Pjesma o jednoj mladosti

02.04.2008., srijeda

Dojmovi

Još 27. Super mi je dogovoreno vrijeme, nema gužve u 13 h. I jučer i danas sam čekala samo 5 minuta dok me nisu prozvali. Nakon tretmana prošećem do Konzuma, kupim što treba i polako, s noge na nogu, vratim se u kuću.

Jutros me razveselio jedan majstor. Postolar. Odnijela mu cipele na popravak. Nije klasičan popravak nego mi se poderao špic na smeđim kaubojskim cipelama. Mislila sam da mi može zalijepiti novi komad kože na taj vrh ali kaže da bi mi se brzo odlijepio. Uzeo čoek cipelu pa je zagledao i odjednom mu se našao upaljač u ruci. Zapalio mi vrh cipele! Oprljio. Pa četkom nanio crnu kremu za cipele. I moja kaubojska cipela dobila "patinu" na špicu. Ma, fenomenalno! Iste radnje je ponovio i na drugoj cipeli, i ja imam najdraže cipele opet u hodnom stanju!!! I, znate što? Nije mi htio naplatiti, nije htio uzeti ni za kavu iako sam navaljivala (jesam, stvaaarno). Svaka mu čast!

On je meni učinio dobro djelo, a ja sam dvjema gospođama u zrelim al najboljim godinama pokazala kak sam dobro odgojena. U Ilici se auti parkiraju i na pločniku, naravno. I od njih jedva možeš proći, pogotovo ako si mal šireg kalibra. Ja se bez razmišljanja sklanjam i čekam u prolazu između dva auta da osoba iz suprotnog smjera prođe pa ja nakon nje uđem u to usko područje između fasada i auta. To sam učinila i tim dvjema gospođama. Obje mi pokloniše osmijeh, a bome mi je jedna dobacila: "O, ovo se rijetko kad može doživjeti!" Hehe... nek sam provincijalka, al sam pristojna...

Ono što sam do sad naučila u velegradu vezano je uz tramvaje i novine. Tramvajska karta u Zagrebu košta 8 kuna (dnevni promet), kad je kupite u nekom od kioska. U tramvaju ćete platiti 10 kuna, bilo kupivši kod ovlaštene osobe onaj papirić što se tura u automat, bilo poslavši mobitelom poruku "ZG" na broj 8585. Karta vam vrijedi sat i pol. Ova koju ste kupili putem SMS-a vrijedi u svim smjerovima. (Noćni promet – pojedinačna 16, u tramvaju ili SMS-om 20 kn). Možete kupiti i dnevnu kartu. Cijena – 25 kn, vrijedi u svim smjerovima. (Nekad, u moje vrijeme studiranja, mogao se kupiti blok od 10 karata, cijena bijaše manja od 10 pojedinačnih karata. Tog više neima.) Pa si kombinirate, ovisno koliko se vozate i kuda sve trebate stići.

Onda, oni niski, novi trajvani ne otvaraju sva vrata na svim stanicama. Ak se vrata ispred vas ne otvaraju, a stojite vani i želite ući – pritisnete gumb (puce, dugme) na samim vratima (u mraku svijetli zelenim svjetlom krug na tom gumbu) i vrata se otvore. Ako ste u tramvaju i hoćete van, ne pritisnete taj gumb nego puce na držaču za ruke. Mislim, dobro je znati, da ne popasete i odmah se razotkrijete ko provincijalac...

Novine. 24sata, posebno zagrebačko izdanje. Dijeli se besplatno svakog radnog dana u poslijepodnevnim satima. Vidjeh to na Jelačić placu. Raja prilazi kolporteru, on im daje novine, a oni njemu ništa... U mom selu, ljeti, mladac mi donosi Metro express u radnju. Ja mu platim bombonom. On sretan, ja sretna.
- 17:05 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Dobrodošli!

Prirasli mi srcu