L'angolo bordeaux

subota, 17.09.2005.

Bulling

Djeca od 12 godina maltretiraju drugu djecu. Zvuči nevjerojatno ali je istinito. Kad kažem maltretiraju, mislim na pravi bulling, od kojeg je jedno dijete čak završilo u bolnici na infuziji. Radila sam s tom djecom prije točno 3 godine, dakle kad su imala 9, i već tada rekla nadležnima pa i roditeljima da tu nešto ne štima. Da se nešto u tom razredu događa. Nisu reagirali. Makar ne na pravi način.

Maloprije me nazvala jedna mama i rekla mi što se događa ovih dana. Ne mogu vjerovati.
Znam da je odgoj djece najteži posao, ali k vragu, ne mogu zamislit da se sve to može događati. Što će tek biti za par godina??? Ili kad ta djeca budu odrasli ljudi?

Vjerujem u ono da su djeca ogledalo roditelja. Kućni odgoj je prvi na redu. Ako taj izostane, škola se može postaviti na trepavice ali teško će bilo što izmijeniti. A ako su k tome roditelji još i slijepi i pružaju svojoj djeci alibi za sve loše, onda zaista ne znam što škola može promijeniti.
Da meni učiteljica jednog dana za moje dijete koje još nemam kaže da maltretira drugu djecu i to onako suptilno, biranim riječima koje se teško zaboravljaju, vjerujem da ne bih rekla "To nije istina" nego bih se bacila na posao i pokušala, u razgovoru sa svojim djetetom, shvatit što se događa i riješit situaciju.

I sama sam, u prvom razredu osnovne škole, imala situaciju da me jedna cura iz razreda maltretirala i vrijeđala. Prije škole sam redovito povraćala i nisam htjela ići. Sve se nekako riješilo, išle smo kasnije zajedno i u srednju, ali dan danas se svega sjećam. Svake njene riječi. A trajalo je samo par tjedana, dok moji roditelji nisu intervenirali. A ovo o čemu sam gore pisala traje godinama. I teško će se iskorjeniti. Zato jer neki roditelji slijepo brane svoju djecu i ne žele prihvatiti činjenicu da su možda negdje pogriješili ili nešto propustili napraviti.

Po meni nije grozno pogriješiti, dogodi se svima. Grozno mi je to kad se greška ne prizna i na nju gomilaju druge greške. A pritom nerijetko krivica svaljuje na nekog drugog.

- 19:43 - Komentari (14) - Isprintaj - #