Antene za prijam medijskih manipulacija
1. Neinformiranost – ne postoji osnova za bilo kakvo razmišljanje ili povezivanje podataka u suvislu cjelinu.
Najčešće poslijedica nezainteresiranosti, zbog osobnog ne/zadovoljstva, koji usmjeravanja pažnju isključivo na vlastitu situaciju, tako da se ne percipiraju događanja izvan te uske osobne domene. Vječitim provociranjem straha za budućnost ili hedonizma ( različiti mamci za različite žrtve ) mediji takve ljude ostavljaju prepuštene i podložne svojim serviranim saznanjima i zaključima. 2. Nedovoljna inteligencija – nesposobnost šireg zahvaćanja, duboljeg fokusiranja na fenomen, te nemogućnost suvislog povezivanja podataka u logičku cjelinu. Tu se obrazovni sustav brine da se djecu intelektualno devoluira i demotivira za učenje forsiranjem zapamćivanja nepotrebnih podataka, umjesto poticanja na promišljanje pojava koje ih okružuju. 3. Naivnost – jedan vid mentalno-emocionalnog ograničenja ili nezainteresiranosti da se osjeti " ono nešto čudno " ili da se tom zamijećenom " čudnom " posveti neko vrijeme propitivanja " Zašto je to čudno ? Što bi to moglo biti ?" , već se sve shvaća i prihvaća doslovno i bez propitivanja. Češće prisutno kod osoba mlađe dobi ( neodstatak životnog iskustva pogrešne procjene uslijed apriornog povjerenja ), nižeg obrazovnog statusa ( nesklonost refleksijama, neuvježbanost promišljanja, ... ) ili izrazito plemenitih i velikodušnih osoba smanjenog interesa za psihologiju i društvene znanosti uopće. 4. Obiteljska uvjetovanost – nacionalna, religijska, politička ... 5. Tradicionalizam – fokusiranost isključivo na društveno uokvirene ( zadane ) sadržaje / interese i uhodane načine razmišljanja. Neke od najčešćih floskula, koje redovito slušamo kao poslijedicu neobavještenosti, neinteligencije, naivnosti ; obiteljske i tradicijske uvjetovanosti ... " Politika je kurva. " Da se slučajno pošteni ne bi počeli baviti njome – treba ih unaprijed blokirati osjećajem krivnje ili nemoći. " Zaslužujemo vlast kakvu imamo. " To bi bilo istina kada bi funkcionirala prava demokracija, a ne simbioza politike i krupnog kriminala pod zaštitom zakona. " Svi su lopovi, pa onda bolje pustiti one koji su se već namirili. " Nelogično je i iracionalno osuđivati nekoga za nešto što još nije učinio, te podjednako tako smatrati da se patološki materijalisti ikada mogu konačno zasititi zgrtanja bogatstva. " " Nigdar ni bilo, da ni nekak bilo. " Bilo je gore, kada kvalitetni ljudi nisu poduzimali ništa. " Ne bi se štel mešati. " Zaboravljajući da kad tad, ono što dosegne našeg bližnjeg, uskoro čeka i nas - tu ne treba biti vizionar. " Treba prvo počistiti u svom dvorištu, tj. krenuti od sebe." Što je kvalitetan savjet, ali se često, gotovo obavezno koristi u kontekstu sputavanja od daljnjeg čišćenja van svog dvorišta, kao da se drugdje van toga ne događa ljudski život. I tako ta jednostasvna rečenica toliko dugo vremena programira tako ogroman broj ljudi. Ranije je to bila zadaća Crkve, a danas sve više i New Age-a - da vrlo uspješno provode tu ( za vlastodržce najbitniju ) manipulaciju, potičući ljude vječito na introspekciju vlastitih grijeha, osjećaj krivnje i potrebu za samousavršavanjem, kako slučajno ne bi prstom uprli u neke druge, daleko veće grešnike i maknuli ih sa svoje grbače. " Mudro i produhovljeno " tupljenje o tome da smo svi odgovorni ( ali ne uz istovremno isticanje kako postoje drastične razlike u toj odgovornosti ! ), da trebamo krenuti od sebe, i stalno iznova kretati od sebe ... te tako vječito čekati druge da dovoljno odrastu ( što je kontra svake evolutivne logike o koju se ti isti propovjednici toliko zdušno zaklinju !!! ) - neprekidnim ponavljanjem ulaze u podsvijest i na taj način vrlo intenzivno sputavaju ljude u prirodnom procesu razvoja od osobnog ka društvenom. Sve te floskule itekako odgovaraju vladajućim uzurpatorima, stoga ih mediji ne razotkrivaju, nego ih čak i oni plasiraju. I tu masku prezentiraju kao svoju " kritiku " vlasti. |
< | rujan, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |