antun kauzljar

ponedjeljak, 02.07.2007.

Valentinovo

Što je Valentinovo? Doznao sam na programu TV Pink (Republika Srpska) da se radi o Svećeniku Valentinu, koji je u doba rimskog carstva, kada je vojnicima bilo zabranjeno ženiti se, on njih potajno vjenčavao. Kasnije je proglašen svecem i u njegovu čast određen je dan Svetog Valentina – Valentinovo.
Danas je to dan na koji se slavi ljubav između muškarca i žene.
Znam čovjeka koji je Valentinovo «proslavio» tako što je izveo svoju suprugu na svečanu večeru uz glazbu i platio toliko koliko plaća kruh i mlijeko za svoju obitelj za jedan mjesec i nešto malo više. Istovremeno njegov tekući račun banka je blokirala jer je otišao u nedozvoljeni minus. To znači da je trošio dvostruko više nego što zarađuje i još više od toga. Dozvoljeni minus banka određuje prema prosječnim primanjima tijekom mjeseca. Dakle, banka dopušta čovjeku da potroši svoju plaću, te da potroši još jedan veliki dio svoje plaće unaprijed. Ono što se potroši preko tog iznosa zovemo nedozvoljeni minus.
Znam da sam čovjek prošlih vremena, da sam star i da me vrijeme pregazilo. U mojem vremenu ja ovako nešto ne bih uradio, a moja supruga mi to ne bi dopustila, čak ako bih i htio. U mojemu vremenu nisu nam sveci određivali kada ćemo i za što trošiti novac, te kada ćemo se voljeti. Voljeli smo se zato što se volimo i nismo shvaćali da se ljubav povećava čašćenjem u skupim restoranima. U mojem vremenu ja bih se vrlo loše osjećao na nekakvoj zabavi znajući da zabavu plaćam novcem kojega nemam. Zabava na kredit nije bila poznata u mojem vremenu.
No, valjda je u današnjem vremenu život na kredit postao normalno pravilo ponašanja a dugovanja postala jedno od ispravnih mjerila vrednota, kako danas zovu vrijednosti. Možda su već nastupila „duhovna vremena“!
Arthur Warwick je rekao: „Najbolje ne daje onaj tko daje najviše; no najviše daje onaj koji daje najbolje. Ne mogu li dati obilje, ipak ću davati nesputano, a što mi nedostaje u ruci nadomjestit ću iz srca.“
Charles H. Spurgeon:»Stotine ljudi nikada ne bi upoznali oskudicu da najprije nisu upoznali nepotrebno trošenje.»
Ken Keyes: «Uzrujavati se zbog onoga što nemaš znači uludo trošiti ono što imaš.»
Christian Bovee: «To kako se služimo svojim bogatstvom odredit će imamo li ga dovoljno. Malo je dovoljno upotrebljavamo li to malo mudro, a previše ako trošimo nepromišljeno.»
Nathaniel Hawthorne: «Sreća na ovome svijetu, kad se pojavi, dolazi slučajno. Postane li predmetom vaše potrage, naći ćete se u lovu na divlje guske do kojih nikada nećete doći.»
Helen Keller: «Mnogi ljudi imaju pogrešnu predodžbu o tome što je prava sreća. Do nje se ne dolazi samozadovoljavanjem vlastitih želja, nego odanošću vrijednome cilju.»
Amali Kahana-Carmon: «Svaka privlačnost, koliko god izgledala ograničeno, kozmički je događaj – odvija se unutar šireg obrasca stvari, unutar beskrajno složene strukture koja je temelj našeg postojanja.»

- 22:04 - Komentari (1) - Isprintaj - #