ROMAN Alen Toni Leo Šime Alispahić - VRATIA SE ŠIME - BARBA TONI LEO ANTE ZVIJEZDAN ALEN ŠIME - Blog.hr

VRATIA SE ŠIME - BARBA TONI LEO ANTE ZVIJEZDAN ALEN ŠIME

10.03.2021., srijeda

ROMAN Alen Toni Leo Šime Alispahić

Pun mjesec iskristališe sve, kao šećer je. Ne želim se posipati mjesečinom po glavi, sladak sam koliko treba, gorko mi je sve što gorči, a oporo okus nije jedino od lizanja rana. Takođe nisam dupelizac. Posmatraš me možda možda te ne razmatram jer jasno je kao klimanje glavom, ovo je neko određenje naspram nekog određenja. Ima ovdje nešto naspram odnosa unutar odnosa između relacija i isprepletno je koliko bi čovjek mogao razvezati jezik.

Nisam kvalifikovan da pišem pjesme ili da jednostavno pišem književno-umetnička djela. Nisam završio visoke škole, jesam doduše Gimnaziju. Ali, ukrali su mi diplomu koja mi i nije značila mnogo, i dokaze o školovanju nemam da sam nekada bio neki student. Univerzitet jedan a ni drugi nisam završio dakle nisam visoko kvalikovana radna snaga.

Činjenina je i to da znam osnovne principe, svaki prinicip rada je na nekom principu djelovanja i tom smislu zaista možemo lako učiti jezike po šablonu ili sistemu postoji sistem ili postoje vrijedonosni sistemi, ne bih da morališem ili preduboko ulazim u sva etička pitanja.
Postoje određeni proseci i mehanizmi, nešto radi na nečemu, ja evo radim na svojim pjesmama i svojoj poetici, svojim literarnim sastavima. Otvorio sam i Textsdžinicu čak sam i skoro napravio svoju državu Textas koja bi zasebno egzistirala ako ima svoj dinar više.
Naravno, nisam tražio potporu od sličnih ali drugog strukovnoga usmjerenja institucija nisam ulazio pokušao uči u korporativne odnose ili svoju imperiju izgrađujem tek kroz Sabrana djela koja bi, pretpostavljal, nešto značila u artističkom svijetu.
Ne upuštam se u romane sa kriminalističkom fabulom ili prošlošću, organiziram samo tekst, naravno pasuse diskurse a motiv mi je najmanja jedinica jedne veće lirske slike. Kao lirska nota, ako hoćete.

Ovo treba shvatiti jer jezik koji sam sebe nadgrađuje u figure čineći fantastične oblike kao materija u svemiru kao voda zrak vatra zemlja koja oblikuju prirodu.
Ja, ipak, ne bih da naškodim sa zemljotresima, velikim erupcijama vulkana, cunamijima, potopima, ili vjetrovima koji dosežu takvu brzinu i razjarenost da nose sve pred sobom pa ih po razornoj moći zovu oluje, orkani, bure, tornada, košave, promaja.

Ja bih jednako da oblikuje svjetove, kao što to i Aristotel reče, ali isključivo bazirane na mašti, ima negdje sam pročitao i vidio da mašta može svašta.
Tako da ako si bujne i razigrane mašte ne bi trenao naškoditi svijetu i djecu, barem kad sam ja bio dijete posticali su na kreativnost, a mašta je i po psiholozima kao jedno kontrolisano sanjarenje jedan od odbramenih mehanizama, psihološki odbramebi mehanizam čovjeka za njegovo sveukupno zdravlje. To i sublimacija.
Te sublimirajuće slike mnoge, ako uspiješ da ih ostvariš na dobar, pošten i valjan način, nekima ili mnogima se i sviđaju.
To što se onda drugima sviđa, ne znam, ja obično kažem nisam dobio diplomu od društva kao oficijelni pjesnik estradne evokacije, ali pišem svoje pjesme i nastojim da prihvatim izazov stvarajući vlastitu poetiku.

Fikcija nije što i montiran proces, postoji doduše tehnika montaže ali postoji Ars Poetika i tamo ima sve o čemu više-manje pričam.
Više-manje ponekad mi se čini da bih mogao pričati o svemu i to se zove naracija osim kad dođeš do opisa, ako je opis prirode u pitanju onda je to prirodni opis.
Ako je opisuješ društvo možda bolje ne direktno jer to je društveni opis i tu se mnogi slažu da je bolje služiti se basnom, alegroijom, simbolizmom, parabolama, i Isus je jednako pripovjedao tako jer je znao da ga slušaju farizeji iz singaoga, pismoznanci i da njegova riječ može doći do Poglavara u Judejskoj provinciji.

Sad jedino pred piscem je teško što su mnoga naša prezimena preuzeta iz basni pa bi došlo do konfuzije kad bi čovjek pisao basnu a ona se protumačila kao novinski izvještaj, kolumna ili raport.

Zamislite da sad kažemo bila jednom jedna Jelena i Srna,Golubac, Vrabac, Zec, Srna, Konjić, ili Zmaj. Bio jedan Zmaj. Medved. Lisica.
Zaista teko je sada napisati basnu kao nekada Dositeju Obradoviću jer kakva su danas vremena vjerujem da više niko od vas ne zna jesam li ovo rekao samo životinje ili prozvao nekom prezimenom ili imenom. A imena su mrska. Tako da je gotovo nezamislivo napisati proznu formu poput basne makar da je samo flora u pitanju. Poznavao sam jednom jednoga, na Ostrvu cvijeća jednom jednoga Floriana koji mi je ispričao da je tamo bila posljednja Rajska bašta i hippi generacija a ništa ga nisam shvatio kad mi počeo nabrajati uglavnom ljekovito bilje i botaničku baštu.

Oznake: art, Književnost, literatura


- 05:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2021 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Travanj 2021 (12)
Ožujak 2021 (37)
Veljača 2021 (41)
Siječanj 2021 (49)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

PIŠEM POEZIJU ISKRNO GOVREĆI

U NOGOMETNOM SMISLU TRENUTNO PAUZIRAM OD NAVIJAČKOGA NOGOMETA JEDINO FK ŽELJO I EVENTUALNO FK CRVENA ZVEZDA

burek ili pita

MA LOŽIM TE SAMO