Anderlog

15.03.2006., srijeda

Nemam vremena za gluposti

Vidio sam da se Ptica Trkačica osvrće na "otvoreno pismo" Kemala Mujičića, no očito nema pojma o odnosima koji su regulirani ugovorom u vezi projekta Blogomobil između Kemala Mujičića (Autora) s jedne strane i Monitor Plus d.o.o. (Web izdavača), tvrtke koja je u trenutku pokretanja Blogomobila zastupala Blog.hr, pa ću ovdje objaviti bitne odredbe tog ugovora.

* * *

Članak 2.
Obaveze Autora

Autor se obavezuje da će svakodnevno bežičnom komunikacijom slati tekstualna i slikovna izvješća sa svog pješačenja po Hrvatskoj koje je planirano da se izvrši kontinurano u periodu od 329 dana, počev od 10. svibnja 2005. godine. Autor se obavezuje da će se najmanje jednom dnevno javljati tekstualnim člankom najmanje dužine od jedne novinarske kartice, te većim brojem MMS fotografija, minimalno 10.

Članak 3
Pokrivanje troškova projekta

Troškove putovanja Autora pokrivat će sponzori i pokrovitelji (to nije Monitor). Pokrivanje troškova Monitora i Autora od prihoda dobivenog od sponzora ide ravnopravno i istovremeno, prema tome kako nastaju. Ukoliko prihodi sponzora ne pokrivaju troškove Autora, Monitor nema nikakve obaveze nadoknaditi te troškove. To je rizik projekta koji Autor prihvaća.

Članak 4.
Autorska prava

Blog.hr i Autor su ravnopravni vlasnici autorskih prava Blogomobila za Web. Sadržaj Blogomobila se ne može kopirati i prenositi u dijelovima ili u cijelosti na druge web stranice bez prethodnog odobrenja obiju strana, i Autora i Monitora. Eventualni prihodi od korištenja autorskih prava Blogomobila na webu se dijele 50-50.
Monitor ne polaže nikakva autorska prava na Blogomobil u drugim medijima (TV, knjiga...) i ona u cijelosti pripadaju Autoru, kao i eventualni prihodi koje Autor iz izvora samostalno realizira.

Članak 5.
Vlasništvo na opremom

Oprema koju u projekt donosi Monitor (notebook, mobitel, komunikacijske kartice) su vlasništvo Monitora, tj. sponzora sve do planiranog okončanja projekta Blogomobil. Nakon okončanja projekta prema planu vlasnik opreme postaje Autor. Ukoliko iz bilo kojih razloga projekt Blogomobil ne bude izvršen prema planu i obavezama iz članka 2, vlasnik opreme ostaje Monitor/sponzor.

Članak 7.
Rok trajanja ugovora

Ugovorne obaveze traju do završetka projekta, tj. 329 dana nakon starta koji počinje 10. svibnja 2005. godine. Jedino odredbe o autorskim pravima vrijede neograničeno.

* * *

Autor je prekršio čitav niz odredbi ugovora - neredovito pisanje, nepoštivanje sponzorskih obaveza, samovoljni prekid suradnje, prenošenje sadržaja bez dozvole na drugi web medij, ne vraćanje opreme koja je u vlasništvu Monitora i sponzora. Mujičić je na kršenje ugovora upozoren, te je zamoljen da vrati opremu. Što se prihoda sponzora tiče oni su praktički nikakvi i svi su, bez razdiobe na koju imamo pravo, u cijelosti isplaćeni Kemalu Mujičiću. Štoviše, dio novca kao sponzor dodatno je dao i Blog u kešu mada na to nije bio obavezan. Troškovi izrade i održavanja Blogomobil aplikacije koji su trebali biti pokriveni od sponzora također nisu pokriveni. Ukoliko Kemal Mujičić ima nekih saznanja da mu neki sponzorski novac nije isplaćen neka to iznese, inače neka ne trabunja bez veze. Monitor i Blog su izvršili apsolutno sve obaveze prema Kemalu Mujičiću, dok s druge strane niti jedan od obećanih i planiranih sponzora od strane Kemala Mujičića nije realiziran i to je Autor u više navrata sa sa žaljenjem priznao.

Jedini razlog zašto zasad ne pokrećemo tužbu protiv Autora jest činjenica da je narušenog zdravlja i da je prema vlastitim izjavama neblistavog imovinskog stanja, te što se još uvijek nadamo da će autor doći k pameti i poštivati ono što je dogovoreno. Ja osobno kad potpisujem ugovore vjerujem da je sudska tužba apsolutno zadnja stvar za kojom ću posegnuti, tj. za mene ugovor predstavlja pisani dogovor u kojem svaka strana potvrđuje da točno zna i prihvaća koje su joj obaveze, tj., a to je poanta, da obeshrabri ponašanje suprotno onom zapisanom u ugovoru. Kemal Mujičić je uredno potpisao gornji ugovor, a ponašao se i još se ponaša suprotno tim odredbama.

Što se Kemoterapija bloga tiče, ne znam što je s njime, pretpostavljam da mu je pisanje onemogućeno jer je iznosio neistine o Blogu i suradnji na Blogomobilu. Za lažno informiranje,kao što znate, imamo pravo isključiti blog.

Uglavnom, ovo su sve relevantne informacije koje ja imam reći u vezi ovog slučaja i ne namjeravam ga dodatno komentirati.
- 14:04 - Komentari (12) - Isprintaj - #

08.03.2006., srijeda

Borja.org jedan sasvim nepotreban redizajn

Borja.org je promijenio dizajn. I to je upravo ono o čemu uvijek govorim, čak sam i njemu jednom rekao, svaki stari dizajn je skoro uvijek bolji od novoga i zato se grozim promjena. Borja.org su za mene Brze i kratke vijesti i to je sada stisnuto i po horizontali (napola) i po vertikali (jedan dan umjesto mjeseca). Koliko sam vidio Borja se izjašnjava da drži do dobrog dizajna, pa tim više čudi ovakva promjena. Dizajn mora biti u funkciji sadržaja. Nikako ne kužim zašto netko na bijeloj podlozi pokušava pisati sivim slovima. To mi je horor, amaterizam i larpurlartizam. Ok da pišeš poeziju pa si sav u izmaglicama, al ako očekuješ da te čitam, daj mi funkcionalnost, čitljivost i preglednost. Ovo sad duplo teže čitam i duplo više skrolam. Ako tražim arhivu starih Brzih i kratkih nalazim ih nekako, ali kao - jedan dan = jedna stranica. Ma daj, molim te, a prije je bilo - jedna stranica jedan mjesec. Mrzim klikati, ljudi mrze klikati, otvarati nove stranice bez potrebe, jer je mnogo ugodnije i preglednije skrolati. Umjesto jedne stranice sad moram otvoriti 30 (nema šanse), nema ni kalendara, ni [jučer] - [sutra] navigacije. Jednini bonus je rubrika Novo, ali to je sadržajni novitet, ne dizajnerski. Ovo je još jedan primjer kako fol "moderniji" dizajn pojede originalnu inspiraciju i dobiješ neki bastrad, umjesto bloga (koji je idealna web forma) neki poluportal s lošom navigacijom. Ono staro je bio savršen dizajn za sadržaj koji je donosio. Izuzetan, uzorit, jednostavan, funkcionalan, toliko dobar da smo se i na naslovnici Bloga inspirirali njime, to sam već priznao.

Neki dan je Vuk Ćosić imao predavanje o Web 2.0 u Matici Hrvatskoj, pri tom je spominjao i drugi, podjednako hype, buzzword - user experience. E, Borja, user experience, barem što se mene tiče, tvog novog dizajna je katastrofalan. Prije je to bila ugodna pomisao - idem vidjeti što ima novog kod Borje. Sad pomisao ide otprilike - isplati li se maltretirati tim dizajnom da dođem do zanimljivih linkova i informacija? Ima li možda netko drugi to isto, ali ugodnije prezentirano?

Ako sam što propustio u površnom pregledu, onda je to očito zbog one teorije da korisnik stječe dojam o sajtu u nanosekundi otprilike. Što je najgore u svemu, čini mi se da se Borja mnogo više piše i donosi više zanimljivosti nego prije.

I da, zašto polovicu stranice i to lijevu, jaču, zauzimaju uvodi na mjesec i više dana stare članke, dok na toj istoj naslovnici nema recimo mnogo korisnijih jučerašnjih (prekjučerašnjih...) vijesti.

Razočarani korisnik
(razmišljam da otkažem pretplatu) :)
- 01:24 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>