11

četvrtak

travanj

2013

SKIJAŠKI DAN 45. - Hintertux, Austrija (11.04.2013.)

Moram priznati da sam pomalo zasićen skijanjem i da mi se baš i nije dalo ići na Hintertux. I da nemam već plaćene skikarte, definitivno ne bih išao. Ali imam ih. Još početkom prosinca kupio sam skikartu 10 dana u sezoni 'White 5' koja uključuje pet ledenjaka: Kaunertal, Pitztal, Hintertux, Stubai i Solden. Svih deset dana treba iskoristiti u istoj sezoni koja traje do 15.05. Prvih pet dana iskoristio sam na početku sezone. Preostalih pet ostavio sam za kraj sezone. Ali tada, u prosincu, nisam mogao ni sanjati da će zima biti savršena i da ću se ja sa svojim skijaškim danima približiti pedesetici. Zasićenje je, mislim, razumljivo.
Kao i u prosincu dvoje nas je krenulo na put. Tada nismo nešto ostali očarani Stubaijem, Kaunertalom i Pitztalom pa smo ih ovaj put odlučili izbaciti iz našeg itinerera. Ostao je Solden, koji je po mom mišljenju jedno od najboljih skijališta u Austriji, i na njega smo odlučili ovaj put potrošiti tri dana. Ostala dva su za Hintertux.
Bio sam prije četiri sezone na Hintertuxu. Bio je to moj prvi i jedini put na ovom ledenjaku i nisam ga nešto previše doživio pa mu valja dati i drugu šansu. Bilo je to početkom listopada. Prava sezona nije bila još ni počela, a snijega je bilo čak i u dolini. No, bio je otvoren samo najviši dio skijališta pa nisam mogao dobiti pravu sliku. Kako je ova zima bila odlična, snijega na Hintertuxu je sada dovoljno i pogled na službenu stranicu ovog ledenjaka otkriva da je čitavo skijalište otvoreno. Situacija na terenu to potvrđuje.
Parkiramo kod gondole malo prije jedanaest. S obzirom da sam jučer morao raditi cijeli dan i bio sam strgan, odlučio sam nakon posla malo odspavati do tri ujutro i onda krenuti put Hintera. Izmjenično smo vozili kroz noć. Hinter nas je dočekao okupan suncem. U dolini snijega ima samo u tragovima no planina se bijeli kao da je vrhunac sezone. Autiju ima onako osrednji broj što samo obećava da na skijalištu neće biti gužve. I nema. Na žice se ulazi direktno, a uz izuzetak jedne stare sedežnice i par sidra, sve su u funkciji.
Snijega ima jako puno. Gornja polovica je savršena. Staze nisu ni pretvrde ni premekane i užitak je pustiti skiju bez straha da ćeš se negdje poskliznuti na ledu ili nabiti na neki hupser. Ni prvog ni drugog nema sve do kraja skijaškog dana. Donja polovica skijališta je puno mekša, ali na mojim Elanicama Magfire 82xTi užitak je kliziti i razbijati nakupine mekanog snijega. Snijeg je ovdje proljetni, međutim još uvijek dosta dobar. Jedino je staza koja vodi u dolinu dosta mekana i tu noge najebu na kraju dana. Dakle, iako je u dolini snijega u tragovima, staza prema dolini je pod snijegom i otvorena.
Danas se sve pogodilo na Hintertuxu: prekrasno sunčano vrijeme, sve staze otvorene, odličan snijeg, temperatura oko 5 stupnjeva. Dobio sam napokon pravu sliku ovog ledenjaka i svidjelo mi se što sam vidio. Znaju dobro spremiti staze, a staza ima svakakvih, od laganih do težih pa svatko može naći nešto za sebe i eventualno kombinirati.
Na povratku u dolinu, dio staze netom prije mog prolaska zatrpala je lavina. Ogromna snježna ploča odlijepila se od zemlje i obrušila preko cijele širine staze. Mnogo se ljudi skupilo uokolo, vjerovatno pitajući se da li ima nekoga ispod. Kasnije, kada sam već u dolini, i helikopter je krenuo prema planini...


UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 29.1
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 1638.7
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 4
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 88.1 km/h


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.