/

ponedjeljak, 13.02.2012.

Šteta

U ono doba (prije deset godina) internet je bio spor i skup, a
Napster je bio nedavna i neprezaljena povijest.
Srecom, u gradskoj knjiznici si mogao posuditi cde i skinuti
glazbu s njih, skoro pa besplatno.
Sjecam se, jednog dana sam posudila dvostruki Greatest hits
Whitney Houston. Na omotu je Whitney stajala na ljestvama s busilicom,
ulovljena usred vjesanja vjerojatno pedesete zlatne ploce na zid.

U mom drustvu,ako si drzao do sebe, kao tinejdzer nisi govorio glasno da slusas Mariah Carey ili Celine Dion.
Imao si mozda par njihovih pjesma, negdje sakrivenih u nekom folderu,
ili cd medju knjigama.

Po nekoj logici, Whitney Houston nije bila daleko od tog djira.
Ali dok sam rippala pjesme s cda i ljutila se kad se neka pokazala necitljivom, nije mi uopce bilo stalo da se skrivam zbog Whitney.
Ona je imala talent i bila je zgodna, a nije nikad hodala uokolo polugola kao sto su Carey i Aguilera radile u to doba.

Kod Whitney, te nista nije nerviralo, osim toga sto se povremeno mlatila s muzem, i, govorilo se, rekreativno se drogirala. Snimila je relativno malo albuma, ali imala je hrpetinu hitova. Najnagradjivanija inajprodavanija pjevacica. Miljenica Amerike, njena verzija himne usla je na Billboard i stalno se spominje kao jedna od najboljih, i izvlaci kao primjer kad netko zabrlja himnu. Snimala je filmove, i nije glumila lose, za razliku od Madonne. Pjevala je pop pjesme, ali one nisu bile preglupe.
Nisi joj mogao nista zamjeriti.
(Tada nisam pojma imala da ju vec godinama optuzuju da njena glazba nije dovoljno crna i da se prodala bijeloj pop publici. Niti da je brak s Brownom farsa.)

Bila je jednostavno mocna. Dugi tonovi,visoki ali ne iritantni, snazan glas u krhom tijelu, jezenje koze koje si uvijek osjecao u nekim dionicama. Pjevala je s lakocom i bila odgovorna za mnoge grozne nastupe na karaokama i talent souovima, ali i za mnoge sjajne nastupe.
Kad dobro otpjevas Whitney, svi znaju da si faca.

U to doba sam otkrila njene vesele pop 80e, koje su bile zgodan odmor od balada iz 90ih s kojima sam odrastala. Glazbeni kriticari se uvijek rugaju 80ima, ali vec sam tada znala da ih volim i nije mi uopce bilo neugodno zbog toga.

A nakon nekog vremena....zaborav.
Fakultet, dileri glazbe i filmova, jeftiniji i brzi internet, poslovi, novi bendovi, Yout tube, torrenti.

Jos droge, jos mlacenja s muzem,razvod, lijecenje, promjene u glasu, intervju s Oprah.
Rekoh sebi, nece ovo dobro zavrsiti. Dok je pricala o nekoc svakodnevnom drogiranju jednostavno je izgledalo kao da joj nedostaju dobri stari dani.
(Oprah: "Znala sam ja da nisi tako dobra i draga kao sto ti je bio imidz.
Znala sam da ces puknuti prije ili kasnije."
Doslo mi da ju klepim.)

Slusala sam samo njene stare stvari. Na nove bas i nisam trzala.
Sve do Million dollar bill. Super zvuci. Mozda bude nesto od nje.

Michael Jackson. Amy Winehouse.

I sada ona.

Svi su iznenadjeni. Ali opet...nije kao da se nije ocekivalo.
Ali nadali smo se da ce izvuci, djelovala je ok.
No bila je i savrseni primjer djeci i mladjim kolegama sto droga radi od covjeka.

Uz sve sto je postigla, kad pomislis na taj glas ne mozes ne pomisliti na svu tu drogu.

Jednostavno vrazja steta.


- 09:10 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< veljača, 2012 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29        





I don't want to sell anything, buy anything, or process anything as a career. I don't want to sell anything bought or processed,
or buy anything sold or processed, or process anything sold, bought, or processed, or repair anything sold, bought, or processed.
You know, as a career, I don't want to do that.

(John Cusack, Say Anything)




Stats Creative Commons License
candy store by Candy Kane is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Croatia License.