babaipo

petak, 10.08.2007.

da vama baba nekaj veli - o prevari

nitko nije cijepljen od osuđivanja drugih, ali oprezno sa time, svakog sudiju život lako posjedne na optuženičku klupu. mislim da nema nevinih, samo onih koji lažu (sebe, druge) i onih koji govore i/ili žele reći iskreno.

ukrast ću za ovu priliku neke prelijepe stihove koji su prava filozofija života i odnosa između žena i muškaraca.

tko te ima taj te nema
tko te nema taj te sanja
tko te sanja taj te ljubi
a ti o tom pojma nemaš


zamislim samo koliko je mogućih likova u ovo malo riječi. muž, žena, ljubavnica, ljubavnik.
ima li muž ženu ili žena muža, onim listom papira sa nekoliko potpisa, ako on nema mjesto u njenom srcu ili ako ona nema mjesta u njegovom srcu? sanja ljubavnika žena što ga voli i ljubavnik sanja onu koju voli, a s kojima nisu i vole ih više od sebe, više od života, a zna li itko od nas sasvim točno tko to nas zapravo istinski ovog časa voli?

gdje počinju i gdje prestaju magloviti predjeli emocija i strasti?
kada se to i čime uvjetovano desi ono što "ne pita i ne bira i udara kada se čovjek tome najmanje nada"?

nisam toliko pametna da bih sebi ili vama odgovorila na sva ova pitanja niti želim sebe ili vas odvlačiti u teška razmišljanja.
svaki je čovjek, svaka žena, svaka ljubav i svaka strast, jedna knjiga jedinstvena i neponovljiva.
ono što je meni prihvatljivo i u što vjerujem, ne mora biti tako niti jednoj drugoj ženi na svijetu.

gruba istina glasi: bila sam prevarena i oprostila sam, prevarila sam i bilo mi je oprošteno.

kada sam bila prevarena nisam to doznala iz treće ruke nego mi je rekao u oči. stavio mi je sebe na raspolaganje da činim što želim. ostanem ili odem. dvojbe nije bilo. progutala sam svoj ponos i bol i ostala. previše sam voljela da bih otišla. prevara jest boljela, ali pomisao na rastanak još i više. kleo se u svoju ljubav, teško je bilo u to vjerovati. kako možeš biti s nekom drugom, ako mene tako silno voliš?

kada sam prevarila, a to nije bilo vraćanje milog za drago jer moja je bol prošla, a ljubav je ostala isto jaka, nisam dozvolila da to čuje iz treće ruke nego mu rekla u oči. stavila mu sebe na raspolaganje da čini što želi. ostane ili ode. dvojbe nije bilo. progutao je svoj ponos i bol i ostao. previše je volio da bi otišao. prevara jest boljela, ali pomisao na rastanak još i više. klela sam mu se u svoju ljubav, teško mu je u to bilo vjerovati. kako možeš biti s nekim drugim, ako mene tako silno voliš?

nismo smo to učinili da bi namjerno jedno drugog povrijedili.
maglovita su ta područja gdje caruje strast i teško se nalazi granica gdje počinju ili prestaju emocije.
bol ju ipak nepogrešivo iscrta i obilježi. objest kad se ima sve. glad za pogačom preko kruha.
čovjek snuje, a život kuje. glupa je izjava "desilo se", ali dešava se, krvavi smo svi ispod kože i nismo sveci. valjda smo bili toliko sretni da smo oslijepili od siline svjetlosti poletjeli prema svuda pa kao da nam se baš i trebala dogoditi takva havarija poput kušnje i plamena koji će nas ili ispržiti ili prekaliti.
bol nam je pokazala koliko se volimo i koliko jedno bez drugoga ne možemo i ne želimo ni pokušati spoznati kako bi bilo živjeti tako. paradoksalno, ali životno istinito.

u času dok sam varala ja njega, spoznala sam istinitost i njegovih riječi i iskrenost emocija o kojima je pričao. spoznala sam da me voli isto kao što me volio dok je on varao mene jer voljela sam i ja njega čitavo to vrijeme.

čovjeku je zabranjeno voće najslađe sve dok ga ne okusi, a onda gorčina ostaje daleko duže nego je kušanje trajalo.

možda sam u očima nekih glupa. možda je moje praštanje bio čin slabosti i nemoći više nego ljubavi. osude nije bilo jer ne mogu osuđivati ono što ne razumijem, a tada nisam mogla to razumjeti. osudi nema mjesta pogotovo nakon spoznaje jer sada čak i nemam prava osuđivati, prvo bih onda trebala osuditi sebe. možda je baš zato bilo i meni oprošteno i možda mi baš zato i nije bilo suđeno. bitna sam ja, bitan je on. osude drugih me na zanimaju. licemjeri će baciti kamen. oni koji vole mene/njega, možda iako ne razumiju, osuđivati se neće usuditi jer nitko ne zna kada će i njih život odvesti u maglovite predjele ili im trake magle unijeti u živote.

ima žena koje će kategorički reći - nema oprosta i nema povratka makar i pod cijenu svoje moguće sreće. ima muškaraca koji će kategorički reći - nema oprosta i nema povratka makar i pod cijenu svoje moguće sreće. za otići ili ostati treba jednako puno hrabrosti za suočavanje sa svime što slijedi iza bilo koje od te dvije teške odluke. slušati svoje srce - definitivno, ono ipak najbolje zna, rijetko kada griješi, samo treba slušati ono što zaista govori, a ne čuti ono što bi mi željeli.

da nije vrijedilo ne bi opstalo. da nije bilo vrijedno borbe ne bi se odlučili boriti i izborili. oboje možda u očima drugih glupi, ali oboje zajedno sretni. nije me briga za sve one u čijim sam očima od jadnice koja prašta postala drolja koja vara. nije me briga za sve one u čijim je očima od kurviša (neki to zovu i frajer) postao rogonja. za sve me njih nije briga jer će se život pobrinuti i iskovati njihove snove. naučili smo na iskustvu boli vlastite kože.

odlaze i ostavljaju oni koji znaju kako. mi nismo to znali.

živite i sudite kako želite.

ja se svoje istine, svoje ljubavi, boli, ali i grijeha ne sramim.

znam da život svakog sudiju lakoćom posjedne na optuženičku klupu.


p.s.
isprovocirana postom objavljenom na današnjoj naslovnici

10.08.2007. u 10:12 • 14 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< kolovoz, 2007 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Kolovoz 2008 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (2)
Kolovoz 2007 (6)
Srpanj 2007 (6)
Lipanj 2007 (9)
Svibanj 2007 (7)
Travanj 2007 (8)
Ožujak 2007 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Na pola puta

Hej, mnoge vatre sam ložio,
i mnoge vode zamutio
nošen srećom i zlom.

I da znaš, tri sam banke potrošio,
a da nisam ni slutio,
da sve to tek prohuji s vihorom,

jednom za uvek...

Hej, gde su sad oni klikeri,
trešnje sa periferije,
sveske iz šestog b?

Gde su sad svi gimnazijski šminkeri,
prve studentske ferije
i čežnjiva pisma iz armije?

I vidiš već sam tu, na pola puta - sve je dim!
I fotografije od vremena izbledele.
I vidiš već sam tu, na pola puta, sad mi trebaš ti,
budi vodič moj kroz mutne predele.

Hej, čudne staze do uspeha,
čvrsta vera u drugove,
sve je to varljiva stvar.

I sad, ako postoji uteha,
ja nisam praštao dugove
i svakom sam vratio isto bar.

I vidiš vec sam tu, na pola puta...

Hej, sada znam gde sam grešio
i gde sam, na žalost, bio gad,
a gde, na žalost, ne.

I da znaš, sve sam rebuse rešio,
ali ipak se ponekad
još zaletim na vetrenjače.

I vidiš već sam tu, na pola puta...

Linkovi

Roda