/

srijeda, 05.08.2009.

Valovi

Smežurana, iscrpljena, izbubetana, bolnog i do krvi izgrebanog lakta vraćam se s plaže.
Što se dogodilo ?
Bura.
Super G fan je bure i velikih valova i kao takva uvijek zna gdje i kada ih može naći.
Svaki put kad najave umjerenu buru, kad se zatvore Maslenica i Kikovica-Oštrovica ona u rano jutro sjeda u auto i vozi se u Bašku.
Simpatično mjestašce poznato je po pješčanoj plaži na kojoj za bure ima valove oceanske visine i jačine.
Plivanje je uglavnom teško izvedivo, ali i potpuno nepotrebno u takvim uvjetima.
Najbolje se jednostavno bacati po valovima.

Bacanje 101

Kad se primjeti kako dolazi posebno visok val, s bijelom pjenom na vrhu, treba čekati pravi trenutak i skočiti na njega. On te zatim odnese prema plićaku. Ovisno o preferancijama, bacanje s može izvesti tako da te val poklopi i centrifugira (SuperG) ili tako da se održiš na vrhu i ne udaviš, već samo elegnatno spuzneš niz njegovu krijestu (ja).

Dubina
Super G više voli vodu do pasa, gdje je udarac jači.
Ja sam obično u vodi do prsa, gdje još uvijek mogu lijepo skočiti, a ne centrifugira me prejako.


Stil
Super G se baca u stranu, kao da brani kut gola.
Ja se bacam na leđa, raširenih ruku kako bi udar vala prošao što bezbolnije, a ako potonem, uglavnom sam u vodi do vrhova ušiju, pa mi puno ne ulazi ni u nos i usta.


Tajming
Treba se baciti baš u trenu kad je val malo iza leđa, kako bi te odnio sa sobom u plićak. Ako se skoči prebrzo, u trenu pada val te prešiša preko glave i nastavi mirno dalje, dok se ti daviš ko budala koja je propustila val.


Iako sam tek nedavno počela vrlo svjesno i namjerno plivati u vodi dubokoj 3+ metara, skakutanje po
valovima bilo je uglavnom ugodno i zabavno.
Zagrcnula sam se par puta, uspješno izvadila kamenčiće iz gaća i preplašila samo jednom, kad me u nešto
dubljoj vodi odnijela centrifuga vala, pa nisam odmah mogla dotaknuti dno.
Najgori trenuci odvijali su se u drugom poluvremenu bacanja po valovima (kasnije smo izračunale da smo
skakutale sat i 45 minuta).

Našle smo mjesto među brojnim kupačima, leđa su me prestala boljeti od krivog spavanja i sve je bilo sjajno,
osim nekoliko trenutaka kad bi me otpuhao hladan vjetar. A zatim...
-Gle-kaže Super G i pokazuje kako je jednog Barbu s luftićem odnijelo skroz u plićak i sad ga tamo šamara
ko budalu.
-Hihi- slažem se ja, ali dok se hihoćem ne pazim leđa, pa stiže val i odnosi me naprijed. Mahnito kočim,
odnosno sidrim se, nogama, ali pogađam veći kamen na rubu pijeska i šljunka i nakon toga bolno skakućem
na jednoj nozi.
FUMP, dva srednje velika vala dolaze jedan za drugim, ulaze mi u nos, primaju za vrh glave i odnose sa sobom.
Po enti put žalim što nemam naočale, dok neuspješno brišem vodu iz očiju. Shvaćam da sam u plićoj vodi,
škiljim prema ogromnoj vodenoj površini koja se miče, provjeravam je li mi badić na mjestu, a zatim
shvaćam da dolazi još jedan veliki val....PLJUS.
Preko glave mi se zatvara centrifuga, zasipa me kiša kamenčića, a silina vala nosi kao lutku još bliže prema
plaži i ostavlja izvrnutu na bok. Pridižem se, i dalje ništa ne videći, pipam grudobran i shvaćam da se pomaknuo
i da mi viri jedan cic, s užasom pokrivam cic, a zatim me jedan TRAS okreće i odnosi.
Dok razmišljam kako bih svarno trebala zašiti taj gornji dio badića, val se vraća s osvetom, ŽBAM, i opet ništa
ne vidim, samo se primam za prsa, i udišem što više zraka mogu jer čujem grmljavinu vala po oblucima i znam
da će za trenutak....SPLJOŠT...odnosi me još dalje, dijagonalno od Super G, jedva ju vidim i kad vodene zavjese
nema, a kamoli kad se ona STROPOŠT na mene kao cigleni zid.
Shvaćam kako sigurno izgledam kao budala dok me val valja po plaži a ja se držim za prsa.
Konačno se uspijem dočepati samog vodenog ruba, gdje me pjena vala pokriva, ali udarac je zanemariv. Konačno progledam. Iskašljam višak vode, dršćem, hvatam zrak, grčevito se držim za kamenčiće, dok se Super G i ostali bacaju kao blesavi.
-Ideš van ili unutra ? – vikne ona, a ja dahćem.
Nemoćno shvaćam kako propuštam najbolje valove, ali ne mogu se ni pomaknuti, samo hvatam zrak.
Nakon nekoliko trenutaka pokušam se uspraviti i odšetati natrag u more, ali ono me ruši, pa odustajem i šeprtaljvo plivam.
Čim dođem u vodu do prsa, snaga valova opada.
Još se malo brčkamo, pa odlučujemo da idemo van.
U tom trenu dijabolički valovi rastu do užasne veličine i u trenu kad sam se skoro spasila,
RUMBL, udara me kao bik i odbacuje u plićak na bok. Super G me vidi kako se koprcam i vraća se izvući me van.
Shvaćamo kako nam je parking istekao, skupljamo stvari i trčimo u auto. Lakat me boli i teatralno krvari u kapljicama.
Nakon 15ak minuta vožnje cirkulacija se ponovo pokreće i dolazimo sebi.
Palimo radio da čujemo prognozu vjetra za sutra.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!

(Val snimljen u Baškoj. Ukradeno s Googlea/Flickra)



- 17:13 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2009 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            





I don't want to sell anything, buy anything, or process anything as a career. I don't want to sell anything bought or processed,
or buy anything sold or processed, or process anything sold, bought, or processed, or repair anything sold, bought, or processed.
You know, as a career, I don't want to do that.

(John Cusack, Say Anything)




Stats Creative Commons License
candy store by Candy Kane is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Croatia License.