L'angolo bordeaux

subota, 10.09.2005.

Mračno i kišovito

Moje noge su točnije od bilo kojeg meteorologa. I zato vam svečano najavljujem kišu za sutra. A možda već i noćas. Uglavnom, kiša dolazi. Ili nije niti otišla. Ne znam. Danas sam veći dio dana bila van Rijeke. Na zapadu. U Evropi. Tamo je, kao što to Evropi i priliči, bilo sunce.


Kad sam bila mala, u Trst smo išli jednom mjesečno. Subotom. Na cijeli dan. Noć prije redovito nisam spavala već sam sanjala što ću sve sutradan dobiti.
Najbolji su mi bili odlasci u ovo doba godine, odnosno malo ranije. Pred početak škole. Nova torba, pernica, bilježnice, flomasteri, bojice i bla bla bla.
Ujutro bismo uglavnom otišli u Monfalcone, u tamošnju Standu. U pauzi kad su trgovine zatvorene hodočastili bismo u jedan Supermarket po klopu i onda, costierom (cesta uz more), prema Trstu. Usput bismo mama, tata i ja stali na jednom belvederu blizu Sistiane, i pojeli svoj ručak u obliku sendviča. Oni s mortadelom. Ja s parizerom.
Poslijepodne je Trst bio naš. Centro Commerciale Giulia tada još nije postojao, već se odlazilo na Ponte Rosso i okolne ulice. Cipele smo kupovali Da Ugo, traperice gdje smo stigli, a kavu u La Colombiani. To su bile stvari po koje se tada išlo u Trst.

Proklete godine mraka. Jebo onog tko je upalio svjetlo. (ovo je posudjena fraza)

U post Markovićevo doba i dalje se odlazilo u Trst, ali sve manje. A onda je došao fakultet i život u tom gradu. Zgadio mi se. Upoznala sam jedan drugi Trst. Trst rasista.

Zatim je Euro zamijenio dobru staru Liru. I sad svi plačemo. Italiani compresi. Puste priče i obećanja o onom "puta dva". Klinac moj puta dva. Matematika je izostala. Samo se slovo L od lire pretvorilo u E od eura. Dakle, današnjih 50 eura nije ni približno slično nekadašnjim 100 hiljada lira. 50 eura je onih starih 50 hiljada lira. I kvit. Čim prije to shvatimo (ako još niste), bolje.
Kad smo nekad davno slučajno kupili cipele od recimo nekih 70 hiljada lira...mislili smo da smo puno potrošili. To je bila nekakva granica za normalnu cipelu (moj tata s brojem 39 je iznimka, jer za njim su prodavačice doslovce trčale nudeći mu svakakve modele i boje. Uvijek je najbolje i najjeftinije prolazio).

Danas, normalne cipele za 35 eura (matematički je to onih 70 hiljada lira a normalne znači da se neće raspasti nakon dva pljuska i da nisu od plastike), nećete naći. Danas je uspjeh naći cipele za 70 eura.

I to je još jedan razlog zbog kojeg se sve manje odlazi u Trst na kavu. Ja se ne zavaravam da manje odlazimo jer je ponuda kod nas bolja. Klinac je bolja. Da su lire i dalje žive, uza svu dobru ponudu kod nas ja bih i dalje hodočastila u Trst. To ima neku svoju posebnu čar...

Kao i prelasci granice i carine. Nekad je to bila jedna granica, ona na Kozini. Danas su dvije. Za nas je postala glavna ona na Pasjaku ili Rupi.

-Dobar dan, što imate za prijaviti?
-Ma ništa...malo špeže i jedne traperice.
-Barba, ja sam dobila sat na Barbie, tenisice na štrumpfove, novu torbu, pernicu, bilježnice, traperice i kabanicu na Topolina.
-Parkirajte malo tamo lijevo.

Mjesto radnje: granični prijelaz Kozina
Vrijeme radnje: mračna osamdeset i neka
Likovi (redom pojavljivanja): carinik, tata i ja sa zadnjeg sjedala crvenog stojadina.

Danas sam bila u Trstu. Ekipa ista. Mama, tata i ja. Malo sam starija tako da nisam više na zadnjem sjedalu nego za volanom. Stojadin je otišao u povijest a Koreanac je dio sadašnjosti. Lira je ustupila mjesto Euru. Juga Hrvatskoj. Kozina Pasjaku.
I više nema mraka...

- 21:20 - Komentari (7) - Isprintaj - #