Sjedeći mirno, ne radeći ništa. Proljeće dolazi, trava raste sama po sebi.

ponedjeljak, 28.11.2011.

O zen meditaciji







Čitao sam upozorenja da meditacija može biti opasna i da bi je
trebalo raditi samo pod osobnim nadzorom učitelja. Mislim da to
nije točno. Ukoliko grupa dovoljno razumnih ljudi želi sjediti zajedno
otprilike otprilike jedan sat,biće to savršeno dobro. Međutim,ukoliko
neki od članova te grupe žele vidjeti mističnu svijetlost i astralne
pomagače,kao i vizije i uzvišene duhove kako se kupaju u moru
svjetlosti,može se stvoriti nervoza ako rezultati neće biti povoljni za
čitavu stvar. Buddhino učenje je za prosjčnog,normalnog čovjeka.
Ono je metoda transformiranja svakodnevnog života,ponašanja i
aktivnosti običnog čovjeka u duhovnom vježbanju. Budistička škola
nije škola magije. Uz Buddhino učenje i njegovu pomoć ne možete
proricati budućnost,niti možete koristiti učenje da bi saznali jeste li u
prošlom životu bili Lui XIV. Buddhino učenje ne može se iskoristiti
kako bi se razvilo treće oko ili vidjela boja aure ljudi oko vas.

Jedan kineski zen učitelj putovao je sa nekoliko učenika do glavnog
grada i zaustavio se pored rijeke. Naišao je redovnik druge budističke
škole i upitao zen redovnika može li njegov učitelj činiti čuda. Njegov
učitelj,reče redovnik iz druge škole,veoma je talentiran i duhovno
razvijena osoba. Ako bi se našao na jednoj obali rijeke,a netko drugi
stajao na drugoj obali i ako bismo mu dali četkicu,a onom drugom komad
papira,tada bi se na tom papiru ispisivala slova koja je majstor na drugoj
strani obale ispisivao četkicom po zraku. Zen redovnik odgovori da je i
njegov učitelj veoma talentiran i duhovno razvijen čovjek, jer on također
može činiti najnevjerojatne stvari. Kada bi bio umoran,na primjer,on bi
spavao,a kada bi bio gladan,on bi jeo.

Janwillem van der Wetering,"Prazno ogledalo - dnevnik zen
redovnika",Beograd,2003., str. 33-35;



- 19:42 - Komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj ako želiš - #