RIJECKE METAMORFOZE
nastavak...
RIJECKE METAMORFOZE (znacaj simbola, znak i nadolazece vrijeme) "Lak je prijelaz onima koji imaju simbol" navodi C.G. Jung. Ako, prema tome, kao psiholog kazem da je Bog arhetip, mislim time na tip u dusi, sto-kako-je poznato-potjece od TYPOS = udarac, utisnuce. Sama rijec ARHETIP pretpostavlja ono sto utiskuje. (1*) U laboratorijskom radu vodilo se racuna o SIMBOLU i njegovom psihickom djelovanju, svoje stajaliste objavljivali su recenicama "nase zlato nije zlato za svjetine". (2*) Odvec je veliko, da to razum pojmi bez bozanskog nadahnuca. Samo Bog poznaje pravu tvar.-C.G.Jung. "Oganj koji se ne moze ugasiti, sveti je oganj" - Sveta Ivana. KRUZNICA Dozivljavanje nesvjesnoga osobna je tajna, tesko dokuciva tek malom broju ljudi. Ali osamljivanje dovodi do kompenzacijskog ozivljavanja psihe, sto je neugodno. Prikaze koje se ovdje pojavljuju su zenske. Time se naznacuje zenska narav nesvjesnoga. To su vile i sirene, lamije, koje prizivajuci obmanjuju i zaludjuju osamljena putnika. Zavodljive djeve i slicno. Opisivanje zacaranog kruga, time se zasticuje od "pogibelji duse", sto prijeti izvana i napadaju svakoga tko se osamio tajnom. Tako bi se odjelilo podrucje koje je sveto i nepovredivo, naprimjer kod osnutka gradova. Snivac sto je ukoreniji u sredistu zeli uteci pred nesvjesnim. Uozbiljenje uvijek znaci samosvojnu djelatnost nesvjesnoga. Osobni lik (individualizacija), znaci da je nesvjesno pocelo djelovati. Srediste kruga je sebstvo, kao pojam cjelovite osobnosti. Mandala oznacava obredni ili carobni krug, koji se koristi poglavito u Lamanizmu, a zatim u tantrickoj Yogi kao Yantra, sredstvo kontemplacije. Simbol kruznog gibanja uvijek je povezan s osjecajem napetosti. Lijevokretni put ne vodi u carstvo bogova objasnjava dionizijski misterij, bilo bi to "iskrivljavanje" bozanske istine, takodjer, lijevokretno gibanje svijesti je gibanje prema nesvjesnome. LABIRINT Pobjeda nad sobom znaci unutarnju transformaciju, metamorfozu, budjenje svijesti, potencijala covjekovog, budjenje bozanske prirode covjeka. "Posjedovanje sebe" - mitski, ta svijest je ujedno cilj covjekova razvoja, tako da uspije iz svog "sredista" vladati citavim svojim bicem. Covjek mora u labirintu svoje nutrine poput Tezeja u grckom mitu pobjediti Minotaura - vlastitu nizu prirodu da bi mogao dospjeti u srediste labirinta i postati njegov gospodar. Zajednicka karakteristika svih antickih vrtova - labirinata bila je da su simbolizirani podzemni svijet, smrt i uskrsnuce. Labirinti su ostaci kultura kamenog doba pretpovjesne Evrope. Ljudi prastara vremena mogli su osjetiti jednu tako suptilnu silu kao sto je ona zemljina magnetskog polja koju covjek 21. stoljeca vise ne posjeduje. Labirinti se cesto sastoje od sedam nizova koncentricnih lukova. Ako je labirint uistinu znamenom smrti i uskrsnuca, ocigledna je paralela sa sedam zavoja u labirintu i sedam razina podzemnog svijeta u babilonskom vjerovanju. Radiestezist Brooker je u jedinstvenu teoriju povezao oblik spirale, podzemni aspekt citave pojave, megalitske vijence te svenazocni broj 7. "Broj 7 spominje se i u staroj velskoj pjesmi "THE SPOILS OF ANNWM". U pjesmi se opisuje pljackaski pohod kralja Arthura i njegovih ratnika u svijet vila i vilenjaka ili pak u podzemlje, odakle se tek 7 muzeva vratilo zivo." (3*) Mnogi pitaju sto je starije: crkve ili tamosnji labirinti. Labirinti su mogli igrati iskljucivo religijsku ulogu sluzeci redovnicima kao omamljene staze kojima su setali za vrijeme meditacija. SPIRALA Krivulja koja obilazi oko fiksne (asimptotske) tocke beskonacno joj se priblizavajuci, odnosno udaljujuci se od nje, jeste spirala. Dosljednost razvoja sredisnjeg simbola. Nesvjesni proces spiralno giba oko nekog sredista, kojem se lagano priblizava, pri cemu se osobine "sredine" sve jace isticu. "Maternica je sredina, posuda koja podaruje zivot." Kamen mudraca" je poput Grala, sama stvaralacka posuda "Elixir vitae". Okruzena je zavojnicom, simbolom kruznoga, posrednog priblizavanja." (4*) Uspon kroz 7 ophodnih krugova znaci povratak duse Bozanstvu Sunca, od kojeg potjece. Uspon znaci sublimaciju. Sedam stupnjeva simboliziraju preobrazbu. U prethistorijsko doba, ljude su sahranjivali u zgrcenom polozaju (polozaj embrija u maternici) vjerujuci u ponovno radjanje. Zemlja u kojoj ce se smrt pretvoriti u rodjenje poprimit ce simbol majke. Maja, vjecna tkalja varljiva osjetilna svijeta, oko koje se ovio Ouroboros. Spiralni prikazi su pauk u mrezi, narocito kada prevladava strah od nesvjesnih zbivanja ili primjerice Zmija ovijena oko stvaralacke tocke, jajeta. SVASTIKA Sam simbol se u raznim varijantama javlja u mnogim civilizacijama. Potice iz stare Indije, javlja se u Skitiji, simbol je Bude, koristili su ga Kinezi kao i Zidovi. Jedan je od najstarijih Arijevskih simbola. Prije arijaca, navodi se da je svastika bila zastitni znak Hiperborejaca, Lemura i Atlantidjana. "Ne samo da donosi srecu, vec i napredak i dug zivot. Na Sanskritu znaci "onaj koji donosi srecu i blagostanje". Takodjer je poznat kao Tocak Zakona i uzima se za predstavljanje ciklusa godisnjih doba i ciklusa smrti i ponovnog radjanja." (5* Zloupotrebu svastike izveli su Nacisti u Njemackoj. KRIZ Znak kriza stariji je od kriscanstva tisucama godina i mozda je cak najstariji talismanski simbol na svijetu. Kriz se cesto tumacio kao simbol cetiri strane svijeta i stoga, simbol nebeske snage, a narocito Sunca. "Ono jedinstvo broja 4, ono filozofsko zlato, onaj (uglati, ugaoni kamen, (ona) bozanska voda), postaju u crkvi cetverokrakim krizem na kojem se jednom u povijesti, i istodobno na vjeke vjekova, bio zrtvovao (Jednorodjeni). (6*) Krug u sredini naziva se mediator (Posrednik koji uspostavlja mir izmedju neprijatelja (cetiriju) pratvari i stovise, on je taj koji dovodi do kvadrature kruga. Predocite si dvije kruznice, vecu i manju, spojene krizem. "Razmjestaj zmija u kuteve cetverokuta, magijsko je znacenje kriza ili cetverodjelna kruga. Ovdje je rijec o hvatanju i razmjestaju zivotinjskih poriva, cime se odgoni pogibelj zapadnjaka u nesvjesnost. Mozda je iskustvena osnova kriza, koji savladava mocne sile." (7*) ANKH Kljuc je koristen kao talisman otkad su uopce koristeni kljucevi. Grci su sliku kljuca smatrali snaznim talismanom, simbolom znanja i sposobnosti da se otvore vrata ka nepoznatom. Kljuc je bio svetinja za Apolona i Dijanu. Rimljani koji su ga povezali sa Janusom i Janom, vjerovali su da donosi obazrivost, sjecanje na proslost, uvid u buducnost i laksi porodjaj... "...Egipatski Ankh cini slovo T, ili Tau, sa omcom iznad kriza, zvali su ga "kriz zivota" i on je snazan zastitnik amajlija... ...Koristen je kao Venerin simbol, Ankh je takodjer smatran simbolom duhovne pobjede (omca ili krug) nad materijalnim (Tau kriz)..." (8*) ZEZLO Predstavlja palicu ili stap, znamen vlasti i od ranih vremena jedan od znakova kraljevanja. Na vrhu zezla stajao je orao, kriz ili golub. Zezlo je atribut bozanstva Jupitera (Zeusa), Kibele, Junone (Here), personifikacija Dobra vladanja. (9*) SVASTIKA - KRIZ Simbolizam heroja u raznim oblicima moze se izrazavati na nivou covjeka ili na nivou covjecanstva. Heroj u simbolizmu covjeka odrazava ono bozansko u nama, naslijedjeno od simbolickog bozanskog roditelja, a ono smrtno u nama potjece od smrtnog roditelja. Boreci se protiv nemani i cudovista, simbola animalnog i prolaznog, ostvaruje bozansko u sebi i stjece besmrtnost. Suprotnost su heroju, protivnici heroja, koji spajaju nebo i zemlju, zemlju i podzemni svijet, ili zemlju i bica morskih dubina. Mit putem simbola govori o onom sto jos nije manifestirano, arhetipsko, pripada svijetu ideja i buducnosti, to je arhetipska slika pobjede svjetla nad tamom, duha nad materijom, reda nad kaosom. Sredisnji aksiom alkemije prema recenici Marije Prorocice: "Jedno postaje dva, dva postaje tri, a iz trecega postaje jedno kao cetvrto." "Kolebljivost izmedju 3 i 4 ima dvojako znacenje, tj. sredisnje su predodzbe istodobno cetverobrojne i trobrojne: 4 = zensko, materija, tjelesno 3 = musko, ocinsko, duhovno. Nesigurnost izmedju 3 i 4, kolebanje izmedju duhovnoga i tjelesnoga, bjelodan je primjer kako je svaka covjecja istina pretposlednja istina." (10*) Kriz je cetverokut u znaku broja 4, a trokut je u znaku broja 3, u nasem simbolu. Heroj u svojoj borbi, bori se protiv nemani podzemlja, tako sto svastika simbolicno dotice podzemlja Skocjanskih, do jama Istarskog krasa i Kastavstine, svastika dotice nemani podmorja po dnu Losinjskog i Susackog arhipelaga. Ona brazdi po morskoj povrsini uz Brijune prema Rovinju i Porecu, i dotice kopno dizuci se uz Velebit prema planinskim visovima. Simbolicno kriz, sa izdancima svastike predstavlja orlove u letu, a to su misli, let misli. Orao znaci visinu. Takodjer svastika i kriz u nasem simbolu mogu znaciti: Ratnika, naseg Heroja u trku za plijenom, pretka Lovranskih i Kastavskih spilja. Dusu i duh valja odijeliti od tijela, sto je jednako smrti: "Imam zelju umrijeti i biti s krstom." - navodi C.G.Jung. DZYAN Postanak i evolucija svemira u sedam kozmoloskih simbola: 1. Samo jedna forma protegnula se beskrajem. Jedino tama ispunjavala je univerzum. (Predocite si tamu unutar koje je jasna svijetla kruznica, ispunjena svjetloscu.) 2. Tama je bila sama OTAC - MAJKA. To dvoje je zametak, a zametak je jedan. (Slika ista kao pod jedan samo u centru kruznice se vidi tocka.) 3. Pogledaj..., sina mracnog prostora, koji izlazi iz dubine velikih mracnih voda. (Slika identicna pod jedan, unutar kruznice ravna crta polegnuta po horizontali, dijeli kruznicu na dva dijela.) 4. Iz sjaja svjetla - zraka vjecne tame izbacila je u prostor novoprobudjene snage... a to su esence, plamenovi, elementi, graditelji, brojevi, bestjelesni i tjelesni. (Slika identicna slici pod tri, samo donja polovica kruznice povucenom crtom po vertikali podijeljena na dva dijela. Gornja polovica kruznice ostala ista.) 5. Dzyan postaje Fohatom. On je bojni konj, a misao je jahac. Kad on zapocne djelo, odvaja Iskre nizeg carstva te time oblikuje zametke krugova. (Slika identicna pod jedan, unutar kruznice je kriz i dijeli kruznicu na cetiri djela.) 6. Sin sinova koji se probudio, izasao iz nizeg ponora, nas univerzum i sedam elemenata. Oni su hladni, a on ih cini vrucim. Oni su suhi, a on ih cini vlaznim, oni sijaju, on ih raspiruje i ohladjuje. (Slika identicna pod jedan, unutar kruznice je svastika koja rotira.) 7. Zivot prethodi formi i nadzivljuje i poslednji atom. Tri su jedno, a tri je nasa nit. 1 -> 2 -> 3 => 1 Fohat prethodi atomu. ZMAJ - ZMIJA Sredisnji aksiom alkemije, prema recenici Marije Prorocice: "Jedno postaje dva, dva postaje tri, a iz trecega postaje jedno kao cetvrto." "Tu se izmedju neparnih brojeva (Marije Prorocice) krscanske dogmatike, ubacuju parni brojevi koji znace zensko, zemlju, podzemno, pa i samo zlo. Njihova je personifikacija "Serpens Mercur II (Zmija Merkurova), zmaj, koji stvara i unistava sama sebe, a prikazuje onu "Prima Materia (prvotna, prava stvar)". Povijesna mijena svjetske svjesti, prema "muskoj" strani, kompenzirana je isprva podzemnom zenskom naravi nesvjesnoga." (11*) "Duh (odnosno duh i dusa) jest (trobroj) koji se najprije odvaja od tijela, a posto se ovo ocisti, opet se ulijeva u njega. Tijelo je ocigledno cetvrto. Iz trokuta u cetverokutu opet nastaje krug. Taj kruzni lik predstavlja, pored Ouroborusa sto od repa prozdire sama sebe, temeljnu alkemijsku mandalu. (12*) "Sve stvari zive kao tri (Ali su sretne tek kao cetiri)" "Prikaz preobrazbe i obnove uz pomoc zmije dobro je potvrdjen arhetip. To je zmija izljeciteljica koja pokazuje Boga... Kod ofita Krist je bio zmija. Sto se tice obnavljanja osobnosti, najznacajniji razvoj Simbolike Zmije postoji u Kundalini - Yogi." (13*) Cim se dodirnu svijest i nesvjesno, oni zbog svojih opreka izmicu jedno od drugog. Pod kontrolu treba sve staviti a svijest u centar, srediste - znaci obnoviti osobnost. Zmije koje divljaju utjerati u kuteve, staviti ih pod kontrolu. Pecina pokazuje tminu i zatvorenost nesvjesnoga u snovima. Tamno je podzemno, tj. zemaljski - zbiljsko. To je izvor straha koji izaziva regresiju. Drzi se dalje od onoga sto ima crni rep, jer to pripada bogovima Zemlje. Kod alkemicara crnica "nigredo" pocetno je stanje sto je otprije postojalo kao svojstvo prvotne stvari, kaosa, stvarano diobom a primjernim pocrnjenjem... Merkur je simbol sjedinjenja. "Zmaj simbolizira dozivljaj, vidjenje alkemicara. Sam Zmaj je cudoviste tj. simbol slozen iz podzemnoga nacela Zmije i zracnoga nacela ptice. On je jedan oblik Mercuriusa. Zmaj je zacijelo najstariji likovni simbol alkemije za koji imamo dokumentiranu potvrdu", iznosi C.G.Jung. Dalje se navodi, kako alkemicari ponavljaju kako "opus" proizlazi iz jedne stvari i opet vodi do jednoga, on je kruzenje poput Zmaja, koji grize vlastiti rep. Merkur stoji na pocetku i na kraju djela. Kao Zmaj prozdire sama sebe, kao Zmaj umire, a kao Lapis ponovo iskrsava. U Grckoj mitologiji borba Apolona protiv Pitona, Zmaja sina boginje Zemlje Geje. Apolon ga progoni i usmrcuje na rubu dubokog ponora. Tom mjestu dao je ime Delfi, i podigao prorociste i hram u cast Zeusu. MERKUR Merkur je doduse Quadratus, ali je isto tako i troglava zmija ili naprosto trojstvo. Merkur oznacava kemijski elemenat mercurius (Hg) ili zivu, Merkura (Herma), Boga i Merkura prethodnicu, vec isto tako - i poglavito - tajnu "preobrazbenu" tvar, sto je istodobno "duh" koji prebiva u svim bicima. TRECE OKO Kao sto je oko sukladno Suncu, tako je i dusa sukladna Bogu. Nasa svijest ne obuhvaca dusu, te je stoga smijesno govoriti o dusevnim stvarima pokroviteljskim ili omalovazavajucim tonom. "... unutrasnji covjek je ostao netaknut te stoga nepromijenjen. Stanje duse ne odgovara onome sto izvanjski vjeruje. U svojoj dusi krscanin nije isao u korak s izvanjskim razvojem. Jest, izvanjski svijet je tu u slici i rijeci, u crkvi i Bibliji. Ali nije iznutra. Unutra vladaju drevni bogovi kao nekoc... ...Odvec je malo onih sto su bozanski lik spoznali kao najprisniju svojinu vlastite duse..." (14*) ZRAK "Vjetar je zrak, zrak je zivot, a zivot je dusa." Kamen mudrosti se sastoji od tijela, duse i duha, raste iz mesa i krvi. "Nosen u utrobi vjetra" - Lapis. Zracna dusa je potajni oganj nase filozofije, nase ulje, nasa tajanstvena voda, navodi C.G.Jung. VODA Zivot svega je voda, ona je ziva jer ne umire, najvaznija na svijetu. Majka zastupa kolektivno nesvjesno, izvor vode zivota, za razliku oca koji zastupa tradicionalni duh. Simbol poistovjecen sa radjanjem je voda. Krstenje je simbol novog rodjenja. Cudotvorna moc vode ocituje se i u moci iscjeljenja (voda iz Lurda). Do vode zivota lako je doci, jer nju posjeduje svatko, ali ne poznaje njenu vrijednost. Neznalice je preziru, jer smatraju da je sve dobro uvijek vani i negdje drugdje, te da vrelo u njihovoj vlastitoj dusi nije nista drugo no do puko naklapanje. More je simbol kolektivnog nesvjesnog, jer ispod bistre vode kriju se neslucene dubine. "Oni sto stoje iza njega sjenoliko uosobljenje nesvjesnoga, prodrli su poput poplave u (cvrsto tlo) svjesti. Takvi su prodori neugodni, jer su iracionalni i svijesti neobjavljeni. Oni znace vaznu preinaku osobnosti, tvoreci odmah bolnu osobnu tajnu, koja tog covjeka otudjuje od njegove okoline i osamljuje ga u njoj. To je nesto sto se "nikomu ne moze reci" iznosi C.G.Jung. Premostenje rijeke "vjecne vode" je odlucan cin. Pun odlucnosti treba preci Rubikon. Ali preko Rubikona nema povratka. Nas oganj je voda, voda poprima ognjeni oblik. Filozof prelazi preko vode, dok obicni ljudi preko ognja. Filozofska voda je kamen mudrosti. ZRTVOVANJE Prinosenje necega bogu, radi ociscenja (od grijeha) ili ocekujuci zauzvrat kakvo dobrocinstvo, dio je obreda mnogih religija. U starini se zrtva mogla sastojati od hrane, pica, vina, ili pak zivotinja. Taj paganski obred, predstavljao je ozivljavanje antickog duha, ili je dopuna krscanskog prizora, kakav je Blazena Djevica i Mali Isus, kad joj je zadaca tipoloska, tj. nagovjestaj zrtvovanja na krizu... (15*) RAZOTKRIVANJE POVJESTI Andjeli su prenijeli kucicu na Trsat u znaku broja 6, 15. svibnja 1291. u znaku broja 6, Rekatanske Poljane u znaku broja 6, Loretto je takodjer u znaku broja 6. 10. prosinca 1294. andjeli kucicu odnose u Italiju, Blagovijesti se dalje sire Evropom u znaku broja 11, koji je broj poruke, koju treba dalje prosiriti. Tocno 700 godina kasnije, na ovim nasim prostorima vodi se krvavi rat, od kojeg grad Rijeka ostaje postedjena zahvaljujuci dogadjanjima iz perioda 1291.-1294., prenijetim u ovo nase vrijeme u znaku broja 7. "...Povijesni zaokret u kult. zivotu grada Rijeke zapoceo je 1627. kada su u Rijeku dosli Isusovci. Taj novi, prodorni i visoko obrazovani crkveni red, koji je sve radio i djelovao pod geslom "Omnia ad majorem Dei gloriam" (Sve za vecu slavu Bozju), nastupio je u Rijeci kao elitna vojska koja do kraja treba provesti zadatke katolicke Proture formacije. U pozadini rijeckih Isusovaca stajao je habsburski dvor a jedna plemkinja, Ursula von Thonhausen, omogucila im je svojim sirokogrudnim darom vrlo solidnu financijsku podlogu za sve njegove velike zamisli i poduhvate u Rijeci. Ona je darovala rijeckim Isusovcima svoj veliki feudalni posjed, koji je tada obuhvacao svo podrucje danasnjeg Kastva, Voloskog, Veprinca i Moscenica, da oni tim posjedom upravljaju i da s posjeda ubiru sve prihode pa da njima financiraju svoje programe u Rijeci. A u sto su rijecki Isusovci, kao novi feudalci, trosili te prihode? Ponajprije su sagradili svoj samostan, tzv. Collegium, a do njega podigli su i Seminarium, a to je bila visa bogoslovska skola, ...Srusili su s toga, staru srednjovjekovnu crkvicu Sv. Vida i sagradili na njezinom mjestu danasnju, za ono vrijeme u Rijeci "supermodernu, baroknu, novu crkvu Sv. Vida"... dio teksta Branka Fucica objavljenog u prilogu Mediteran, casopis Novi List u clanku "Cudotvorno raspelo i svetogrdna ruka". "...U gotickoj ikonografiji, u narativnim prikazima Kristova raspeca koji se pune nizom sudionika, svjedoka njegove smrti, javljaju se cesto andjeli koji sakupljaju Kristovu krv u posudice... ...Isusovci u Rijeci 1665. godine osnivaju Bratovstinu Svetog Kriza koja je posebno stovala raspelo. Nikola Herman, Isusovac i clan bratovstine, napisao je molitvenik u kojem su sakupljene molitve kojima se rijecki puk obracao raspelu kao zastitniku od bolesti, ratnih strahota, smrtnih patnji. U molitveniku citamo i molitvu na spomen "rane i krvi koja je stocila z levog boka od Raspela s kamenom udarena"; sto znaci da se u Rijeci stovalo sest rana Kristovih..." - iz intervjua novinarke Mirjane Grace sa Mr. Marinom Vicelja - Matijasic objavljenog u Novom Listu u clanku "Nase cudotvorno raspelo je kao drvo zivota" 15.lipnja 1996.g. Rijeka i Fiume, su u znaku broja 9, - Isusovci su u znaku broja 9, - 10.10.1627. godine Isusovci dolaze u Rijeku, u znaku broja 9, - 1629.godine, samostanska zgrada kasnogoticke redovnicke crkve na Trsatu gori, u znaku broja 9, - Isusovci ruse crkvicu iz IX st., u znaku broja 9, - Od 1296.godine u staroj crkvici cuva se "Cudotvorno raspelo", u znaku broja 9, - Petar Loncaric je u znaku broja 9, - 1665. godine Isusovci u Rijeci osnivaju Bratovstinu Svetog Kriza, u znaku broja 9, - Nikola Herman je u znaku broja 9, - "Rijecke metamorfoze" su radjene u znaku broja 9. Broj 9 predstavlja vrhunski doseg duhovnog razvitka posto vlada iznad svih drugih osnovnih brojeva... ...U tom smislu, broj 9. je simbol inicijacije, jer oznacava kraj jednog ciklusa i otvaranje novog kruga dogadjanja prema savrsenstvu sadrzanom u broju 10. Ovaj broj takodjer predstavlja i trojedinstvo tri razlicita svijeta: materijalnog, duhovnog i dusevnog. To je broj koji oznacava nebeske sfere i put prema kolektivnoj svijesti koja svima upravlja." (16*) Broj 6, predstavlja porodicnu harmoniju, toplinu ognjista, utociste, sigurnost u domu i drustvu... "Graficki, broj se isrpljuje u obliku sesterokutne zvijezde ili Solomonovog pecata, vrlo snaznog talismana protiv zla. U tom grafickom izgledu to je simbol reda i ravnoteze, ali i kraja stvaranja, posto je Bog stvarao cijeli svijet sest dana. To je broj smirivanja..."(17*) Isusovci postavljaju kamen temeljac crkve Sv.Vida 15.06.1638. godine u znaku broja 3. Krscanski su mistici brojem tri predstavljali Sveto Trojstvo: Otac, Sin i Sveti duh. "Broj 3 je broj stvaranja... To je kreativan broj, osigurava uspjeh, srecu i simpaticnost. To je broj koji pojedincima daje jake impulse kreativnosti i stvaralastva u smislu izrazavanja vlastitih sposobnosti. To je broj svih stvaralaca. No, to je takodjer broj trokuta, ciji su vrhovi tri tocke koje zatvaraju ciklicki krug rodjenja, zivljenja i smrti." (18*) STO UCINITI Vanjski rub zmijolike spirale koji se krece od Medveje preko Knezgrada, kota 624, 520, 317, Veprinac 517, Sv. Luka 319, Spincici 294, kota 318, Viskovo 342, kota 422 Podbreg, Lokva, nesto iznad Velog Vrha kota 432, 262, Pasac, Svilno, Sv. Kriz 218, i zavrsava po kopnenoj strani kod Solina, Vrh iznad Martinscice. Do ovog vanjskog ruba trebao bi sezati Grad Rijeka, sa 200.000 stanovnika danas, u svom rastu nesmije premostiti cifru iznad 750.000 stanovnika. Grad Rijeka u svom razvoju i godinama koje su pred nama, zbog svih prednosti, trebala bi se posvetiti posebna paznja na prostorno uredjenje, zastitu prirode i okolisa. U neposrednoj blizini potrebno je razvijati satelitske gradove: Krk, Crikvenicu, Fuzine, Delnice, Rupa, Buzet, Plomin, Cres i dr., koji bi rasteretili Grad Rijeku. Osnovni ciljevi sastojali bi se u slijedecem: Primjena znanstvenih rezultata da bi se sacuvali prirodni izvori (tlo, voda, zrak) u svakodnevnoj praksi urbanih sredina, Pregled povezanosti zastite okolisa i zivota u urbanim sredinama, posljedica i prijedloga rjesenja za mjere ocuvanja okolisa u urbanim sredinama, Sposobnost procjene urbanih sredina i mjera glede njihova djelovanja na okolis, pracenje (kontrola) oneciscenja. Uzajamna povezanost sa zaledjem u ocuvanju prirode i okolisa kao izvora blagostanja za sve subjekte u sistemu, Grad Rijeka, zaledje Rijeke,satelitski gradovi, zaledja gradova itd. "Upravno vijece United Nations Environment Programmea (UNEP) pozvalo je, na svojoj XVIII sjednici, medjunarodnu zajednicu da pripremi sveobuhvatno izvjesce o stanju okolisa danas i 2015.godine, jer se pokazalo da su postojeci regionalni programi nedostatni za cjelovito rjesavanje problema svjetskog okolisa... ...U Zenevi je 22. i 23. srpnja 1996. godine odrzano sveevropsko, regionalno savjetovanje o opcenitom stanju okolisa (Global Environment Outlook; GEO) u organizaciji UNEP-a, Regional Office for Europe. Raspravljen je nacrt GEO, koji je zacrtan kao dvogodisnji niz izvjesca o stanju okolisa, zasnovan na medjunarodnoj integralnoj procjeni kakvoce, pritisaka i odgovora politike okolisa... Geoizvjesce treba... omoguciti pregled glavnih opcenitih problema u okolisu, njihove uzroke i utjecaje, prepoznati iz regionalne perspektive, prioritetna pitanja koja bi medjunarodna zajednica trebala ukljuciti u politiku gospodarenja okolisem i u planirane djelatnosti, pokrenuti opceniti postupak procjene koja ce omoguciti neprekinut, regionalno rasporedjen, znanstveni i politicko-savjetodavni mehanizam za nadzor stanja svjetskog okolisa, prepoznavanje problema u nastajanju, odredjivanje prioritetnih aktivnosti i vodjenje samostalne rasprave i politike u medjunarodnim forumima za okolis. Takodjer, spominju se sest prioritetnih podrucja GEO: - Oneciscavanje zraka, ukljucujuci zakiseljavanje, - Svjeza voda (kolicina i kakvoca), - Otpad, - Morski okolis (obalne zone i more), - Degradacija tla, - Bioloska raznolikost, ukljucujuci sume. (19*) U razmatranju svega ovog trebalo bi biti zastupljeno aktivno sudjelovanje velikog broja znanstvenika i strucnjaka razlicitih zanimanja, cime bi se dobilo na multidisciplinarnoj dimenziji bez koje danas i nije moguce rjesavati probleme. Tako i ovaj moj prilog neka bude doprinos takvom razmisljanju. Od bozanskog svetista Fanum, Phanum, vibrirajuce bozanske plave boje, u znaku broja 1, do Rijeke i Fiume u vibrirajucoj narancasto-zutoj i zuto-zelenoj boji u znaku broja 9, dosli smo do enigme, kako je razrijesiti? Enigmu trebamo razrijesiti, ja je razastirem pred citaoce Rijeckih Metamorfoza? Sto, kuda i kamo dalje? IZRADA ZASTITNOG ZNAKA RIJECKIH METAMORFOZA Izradi "Zastitnog znaka Rijeckih Metamorfoza", pristupio sam sluzeci se magijskim tekstovima Srednjeg vijeka, ili jos starijim rukopisima na kojima su se brojne generacije hermetista, skolovale u ritualnoj i talismanskoj magiji. Misao koja je u meni izazvala pokretacku ideju "Zastitnog znaka Rijeckih Metamorfoza" bila je "RIJEKA - FIUME - EKSPANZIJA DUHOVNA I MATERIJALNA", koja vibrira u znaku broja 22. "...Ovo je vrlo vazan broj, cija vaznost proizlazi iz biblijske tradicije. U broju 22 sve se otjelovljuje sto postoji. Stvarajuci, Bog je svakom zivom bicu ili pojmu odmah nadjenuo ime, a sve sto ima ime i postoji. Dominacija broja 22 nadvisuje sve druge svojim karakternim crtama." (20*) znacenje / sefirot // keter ---------------------------- broj: 1 planeta: pluton boja znaka: bijela boja tusa: crna oblik znaka: okrugao/cetvrtast materijal znaka: hamer/papir vrijeme izrade znaka: svaki dan u tjednu znacenje / sefirot // cesed ---------------------------- broj: 4 planeta: jupiter boja znaka: plava boja tusa: narandzasta oblik znaka: cetvrtast materijal znaka: hamer/papir vrijeme izrade znaka: cetvrtak Za gore naznacenu MISAO - IDEJU, odabrao sam i upotrijebio dva seforita: KETER I CESED. Rodjen sam u Karlovcu 10.11.1948. godine u znaku broja 7, za mene uspjesna godina 1996. u znaku je broja 7, u kojoj su napisane "Rijecke Metamorfoze" u znaku broja 9. Posvecivanje Zastitnog znaka moralo se obaviti u 1996. Da bi sve naredne godine i simbolika metamorfoza bila uspjesna, tekst metamorfoza treba privesti kraju i objaviti pocetkom 1997.godine, znaci na prijelazu iz 1996. u 1997.godinu. Na raspolaganju sam imao datume, sa nevjerojatnim krajnjim ishodom za cetvrtak 19.12.1996. u znaku broja 11, cetvrtak 26.12.1996. u znaku broja 9, cetvrtak 02.01.1997. u znaku broja 11, cetvrtak 09.01.1997. u znaku broja 9. Odlucio sam se da posvecivanje "Zastitnog znaka Rijeckih Metamorfoza" obavim u cetvrtak 19.12.1996. godine u Jupiterovom danu i satu, tj. 18-19 sati, u znaku broja 11. "...Broj 11 je broj poruke koju treba prosiriti. Broj 11 je prvi broj koji slijedi broj 10, niz od 1 do 10 oznacava zbroj svih stvari, odnosno unutrasnjost stvorenog svijeta. Zato je 11 pocetak onog sto sto je nad tim unutrasnjim stvorenim svjetom, odnosno pocetak pravih spoznaja. To je takodjer i simbol novog zivota okrenutog prema duhovnosti u svojoj cjelokupnosti, posto se dodaje kao 1 a to je simbol Boga - brojci 10 kao simbolu cijelog svijeta. To samo znaci kako su ljudi pod snaznim djelovanjem ovog broja uzviseni, zbog svojih sposobnosti i zanimanja izdvojeni iz mase, pa se medju takvim osobama najcesce radjaju mucenici i sveci." (21*) "Osvjescivanje ili posvecivanje "Zastitnog znaka" je proces kojim se znak povezuje sa nesvjesnom psihom operatora da bi u potpunosti bio preobrazen od nezive materije u srediste djelotvornog zracenja... Najveci dio procesa posvecenja znaka obavljen je tokom njegovog pravljenja, u prikupljanju materijala, u razmisljanju o izboru simbola, pazljivom crtanju, pisanju i tekstualnom odabiru... Time se operator cvrsto i intimno vezuje za znak. Zastitni znak postaje njegovo cedo." (22*) Osvjescivanje "Zastitnog znaka Rijeckih Metamorfoza" kabalistickom i ritualnom metodom ostvarena je pod dominacijom planeta Jupiter i Pluton u cetvrtak 19.12.1996. godine u satu Jupitera, 18-19 sati u znaku broja 11. SADRZAJ ZASTITNOG ZNAKA Dimenzije "Zastitnog znaka" su u cm, pisano crnim tusem i bojano drvenim bojama na hamer papiru. Zastitni znak je smjesten u kruznicu unutarnjeg promjera 12cm, obavijen zmijom koja se krece u smjeru kazaljke na satu. Tijelo zmije je isarano prugama koje asociraju na pleter, a boje su narancasto-zuta i zuto-zelena, boje unutar kojih vibriraju nazivi za Grad Rijeka i Fiume. Jedno zmijsko oko predstavlja crkvu Sv. Vida a drugo Franjevacku crkvu na Trsatu. Jezik odijeljen sa dvije resice predstavlja Rjecinu i Mrtvi kanal. Tako izgleda glava nase zmije. Trece oko nase zmije, crkvica na Velom Vrhu, nalazi se na vrhu glave, vertikalno se dize navise duz zrake prema centralnoj osi Sunca. Kao sto je oko sukladno Suncu, tako je i dusa sukladna Bogu. Disk Sunca je 1/3 promjera velike kruznice, velicine 4 cm smjesten na horizontu iznad morske povrsine. Zute boje, na izlasku ili zalasku, ujedno predstavlja Egipatski simbol Ankh, duhovnu pobjedu nad materijalnim. Odsjaj Sunca na morskoj povrsini predstavlja zuti stup koji ide ka zmijskoj glavi. Bijelo nebo, simbolicno odrazava, bljestavilo bijele boje sefirota Keter. Talasanje vode prikazano je plavom bojom (sefirota Cesed) i predstavlja morsku ili rijecnu povrsinu. Odijeljeno zutim stupom, moze predstavljati i Rjecinu koja dijeli Grad Rijeku na Susak i Stari dio, prije Trsat i Stari grad. Predstavlja dualitet, jedinstvo suprotnosti grada na Rijecini. IV I V (Hermes Trismegistos) Totov zakon u skracenom obliku primjenjiv za Grad Rijeku bi glasio: "Sve je dualno i sve posjeduje polove; sve je u parovima suprotnosti, slicno i razlicito su isto; suprotnosti su identicne po prirodi... ...Sve dotjece i otjece; sve ima svoju plimu i oseku; sve stvari rastu i propadaju..." U raznolikosti je sadrzano bogatstvo, a u tome i kozmopolitstvo Rijeke. Zuti stup sa Suncem na vrhu, moze predstavljati i zezlo sa kuglom na vrhu. U sredini kruznice smjestena je svastika dimenzije 10 x 1 cm, sa izdancima duzine 2 cm. Svastika se u svojoj metamorfozi pretvara u kriz, sto ujedno pridaje krscanski znacaj ljudima ovog podneblja. Kriz predstavlja i kvadrat, obojen braon bojom, iz kvadrata slijedi kruznica, promjera 8 cm zute boje.Jos jedno unutarnje Sunce, kojim zracimo na okolinu. S manjom kruznicom iscrtavani su vanjski obrisci zmije. Svastika jos moze predstavljati lovca u trku, ili dva orla sa izdancima kao krilima u letu. Trokut je sa stranicama duzine 10 cm, debljine 5 mm, crvene boje, isprepleten krizem i svastikom. Predstavlja sveprozimajucu trijadu. Pokretacka ideja zastitnog znaka "RIJEKA - FIUME - EKSPANZIJA DUHOVNA I MATERIJALNA" predstavljena je brojem 22, Plutonom i brojem 1, Jupiterom i brojem 4. Naziv grada Rijeka s lijeve strane i Fiume s desne strane, odgovara stvarnom polozaju zmijolike glave. U zastitnom je znaku i deviza "indeficienter" (znaci: nepresusivo). NA KRAJU POCETKA Pjevuseci neku svoju pjesmu i sam ne razumijevajuci sto to pjevam, praznog dzepa, otkacen i neshvacen, penjao sam se stubama Kalvarije u ranim jutarnjim satima, sa rancem na ledjima, put - Velog Vrha. Zivjeti u ovoj nasoj stvarnosti i shvacati je ozbiljno, bilo je to najapsurdnije tog trenutka sto mi je moglo pasti na pamet. Zamisljen i odsutan, sa ono malo zadovoljstava, ipak mi nije bilo potrebno misljenje svijeta, za ono sto cinim. Shvatio sam da zivot nije herojski ep, jer svijet ne trazi ni djela ni zrtve, iako u sebi nosimo sliku zivota, vjeru i zahtjev i spremni smo na patnje i zrtve. Ponekom od nas zahtjevi su odvise visoki, jer posjedujemo jednu suvisnu dimenziju, za koju mnogi drugi ni pomisliti ne mogu. Biti cu zadovoljan sitnim stvarima, kao i do sada. Nacrtat cu crkvicu na Velom Vrhu i privoditi kraju Rijecke Metamorfoze. Zanos i ekstaza tog razmisljanja, tajna nastajanja rukopisa i dozivljaj mistike radosti, prozivljavao sam upravo tog trenutka! Zasigurno sam znao da se necu udomaciti u stvarnosti, jednostavno predat cu se trenutku, a trenutak vjecnosti biti ce oslobodjenje vremena, ponovno pretvaranje vremena u prostor. Jedan treptaj Brahmanovog oka, osjetio sam i ugledao okrenuvsi se prema izlazecem Suncu. Sve se tog trenutka pokrenulo u meni - dolje u kanjonu Rjecine: auti, kamioni, trubljenje, skripa guma, cika, vika, zamor i kao da se zemlja zatresla pod mojim nogama, tada sam shvatio da postoji i vjecnost, a to je carstvo pravih osobenjaka. Od Lovranskih pecina pracovjeka do Platane 1, spiralom, za samo jedan treptaj Brahmanovog oka, ispisujem povijest. Veli Vrh kojem zurim, Trece je oko naseg Zmaja, a crkvicu valja obnoviti. Veliku tajnu pocetka i kraja price, nosim u sebi. Osjetio sam trenutak radosti, biti cu dijete i zivotinja, biljka ili kamen. Shvatio sam da mi ne pripada nista, ama bas nista - sem smrti! Jednostavan zivot, jednostavna ljubav, jednostavna smrt - nisu bili za mene, ipak i nije sve tako komplicirano. Tekst rukopisa priveden je kraju 02.01.1997.godine u znaku broja 11. VELI VRH PONOVO PRIVLACAN VJERNICIMA Obnovu i uredjenje kapele financirali su vjernici dviju drenovskih zupa. Na drenovskom Velom Vrhu nadbiskup Antun Tamarut (sada vec pokojni), blagoslovio obnovljenu kapelu Gospe Tjesiteljice. Ovako je izgledao naslov sa podnaslovom objavljen u Novom Listu, 08.listopada 1997. Kapelica je obnovljena za ne vise od tri mjeseca, sliku Gospe Tjesiteljice izradio je Ukrajinac A. Zvjagin. Na zidu kapelice stoji uokviren natpis: Prijatelju! odmori se... pogledaj vrhunce planina sto te usmjeruju k nebu. promatraj plavi jadran sto te spaja s ljudima. svrati svoj pogled na sliku i reci: "ave... zdravo marijo, tjesiteljice nasa!" Hodocasnik Koristena literatura: - PSIHOLOGIJA I ALKEMIJA, Zagreb 1984, Naprijed, Carl Gustav Jung (1*, 2*, 4*, 6* str. 42, 7* str. 159, 10* str. 42, 11* str. 31, 12* str. 134, 13* str. 153, 14* str. 19) - VJESTICE, VRACEVI I ALKEMICARI, Mladinska knjiga, Zagreb, 1991. (3*) - TAJANSTVENE PORUKE, Bibloteka Tajne, Beograd 1988. Aleksandar Milinkovic, Gordana Zutic (5*, 8* str. 140) - RJECNIK TEMA I SIMBOLA U UMJETNOSTI, Zagreb 1991, James Hall (9* str. 373, 15* str. 373) - KNJIGA BROJEVA, Aquarius, Zagreb 1996, Ivo Rancec (16* str. 40, 17* str. 36, 18* str. 34) - GLOBAL ENVIRONMENT OUTLOOK - Casopis OKOLIS, studeni 1996, Mr. Stella Dolenc - Duzo (19*) - KNJIGA BROJEVA, Ivo Rancec (20* str. 41, 21* str. 40) - TALISMANSKA MAGIJA, Z. M. Slavinski (22*str.63) - MISTERIJA KABALE, Beograd 1985., Elifas Levi - AMAJLIJE I TALISMANI, Beograd 1988., E. A. Volis Badz U Rijeci, 02.sijecanj 1997. Borivoj Bukva |
< | travanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv