Starosjedilački narodi Akadije – Wabanaki i Akadijanci
Današnja američka savezna država Maine tijekom 17. stoljeća bila je pradomovina starosjedilačkih naroda koji su ulazili u već prije narečenu konfederaciju Wabanaki s narodom Abenaki.
Dakle, to je područje koje se nekad nazivalo Akadija i dio je nekadašnje kolonije Nove Francuske (Louisiana, Quebec (Canada) i Acadia), a na tom području nalaze se slijedeća plemena Wabanaki konfederacije: Penobscot (Panawahpskek), Maliseet (Wolastoqiyik), Passamaquoddy (Peskotomuhkati), Kennebec (Norridgewock), Arosaguntacook i Pigwacket (Pequawket).
Ovdje trebam pripomenuti da se teritorijalno područje Akadije proteže i izvan današnjih granica SAD, na područje današnje Kanade, gdje žive starosjedilački narodi Micmac (Mi'kmaq), ali oni sada trenutno nisu predmet pisanja.
Tako je prvo 'akadijsko' pleme u mom nizu pleme Penobscot (Panawahpskek) koje je danas federalno pleme u SAD-u i sastavni dio savezne države Maine. Ime plemena nastalo je od pogrešno izgovarane (anglikanizirane) algonkin riječi 'Panawahpskek' što znači 'stjenoviti dio'.
Ovo pleme stalo je odmah, na početku Američkog rata za oslobođenje od Britanske krune, na stranu Amerikanaca (Patriota) i cijelog rata čuvalo leđa Amerikancima od upada Britanskih vojnika iz Kanade. Naravno, za to je platilo visoku cijenu u gubitku populacije.
Zastava Penobscot plemena je bijela s crvenim obrubom te velikim plemenskim pečatom u sredini. Plemenski pečat vrlo je neobičan, što se tiče izgleda, ali nije iznenađujuće. Naime, pripadnici plemena Penobscot vrlo rano su prihvatili kršćanstvo kao svoju religiju i stupali u mješovite brakove s bijelim doseljenicima.
Dakle, pečat je okrugli s trokutastim zupcima što simbolizira sunce gdje unutar prstena piše PENOBSCOT NATION u gornjem dijelu, a u donjem dijelu PANAWAHPSKEK. U slijedećem prstenu, u gornjem dijelu, ispisana je godina 1669. kada je počeo rat s Irokezima, a u donjem dijelu je godina 1749. kada je završen Treći francusko-indijanski rat (ili Rat kralja Georgea).
Lijevo i desno oznake su za dvanaest (po šest sa svake strane) plemenskih vijećnika. U samoj ispuni pečata je poprsje poglavice Sockalexisa iza kojeg je jezero i borova šuma, a u podnožju piše BUR NUR WURB SKEK (MI SMO NAROD ZORE). Oko kružnog pečata tri su stepenaste piramide koje završavaju križem.
U grboslovno desnom dijelu je natpis PURITY iznad kojeg je cvijet tratinčice koja je simbol čistoće naroda. Ispod natpisa je godina 1605. kada su prvih pet pripadnika plemena naučila govoriti Engleski. U grboslovno desnom križu je natpis VALOR iznad kojeg je strelica što označava hrabrost i oružje kojim je pleme branilo svoju slobodu. Ispod natpisa je godina 1612. početak ratnih nedaća.
U gornjem križu je natpis FAITH iznad kojeg je grboslovni kalvarijski križ i godina 1687. što označava pojavu prve katoličke misije na području plemena. U sve tri piramide smješteno je 'drvo obilja' koje simbolizira širenje plemena na sve tri strane.
< | studeni, 2018 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...
Bili smo vojnici i mladi ...
... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!
Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!
Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...
Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...
Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.
Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …
Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …
Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.
Zašto budale galame - zato što mudri šute!
… o hladnoći, tami i zlu
Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.
Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …
Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!