neverinov blogneverinov blog

1.Maj





Ni danas nije počeo svenarodni ustanak
idu svi na sindikalni prvomajski uranak.
Proleteri kao jedan žure do cilja
nozdrve golica miris roštilja.
U potoku hladi se par gajbi piva
iz flaša se nateže rakija šljiva.
Radničke parole danas nema ko da nosa
i neće se pjevat' "Bandiera rossa"



U Firenci sam odsjeo kod prijatelja s kojim sam se družio u Udinama te se on preselio kao doktor opće medicine gdje sada stažira. Živi i ljubuje sa jednom gordom i energičnom grkinjom s kojom sam imao prilike komparirati situacije u našim zemljama i Italijom.



Niko ne priziva suzavac, pendrek
zašto politikom kvariti dernek.
Tequila sunrise, mjesto Molotova
u kolo se hvata i kordon drotova.
Digla se čitava bivša Juga
nećemo nikome biti sluga.
Neustrašivo derneči drug uz druga
hrabro se mezi i složno se cuga.


Iako smo se našli na pola puta u mnogim pitanjima glede direktne demokracije, Mado (tako se zove) nije mogla shvatiti neka objašnjenja glede hrvatskog naroda kad je mislila da se i kod nas kao i kod njih zdušno prosvjeduje protiv vlade koja je u raljama inozemnih lobija.


Naspi nam po rakiju i nazdravi za kraj
tehnološki višak danas slavi 1. maj.
Ovdje se rastajemo, zbogom, good bye
mi idemo u stečaj, sretan 1. maj.


Nije joj bilo jasno i jako ju je ljutilo da talijani koriste 1.Maj kako bi pobijegli iz grada i roštiljali u prirodi umjesto da toga dana podsjećaju vlastitu vladu kako je u službi naroda, a ne obrnuto.


Danas nije Olimpijada
danas nije ni gej parada.
Garant nije Čimburijada
danas je praznik, Dan rada.


U tom trenutku me uhvatio sram što pripadam takvoj apatičnoj masi i imao sam problema da pronađem uvjerljive argumente zašto se kod nas svako ukidanje sloboda prihvaća pognute glave, a okupljanja su zagarantirana tek kad neki sportaš dobije zlatnu medalju. Bilo mi je naprosto neugodno kad sam vidio čuđenje u njenim očima.


Radnička pjesma gromko se ori
pjesma što slavi neradni dan.
Suncobran, meza, potok žubori
zašto da kvarimo savršen plan?
Nikog ne zanima ni klasna borba
krčka u kazanu begova čorba.
Kakva revolucija i Pariška komuna
evo deset ćevapa u pola somuna.


Bilo me sram priznati da se naši penzići prodaju radi 100 kuna, da se naši stari okupljaju toga dana i stvaraju stampedo radi porcije graha koji je kupljen njihovim novcem dok oni kalkuliraju "ako neću ja onda će netko drugi".

Kad ugase roštilje i utihnu pjevaljke
s livade nestanu ćebad i ležaljke.
Kući ćeš umoran leći u krevet
sanjaćeš zaslužen radnički dženet.
Prije tih snova sebi obećaj
samo levati idu u stečaj.
Biro je početak, a penzija kraj
radnička klasa odlazi u raj.


Kako objasniti pripadnici naroda koji se bije sa policijom bez puno preseransa da postoji narod na ovoj planeti koji bi trpio sve i svašta i ne bi ni tada zucnuo? Kako objasniti da je apatija toga naroda postala prirodno stanje stvari i da nam je teško čak skupiti potpise za referendumska pitanja?

Gleda me i ne vjeruje da takvo što postoji.


Ono što je najgore što nisam nalazio nikakvo opravdanje za sve nas jer ono ne postoji. Ako se ne pobuniš dok te zlostavljaju i ti si kriv zajedno sa zlostavljačem. Svijet ne pamti kukavice i jednog dana kada ne bude ovog naroda sumnjam da će itko žaliti za nama i da će nas povijest spominjati u pozitivnom kontekstu. Povijest ne voli punjave.

Ne voli narod lišen dostojanstva.


Ovdje ubrajam i sebe. Nisam sigurno Jan Palach da dam svoj život za ljude koji samo kukaju, a ne poduzimaju ništa čekajući da se drugi pobrinu za njih. Ja ću svoj 1.Maj provesti radno tako što si gradim mjesto u kojem se želim barem djelomično ograditi od ove situacije koja me okružuje. Nada da će politički dinosaurusi dobiti šut kartu od nažalost i dalje ne jenjava. Kad mi budu oduzeli svaku nadu e onda ću postati ko ovi koje kritiziram i nad kojima se zgražam.

Problem je očit kao i rješenje. Pitanje za milion dolara je kako pokrenuti ove ljude?


Sretan 1. Maj !
Post info
27.04.2013. (10:25)
13 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari


 photo P1010204_zps5e01e8ae.jpg

Drago i svekoliko blogpucanstvo pozvani ste za 1. Maj na odmor i plandovanje tijekom nase radne akcije ciscenja terena od makije.


 photo P1010226_zps870c1e5b.jpg

Radi se o terasi sa podzidom koju mislimo pretvoriti u safari bar (kao na rt kamenjaku kod premanture) i vrt sa dvije peci (jedna za meso druga za kruh i pizzu), gdje ce ljudi moci uzivati u moru i prirodi na samo 15 mininuta hoda od magistrale.


 photo P1010227_zps157b1113.jpg

Nitko nije ovdje pozvan da radi nego da se druzi. Glavni koji ce raditi smo Borut i ja, koji imamo plan nesto napraviti od ovog mjesta. Treba nam samo netko tko ce paziti na vatru i meso.


 photo P1010225_zps339043c4.jpg

Kao sto je to zadnji put cinio Medo.


 photo P1010229_zps43197f8c.jpg


 photo P1010235_zpsf39c6dac.jpg

Ako ima zainteresiranih slobodno nek mi se jave na mail, desno na ovom blogu.


 photo P1010234_zps03c22f12.jpg


 photo P1010212_zpsf0a1a18e.jpg

Dakle, 1.maj, kilometar juzno od Brseca, ponijeti rukavice, radno odijelo i kupaci :)


Lijepi pozdrav iz Firence iz koje budem stavio putopis wave
Post info
23.04.2013. (13:09)
17 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Zelena Čistka (20.travnja)

 photo 524037_350858308284963_1948992402_n_zps83d33573.jpg

Medo i Zeko te trebaju! Nadam se da će se i blog.hr pridružiti.



Kampanja u sklopu globalnog pokreta Let's do it! World Cleanup 2013.
Dan akcije je 20. travanj 2013. Vidimo se!

Prošlogodišnja akcija okupila je preko 42.000 volontera, postavši time najveća ekološka akcija u Hrvatskoj. Ove godine postani i ti jedan od 7 milijuna volontera koji će se uključiti u World CleanUp 2013 u 96 zemalja svijeta! Cilj je nedvosmislen i jednostavan: da kroz druženje i entuzijazam očistimo svijet i Lijepu našu te promijenimo odnos pojedinaca i organizacija prema otpadu, okolišu i prirodi. Svi imaju znanja i vještine kojima mogu doprinijeti najambicioznijoj akciji čišćenja u Hrvatskoj, kao i u svijetu! :)

http://www.zelena-cistka.org/




Kako je bilo prošle godine.


https://www.facebook.com/ZelenaCistka?ref=ts&fref=ts

Pridružite se, lajkajte, podijelite... jer zemlja je jedina i samo nju imamo.
Post info
14.04.2013. (11:10)
21 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

O nužnosti direktne demokracije (za djecu)





Zasad mi najozbiljni pare pirati u ovom smjeru što se tiče Hrvatske.

Post info
13.04.2013. (00:23)
7 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Predstavljanje Grobničkog zbornika


 photo PozivnicazapredstZbornika_zpsb1ca480f.jpg

Zahvaljujem se na potpori iskazanoj u prošlom postu iako nemam nikakve šanse protiv jačeg od mene i njegovog predavanja.

No s druge strane, raduje me pozivnica i obavijest koju dijelim sa vama.

Dan poslije mog neveselog bivšeg šefa bit će predstavljen Grobnički zbornik u kojem je i moj članak.

Nažalost (kako se uzme), ja sam tada vjerojatno u Toskani, nastavljam na proširivanju istraživanja iz članka i magistarske radnje, koje mi je omogućio Odjel za kulturu Grada Rijeke, kojem se ovim putem i zahvaljujem.
Post info
12.04.2013. (14:03)
6 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Udarac ispod pojasa


Zbog dobroćudnosti, bezazlenog izgleda i volje da ne dopustim nepravdu, ako je u mojoj moći, dešava se često da me i najuži prijatelji smatraju naivcem i idealistom. Ako me tako gledaju oni koje volim, kako neće tako misliti oni koji nemaju baš najčasnije namjere?

Desilo se tako da sam poslao magistarski rad nakon obrane kolegi kojega sam do tada smatrao poštenim jer sam barem 4 godine proveo na terenu sa njim i stvar je bila obečavajuća u slučaju mogućeg zapošljavanja.

Predao sam mu rad jer sam smatrao da će time uvidjeti moj trud.

Rezultat cijelog tog performansa jest da je čovjek uzeo moj magistarski u ruke, dobio neke dotacije od države već dvije godine zaredom (ove godine je na suhom hah!), uzeo vanjskog suradnika (kojeg cijenim i koji se slaže da sam trebao ja ići na teren pošto sam sve to prošao), mene držao na ignore. Već se nešto više od dvije godine trudim da preteknem zaposlenog čovjeka u državnoj firmi u vezi tog istraživanja i objava. Saznao je za moj članak na engleskom te bi sada trebao barem citirati u svojim člancima na tu temu.

A onda je na jednoj momačkoj došao vidno pijan i svojevoljno priznao da nije očekivao od mene nešto tako stručno napisano od mene. Istog sam trena radije otišao zgađen spavati nego da ga zadavim onako pijan golim rukama pa da ja ispadnem negativac cijelog slučaja. Još mi je rekao da ne čita moj blog jer se ne slaže sa mnogo toga što pišem, kao da pišem radi takvih... .

Zašto sve to baš sada?

Nemam nikakvih osobnih pretenzija na kulturno-povijesni spomenik jer to pripada svima nama, to je naša ostavština, nas građana. Jedino je to što sam htio pridonijeti svojim saznanjima da se monument istraži, konzervira i prezentira javnosti. Kolega iz Slovenije razumije, radi njega su otvorili 4 radna mjesta, a njemu ništa.

Daj barem neko priznanje za uloženi trud na ovom ludom balkanu gdje se svi kite tuđim perjem i kradu od bližnjega.

Zašto ova reakcija?

Osoba koja mi je to napravila će za tjedan održati predavanje u mom gradu upravo na tu temu. Razmišljao sam o raznim mogućnostima na rubu ludila:

- doći na predavanje i postaviti mu pitanja sa kojim ću ga raskrinkati;

- optužiti ga na sudu časti našeg društva u profesiji;

- dovesti par razbijača i napraviti sačekušu da se usere od straha (ova me golica u mašti) iako znam da duboko u sebi to ne želim;


Dovoljno mi je da kolege i prijatelji koje cijenim znaju za njegovo ponašanje i prepoznaju nepravdu. Dok će ovaj predstavljati, ja ću vidjeti Veneciju, Firence, a možda i Perugiu, ići svojim putem, fotkati, otkrivati nova mjesta i biti čiste savjesti. Ako postoji neka karma, sad joj je vrijeme...

Zbog tog čovjeka ne mislim postati nepovjerljiv prema svojim bližnjima i onima koji tek imaju stupit u moj život. I dalje želim pružati drugima šansu. Kad god me netko pita neke podatke koji mu mogu pomoći rado mu ih dam jer smatram da mogu biti sretan samo ako su drugi sretni i svačije poboljšanje u vođenju javnih stvari. Mogu gledati samo kao nešto što koristi i meni. Tuđi napredak je i moj napredak.

Ta gramzivost, častohleplje i zapišavanje teritorija (po principu "ako neću ja nećeš ni ti") je razlog zašto je znanstvena zajednica pala na tako niske grane u hrvata. To već povlači pitanje podobnosti, a ne meritokracije, no to je već druga, duža priča.

Ako moj trud unatoč okolnostima bude prepoznat to će mi biti dovoljna nagrada za sav ovaj gorki okus u ustima.

Pozitivno kod nezaposlenog poput mene je višak vremena i da ne možeš ucijenjivati sa otkazom.


Što ti je inat.
Post info
10.04.2013. (18:10)
50 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Sv.Ivan - Mošćenice



 photo svetiivan-moscenice_zps4df98b1a.jpg

Za početak moram napomenuti da sam oduševljen novim opcijama prikazivanja morfologije terena koju nudi najnovija verzija G.Eartha. Ne samo za putopise već i za znanstvene članke (za ostalo su tu Arkod i Geoportal Državne Geodetske Uprave, za katastar i topografiju, jel tako Geomire?).


 photo P1010015_zpse774b68a.jpg

Kaskam kojih 3 tjedana sa objavom, a željezo se kuje dok je vruće. Zato predlažem da se putopisi pišu u istom tjednu dok je pamćenje još uvijek svježe. Učenici iz gimnazije Eugen Kumičić iz Opatije sa profesorom Draškom Vučemilovićem poziraju ispred vijećnice.


 photo P1010025_zpsc60db996.jpg

Predavanje i obilazak je bilo u sklopu programa Youth in Actionao. Program nije prošao i ovdje ću da udijelim packu eu birokratima koji nisu prihvatili projekt sa hrvatske strane, ali su isti prevedeni odobrili sa estonske strane.

Nekako mi je izgledalo prigodno snimiti ova dva kalafata čija barka nosi ime titulara župne crkve u Mošćenicama.


 photo P1010027_zps2df73768.jpg

Na desnoj strani (ako gledamo uzvodno) drage se nalazi polupećina Zijavica a zijanje (i urlanje) po domaći znače vikanje pa vam je onda jasno zašto se zove tako.


Vidim da je Gogoo io mnogo lijepšu fotku.


 photo P1010018_zps9e0a2584.jpg

Peškarija. Pretpostavljam da izgleda življe tijekom ljeta.


 photo P1010017_zps61e92f48.jpg

I nekadašnje perilo pod njom.


 photo P1010016_zps29dca8e4.jpg

Najprije šijore...


 photo P1010024_zpsd788f7b2.jpg

Još su si i klupice postavili u ovom klupku od grana.


 photo P1010019_zps5f7a6417.jpg

Naša destinacija.


 photo P1010020_zps8296d69c.jpg

Crkva Sv. Andrije je predimenzionirana za takvo malo mjesto. Da su isusovci završili Crekvinu na Kastvu rezultat bi bio isti.


 photo P1010030_zps168eaaa5.jpg


 photo P1010029_zps90ea61fb.jpg

Ako vam se čini da je na Sipar nahrlilo previše turista onda preporučujem da odete malo dalje do plaže Sv. Ivana. Da bi došli tamo morate proći po šetnici i diviti se ovoj vili.


 photo P1010035_zps94bf7b6a.jpg


 photo P1010036_zpsda26b44f.jpg

Primjetiti detalje. Fasada je od šljunka, a...


 photo P1010032_zps9bc3d982.jpg

... detalji od školjki.


 photo P1010037_zps60eea867.jpg


 photo P1010038_zps41f4a392.jpg

Mostić vodi do još jednog većeg dvorišta.


 photo P1010033_zps51a36be1.jpg


 photo P1010040_zpsf3b5a5fd.jpg

Kapela u istom motivu, iako se vidi da je sve to armirano ipak je sveopći dojam odličan jer ju materijal svrstava u zanimljiva rješenja.


 photo P1010039_zpsc75d39ba.jpg


 photo P1010053_zpsa10d549a.jpg

Kod plaže Sv. Ivana (manja ali isto šljunkovita), koja se zove tako zbog nekadašnje crkvice kojoj su vidljivi samo temelji, skrećemo prema uzvisini uz potok, preko kojeg prolazi magistrala.


 photo P1010043_zpse16cb9b2.jpg

Uspon traje oko 20-25 minuta i nije neka drama. To je put kojim su išli ljudi do Mošćeničke Drage iz Mošćenica prije nego je probijena cesta. Većinu vremena slijedimo potok koji je izglancao stijenu i formirao prave malo slapove. Nažalost staza se ne održava pa su vidljivi odroni. Kod potoka postoji staro zaboravljeno perilo ali još u dobrom stanju. Na dnu kade se nalazi pročišćena glina ako netko traži dobar materijal za lončariju ili kremu za lice. Sve u svemu, potencijalna turistička staza, koja bi se valjala dovesti u red i očistiti od smeća koje bacaju vozači s magistrale. Stara završava kod jedne kuće u gradnji, predlažem vlasniku da nabavi domaću rakijicu i tako zaradi koju kunu na okrijepi šetača i rekreativaca kojima je to obavezno mjesto za odmorit pet minuta nakon uspona.
Post info
07.04.2013. (12:28)
22 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Malo smijeha i nauke




Koliko su vam samo puta drugi predbacili da gubite vrijeme po njihovim mjerilima? A koliko smo onda zahvalni kada nas netko ili nešto uspije izbaciti iz rutine kojoj smo dopustili da se ušulja u naše glave i prihvatili ju kao jedinu moguću stvarnost.

Mogu se podesiti titlovi na hrvatskom.


Post info
05.04.2013. (13:33)
18 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Ponekad poželim biti...


 photo P1010151_zps532d563b.jpg

Probdio sam cijeli dan buljeći u lap top. Naime, treba napraviti masu toga u ovo nezaposleno vrijeme. Stvaraju se možebitni uvjeti za neke projekte i mislim što mi sve to treba. Raditi džabe da bi mogao dobiti posao za neku crkavicu. Ponekad baš treba čelična volja i neki ludi optimizam dase uvjerim kako ništa od ovoga nije uzaludno. Nadam se da su to tek temelji nečega mnogo većeg. A onda odem po čaj, vidim ovu scenu i zamislim se malo u njegovoj koži.


 photo P1010152_zps08d1a53a.jpg

Rastegnem se svako malo i još oštrim nokte na plastičnoj žbuci sve do stiropora. Ne ljute se na mene jer sam navodno sav drag i sladak. Zanima me strašno putanja vode pa rušim zelenu kantu kako bi se izlila u odvod.


 photo P1010154_zps4fbfdf01.jpg

Ponadam se da će koji optimistični golub sletiti baš tu kod mene. A ako i ne sleti, dvonošci ionako pripremaju meni najdražu piletinu pa ih budem užicao kad sjednu za stol.


 photo P1010155_zps62a8c238.jpg

Svako malo me hvata fijaka. Vjerujte mi, ne želite biti u mojoj dlakama.
Post info
02.04.2013. (18:15)
24 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Bokun secesije





 photo P1010142_zpsdec838c3.jpg


Hotel Bristol se nalazio u Krešimirovoj 12, izgrađen je 1908.- 1909. na kojima se očituje duboki utjecaj Otta Wagnera i njegove bečke škole. Projektant je Emilio Ambrosini (Trst, 1850. – Beč, 1. prosinca 1912.), talijanski arhitekt koji je djelovao u Rijeci.

Izvor

Pročelje zgrade se može vidjeti na stranicama Lokalpatriota.


 photo P1010147_zps4dcd1f57.jpg

Ono što mene zanima su detalji. Poput ovog maskerona koji kao da čuva zgradu od loših namjernika. Nedoživljen poput Cesarićevog Oblaka.


 photo P1010146_zps182df1ff.jpg

Ovakvih namrgođenih tipova ima po mnogim seceskijim zgradama Rijeke.


 photo P1010145_zps7d8a909e.jpg

Danas je bio dobar dan. Prvo sunce nakon neprestane kiše, nisam si mogao dopustiti ostanak u stanu. Otkrili nezabilježenu kružnu rimsku kulu kod Studene. Snimljena je i opisana te sad čeka da napišem članak i objavim. Vidjeli na 30 metara dva mužjaka divlje svinje, ne bi nas spasilo ni da smo se imali gdje popet. Zatim su uslijedile tri čaše dobrog crnog vina. Ne znam da li je bio dobar samo po sebi ili radi okolnosti.

Da maknem taj nadjev s ekrana da me ne golica, s malo arhitekture.


Post info
01.04.2013. (23:51)
7 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>