|
PAST EVENTS
23. 5. 2006. ARHIVSKA GROZNICA/ARCHIVE FEVER - razgovor
Razgovor se otvara kratkim isječkom iz dokumentarnog filma Derrida (A.
Z. Kofman & K. Dick, 2002.) u kojem otac dekonstrukcije govori o svom
poimanju arhiva koje je poslužilo i kao lajtmotiv za ovaj "otvoreni ured"
u Booksi. Cilj je zajedničkim razgovorom stručnjaka s različitih područja
(umjetnost, muzeologija, arhivistika, itd.) proći put od teorijskog
koncepta arhiva i doći do same prakse arhiviranja. Pitanjima o značenju
arhiva, načinu arhiva, odabiru dokumenata i stvaranju sjećanja i
budućnosti pokušat će se u teorijskom i praktičnom polju definirati
pozicija Bilježenja grada - bilježenja vremena.
-----------------------
24. 5. O PROTESTIMA I PROTESTIRANJU/ON PROTESTS AND PROTESTING
Otvoreni ured iz Bookse seli u mamu.
Tema diskusije su protesti i protestiranje kao oblik komuniciranja u javnom prostoru, prije svega na području grada Zagreba. Zajedničkim razgovorom pokušat će se odgovoriti na pitanja koja je svrha protestiranja, da li se unaprijed ili ad hoc odabire pojedini prostor grada i zašto, postoji li svijest o prostornom i vremenskom aspektu protesta, da li su sudionici protesta svjesni specifičnog identiteta koji stvaraju, koja je razlika između protestiranja danas i prije nekoliko desetaka godina, koliko su protesti uopće uspješni, itd. Kao svojevrsni hipertekst okruglom stolu služi dio izložbe u Booksi s fotografijama i plakatima protesta.
Nakon razgovora slijedi projekcija dokumentarnog fima o protestima u Seattleu, sastavljenog isključivo od materijala video-aktivista.
------------------------
25. 5. > Prošireni sastanak kućnog savjeta u Vitićevu neboderu/Expanded House Council meeting in Vitić skyscraper
Dođite i saznajte kako Vitićev neboder izlgeda iznutra, kao i što se krije iza mistične točke dnevnog reda "razno"...
------------------------
26. 5. PUB KVIZ/PUB QUIZ
Tradicionalni buksin kviz u obradi autora projekta Bilježenje grada/Bilježenje vremena.
Čeka vas nemilosrdno rešetanje i zabava koja se ne propušta
(Nabrusite kose!)
------------------------
27. 5. OSVAJANJE I ZAUZIMANJE PROSTORA/CONQUERING AND OVERTAKING SPACE
2.0 Is the perception of space common to everyone?
2.72 Does the experience of space determine the space of experience?
3.0 Is there a language of space?
3.42 Does the explicit classification of the various meanings, modes, and uses of space destroy the experience of that space?
4.0 Is space the product of historical time?
4.61 If space is not simply the place where objects are produced and exchanged, has it become the ver y object of production
Bernard Tschumi, Questions of Space
Osvajanje i zauzimanje prostora događa se svakodnevno, ponekad vidljivo a najčešće neprimjetno. Sudionici razgovora, dolazeći iz razlitičih konteksta, najprije će nastojati ponuditi opći teorijski odgovor na pitanje što zapravo znači osvajanje, i potom zauzimanje pojedinog javnog prostora. Što je zapravo javno, kako javno postaje privatno, i kako privatno postaje javno također je jedno od pitanja. Razgovor je zamišljen kao brainstorming u kojem će se različitim primjerima nastojati proizvesti svijest o osvajanju i zauzimanju prostora: od skvotiranja grupe Biafre pa do današnjih skvotova, preko zauzimanja tvornica (tvornica duhan Zagreb), pa sve do uzurpacije javnog prostora radi gole egzistencije (Romi koji svoje improvizirane "štandove" postavljaju po gradu) ili pak uzurpacije od strane kafića... Osnovni je cilj stvoriti platformu za daljnja promišljanja navedenog fenomena, a ovisno o rezultatima otvaranja teme stvoriti kontinuiranu diskusiju sličnim panelima na kojima će se problematizirati svaki od navedenih fenomena kao i pitanja vodećeg arhitekta dekonstrukcije Bernarda Tschumija.
------------------------
27.5. Koncert> KREŠIMIR HORVAT & THE HIJACKERS
Mladi čakovecki bend predvodjen kantautorom Krešimirom Horvatom.
Posljednje utjecaje na njihovu glazbu ostavljaju glazbenici kao što su John Mayer, Howie Day i dr.
------------------------
30. 5. APOTEOZA NEBODERA/SKYSCRAPER APOTHEOSIS
Nastavljajući analizu započetu u člancima posvećenim problemu urbanizma i zagrebačkih nebodera (časopis za arhitekturu Oris i časopis za komparativnu književnost K.), autor se ovaj put koncentrira prije svega na problem pristupačnosti poslovnih nebodera u Zagrebu široj publici. Uz prikaz fotografija, koje bilježe grad i vrijee u kojem se trenutno nalazimo, govorit će o osobnom iskustvu s neboderima, pristupu njihovim vrhovima i nicanju sve većeg broja istih. Osim toga, tokom "otvorenog ureda" u Booksi će se moći ispuniti anketa o navedenim problemima čiji će se rezultati predstaviti na predavanju. Da li je netko od nas ikada bio na vrhu Cibone, sjeća li se osim starijih generacija tko porijekla imena Zagrepčanke, gdje je nestala radoznalost kada su ljudi iz tramvaja znatiželjno promatrali gradnju Hoto-Towera i kako je moguće ostvariti suživot s našim neboderima i živjeti s njima, a ne pokraj i ispod njih, to su samo neka od pitanja predavanja.
30. 5. Video-slušanja: INTERPOL
Zašto je Interpol “najbolji bend na svijetu” pokazat će slušaona kojom će biti predstavljeni kako njihovi spotovi tako i live-materijali, a kao šećer na kraju i pojedini remixi njihova albuma "Antics".
|
bilježenje grada / bilježenje vremena (re-collecting city / re-collecting time)
14.02.2006., utorak
14.02. u 19 h: ZATVARANJE UREDA I KONCERT: MANCE
Dakle naš ured u Showroomu Galerije Nova u okviru Finalne izložbe WHWa se zatvara u utorak (DANAS!!) navečer. Zatvaranje počinje u 19h s koncertom g. Mancea i g. Paje, a ima još i nekih drugih iznenađenja. Ovo zatvaranje zapravo je najava nastavka projekta u komornijem okruženju do zatopljenja, kada opet izlazimo na ulice i dolazimo u stanove.
Hvala vam svima koji ste svojim primjedbama, pitanjima i sugestijama pomogli da ovo definiranje projekta protekne u najboljem raspoloženju. Pozivamo vas da i dalje pratite događanja u projektu na našem blog-u i da nam šaljete svoje priloge i komentare. Hvala i očekujemo vas u TESLINOJ 7.
Pozdrav: Vesna, Katarina, Sonja, Josip i Boris.
|
13.02.2006., ponedjeljak
Dosta nam je Ratova!! 15. 02. 2003!!
Impozantno djeluje na fotografijama ovaj zagrebački protest protiv rata u Iraku. Pun Trg Bana Jelačića, nasmijana lica raznih generacija, sve šareno i uskovitlano. Ulijeva nadu. Čovjek bi ga gledao i gledao. Nisam bio na tom protestu, nisam bio u Zagrebu, ali vidim da je bilo zabavno.
|
11.02.2006., subota
TOM GOTOVAC - MUMIJA - Performans na Trgu Republike (1984.)
Tog jutra Tom (Gotovac) je pokucao na moja vrata s vrećicom punom zavoja i idejom da danas ide prodavati novine (Polet) na trg obucen kao mumija. Đurđa (Otržan) i ja smo ga pokušali zamotati cijeloga, a onda smo svo troje zaključili da je nabolje samo ruke, noge i glavu, a da ostalo prekrijemo nekom plahtom. Poslije mi susjeda Picek s Bosanske 7 (danas pokojna) rekla: mis'ila sam da si se skuril Boris!
Sve ostalo je performans i legenda:
"...Gotovčev ukupni opus, sve što je uopće u umjetnosti (i u životu) učinio, nerazdvojiva je cjelina, koju je samo izvanjskim, tehničkim razlozima moguće pratiti (nipošto strogo dijeliti) po zasebnim područjima što ih čine medij filma i prakse proizašle iz disiplina i tekovina likovnih umjetnosti. (...) Otuda izjava Sve je to movie, dana u jednoj prigodi, naizgled zgodna trenutna dosjetka, zapravo je presudna deviza cjelokupne Gotovčeve, ne jedino umjetničke, nego i životne filozofije..."
Ješa Denegri, iz predgovora Pojedinačna mitologija Tomislava Gotovca
|
10.02.2006., petak
Sanja Iveković: Trokut
U performansu građanske neposlušnosti Trokut iz 1979. godine, koji se odvijao, prema iznimnoj interpretaciji Bojane Pejić, kao site-specific performans, s obzirom da se događao na balkonu umjetničina stana u Savskoj br. 1, ali i kao time-specific performans, s obzirom da je umjetnica navedeni subverzivni performans odlučila producirati 10. svibnja 1979., na dan dolaska predsjednika Tita u Zagreb – uspostavljena je komunikacija između tri osobe: osobe koja se nalazi na krovu hotela Intercontinental preko puta umjetničinog stana, umjetnice koja se nalazi na balkonu svoga stana i policajca na ulici koji se nalazi ispred njezine zgrade. Naime, zbog cementne konstrukcije balkona akciju Sanje Iveković mogla je pratiti jedino osoba koja se nalazi na krovu spomenutoga hotela, a sama je umjetnica pretpostavila da dotična osoba ima dalekozor i walkie-talkie, kao što i policajac na ulici posjeduje walkie-talkie. Performans je otvoren trenutkom njezinoga izlaska na balkon i sjedanja na stolicu, nakon čega toči whiskey, čita knjigu i izvodi geste koje prizivaju čin samozadovoljavanja. Nakon nekog vremena policajac je pozvonio na vratima njezinoga stana i naredio da se osoba i predmeti s balkona moraju maknuti, čime prijašnji Kaos, što će reći, mogućnost samozadovoljavanja, nastoji dovesti u državni Red.
(iz teksta Suzane Marjanić "Zagreb kao poligon akcija i performansa", emitirano na HR 3 u "Kazalištarijama" 2. veljače 2005. godine)
|
09.02.2006., četvrtak
URBOFEST / MUZIČKI BIENALE ZAGREB 1979/
U zvučni metež Zagreba 1979. smjestio se Urbofest (X Muzički Bienale Zagreb) čiji je dirigent bio Nikša Gligo. Grad je disao suvremenu glazbu, ples i multimedijalne instalacije i performanse na svakom koraku. Deset godina kasnije 1989. ponovljen je taj dialog Bienala i grada. Danas se vidi da to nije bilo dovoljno da grad sam počne svirati.
|
GORKI ŽUVELA / AKCIJE 1971/
Sasvim sigurno "odbjegle" skulpture gospodina Žuvele još uvijek lutaju gradom. Pitanje je samo da li ih mi uspjevamo primjetiti. Ako se sjetite da ste ih negdje vidjeli molim vas prijavite njihovo ponovno pojavljivanje najbližem uredu službe za Bilježenje grada-Bilježenje vremena. Poslat ćemo tragače odmah po zaprimljenoj prijavi da ulove "životinju" i otpreme je u obližnju galeriju da bi je i ostali dvonošci mogli promatrati, a ne samo izabrani.
|
05.02.2006., nedjelja
GORAN FRUK - MAJSTOR DEFENESTRACIJA (1986)
"U ciklusu Defenestracije I, II i III, kojima je povezao svoju strast za planinarstvom s umjetnošću, Fruk je tri godine za redom s petog kata zgrade na zagrebačkom Cvjetnom trgu iz prozorskog okvira po alpinističkom užetu spuštao razne artefakte. U Defenestraciji iz 1986. godine s prozora je spuštao slike do trga gdje su bili štafelaji. U drugom performansu je bacao otpatke, rižu, papirnate ptice, jastuke i ljude, a u posljednjem je ispuštao crne kvadratne papire i alu-folije, kroz što se jedna osoba spuštala do tla. "
Iz teksta Sunčice Ostojić, ZAREZ, 20. 12. 2001.
|
04.02.2006., subota
VLASTA DELIMAR - GODINE 2001 - GRAD ZAGREB
Jašući Zagrebom na konju Vlasta je imala izuzetno dobar pogleda na dvonošce oko sebe iscrtavajući putanju između Trga maršala Tita i Zrinjevca. UrbanFestival je u svom prvom izdanju ugostio ovu kenturionku zagrebačke performerske scene.
Dokazni materijal za ovu akciju osim fotografija, video snimki, čine članci u stručnim časopisima, napisi u novinama, svjedočanstva zapanjenih prolaznika, policijska prijava, izvještaj sudskog pisara i jedno konjsko govno.
|
03.02.2006., petak
MEDO PLEŠE 1964. - Mjesto događaja: park Laginjina 9, Zagreb
Kažu da je ovaj medo na fotki plesao jako dobro i bio inspiracija djeci iz kvarta za pokrete koje su poslije ubacivali u svakodnevne koreografije kojima su rasveseljavali svoje roditelje.
Imena Ciganina (Roma), vlasnika mede, i mede-plesača su za sada nepoznati, iako cijeli tim istraživača traga za ovim važnim podatkom za povijest hrvatske umjetnosti i plesa.
|
TRAŽIMO SVJEDOKE DOGAĐAJA!!!
Umjetničkih akcija i događanja, političkih okupljanja, demonstracija i protesta u Zagrebu od 1945 do danas.
Dođite i svedočite u galeriji Nova, Teslina, od 7 do 14 veljače 2006 od 12 do 20 h.
Ako posjedujete fotografije, audio, filmske ili video zapise, novinske članke - donesite ih i pokažite nam. Ispričajte nam svoju priču.
Želja nam je stvoriti arhiv nestalnih i prostorom ne predviđenih događanja našeg grada. Pomozite nam u tom svjedočenju našeg grada.
JAVITE SE NA TELEFON (Svaki dan od 12 do 16h na 091/ 2 56 56 56 ) ILI DOĐITE!!
“Bilježenje grada-Bilježenje vremena” je multimedijalni urbani projekt Bacača Sjenki i BLOK-a (Lokalne baze za osvježavanje kulture) u suradnji s Centrom za dramsku umjetnost i Muzejem suvremene umjetnosti.
Projekt se ostvaruje unutar platforme Zagreb Kulturni Kapital Europe 3000.
Podrška: Ured za kulturu, sport i obrazovanje grada Zagreba i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.
|
*Dokumenti sjećanja prostora / nanovo*
Bacači Sjenki - multimedijalna umjetnička organizacija
& [BLOK] – Lokalna baza za osvježavanje kulture
u suradnji s Centrom dramskih djelatnosti i Muzejem suvremene umjetnosti.
Bilježenje grada – bilježenje vremena je projekt koji se bavi pronalaženjem, arhiviranjem, proučavanjem i izlaganjem djela i projektne dokumentacije umjetničkih istupa u javni prostor s jedne strane te protestima ili javnim okupljanjima s druge strane na području grada Zagreba u javnim, netipičnim izložbeno-glazbeno-scenskim prostorima od 1945. do danas. Radi se isključivo o privremenom prisustvu u tim prostorima ili o akcijama čije prisustvo nije u trenutku izvedbe bilo namijenjeno trajnom »nastanjenju« u navedenom prostoru. Fokusirajući se na efemernost i prolaznost djela, projekt nadilazi samo predstavljanje, usmjeravajući se na proučavanje šireg konteksta umjetničkog i političkog djelovanja u javnim prostorima.
Bilježenje grada – bilježenje vremena je, po svojoj prirodi, projekt u neprekidnom nastajanju. On je dokapitalizacija svakodnevnice; arhiv mogućnosti i nemogućnosti sučeljavanja ili usuglašavanja s gradom. On je priziv trenutaka utjelovljenja utopije; lov na duhove, na zagubljene geste prostora. On je građenje simboličke slike urbanog vremena-prostora u kojem se simultano prepleću urboglifi.
Grad je posuda u koju se događaji ulijevaju i, poput tekućine, poprimaju oblik posude. Kompromis je imanentan gradu i osnovni preduvjet njegovog postojanja; ishodišta kompromisa su harmonija s jedne i konflikt s druge strane. Iz ovih krajnosti proistječu sve umjetničke i političke inicijative - sva sublimiranja nepoznatog i pretvaranja u poznato.
Bilježenje grada – bilježenje vremena je zbirka stvaralačkih i političkih događaja, umjetničkih bitaka i performerskih dvoboja na uzburkanoj površini grada. To je potraga za onim sinkronim, neposljedičnim nakupinama vremena-prostora koji svakodnevnici daju metafizički višak. Upravo taj suvišak ljepote i napetosti koji povezuje stvari i ljude, fasade i natpise dućana, sadržaje kuća i nebo koje teče povrh svih podsjetnik je na trenutke u kojem je trenje svakodnevnice bilo transcendirano, nekad zbog svoje nepodnošljivosti, a nekad zahvaljujući svojoj blagosti.
Cilj ovog projekta je izmještanje pogleda na našu vlastitu situaciju u pitanjima kulture, kulturne politike, kulturnog kapitala, nove publike, aktivnog uključivanja građanstva u proizvodnju i participaciju kulture i umjetnickog stvaralaštva. Dakle, radi se o ideji ciljane dokapitalizacije kulture u smjeru stvaranja aktivnog kulturno-tržišno-turističkog kapitala od kojeg može živjeti ili barem djelomično održavati svoje potrebe i šira zajednica.
«Okradeni koji se smije krade nešto od lopova, a okradeni koji plače krade nešto od samoga sebe.»
P. P. Passolini: «Cosa sono le nuvole»
|
SJENČANJE GRADA/SHADOWING THE CITY (REX-KULTURNI CENTAR B92, BEOGRAD)
Radionica i forum "Sjenčanje/Senčanje grada" održana je u Beogradu od 15 do 17 studenog 2008.
Promatranje i promišljanje grada i urbaniteta u njegovom povijesnom sljedu, dogadjajnosti i promjenama/ Otkrivanje metodologija i upoznavanje s postojećim praksama/ Planiranje buducih istraživanja/ Povezivanje aktuelnih projekta i inicijativa u platformu mogućih veza i suradnji/ Proučavanje nekolicine pokaznih primjera i vrludanje gradom po raznim pravilima šetnje…
Sudionici i gosti radionice/foruma: Andjela Cirovic, Milica Cizmic, Danica Karaicic, Nikola Knezevic, Nikoleta Markovic, Suncica Milosavljevic, Maja Pelevic, Marijana Simu, Zoran Rajsic, Ana Vilenica, Mirjana Vilic, Ivan Zupanc, Lidija Antonovic, Nikola Nikolic / Milena Dragicevic-Sesic, Borka Pavicevic, Jelica Radovanovic, Dejan Andjelkovic, Nebojsa Milikic, Bojan Kovacevic, Marija Milinkovic.
Projekt potpomogli: European Cultural Foundation, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Ministarstvo kulture Republike Srbije, Ured za obrazovanje kulturu i sport grada Zagreba.
Uskoro ćemo nastaviti s radionicama i forumima u regiji: Dubrovnik, Ljubljana, Sarajevo, Budimpešta...
|
|
|
|
veljača, 2006 |
> |
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|
|
|
|
|
Dnevnik.hr Gol.hr Zadovoljna.hr Novaplus.hr NovaTV.hr DomaTV.hr Mojamini.tv |
Opis bloga/Blog description
Stvaranje mape "nestalnih" kulturnih i političkih događaja (protesta, atentata, tajnih okupljanja) u urbanim javnim i netipičnim izvedbenim prostorima grada od 1900 do danas.
Creating the map of "unstable" cultural and political events (protests, teroristic acts, secret gatherings) in public urban spaces and atypical performance spaces in various cities from 1900 till today.
Sada s nama
Naša adresa/Our mail address:
biljezenjagrada@gmail.com
_____________________
|
|
|