Cheesteeleeshte

petak, 05.02.2010.

Razv(b)ojništvo


Kao što rekoh na zadnjem komentaru u prethodnom upisu, ne kužim baš crno bijeli svijet, nit' se smatram dijelom ijedne istomišljeničke grupe, a vi svrstavajte. Ne vrijedi ni uvjeravati-c'est la vie... Ne smatram da se ljudi moraju oko svega složiti (dapače!), no sad sam već sretan ako zbog neprilagođenog mišljenja nisam odmah plaćenik.
Ili


Pa ajde onda šeenkrat na neke već ođekar prežvakane teme, uključujući i "developerske".

Prvo ipak malo gradske pozitive i egzotike nevezane. U širem kvartu mi se otvorila ni više ni manje nego Gruzijska(!) pekara. Doduše, četiri lokala uključujući i jednu pekaru su u krugu 100 m od moje kuće propali, pa se nadam da ovaj neće. Koji je doduše bio zatvoren u trenu fotkanja, pa strepim da nisu fermali prije nego sam skužio i da su otvorili. Držim ipak fige za sve slasne ačapurije, ačme i lavaše, koje tek moram probati...





A sad, na zadnje događaje po Zagrebu, čudnom mjestu za koje sam (i silom prilika) zainteresiran. Od slučaja Varšavska-Cvjetni u vezi kojega bih se, eto vremenom priznajem, čak u dijelovima i složio s protestantima, važniji mi je i interesantniji projekt Stara Vlaška-Bakačeva i (zasad nepostojeći) trg na tom mjestu, iako nitko ni da pusti vjetrić na tu temu.
Elem, oko slučaja Cvjetni (koliko god i dalje mislim da toliki protivnici moraju nešto suvislo i ostvarivo na temu a kaj onda na mjesto starih šupa već jednom guknuti), dakle - ipak se slažem oko previše opskurno-privatnog i autarkičnog karaktera te investicije. Problem ovog društva i samog grada, a koji je duboko sustavni, nažalost jest da investicijski novac nažalost uglavnom imaju i trošiti žele Razvojnici, kravata debljih od podvaljka. Ne, ne volim što je onda uglavnom njihov diktat.

Da bi im se uspješno suprostavio, moraš imati i viziju. Duboko sam uvjeren da se nešto dobro ne može zasnivati samo na negaciji, nego mora imati korijen i u nečemu pozitivnom. Ostat će sve na prduckanju na vrhu kontejnera, a da se čudom desi i najbolji slučaj po prosvjednike i ostvarenje njihovih želja da to Tomino čudo tamo ne bude...što?
Ništa se zapravo novo ili korisno ne dešava i ostaju i šupe u zametanom dvorištu i ah tih dragocjenih 15 m Varšavske.
Jer, ne fermam tih dvadeset koraka u ulicu, na kojima i danas parkaju auti i motori te stoje kontejneri za smeće, a koji odjednom postaju glavni argument za trenutno fetišiziranje. Dajte pobogu nešto suvislije, u krajnjoj liniji sam siguran da bi dobri i angažirani pravnici našli svašta pogodujuće u natječajima, ugovorima i svakojakih drugih nepoštivanja javnog interesa... ovako, uz rege za zagorske brege i pokoji smotani jointić na vrhu limenke, ništ od ničeg. Ali dobro.
Ja bih ipak i o Vlaška-Bakačeva.
Jer, što fali na zadnje dvije od ovih slički, koje sam danas popodne maznuo na oba navedena mjesta?







Prosvjednici. Niti jedan na mjestu puno jačeg i invazivnijeg ulaženja u samo srce grada.
Na mjestu na kojem ja doduše osobno smatram da je bilo što bolje od dosadašnjeg stanja besprizornog parkirališta i devastiranog ne-trga po kojem tutnje motorna vozila, ali to sam ja osobno. Koji nemam nijednu bolju i ostvarivu ideju za oba prostora (kaj i priznam), što bih (iskreno!) volio čuti od silnog trusta na prosvjed spremnih mozgova...
Ali svakako ni danas popodne ni drugih dana, prosvjednika nije bilo. Na mjestu gdje će niknuti velebna staklena poslovno-stambena građevina s 10 000 EUR po metru kvadratnom vrijednog življenja u hi-tech gadgeterijskom daljinskom pret-programiranju stana dok ideš sa posla. A za koje sam više puta čitao da također apsolutno ne miriši aktivistima.
Pa beograđani, gde ste?? Ovdje je kopanje već davno zaglibilo u neke faze. Ako se i za to ne slažete, po mojem mišljenju, radi se o nečemu puno važnijem i većem od 15 m Varšavske ili dvorišnog prolaza ili ne.
Meni će eventualno biti lakše provariti taj stakleni Skadar na Bojani ako naprave pješačku zonu i trg, ali priznajem da nisam skužio iz dostupnih materijala hoće li biti baš tako...

Vlaška, je u "novijem" dijelu ionako već svašta pretrpjela, a u duhu prethodnog posta (pozdrav kolegici Ivani od "moralne nule" ), evo kako se male ljupke naseobine tamo, u srcu Nepokorenog Grada i dalje opiru razvojništvu.



Teško je biti pametan, a treći put je nekad izgleda nedostižan, kad slušam retoriku i gledam prosvjede. Jer već rekoh da će prije svih kesu kod rješavanja ovakvih stvari, prvi driješiti developeri tuzan

Vojska

Samo štiklec na temu aktivizam, Eegor se zapitao, kak nema, ako već i nutrije dobivaju prosvjede za svoj spas, subotom na špici jedan za spas HV-a ili protiv korupcije u istoj. On i njegova zakašnjela snatrenja "ak je Švicarcima dobra vojska, zakaj ne bi mi mogli na taj nivo"... Toj priči je kraj i trebali bi javno priznat već jednom. Pa da prestanemo bacat porezne novce na tu farsu, jer očito ne idu na prava mjesta.

Najme, HV baš jučer objavio da doslovce "šalje operativne postrojbe kući", jer da im je preskupo držat ih spremnima. Pa tako do proljeća nema svakodnevnih dužnosti više niti za profiće, kad smo se ročnika već i prije riješili.
"Permanent vacation", rekli bi ameri.

Ne znam kaj se zapravo više muče s tom vojskom, kad je jasno da jednostavno više ne ide dalje. Čak i da to žele, a ne žele. Jer hoće samo par sinekura, stožernih plaćica i činova na vrhu zapovjednog lanca, koji izvode igrokaz na temu vojska, u biti fiktivnu firmicu za podaprat malo budžetskog novca..
Pa zato profi brigade oblače u "civil" na neodređeno, nek' hlade testise (dobro, zima je - griju ih) na izvanrednom godišnjem - iako je cijeli smisao tako stajaće profi vojske da su hebemu, "operativni" tj. upotrebljivi akodonečegadođe, ne? Kako to zamišljaju, malo me ima - malo me nema?

U nedavnim poplavama su dobro došli da po Veljunima spašavaju što se dade, no što će sad - zvat ih da požure s dizanja deke na kleti kod Jaske? O *obrani*, *spremnosti* ili čemu sličnom tome ne moramo više trošiti riječi i otprije ove smiješne odluke. S dobrovoljačkim postrojbama mađarskih seljaka oko Zalaegersega bili bi ajde, egal.
Ne da će nas, akodonečegadođe zaštiti NATO (nakon kaj napravi 12 sjednica i upita se jesmo li platili članarinu za taj mjesec), već ima li smisla uopće te nesretnike u izlizanim brodaricama i plaćom čistačice u Pevecu, sad već niti jedan spreman avion, par hrđavih tenkića i ono preskupih Rončevićevih kamiončića uopće voditi kao - vojsku? I još objaviti da su fajrunt nut do proljeća? Mislim da više nema.



Ili kad na TV reklami za odabir vojnog poziva budući fakultetlije koji će kakti poslije elektrotehnike ući u HV (losers!), skandiraju kao pogodnost, citiram: "Bes-platna hra-na!" Fakin - hrana. Ne npr. moderne i dobro opremljene tehničke učionice koje, barem kao na zapadu, proizvode kasnije inžinjere za društvo i sigurne poslove u životu. Nego hrana. Jedino HV - i vojska Haitija.

Slovenci po štandovima potpisuju peticije za ukidanje vojske, barem su iskreni. Dok naša vlada au contraire, održava privid i Potemkinovo selo od dva kartonska tenkića na motor od mopeda, za paradu jednom godišnje i pravdanje budžeta. Pa me tako Igor i pitao, kad se već prosvjeduje za spas svakog japanskog kita, zakaj nema neki prosvjed subotom na špici za spas HV-a? Čak bi zabave radi, volontirao ko dečki iz Društva za zaštitu životinja, da u donjem rublju (nakon što ga skinu iz uniforme), nezaštićen trpi bubotke ostalih sudionika u prosvjedu, obučenih u narodne nošnje/vojne uniforme susjednih (ili neprijateljskih, imamo još toga?) zemalja sretan

U biti kad razmislim, kreativnih prosvjeda je zapravo malo, s lijeva i s desna. Čak niti Zelene akcije i Prava na grad ne pokriju više od jedne vruće gradske teme. Jedino zaštitnici životinja drže neke standarde i umataju se po trgovima malo malo u celofane fektajući da svi prijeđemo u vegane...

Doduše, preko interneta i foruma smo svadljivi i puni gorčine do daske.
Ali se na putu prema odnošajima oči u oči nekako u nas to brzo razvodni. Pogotovo to vrijedi kod mojih dragih izaleđaotračavajućih Purgera. A ono hvalisanje "ja svima sve velim u facu", po meni ne samo uglavnom da je lažno (vidim vas sve junaci, pred šefovima), nego je tek izgovaranje karakternih svadljivaca što su takvi.

Zato su mi djelomično i dragi ovi mlađi punoljetnici na vrhovima kontejnera, jer pokazuju i koliko sam ja ostario i okorio. Ali neminovno se uočava i da ništa dalje i više od sjedenja na tim kontejnerima ne bumo ni videli. Ako nastane masovna javna revolucija koja napokon iznjedri najkreativnije u svekolikom zagrebačkom puku koji će pohrlit u podršku, a za tim općedobrim idejnim projektima potekne i rječica novaca da ih zacementira, onda me smatrajte opako demantiranim.
Rado ću to bit.

Pa me oderite putem tipkovnice, što je ionako neminovno....

- 19:14 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.