The Corporation analizira ulogu modernih korporacija u društvu i njihov utjecaj na ljude i planet. Kombinira intervjue s ekonomistima, bivšim izvršnim direktorima i aktivistima, studije slučaja te povijesna događanja kako bi pokazao kako korporacije, vođene profitom i često nemoralnim praksama, oblikuju društvo, ekonomiju i okoliš.
Film je u meni izazvao bijes. S jedne strane prikazuje koliko moći korporacije imaju, dok obični ljudi često nemaju mogućnost mijenjati sustav. S druge strane, probudio je nadu jer kao što je profesor Omazić rekao „jedan komarac u sobi dovoljan je da stvori problem“ što znači da mali koraci te individualna odgovornost mogu pokrenuti promjene.
Što se tiče granice između privatnog i javnog interesa smatram da bi njih najbolje definirao moralno snažan vođa čije su vrijednosti u skladu sa zakonima države. Zakone ne donosi masa, već tijelo mudrih intelektualaca i filozofa koji traže istinu i stavljaju zajedničko dobro iznad osobnog interesa.
Interesi menadžmenta, vlasnika, zaposlenika, kupaca i drugih interesnih skupina uvijek su donekle u sukobu, no ključna skupina za uspjeh poduzeća su vlasnici. Oni određuju vrijednosti i ciljeve poduzeća, tj. hoće li ono biti moralno ili „psihopatsko“.
Kroz usporedbu s karakteristikama psihopata, ravnodušnost prema osjećajima drugih, nesposobnost osjećaja krivnje, nepoštivanje sigurnosti drugih, nepoštivanje društvenih normi te kontinuirano laganje i varanje radi profita, jasno je da se korporacije često ponašaju psihopatski. Pa tako film pokazuje ekološke i etičke posljedice korporacija: zagađenje, trovanje hrane i vode, izradu štetnih proizvoda te eksploataciju djece i radnika. Jedan primjer su cjepiva gdje nas očigledno lažu i kriju nam informacije o štetnosti što je bilo vidljivo u pandemiji Covid 19. Tek sada se otkriva prava štetnost i posljedice cjepiva koje je do nedavno bilo savršeno sigurno. Dovoljno je reći da su necijepljeni sretni što nisu pali pod pritiskom propagande.
Korporacije bi trebale komunicirati slobodno, ali uz transparentnost i prikazivanje posljedica svojih proizvoda i aktivnosti.
Grossmanova izjava ukazuje na manipulaciju percepcijom i stvaranje lažne slike o korporacijama. Klijenti, kupci i zaposlenici mogu prepoznati takvu manipulaciju ako osvijeste tri ključne činjenice: većina proizvoda i usluga koji se danas nude nije korisna ljudima i mogli bismo bez njih, mnoge korporacije ne djeluju u interesu ljudi, postoji evidentna borba dobra protiv zla. Svjesni ovoga, potrošači mogu pristupiti oglašavanju s oprezom, samostalno istražujući motive iza poruka.
U idealnom svijetu moguće je zamisliti život bez korporacija, ali ne i bez poduzeća. Ljudi će uvijek trebati razmjenu hrane, energije, proizvoda i znanja. Takav sustav zahtijeva promjenu svijesti ljudi, gdje bi vrijednosti zajednice nadvladale individualnu pohlepu.
Po mom mišljenju, sve na kraju vodi prema Bogu. Osoba koja se boji Boga i iskreno živi prema Njegovim zapovijedima prirodno će se truditi ne nanositi štetu drugima i planetu. Ovdje ne govorim o religiji u formalnom smislu, već o unutarnjem moralnom kompasu. Možda nije popularno mišljenje, ali dok god našim društvom i korporacijama upravljaju nemoralni ljudi koji ne razumiju važnost višeg dobra i istine, Hrvatska će, pa tako i bilo koja druga država, biti izložena ozbiljnom riziku i prijetnji kolapsa. Bitno je krenuti od sebe te svakodnevno u svojim zajednicama nastojati živjeti održivo. Moramo prepoznati vrijednosti koje nadilaze osobnu korist ako želimo dugoročno očuvati ljude, zajednicu i planet.
| listopad, 2025 | > | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv