, te sve prenesemo na mlađe generacije - baš kao što je Kojima sa MGS2:SoL i napravio. ----

MGS3: SE ~ Scene


Treći nas nastavak «bondovskog» stila vraća nas u šezdesete godine prošlog stoljeća, i upoznaje s Big Boss-om; genetičkim ocem Liquida i Solida. Kao i u prethodna dva nastavka, priča govori o njegovom iskorištavanju od strane vlade pod utjecajem The Patriotsa. U vremenu hladnog rata, sukobila se politika američkog predsjednika Johnsona, koji je postavljen za predsjednika nakon atentata na JFK-a, i post-staljinističke političke struje Nikite Hruščova kojemu su Brežnjev i Kosygin predstavljali prijetnju sa svojom oporbenom politikom koja se temelji na poboljšavanju gospodarskih i političkih odnosa s SAD-om. Priča iznosi «pravu» istinu, uzroke i posljedice Kubanske nuklearne krize, kao i drugu stranu istine o rivalstvu između dviju velesila u svemirskim istraživanja. GS3 je prezasićen osjećajima, emotivno težak, evoluiran prethodnik MGS priče, koji govori o «žrtvenom janju», ikonskom domoljublju, koje je (simbolički rečeno) raspeto na križ postavljen na granicu socijalizma i kapitalizma. The Boss je zadnji živući potomak «Wiseman Committee»-a, dvanaestorice čelnih članova «The Philosophers-a» (kasnije nazvani «The Patriots»), osoba koja je promijenila tijekom borbe Drugog svjetskog rata; jedan od najsposobnijih vojnika tog vremenskog razdoblja.

Odnos između The Boss i Big Bossa (koji je dobio je tu titulu nakon eliminacije The Boss) je neobjašnjiv i specifičan; ona mu nije bila samo ljubav, već i neki oblik učitelja, majke, prijatelja i ratnog suborca. Kratko rečeno, čudan mix svega navedenoga. The Boss je imala svoju misiju - kojoj je ostala vjerna do kraja. Pristala je završiti ubijena od ruke svoga učenika kako bi sprječila razvijanje hladnog rata u nuklearni. Pristala je ostati istovremeno upamćena i kao izdajnik SAD-a, i kao neprijatelj SSSR-a. Spremno je pristala poslati u smrt pred Big Bossa jedinicu The Cobra, koja joj je bila mnogo više od obitelji. MGS3 je prezasićen osjećajima, emotivno težak, evoluiran prethodnik MGS priče. Treći nastavak govori o «Scene» tematici, no možemo reći da svi nastavci u neku ruku govore o spomenutom sceniranju - o običnim ljudima koji stradavaju, umiru i krvare zbog čega? Zbog sebičnih političkih ciljeva i međusobnih sukoba vrhovnika.

Naslov «Snake Eater» također ima preneseno značenje. S jedne strane (doslovno značenje), efektna je sličica preživljavanja u džungli, života u ekstremnim uvjetima gdje treba biti zadovoljan kada se pronađe ikakva hrana. S druge strane (simboličko značenje), govori o Zmiji (Naked Snake) koja je bila prisiljena jesti (ubiti) druge Zmije (The Cobra Unit); govori o nekoj vrsti kanibalizma na koju je čovjek prisiljen u iskorištavanju. Svaka Cobra nosi ime po osjećaju kojeg nosi u borbu. Pobjedivši sve Cobre, osjećaji koje su oni nosili postajali su dio njega; The Pain (Bol), The Fear (Strah), The End (Kraj), The Fury (Bijes), The Sorrow (Tuga) i The Joy (Užitak). Tada Big Boss više nije bio onaj koji, citiram The Boss, «not yet found an emotion to carry into battle», već je kroz bol i ostale osjećaje evoluirao, slično psihološkom evoluiranju Raidena, te pretvorbi Solid Snake-a u heroja. Istina je da je tematika iskorištavanja u MGS-u predočena u ratnom okružju, no ona je primjenjiva na gotovo sva društvena i poslovna uređenja u svijetu. Sama kapitalistička hijerarhija potencijalna je nepravda. Socijalistička društva također. A negdje na granici između, u kompletnoj anarhiji i političkim i ne-znam-više-kakvim-sve-ne sukobima padaju žrtve...

OUTRO

Sve navedeno nije niti jedna stotina divote Metal Gear Solida. Pristup igre tjera na razvijanje intelekta, a životinje koje se pojavljuju u nastavcima također su pažljivo odabrane s obzirom na simboliku (leptir...). Vrijeme i atmosferska stanja također izražavaju simboliku, kojom je MGS popunjen do te mjere da i položaj glave likova na službenim crtežima mnogo toga govori. Kao i tajna skrivena slova, priča složenija od sapunica (ali s iznimnom kvalitetom), neopisivo lijepe pjesme i melodije s MGS soundtracka (ima ih oko stotinjak, dosta vokalnih). I opet nisam niti blizu najbrajanja svega, mogao bih nastaviti do sutra, no već me oči bole od kompjutera po odlazim... Pozdrav.

[18:39 - 6 ]
Komentari | Isprintaj | #

Post prvi

Evo, prvi post, prvi blog. Ja sam Chmatz, iz Karlovca. Gimnazija, 1. razred. To piše i tu desno, pa ajde... Nakon brojnih nagovora odlučih i ja otvoriti blog. Pisat ću malo o sportu (tjedni pregled) malo o sebi, događajima koji su obilježili (tje)dan i o školi i tako.

Nakon pomalo "glupog" ulaska u školu, u prvo polugodište (3.93, LoL za moje standarde, i očekivanja), neš me puklo, ne znam kaj. Krenula fizika, kemija (dobio 5, a lani testovi redom jedinice), svako malo me neš boli, ali dobro se osjećam, inače sam jako živčan. I ništa posebno u zadnje vrijeme. Merlin dobio prvu jedinicu danas (klanjam ti se čovječe), njegov frend Syebo također. Jedva čekam subotu, Div slavi rođendan.

Ofkors, razveselio me mali Tsonga ulaskom u finale Aussie Opena (joj kad zdere Đokicu, hehe) i poraz Tate Rogera. Istovremeno se grizem do početka utakmica Hrvatska-Francuska, EP u rukometu, i Real Madrid-Villareal ovaj vikend. HRT2 prenosi.

Skoro sam zaboravio... Pozdrav cijelom razredu (posebno vama koji ste me nagovorili na ovo) i ostalima. I Franji i Milivoju i Udiljakici i ostatku bolešnjika.
Sad možete malo komentirat i dati svoje prijedloge što da pišem.


Za kraj prvog posta, par viceva:
Fata imala šestoro djece i svaki se zvao MUJO. Pita neko Fatu:
- Kako ih raspoznaješ?
- Lako, po prezimenima.

U jednoj policijskoj stanici dobili policajci novu opremu, a između ostalog i nove, specijalne satove. Napravio šef policijske postaje sastanak i počeo im objašnjavati.
- "Ovo su specijalni satovi. Sa njima se možete i kupati."
Na to će jedan policajac:
- "A gdje se pušta topla voda?"

[17:28 - 7 ]
Komentari | Isprintaj | #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.