Narod Ojibwe (Chippewa) – Anishinaabe narod kornjača
Dobro, kako serija o zastavama Sjeverno-američkih starosjedilaca odmiče sve je teže izabrati odgovarajuću zastavu koja prezentira cijeli narod jer mnoga plemena istog naroda u današnje vrijeme imaju svoju zastavu što opet niti malo ne ćudi.
Naime, starosjedilački narod (Indijanci) odavno je sveden na vrlo mali broj, pa neka plemena danas broje jedva od 500 do 1000 pripadnika, a sve veći 'moderan' ('bjelački utjecaj') način života utječe i na starosjedilačka plemena Sjeverno-američkih naroda te ta plemena poprimaju nešto što bi mi mogli razumjeti kao županije (nekakve lokalne jedinice uprave – po Athumanunhu).
Dobro, bolje da se ja vratim stjegoslovlju Sjeverno-američkog naroda. Danas je na redu zastava naroda Ojibwa (nekima možda poznatiji pod nazivom Chippewa). Dakle, to je narod iz skupine naroda Velikih jezera ili poradi još lakše orjentacije ja ih svrstavam u skupinu Anishinaabe ('narod kornjača').
Opet, ne mogu sada ovdje ne pripomenuti da u tu skupinu ulaze: Odawa (po njima glavni grad Kanade nosi naziv Ottawa, Algonquin, Potawatomi, Iroquois (hrvatski izgovor Irokezi), Wyandot (poznatiji možda pod nazivom Huroni, ili hrvatski Hjuroni), Mississauga (narod Hiawate); Mohawk i Mohegan (nama poznatiji kao Mohikanci kojih je nakon rata za Američku nezavisnost ostalo jedva 138, a danas gotovo da ih i nema neki značajniji broj).
Zastava naroda Ojibwe (Chippewa) (koji su se borili na strani Kanađana i Britanaca i za to platili preveliku cijenu životima mladih muškarca, ali ratoborni, otporni i žilavi, oni su se ipak uspjeli othrvati svim nedaćama) dijagonalno je podijeljena središnjom žutom kosom grboslovnom gredom koja se proteže od donjeg grboslovno desnog kuta do gornjeg grboslovno lijevog kuta, ostavljajući srednji do tamni plavi trokut u gornjem grboslovno desnom dijelu i crveni trokut u donjem grboslovno lijevom kutu.
U središtu zastave je pečat plemena omeđen uskim zelenim prstenom dok je središte opet dijagonalno podijeljeno na četiri jednaka dijela obojanih s četiri temeljnih boja naroda Ojibwe (Chippewa): bijele na vrhu, (u smjeru kazaljke na satu), žute, crvene i crne. Te boje odijeljene su s četiri pera i simboliziraju četiri temeljna doba ljudskog života (životni ciklus) i četiri godišnja doba. Stilizirana pera bijele su boje sa smeđim vrhovima i smeđim strelicama na njima.
< | rujan, 2018 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Sheme i skice raznih bitaka u povijesti, ustroji falangi, bojnih redova i postrojbi kroz povijest. Osobno promišljanje o grboslovlju i stjegoslovlju, o bojama i njihovim uporabama tijekom povijesti razvoja vojne vještine i vojski. Mimikrija i kamuflaža kao predmet za istraživanje i promišljanje kroz vrijeme ...
Bili smo vojnici i mladi ...
... možete nam uzeti naše živote, ali ne možete nam uzeti slobodu i naša uvjerenja!
Nije rat kriv što je rat ... netko je izazvao rat!
Ratove započinju starci koji se o nečemu nisu mogli dogovoriti, vode ih mladi ljudi koji se nikada vidjeli nisu... a kad ti mladi ljudi izginu, opet starci sjednu i dogovore se o miru...
Nitko tko vidio nije zastrašujuću divotu bitke, dok se zastrašujućom bukom k zemlji ruši ratnik u izljevu znoja i krvi, suditi ratniku i pričati o bitkama ne može i ne smije ...
Kada opet jednom ratna baklja dođe u neke druge ruke, nekim drugim ljudima, nekim drugim naraštajima … Neka se oni tada sjete veličanstvenih ratnika i vojnika koji su sada mrtvi i neka oni tada poslušaju poruku tih ratnika i vojnika što hrabro su pali, u tim bitkama divnim i fantastičnim, boreći se plemenito za ideale velike.
Da, oni su sada zauvijek zaštićeni grudom zemlje rodne, prekriveni mahovinom i više ne osjećaju ni mržnju, ni ogorčenja … već svojim svijetlim primjerom spokojnim i dalekim, dalekim poput Zvijezda najdaljih što još uvijek neumorno trepere, upućuju svima nama poruku vječne im Domovine: Mir, Milost, Milosrđe …
Kada jednom opet utihnu kobni vjetrovi rata i ratne rane zacijele, kada mržnja ratna odumre i kada zavlada ljubav i blagostanje. Kada se vrate mutne i bolne uspomene na ine bitke što vodili su ih hrabri ratnici, a koji sada mirno počivaju izmireni međusobno – tada recite mladim naraštajima što dolaze! Pričajte im o tim danima, pričajte im o tim ljudima koji su se odrekli svega: ljubavi, doma i imetka, očeva, majki, žena, djevojaka, braće, sestara i djece, pričajte im o tim ratnicima što hrabro su prešli rijeke, planine i doline i hrabro krenuli u bitke koje su sada već povijest i neka se one više nikada ne ponove …
Rat je zbroj besmislenih postupaka koji se shvaćaju i hvale tek onda ako se pobjedi, a osuđuju se kao pogrešni uvijek ako se izgubi.
Zašto budale galame - zato što mudri šute!
… o hladnoći, tami i zlu
Ako Athumanunha pitate postoji li hladnoća on će Vam odgovoriti NE! Hladnoća ne postoji, jer hladnoća je samo odsutnost topline. Ako pak pitate Ahumanunha postoji li tama, on će Vam opetovati NE! Tama ne postoji, jer tama je odsutnost svijetla.
Ako pak pitate Athumanunha postoji li zlo … odgovor znate! NE! Zlo ne postoji, jer zlo je samo odsutnost dobroga …
Neka četir' satnika iznesu Hamleta kao ratnika!
Jer on bi, pokazao se, zbilja, pravi kralj,
Da osta u životu. Nek vojnička svirka i obredi
ratni za njega glasno progovore sad!
Nosite tijelo! Ovaj prizor tužan za bojište
lijep je, al' ovdje je ružan.
Haj'te zapovijedite vojnicima paljbu!