aparatczykovi zapisi

08.12.2008., ponedjeljak

Koncertna 2008.

Prosinac je mjesec za svođenje računa i podvlačenje crte pod proteklu godinu. Možda mu je još daleko kraj, ali koncertna sezona je uglavnom već gotova, s obzirom na prosinačku ponudu, već možemo pisati što se u sezoni dobro poslušalo i pogledalo.
Ovo je bila godina velikih nastupa, kao što će se i vidjeti sa popisa. Nekako mi je klupska scena zakazala, nekim dobrim koncertima unatoč. Ove godine išlo se pred velike bine gleati velike izvođače. Krenimo ljestvicom zadovoljstva:

1. Radiohead - 8. 07. Kindl Bühne, Berlin
Koncert godine, i jedan od koncerata života. Ovo se čekalo, prešlo se pola Hevrope, ali je vrijedilo. Možda nisam do toga koncerta bio zagriženi Radiohead fan, ali sam nakon toga definitivno postao. Ovakav doživljaj pamtim još jedino sa Pink Floyda u pradavna vremena, i ne znam kada ću ga ponovno doživjeti. Kupio odličnu majicu, skupo plaćenu!

2. The Cure - 23. 02. Gasometer, Beč
Vikend za pamćenje u Vijeni. I koncert za pamćenje, sa Radioheadom vodi mrtvu trku za koncert godine. I ovo se čekalo, od Ljubljane 1989. kad nisam išao zbog evidentnog nedostatka godina života. Tri sata nezaboravne svirke jednog od najboljih bendova ikada. Veličanstveno i neponovljivo.

3. Bob Dylan + Manic street preachers - 13. 06. Radar festival, Gradski stadion Varaždin
Mnogo je napisano o ovome koncertu i puno se raspravljalo, ali ja stojim iza onoga što sam već napisao. Ovo je bio odista divan i veličanstven nastup jedne iskonske veličine. Koncert za fanove uz autorski pečat aranžmanu. NIje se smjelo propustiti.
Mnogi ih ne vole, ali Manic street preachers su meni jedan od najboljih waleskih bendova u zadnjih 15 godina (a time i britanskih). Bili su dostojni uvodnici Dylanu.

4. Magnetic fields - 6. 07. Passionskirche Kreuzberg, Berlin
Može li se imati religijsko iskustvo tijekom rock koncerta? Naravno, osobito ako je odsviran u crkvi. Istinabog, ovi američki cinici sigurno ne bi smjeli svirati u katoličkoj crkvi, ali u protestantskoj uopće nije bilo problem (kao ni piti pivu). Kombinacija akustičnog koncerta, vodvilja i mise. Neponovljivo.

5. Gang of four - 10. 05. Žedno uho, SKUC Pauk
Evo nas nazad u Zagrebu. Obnevidjelog od silna posla organizacije seminara koji sam vodio u tim danima, četveročlana banda me podigla iz mrtvih. To hell with poverty, uskoro će nam opet svima biti himna.

6. Neil Young- 22. 02. Austria Center Beč
Već znam tko će se sve slati u toplo i vlažno mjesto zato što velikog Neila Younga stavljam tek na 6. mjesto, ali poznato je da nisam neki fan. Nije me bacio u afan, nije me doveo do ekstaze. Ali priznajem i cjenim njegovu glazbenu veličinu, i bio mi je stvarno dobar koncert. Bilo bi šteta ne vidjeti tu veličinu.

7. Why? - 25. 05. Teatar &TD
Konačno i jedan pravi klupski nastup, u prevrućoj maloj dvorani Teatra &TD. Solidan nastup, s pjevačem koji je gotovo umirao na stageu od viroze. Kvalitetan nastup nagrađen je kupovanjem majice.

8. Conor Oberst and the Mystic Valley Band - 8. 09. SKUC Pauk
Jedan od onih koncerata na koje odeš a da ne znaš ništa o bendu, i bude ti dobro. Vrlo originalno šetanje kroz stilove rocka.

9. Mogwai - nekidan u studenom, Aquarius
Buka, buka, buuuukaaaaaaaaaa!
Ne hranite ih nakon ponoći.. Ma vraga, za ove je kasno, to su već gremlini!

10. Handsome furs - 11. 10. Teatar &TD i Olafur Arnalds 12. 11 N.O. Jazz festival, Teatar &TD
Dva klupska nastupa koja su mi bila osobito simpatična. Ljudi furaju neki dobar film, skroz pozitiva. Klupska scena je ipak bila živa.


Što se propustilo:


Bruce Springsteen- negdje u radijusu od 500 km
Šmrc! Kad tad će mi se posrečit....

Leonard Cohen- Ljubljana (?), Prag
G. Cohen se nije udostojao doći u Ljubljanu, kao što se očekivao. Vjerojatno je odjebao zbog vinjeta, kao i mnogi. Neki su sretnici išli u Prag, meni nekako to nije bilo ni u planu ni u proračunu.

Godfathers - Rokaj fest-
Jebiga, ne može se biti i u Berlinu i na Rokaj festu u isto vrijeme. Bolje je bilo u Berlinu, što jest, jest! Iako, malo mi je žao što nisam posljednji put drapao si majicu i urlao iz svega glasa "Cause I said so!"

Jaka i nabrijana koncertna godina. Nadajmo se da će 2009. biti jednako tako dobra ako ne i bolja.
- 22:52 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi