< | siječanj, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Opis bloga
More, nebo, ptice, ribe, masline i vino
Alkion - grčki alkyon
1. mitološka morska ptica (zimorod, ledarica, gnjurac) smatra se da proriče sreću.
2. zvijezda u sazviježđu Bika, najsjajnija u grupi Plejade (Vlašići).
3. kći Eolova, žena Keiksova, od žalosti za nastradalim mužem bacila se u more, a bogovi su ih oboje pretvorili u ptice
4. prvi istraživački brod čuvenog pomorskog istraživača Jacquesa Cousteaua
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Alternativa
Ima neka tajna veza
helix-bubimir
košuta-Peti element?
Fanny-domaćica
JJ-svega pomalo
mladen-nježni Orlando
Rilady - s(t)jenovite misli
uspomena-samo misli
Zeleni čajek-(o)čajanke
Gaya-Dottoressa
bigg-priče
Tril-veselo
ely-jutarnja kava
k(v)adar-slika dobro
vunenica-Sunce je njeno
Borut-Izrael
izgubljena-potraga
Big blue-duboko plavo
gustirna-Nelini visovi
Čiovka-Trogir u srcu
Pero u šaci-razmišljanja
Sve što stoji u daljini svima nam se malo čini,
samo nam se naša sreća u daljini čini veća.
Ljubav i mašta čine svašta
Svatko može da poleti,
samo treba da se sjeti.
Prije nego nastavimo s izvođenjem kovita ostao sam vam dužan još jednu podjelu kovita: 1. Strmi kovit – izvode ga avioni s prednjom centražom, a karakterizira ga vrlo veliki kut nosa zrakoplova prema dolje dosta brza vrtnja oko vertikalne osi. 2. Pljoštimični kovit – izvode ga zrakoplovi s zadnjom centražom, a karakterizira ga mali kut nosa zrakoplova prema dolje, spora vrtnja oko vertikalne osi i velika opasnost da se zrakoplov počne vrtjeti oko repa zrakoplova. Namjerno izvođenje kovita: Kovit, kao i svaki element leta zrakoplova ima nekoliko faza koje ga definiraju: - priprema, - uvođenje, - vođenje i - vađenje. Priprema – faza kovita kojom pilot dovodi zrakoplov u uvjete za uvođenje u kovit. Sastoji se od: - penjanja na minimalnu potrebnu visinu, - kontrole vanjske konfiguracije zrakoplova - čist profil sa svim uvučenim (zračne kočnice, stajni trap, zakrilca i predkrilca). - osmatranje zračnog prostora u kome će se kovit izvesti posebno u stranu planiranog uvođenja, - izbora orijentira za vađenje iz kovita, (budući da zrakoplov kasni određeni broj stupnjeva pri davanju komandi u položaj za vađenje, orijentir biramo toliki broj stupnjeva od željenog pravca za vađenje, a u suprotnu stranu od smjera vrtnje zrakoplova). Preporučam da to bude linijski orijentir (cesta, rijeka, obala i sl.). - dovođenja zrakoplova u potrebni pravac leta, napadni kut i brzinu (napadni kut je vrlo blizu kritičnog, a brzina za 5-10 km/č veća od minimalne za visinu na kojoj se kovit izvodi). Uvođenje: faza kovita u kojoj pilot komandama leta uvodi zrakoplov u kovit u željenu stranu vrtnje. Primjera radi neka to bude lijevi strmi kovit. Uvođenje se izvodi vrlo jednostavno: daje se puna nožna komanda u lijevo (do kraja, koliko to komanda dozvoljava ili dužina noge pilota) uz jednovremeno povlačenje palice (poluvolana) u krajnji zadnji položaj (ravno unazad na sebe). U tom momentu dolazi do takozvanog sloma sile uzgona, prevlačenja zrakoplova i početka vrtnje u lijevu stranu. Vođenje: Zrakoplov se zabacuje u lijevo i počinje vrtjeti oko sve tri osi uz podrhtavanje i jasno izraženu težnju palice da se otme iz vaše ruke i krene u prednji položaj. Vođenje zrakoplova kroz kovit je vrlo jednostavno i sastoji se u držanju komandi u poziciji s kojim ste zrakoplov i uveli u kovit. Način uvođenja i vođenja zrakoplova u kovitu su i osnovne postavke oko kojih i danas nema dogovora predstavlja li kovit akrobatsku figuru ili je to samo neželjeni element leta zrakoplova. Naime, samo uvođenje i vođenje su vrlo jednostavni (komande u krajnjem položaju i tu su "zabetonirane"), a ponašanje zrakoplova je potpuno van kontrole pilota (kut i način zabacivanja zrakoplova, kut nosa zrakoplova prema zemlji, brzina vrtnje kao i uopće položaj zrakoplova u zračnoj masi) Vađenje: predstavlja fazu izlaska zrakoplova iz kovita i prelazak u jedan od željenih režima leta u kome su komande leta efikasne, a ponašanje zrakoplova stabilno i očekivano. Najčešće je to dovođenje zrakoplova u pravolinijski horizontalni let ili penjanje. Vađenje se izvodi tako da se tijekom vrtnje u momentu nailaska nosa zrakoplova na izabrani orijentir nožne komande dovedu u neutralan položaj (negdje oko sredine – kuglica pokazivača klizanja se dovodi u centar), palica se daje naprijed preko neutralnog položaja kako bi se zrakoplov preveo u pozitivni napadni kut i u uvjete punog opstrujavanja uz jednovremeno povećavanje snage motora na trajnu maksimalnu snagu. Izlazak zrakoplova iz kovita sada zavisi samo od strpljenja pilota da sačeka prestanak vrtnje zrakoplova , povećanje brzine i njegov prelazak u jednu od tri vrste spuštanja (planiranje, poniranje ili obrušavanje). Najčešće je to poniranje. Kad se zrakoplov ustabili i postigne željenu brzinu prevodimo ga u željeni režim leta. Strpljenje pilota je jedan od glavnih razloga zašto većina pilota ne voli i izbjegava izvoditi kovit. Od momenta davanja komandi za vađenje iz kovita do prestanka vrtnje prolazi određeno vrijeme a zrakoplov se i dalje vrti. Ako se komande ne postave u točan položaj za vađenje postoji opasnost da se zrakoplov nastavi vrtjeti dalje ili da se bez ikakvih predznaka i upozorenja prebaci u kovit drugog smjera vrtnje. Ukoliko se komande na postave u potrebnu poziciju na vrijeme (s točnim kutom preticanja) vrlo je vjerojatno da će se kovit s jednim okretom pretvoriti u kovit s dva ili čak više okreta (da neugoda bude veća bolje je zakasniti s komandama nego ih dati ranije). Ovi navedeni problemi su još izraženiji kod nenamjernih (slučajnih) padova zrakoplova u kovit koji gotovo u pravilu završavaju iskakanjem pilota iz zrakoplova. |