TRANSCEDENTNO
TRANSCENDENTNO Iskustvo budne smirenosti Transcendirati znači prekoračiti, prevazići, nad, iza, iznad svih aktivnosti. Meditacija znači tok profinjene pažnje. Kad meditiramo u našoj svijesti se događa aktivnost koja je iznad objektivne svijesti, prekoračujemo aktivnost u našoj svijesti. Zbog toga pažnja postaje sve profinjenija, to jest opaža sve finije razine aktivnosti svijesti, dok se konačno ne prekorači i najfinija razina mentalne aktivnosti. Svijest tada ostaje potpuno čista, potpuno budna, i svjesna sama sebe. To je stanje čiste svijesti Koje još zovemo samadhi, atman, sebstvo, jastvo, promatrač, svjedok itd. To je stanje u kojem svijest više ne doživljava neke granice iskustva. U njoj nema aktivnosti, ona nije ničim ograničena, već doživljava samu sebe u svojoj neograničenoj prirodi. To iskustvo je identično postojanju jednog polja (kvantna fizika ga zove jedinstveno polje). Ta razina čiste svijesti je prisutna u svemu, ona je u osnovi cijele kreacije. Karakteristike polja čiste svijesti i karakteristike jedinstvenog polja su iste. To polje je u odnosu prema samom sebi (samoodnosno). To znači svijest više nije objekt odnosa i ne uspostavlja se u odnosu na neki objekt opažanja. Ono je neograničeno i beskonačno To je ona razina života odakle priroda organizira sav život u cijelom univerzumu. To je razina života koju svatko u sebi nosi. Mi koristimo samo 5%. Da bi tu razinu svijesti mogli svjesno koristiti u našem životu, a to znači i sve njene kvalitete, i organizirajuću snagu moramo proširiti mentalni potencijal koji koristimo s 5% na 100%. Trebamo prekoračiti granice našeg iskustva—tehnikom meditacije, vježbom svjesnosti i sl.. U toku same prakse meditiranja, ono subjektivno što doživljavamo je da se mentalna aktivnost spontano umiruje. Dakle opažamo neke misli ili neke mentalne sadržaje i onda odjednom primjećujemo kako oni blijede i blijede i svijest ostaje sve više sama sa sobom. I zato ono subjektivno što doživljavamo je jako ugodan osjećaj, kao kad se vraćamo kući sa dalekog puta, jer vraćamo se sebi. Svijest se vraća sama sebi, oslobađa se svega onog što ona nije, to je jako ugodan osjećaj. Što se više svijest smiruje pojedinac doživljava sve veću slobodu, širenje svijesti, veću ugodu, blaženstvo, unutarnje ispunjenje, više energije i više inteligencije. Istovremeno kako se smiruje mentalna aktivnost, odjednom spontano osjetimo da se disanje smirilo. Osjetimo da više ne osjećamo ruke, noge, a tijelo prelazi u stanje duboke relaksacije. To je stanje budnog počinka, dublje je od sna, a ujedno ste potpuno svjesni i budni. To je sasvim drugačije stanje svijesti od onoga na što smo obično navikli poput fizičkog budnog stanja, sanjanja i dubokog sna. To je to četvrto stanje svijesti (turija) ili transcendentalna svijest, iskustvo budne smirenosti ili svjedoka. To je stanje dubokog odmora. Jutarnja meditacija ima svrhu da organizam oslobodi od preostalog umora, jer san u današnje vrijeme nije dovoljno dubok da oslobodi sav stres i nagomilani umor. Drugim riječima peremo organizam iznutra. Možemo reći da riječ «Vede» u prevodu znači čisto znanje. A što je potpuno znanje ? To je rezultat kad se sve tri vrijednosti nađu zajedno, znalac, s objektom znanja kroz proces spoznavanja, u stanju kad je svijest čista, jedna, puna, kad je sama. Ali budući da je svijest, ona je svjesna. To je njena priroda. Iz te njene prirode svjesnosti ona sebe doživljava kao znalca, ali i samu sebe doživljava kao objekt spoznaje i samu sebe doživljava kao proces spoznaje. Tako tu nalazimo vrijednost trojstva, troje u jednom. To je vječno jedinstvo, jedinstvo čiste svijesti, Koje se zbog svoje prirode pojavljuje kao troje i zatim dolazi do dinamike tog jednog i tog troje. To je igra kreacije, buđenja, i stvaranje mnoštva Koje se potom izražava u vidu vibracija jedinstvenog polja, u vidu zvukova Veda-impulsa znanja iz kojih nastaje forma, nastaje cijeli univerzum. Tako imamo slijed, Atman (sebstvo)—Veda—Univerzum, i stoga je Veda (znanje) prisutna u svakom čovjeku. Ona je već ugrađena. Drugim riječima nije potrebno ništa drugo nego dovesti svoju vlastitu svijest u stanje jedinstva, stanju nedualnosti. Meditacija daje iskustvo samoodnosnosti, ona nas oslobađa ovisnosti o bilo čemu vanjskome. Ostale tehnike ako imaju odnos s nečim što niste vi sami, na primjer odnos s simbolima, guruom, kozmičkom energijom i sl. Sve te tehnike da bi opravdale svoju svrhu kao prvo moraju samu metodu transcendirati, svoj vlastiti postupak kako bi došle do izvora. Svi oblici, forme kao posrednici su na kraju smetnja. Dok u meditaciji vi ste u kontaktu sa izvorom. Taj izvor je čista svijest, znanje, sebstvo-učitelj, koji nam je dostupan svakog trena bez posrednika. Neznanje nema početak u smislu da je kao površina lopte, koja postoji iako nema početak. Iako nema početak, neznanje ima kraj, u smislu da se može transcendirati, nadići, kao što se može nadići površina lopte. Da bi se lopta vidjela kao takva, mora se otići izvan nje. To je vertikalan put, put transcendencije. Dokle god idemo horizontalnim putovima, lutamo svijetom (Zemljom), tj. samsarom. Drugim riječima, neznanje i njegovo nadilaženje su stanja svesti. Majstori mudrosti nas uče da je Sebstvo istinski čovjekov identitet. Nerođena i neuništiva ona je vječna svijest koja ne zna za smrt. Ti su Majstori kroz stoljeća razvili različite tehnike pomoću kojih pojedinac svojom vlastitom voljom, može svjesno. Transcendirati fizičko stanje svijesti. Ono što nam treba je budnost, dovoljna budnost da možemo prepoznati «vidja» znanje. Učitelj nam je razina čiste svijesti. Kontakt s njom nas budi, budi našu svijest i znanje-vede tada samo dolazi, jer to i jeste naša prava priroda izvor izvora. Pitanje Babi Šankarina advaita kaže da moraš transcendirati um. Moraš se uzdići iznad njega." "O, Swami, je li to moguće učiniti? O čemu se tu radi? Molim Te, objasni mi." Evo Babina objašnjenja: "Da bi transcendirao um i uzdignuo se iznad njega, moraš ga najprije upoznati!" "O, a ja samo govorim, ali zapravo ne znam što je um. Swami, što je um?" "Pogledaj, um nije ništa drugo nego svežanj misli. Kao što isprepletene niti čine tkaninu, tako isprepleteni svežanj misli čini um." "Dakle, Swami, kako da se uzdignem iznad uma? "Povuci sve misli, tada ćeš biti bez njih. Kad si bez misli, nema ni uma. Kad nema niti, nema ni tkanine." "Ali kako postojati bez misli? Kako biti bez njih?" "Da, to je moguće." "Zašto? Kako je to moguće?" "Tako da usmjeriš um prema Bogu. Okreni i usmjeri svoj um prema Bogu. Tvoj um je sada usmjeren prema svijetu. Skreni ga! Preusmjeri ga! Ponovno ga usmjeri prema Bogu. Kad to učiniš, misli će nestati. Um je tada pun božanskosti, pun je Boga. Tada više nema misli, nema uma, ni akcije ni reakcije. To je put." To je lijepo čuti, ali moram to još vježbati. Izvornik; dijelovi i tekstovi iz Babinih govora, janana yoge, Ramane Maharisija Odabrali; Goga i Laci |
< | ožujak, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv