SRETAN BADNJAK SVIM VJERNICIMA PRAVOSLAVNE ISPOVIJESTI

06.01.2018.



slika: internet

Badnji dan, badnje veče
zora se budi
badnje jutro rudi,
Badnjak lisnat u šumi zove:
‘’dođi po mene za ognjište svoje.’’

Došao je glas sa neba
vatru ovu veče održavati treba,
današnji dan tih budi, čovječe,
govori tek kada dođe veče.

Do tada mene uz kuću prisloni,
vidi gdje se nalaze za mene pokloni,
jedan dio mene u vatru se stavlja
za obred božanski put se pripravlja.

Ognjištu me se zbog usjeva nosi,
da bi bili rodni tvoji prinosi,
za nove usjeve čovjek nadu stavlja,
dok badnje veče tiho proslavlja.

Kada moje drvo pregori
u iskrama su moji odgovori,
kada moje ugarke protreseš
i jedan drugom prineseš,
zamolit ću Boga koga sutra slaviš,
da pred njega svoju želju staviš,
svega roda i poroda u obilju ti bilo
i sve blago ti se umnožilo.

Koliko iskrica, toliko kravica i telića,
koliko iskrica, toliko krmača i prasica,
koliko iskrica, toliko ovčica i janjića,
koliko iskrica, toliko zlatnih novčića...

Uveče kada domaćin dođe po mene
na vratima neka ga čekaju žene,
dok domaćin “dobro veče” naziva,
vas na poštovanje moje žrtve poziva.

Domaćica neka sito ima
sa svim vašim usjevima,
neka ih na moje lišće baci,
da vam usjeve štite oblaci.

Zatim me na vidno mjesto stavite,
s orasima i suhim šljivama okitite,
u slamu slatkiše stavite,
da je na pod prostru, djeci pustite.

Prije nego ovu večeru proslavljaš,
nizak stol na pod postavljaš,
a ispod njega prazna topla slama,
da te ne snađe hladna zimska tama.

Uz četiri upaljene mirisne svijeće
slavi se tiho badnje veče,
tamjanom se mirisnim kadi,
dok se skrušeno duga molitva radi.

Uz trpezu posnu tiho se moli,
da se duša dobrotom obnovi,
u zdravlju i veselju obilja toga,
da se dočeka, skoro rođenje Boga.

Čekajući da dođe pola noći,
tada će na vrata isisić doći,
blagoslovit će sve molitve ove,
dolaskom Božića i Godine nove.


https://www.magicus.info/ostalo/poezija/sretan-badnjak-svim-vjernicima-pravoslavna-ispovijesti

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.