10

srijeda

veljača

2016

SEZONA 2015./2016. - Skijaški dan 13 - Alpbachtal Wildschönau, Austrija (10.02.2016.)

Probudio me snijeg. Čini se da je padao cijelu noć jer ga je okolo bilo po nekoliko centimetara. I na mom autu. Prvi put ove godine morao sam otkopavati auto. Ali dobro. Bilo je i vrijeme.
Danas na niti jednom okolnom skijalištu nisu prognozirali lijepo vrijeme. Oblačno i snijeg posvuda. Pregledavajući prognoze skijalište po skijalište naposljetku sam odlučio otići u Alpbachtal Wildschönau. Kaže prognoza da će tamo napadati koji centimetar manje snijega, a i postoji mogućnost da u nekom trenutku probije sunce.
Alpbachtal Wildschönau je od mog hostela udaljen trideset i nešto sitno kilometara, ali kako je jedan dio ceste serpentinast i uzak, vožnja je potrajala dobrih 50 minuta. S tim da sam stao kod prve gondole u Auffachu, umjesto da se guram dublje u doline. I čini se da je netko taman izašao s parkinga jer sam ja uhvatio parking tik uz gondolu. A bilo je 10:00 kada sam došao. Skijalište se otvorilo sat i pol ranije. Snijeg je umjereno padao. I manje nego u Kitzbühelu ili Brixentalu pa se Alpbachtal odmah pokazao kao dobar odabir. Bio sam već jednom na ovom skijalištu. Prije nekoliko godina. Bila je to godina kada sam kupio svog Prašinara i napravio s njim prvu turu po slovensko-talijansko-austrijskim skijalištima. Alpbachtal sam slučajno otkrio. Spavao sam u Niederau jer u Kitzbühelu nisam mogao pronaći jeftin smještaj. Došao u Niederau navečer, a ujutro, kad sam se probudio i razmaknuo zavjese na prozoru, vidio žice. Nisam do tada nikada čuo za ovo skijalište. I tako sam te godine "žrtvovao" jedan dan skijanja u Kitzbühelu i odskijao u Alpbachtalu. Skijalište mi se svidjelo. Nije preveliko, nije premalo. Baš po mjeri. Dobre i lijepo uređene staze. Također mi je u sjećanju ostalo da je Alpbachtal Wilschönau bilo "englesko" skijalište. Danas ni Engleza, ali ni Nizozemaca. Finally. Uglavnom Austrijanci i Nijemci.
Skijalište ima deklariranih ukupno 93 kilometara staza s 47 žica, a nalazi se između 830 i 2025 metara nadmorske visine. Zapravo se sastoji od 3 nepovezana dijela. Prvi je Niederau, kroz koji sam i danas prošao, gdje se nalazi par žica i 5-6 staza, uglavnom crvene i crne. Prošli put sam skijao tamo i bilo je dobro, ali danas sam ga odlučio preskočiti. Potom je tu Reith im Alpbachtal koji ima samo dvije prave staze, jednu gondolu i par vučnica. Taj je dio Bogu iza nogu i do njega mi se nije dalo klipsati. Središnji dio ovog skijališta je gdje se nalaze gotovo sve staze i žice. Od plavih do crnih (iako crne baš nisu crne), a one koje idu u dolinu dugačke su i više od pet i pol kilometara. Neke staze su lijepe široke, druge pak položeni puteljci gdje se treba odgurivati. Ali općenito gledajući veoma raznoliko skijalište i odlično pripremljene staze i danas. A kako je preko noći padao snijeg, na stazi je bilo desetak centimetara powdera napadalo nad sinoć ratrakiranu stazu. Savršenstvo. Snijeg je bio suh tako da ni malo više skijaša nije moglo previše uništiti stazu.
Središnji dio Alpbachtala Wildschönaua nalazi se na dva brda i to s obje strane svakog. Iz Auffacha gondola ide do vrha Schatzberg na 1903 metara, zatim se možeš spustiti na drugu stranu gdje je još jedna gondola, u Inneralpbach, koji se ugnijezdio točno između dva brda. Tu na drugo brdo kreće treća gondola, do vrha Gmahkopf na 1900 metara i s tog vrha na drugu stranu ima još par staza u dolinu gdje je četvrta gondola. Osim gondola puno je sedežnica, uključujući od ove godine i Gmahban, grijaća šestsedežnica s kupolom, a ima i sidra i tanjurića, ali na kraćim i lakšim stazama. Žice su u pravilu dosta brze, uz izuzetak ove najnovije koja je, vjerovali ili ne, najsporija i svako malo je zapinjala!
Ja sam iz Auffacha krenuo preko prvog brda pa preko drugog brda skroz do kraja i onda se polako počeo vraćati nazad. Vrijeme oblačno. Snijeg je kasnije ili slabije padao ili skroz prestao. Difuzno svijetlo tek na par mjesta na skijalištu. Bez obzira na oblake i snijeg moglo se jako kvalitetno skijati. A onda se od 13:00 počelo razvedravati, a u 14:00 je čak izašlo i sunce. Kako je vidljivost sada bila savršena, bacio sam se u offpistanje. Na najvišem djelu skijališta ispod Wiedersberger Horna na preko 2000 metara nadmorske visine napadalo je toliko snijega da je jednostavno zvao na offpistanje. I malo drveća, bez provalija ili stijena - savršeno za offpistanje. I nisam bio jedini. Odjednom se hrpa ljudi odlučila prebaciti sa staza, gdje su sada već bili malo veći (iako i dalje mekani) hupseri, na dijelove izvan. Suhog powdera je bilo toliko da sam redovito do koljena bio u tom bijelom prahu. Klizio. Dobro sam napudrao skije.
Namjeravao sam ostati danas skijati najkasnije do 14:00-14:30. Ali uvjeti su na kraju bili takvi da sam ostao skroz do zatvaranja. U 15:38 uzeo sam posljednji put gondolu skroz do vrha i točno u 16:00 krenuo polako natrag u dolinu. Skijao bih ja i još da u 16:00 ne zatvaraju skijalište. Šteta.
Na povratku u Kitzbühel naletio sam nedaleko Auffacha na jeftiniji benzin. Litra 1,02eur ili 7,75kn, što je za desetak centi bilo jeftinije nego drugdje. Odmah natankao Prašinara do vrha. Put u Alpbachtal se višestruko isplatio...

Rating današnjeg skijaškog dana: 4/5


UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 43.8
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 534.9
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) DANAS - 8361
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) U SEZONI - 95002
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 0
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 77.5 km/h


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.