Ovaj sam članak počeo pisati još 05. 11. 2020., ali zbog problema sa intrnetom nisam uspio objaviti, pa to sada činim (28. 11. 2020. nakon što smo moj kolega i ja nabavili dodatno pojačalo, iako nam je obećano da će nas ovdje u zgradi za dementne osobe sve čekati gotovo. Bila je to čista laž č. s. Danijele i nadbiskupa Devčića).
Iz Tizianove u Rijeci potjrtali su nas kao psiće- Ja sam izišao posljednji i smješten sam, u prijerazlom razdoblju, na peti kat palače gdje je bio smješten Papa za svoga boravka u Rijeci. U toj su sobi noćne temperature bile oko 31 stupanj, pa sam neko vrijeme išao spavati u moj automobil koji je bio parkiran u podnožju same zgrade
Jedini koji mi je u Kastvu ponudio svoj uređeni apartman, bio je gosp. Veljko i njegova supruga Ane Majstorović. Kada su čuli za moju situaciju, uslijedili su pozivi kolega iz Gorskog Kotara.
Dana 28. 08. 2020. osnovali smo komisiju iz dosadašnjeg svećeničkog Doma čiji je zadatak bio pregledati Dom za dementne osobe u Bulevardu Oslobođenja 12 na Sušaku. Osim mene u komisiji su bili vlč Luk Lučić, vlč Miljenko Vidas, vlč. Marko Gerić, vlč. Leopold Barić a u Domu nas se dočekao vlč. Piotr Modrzejwski, gđa Jasna Buketa, a kasnije nam se pridružio i sam nadbiskup sa g. Brankom Kovačevićem. nakon pregleda Doma za dementne osobe, ustanovljeno je da Dom bez značajne adaptacije nije i ne može biti za boravak umirovljenih svećenika, o čemu sam i pismeno obavijestio Nadbiskupa, koji nam je uputio dopis dana 07. rujna 2020.,u kojem doslovno piše:
"Ovim vas obavještavam da zbog obnove i rekonstrukcije kata (dosadašnji svećenički dom) korisnike izmještam u novu kuću (za dementne osobe, m. o.) na adresi Bulevard Oslobođenja 12, Rijeka, (nije rekao "izmještamo". tj. on i č. s. Danijela).
Dalje nastavlja: "preseljenje je planirano u terminu od 8. do 15. rujna 2020., 2020., s obzirom da su počeci radova ugovoreni od 16. rujna 2020". Nadbiskup ne piše tko je planirao i tko je naredio naše preseljenje, i tko je sve naše stvari zgurao na hrpu ispod Palijativne skrbi. Mi još dan-danas znamo dobiti poneku plastičnu vreću naših stvari. Umjesto da je režiserka izbacivala jednog po jednog ona je sve strpala na jednu hrpu pa neka svatko traži svoju krpu
Drugim riječima, č. s. Danijela i nadbiskup Dvčić su naše preseljnje davno prije isplanirali, a da ni on a niti č. s. Danijela nas, čije se kože sve to tiče, niti jednom jedinom riječje nisu obavijestili.
Nadbiskup je poput papige ponavlja, a o tome je u spomenutom dopisu i napisao:
"I prema uputama crkvenih odredbi o odgoju sjemenišnih kandidata ne preporučuje se, što više zabranjuje se da kandidati budu pod istim krovom gdje su i umirovljeni svećenici...Tome u prilog govori i činjenica da ni jedan svećeničkki dom u Hrvatskoj nije u sklopu bogoslovnog sjemeništs zbog odgojnih razloga."
Nadbiskupe, ovo je za gunisovu knjigu gluposti, jer izbacivanjem nas na Sušak, tosi ti učinio. Ako doista poštuješ te bajne preporuke i zabrane, kako to da si upravi ti dokinuo te preporuke i zabrane, jer si doista pod isti krov ugurao neke od umirovljenih svećenika kao npr. Mons. Dinka Popovića, mons. Stanka Kovačića, jednog krčkog svećenika i Drageca iz Istre.
Dugo se planiralo da se nas izbaci iz Dosadašnjeg Svećeničkog doma koji je bio u Tizianovoj br.15. Tim činom nadbiskup Devčić je praktički prvi u Hrvatskoj dokinuo Svećenički dom. Nas nitko ništa nije pitao niti obavijestio kada je za to bilo vremena.
Na pisanje ovoga teksta potaknuo me je članak u NL - vjerojatno naručen (!), objavljen dana 04. 11. 2020., na str. 12.
Kada je o cijelom ovom slučaju na internetu osvanuo članak, neki su u Kastvu mislili da sam ga ja objavio. Nekim sam osobama rekao da neka ne pitaju tko ga je pisao, nego što je napisano. Ništa nije lažno: je li točno da sam u 40 godina mog boravka u Kastvu, zajedno sa mojim župljanima, obnovio 14 što većih što manjh crkvenih objekata, sagradio potpuno novi župni stan, uvezao 10 novih brončanih zvona, napravio izrezbarene crkvene klupe od ariša, novo popločenje i nove stepenice ispred ulaza u crkvu, itd, itd. Mislim da sam valjda zaslužio za određeno vrijeme biti negdje smješten dok se novi smeštaj za Dementne osobe ne adaptira za umirovljene svećenike.
Jedino što smo uspjeli to je da smo na dva kata spojili da dvije sobe ne budu vezane na jedan saniterni čvor. I tako izbacili da dvije sobe koriste po jedan sanitarni čvor. Ostalo što nam je obećano da će biti učinjeno bila je čista laž gospođe Jasne Buketa koja je tvrdila da se to sve može obaviti "za par sati". Rekao sam da neka ne blebeći gluposti. Prošlo je par mjeseci i od toga ništa. Tako produžnim kablovima, ponegdje i desetak metara dugim, sa jednog kraja sobe do drugog. Iako je gosp. Piotr nekoliko puta ponovio da je ovo bio DOM ZA DEMENTNE, Nadbiskup se na sve to oglušio, pa ni on ni č. s. Danijela nisu ništa učinili da se to za nas barem malo uredi. Hranu nam voze sa desetak km. udaljenosti. Jedina svijetla točka je podvorba koja se veoma trudi da nam omogući što ugodniji boravak u ovome DOMU LAŽI i poniženja za umirovljene svećenike.
Obećano nam je da će uz ostali personal, o nama brinuti jedna medicinska sestra, što je još jedna velika laž č. s. Danijele i Nadbiskupa Devčića. Ovdje nema u blizini apoteke, nema trgovine nema pošte, itd.
Dana 28. 11. 2020., Franjo Jurčević, umirovljeni svećenik
Pater Franjo, ovo je tužno, žalosno i neočekivano.......
40 godina služenja i truda u svojoj župi trebalo je nagradi ne penzijom, jer je nema, nego pristojnim životom kojega ste zaslužili starošću......Čudim se za mons. Devčića da tako postupa, tim više, što će i njemu za koju godinu biti potrebna skrb.
A da morate imati zdravstvenu njegu to se podrazumijeva : u ovim godinama i obična temperatura postaje znak uzbune.
Donabellina • 02.12.2020. u 21:34
Mir i blagoslov Božića neka Vas prati. Sretan Božić!
eum • 25.12.2020. u 01:01
Što je sirovino ne daju ti internet na psihogerijatriji?
Lucid-Theatral • 31.01.2023. u 14:33
EVO JEDNOG OD NAJPOTRESNIJIH SPOMENIKA TITOVIH PARTIZANA - KOLJAČA:
PRED SMAKNUČE:
Pismo nerođenom djetetu
Ivanke Novak rođ. Škrabec
Ivanke Novak rođ. Škrabec
Pismo mlade učiteljice Ivanke Novak rođ. Škrabec, iz Hrovače kod Ribnice u SlovenijiP
Bila je u osmome mjesecu trudnoće kad su je antifašisti odlučili smaknuti kao narodnog neprijatelja. Morala je kopati vlastiti grob, a kad to nije mogla, antifašisti su ju 4. lipnja 1942. godine jednostavno – zadavili.
U noći uoči smaknuća napisala je svomu nerođenom djetetu pismo, koje je pronađeno dva mjeseca kasnije pri ekshumaciji njezina tijela. Nema komentara koji bi bio dostojan tog pisma. Pred njim se može samo zastati, i pokloniti se pred veličinom mlade slovenske učiteljice.
«Još nekoliko sati do kraja moga života. O Bože, o Ti žalosna majko Božja, moja Mati, Ti znaš da umirem nedužna, kao što je umirao Tvoj nedužni Sin...
O moje djetešce, moj nježni anđele, kako bih rado vidjela crte tvoga lica, nježne bisere tvojih pogleda. Nikada ne ću vidjeti tvoj rascvjetani osmijeh kojim bi me usrećivao, o moje djetešce, moj nježni cvijete! Nikad ne ću vidjeti tvoje bijele ručice, nikada ih ne ćeš ispružiti da mi vratiš slatki zagrljaj. Nikada te ne ću moći pritisnuti na svoje srce, iako si tako blizu njega, nikada, moje djetešce!
Tamo negdje u zagrljaju šuma bit će naš dom koji će krasiti proljetno cvijeće. Moja usta ti ne će moći pjevati pjesmu nad kolijevkom, a kolijevka tvoja bit ću ja sama, iako tako hladna i otvrdla. Grane nad nama pjevat će ti i šumiti ljubljenu uspavanku. O, samo mirno spavaj, moje djetešce, ta tako si blizu moga srca koje te tako ljubi. Pa ipak, iako te ljubi, ne može te istrgnuti iz zagrljaja smrti koja i tebe čeka. Samo mirno spavaj, jer i ne slutiš što se približava. Sa mnom ćeš umirati, a ja u mislima s tobom. A onda, kad bude kraj teškoća i borbe, zajedno ćemo k Bogu...
Kad sam te prvi put osjetila pod srcem i pod srcem oćutjela tvoj nemir, već sam sanjala kako ću te prvi put donijeti u Božju blizinu da te oblije krsna voda – oblijevat će te uskoro moja krv, ljubljenom ćeš krvlju vlastite majke biti kršten.
Gledala sam kako se Krist pod prilikom kruha sklanja k tebi...
Uzalud!
A sad će uskoro moje tijelo biti darovani ciborij...
Ti, pak, moje djetešce, hostija u njemu. Tvorac sam će uzeti u ljubljene ruke hostiju tvoga bića i položiti ga u svoje božansko srce... Tamo ću te prvi put ugledati, o moj nježni anđele, tamo ću vidjeti tvoje lice, tamo ćeš ti ugledati svoju majku i prvi put ćeš mi doviknuti: O mama!
Gledaj, moje djetešce, približava se jutro. Prva zora iza planina ga najavljuje... Za nas, zadnje jutro patnji. Jutro će opet svanuti, ali bez patnji i suza... svanut će kod Boga... Samo mirno spavaj, ta, tvoja majka bdije nad tobom. Gledaj, crvena zora najavljuje da se dan ljubi... i zadnje zvijezde gase se u njoj... Sat na tornju najavljuje jutro koje će nas odvesti na posljednji put... Ta, ne ću biti sama... sa mnom ćeš biti i ti, moje djetešce... i Marija kao onda sa Sinom na Kalvariju, ići će s nama. U posljednjim uzdasima stajat će uz nas i odvesti nas u vječno sretni dom. Nitko nam više ne će remetiti tu sreću... ta, bit ćemo uronjeni u vječnoga Boga... u vječni Božji mir... Moje djetešce, samo spavaj. Marija je s nama... Gledaj... dolaze... dolaze...»
Zanimljivo kako su sada bez riječi ostali oni koji su krvnika Tita do neba uzdizali i koji nisu niti bili svijesni da ta krepelina uopće nije niti bila u mrtvačkom sanduku nego su sanduk napunili pijeskom. Bila je to zadnja Titova prevara i svojih građana a i svjetskih kriminalaca i krvnika kao što je i on bio.
Jurcevic Mile Franjo • 13.04.2020. u 18:55
Građaninov poznaniče
Ne postoje činjenice, koje nekome idu u prilog, a nekome štete. Postoji nešto što se zove činjenicama potvrđeni argument, i nešto što to nije. Nemam potrebe ništa ignorirati, i svoj stav jasno iznosim. Jednostavno, reagiram na ideološku paranoju i proizvodnju straha poput tvog poziva na nekakvo gušenje "crnog vampira Pavelića i njegovih prikaza prošlosti". Pavelić i sve što je uz njega vezano je zavijek dovršeno poglavlje hrvatske povijesti, i zato je zanimljivo s koliko ga strasti drugovi i drugarice uporno pokušavaju prikazati kao nešto aktualno. S jedne strane znaju kako je završio 2. svjetski rat, a s druge ishod tog rata negiraju, tvrdeći da ustaše u ovoj zemlji još uvijek postoje, Dakle, na vama je, drugovi i drugarice, da se za početak međusobno dogovorite oko ishoda 2. svjetskog rata.
građanin • 14.04.2020. u 10:24
Vidim da sve do 19,30 sinovi i rodbina koljača razoružane hrvatske vojske i civila, koljača Titove koljačke bande, nisu uspjeli odgovoriti na moja dva postavljena pitanja:
1. kako to da je krvnik Tito umro baš u Ljubljani i
2. kako to je je u njegovom kovčeku bio pjesak a ne njegovo usmeđeno i raspadajuće tijelo
Evo moga odgovora:
ad 1. Svatko prije ili kasnije dođe na mjesto svog učinjenog zločina;
ad 2. cijeli svoj krvnički život Titoje narodu bacao pijesak u oči. aneki su ga uapjeli izvaditi, a neki, kao npr. Marko, Građaninov poznanik, Drug Goran komunist, scenarij V4, itd. još uvijek u očima nose taj pijesak
Preko tisuću i pet stitina jama zatajenih grobišta u kojima leže uglavnom razoeužani vojnici hrvatske vojske i civila po zatajenim grobištima u Sloveniji, Hrvatskoj i po drgim mjestima bivše, krvavi su jastuk na kojem je izdahnuo u Ljubljani najveći balkanski i deseti svjetski krvnik Tito.
ako nekom sljepcu treba koje dodatno objašnjenje ili dokaz, stojim na raspolaganju.
Jurcevic Mile Franjo • 15.04.2020. u 19:33
1. Zadnjih nekoliko tjedana nitko nije umro od starosti, od bolrsti, od gripe, negosamo i isključivo od SVEMOGUĆEG KORONA VIRUSA.;
2. Također mi nije jasno dali je Hrvatska još uvijek PRESJEDATELJ EVROPSKE UNIJE, na što su sve do nedavno zvonila sva zvon i zvinca kako je to veličanstven uspjeh maale Hrvatske i kako je to od velike važnosti za cijeli svijet a posebno za Evropu i naše susjede. Već duže vrijeme o tom prdsjedanju niti riječi, pa sam u dvojbi: jesmo li još zvijek presjedatelji ili nas je "korona virus" smijenio?!
3. Pod vodstvom raznih stožera Hrvatska je u svakom smislu dovedena do vlastitog SAMOUBOJSTVA: DRUŽENJA i najbližih su onemogućenja, a pogrebi su svedeni na obični cirkuseraj, u trgovinama vlada pustoš, zatvaraju se ili otvaraju kako se pokojem pojedincu iz Stožera svidi;
4. nikada nije toliko STRUČNJAKA isplivalo iz naftalina kao sada - zahvaljujući KORONA VIRUSU -, nikada toliko protivuriječnih izjava od tih "stručnjaka" kao sada;
5. Svjetska Zdravstvena Organizacija o "maskama" kaže jedno, razni Đikići, Lauci, Juraki, drugo, itd., itd
6. Najprije smo imali SVETO PISMO I KURAN, zatim KODEKS (Kanonsko pravo!), zatim MANIFEST komunističke partije i napokoj STOŽER PROTIV KORONA VIRUSA. Još nije jasno što na kraju ove balade slijedi...
Dana 02. travnja 2020., Franjo Jurčević, svećenik u miru
Ornela,
Nisi ti završila na hitnoj zbog mojih gadosti, nego od virusa koji je od tvoga kebra prenesen na tebe i - navodno - na tvoje dijete. Pa koliko to ti imaš djece i kad si ih rodila, ili - koliko dugo ti nosiš dijete. Koliko se sjećam ti si još duboko u prošloj gidini tvrdila da si zatrudnjela sa svojim kebrom.
U ostalom, pa tko tebe i tvoju ujedinjenu klapu komuniste i antifašiste prisiljava da idete na moj Blog.
Nego, skoro sam zaboravio da vam čestitam 10.ti travnja i osnutak Nezavisne Države Hrvatske. Ako menine vjeruješ onda još imaš mogućnost poslušati emisiju DOGODILO SE NA DANAŠNJI DAN!
Dana 10. travnja, Franjo Jurčević, umirovljeni župnik
Franjo, umirovljeni župni • 10.04.2020. u 09:56
Mobitel,
Ćako ti je starkelja. Ja sam ipak doživio određenu starost, a pitanje je hoćeš li ti tako blesav i toliko pun mržnje doživjeti moje godine.
Sretan ti 10. travnja
Jurcevic Mile Franjo • 10.04.2020. u 10:25
Vezano uz koronavirus, htio bih se osvrnuti na jednu društvenu pojavu koja je u povijesti, ali i danas, uvijek pratila krizne situacije. Svi totalitarni režimi od komunizma do nacional-socijalizma uspon duguju kriznim situacijama ( rat, poratna situacija, gospodarska depresija....), njihovi su nositelji u stabilnim društvenim razdobljima uglavnom bili politički marginalci, a nakon dolaska na vlast takvi bi obično za krizu optužili i progonili jednu ili više društvenih skupina. Iako smo već tridesetak godina zagazili u demokratsko višestranačje, kroz naše se medije i dalje provlače odjeci totalitarnog uma.
Tako su, eto, dežurni medijski mrzitelji i baštinici totalitarnog uma, poput svojih prošlostoljetnih prethodnika, i u ovoj situaciji odlučili uprti prstom u katolike i Katoličku Crkvu, proglašavajući je zdravstvenom prijetnjom.
U "dokazivanju" tih teza posebno se trudi Indexov komentator Gordan Duhaček, koji, iznoseći svoje "argumente", ponajprije računa na "kratkoročno pamćenje" čitatelja, (koje je razumljiva posljedica bombardiranja brojnim informacijama), pa priču gradi na velikim neistinama. Dakle, spomenuti Duhaček nas u priču uvodi tvrdnjom kako su se, unatoč ozbiljnim zdravstvenim prijetnjama, katolički biskupi početkom ožujka opirali ograničenjima, vezanim uz javna okupljanja na misama. Ne zanimaju pritom Duhačeka činjenice, koje kažu da su u prvoj polovici prošlog mjeseca tisuće djece još uvijek jedno uz drugo, po sedam sati sjedile u školskim klupama i razredima na međusobnoj udaljenosti od jednog metra. Ne zanima ga niti to što su se početkom ožujka još uvijek odigravala i sportska natjecanja u dvoranama kapaciteta i više od tisuću ljudi, a nije mu, navedimo primjer, zapelo za oko niti to da se na nogometnoj utakmici Rijeka – Hajduk 8. ožujka okupilo gotovo 7 tisuća gledatelja. Na spomenuti datum na viruse ranjiva skupina iz umirovljeničkih udruga održala je minimalno desetak meni poznatih druženja povodom Dana žena. Zanimljivo je da Duhaček "zaboravlja" kako je, za razliku od još uvijek neuvedenih ograničenja na okupljanjima, početkom ožujka jedna od glavnih preporuka državnih vlasti bila da se otkažu turistička putovanja u države gdje se već ukazivalo na ozbiljne probleme, ali su agencije svoje klijente ipak tamo slale.
Sve spomenute, ali i mnoge druge činjenice Duhačeka i slične njemu ne zanimaju, jer nije njemu cilj utvrditi stvarne uzroke i posljedice svega ovoga što se događa, već iskoristiti krizu za obračun s onima koje smatra ideološkim neprijateljima. Njih proglašava zdravstvenom prijetnjom, na isti način kako su to činili prošlostoljetni totalitarizmi, pokrećući represiju protiv onih različith. Ne zanima tog Duhačeka, čiji šef Matija Babić turistički rado odlazi na egzotična mjesta, to što su se liječnici, sa sklonostima i debelim novčanikom poput Babićevog, početkom ožujka malo odlučili opustiti na talijanskim skijalištima , pa nam je baš tako korona "zalutala" ne samo u državu, već i zdravstvbeni sustav. Ah da, ne bi bilo dobro prozivati turističke agencije koje su organizirale sve te skijaške i slične aranžmane, jer oni su izdašni oglašivači Indexa.hr, a od običnog puka koji odlazi na mise koristi nema, a kako ih, misli Duhaček, beskrajno mrzimo, hajde da ih proglasimo glavnim krivcima.
građanin • 10.04.2020. u 16:51
1. Eto što radi ideologija. Svi radimo pogreške u pisanju, ali se nepismenima proglašavaju jedino oni s kojima se ne slažemo, a istomišljenicima, kako se kaže, gledamo kroz prste. Vjerojatno se na to ne bih osvrtao, ali prije prozivanja drugih, pogledaj sebe. Jedna rečenica - Što je, građanine, nema odgovora? U vokativu jednine ti nedostaje nastavak -e, a u jednoj kratkoj rečenici uspio si dvaput izostaviti zarez.
2. Na čestitanje 10. travnja se ne osvrćem, jer je čestitka upućena tebi i drugovima. Jednostavno, vidjevši tko se na njegov post oglasio komentarima, autor na čestitku nije očekivao veliko i gromoglasno hvala, već je jednom jedinom rečenicom,od vas opet uspio isprovocirati poprilčnu količinu komentara. Sad mirno sjedi, u ekran gledi, i smijulji se kako vas je "navukao" da se, eto, njime bavite od jutra rana, do večeri kasne.
3.I odgovor na treće pitanje započinjem - eto, šta radi ideologija? Kada Franjo Jurčević kaže da bi ograničenja trebalo ublažiti, onda ga se kroz komentare proglasi neozbiljnim i ludim čovjekom. Kada, pak, Kraljevina Švedska odluči da zbog korone neće prekidati nastavu, reducirati gospodarske aktivnosti, niti zatvarati ugostiteljske objekte, e... onda drug Dominion mirno i bez pretjerane reakcije ostaje sjediti pred tv-ekranom, pa misli... bit će, valjda, da ti razvijeni i napredni Šveđani znaju što rade. Jednako tako, nisam primjetio da su se Duhaček i ekipa posljednjih dana bar jednom naljutili zbog odluka švedske vlade. Možda bi, sudeći po odnosu prema Crkvi, trebali ponešto reći, jer ipak je Švedska malo bliže od Kine. Ipak šute. Zapitaj se zašto? Pa zato jer švedska vlada nije u fokusu njihove proizvodnje ideoloških sukoba. Osobno ću se, kao legalist, pridržavati mjera koje su propisane u Hrvatskoj
građanin • 10.04.2020. u 21:53
@ Druže Dominione
1. Nataša je u petnaestak Franjinih rečenica pronašla 9 pogrešaka, a ti si ih u jednoj jedinoj rečenici imao tri. Jedino što je potencijalno, tj. moguće u cijeloj toj priči jest , da ti se u petnaestak rečenica omakne, čekaj malo... 15x3=... 45 pogrešaka!!! Pet puta više od Franje!
2. Malo zapinje u hrvatskom jeziku, pa idemo na povijest. E, tu je već vidljiv napredak. Uspjeli smo doći do toga da NDH i ustaša na ovim prostorima nema gotovo 80 godina. I što ćemo sad? Ah da, imamo novi jezični proizvod - ustašoid!!! Ostaje nam, dakle, čekati da otkriješ tko je poglavnikoid, ima li za borbu ornih komunistoida, jer bi ih , koliko ja razumijem tvoje shvaćanje povijesti, trebao voditi nekakav maršaloid.
3. Svakoga se smije kritizirati, pa i Crkvu, no da bi o nečemu, ili nekome kritički govorio moraš ga poznavati. Kada su jednog komunista pitali, kako je moguće da je, unatoč represiji, Katolička Crkva nadživjela komunističke režime u Europi, ovaj je ponudio zanimljiv odgovor. Veli, dok smo mi svojima branili čitati Bibliju i crkveni tisak, u Crkvi su odlično znali što piše u marksističkim knjigama. Ono što je uočljivo i danas, jest da se i danas najžešći kritičari Crkve ne trude o njoj saznati i naučlti previše.
građanin • 11.04.2020. u 00:15
Drugu Dominionu i tebi sličnima, a posebno Nataši Janjić:
Nataša Janjić je bez ikakove dvojbe jasno "otkrila" moje - ne gramatičke nego tiskarske nenamjerne greške. Ako je ona shvatila svaku moju "grešku" a kako to ne uspjeva pametnoj glavi Drugu Dominionu?
Kada sam nekim krivotvoriteljima stvarnih i očitih povijesnim činjenicama o NDH, čestitao 10-ti travnja, a ne nikako neke izmišljene datume Titovih koljača, koristim priliku da ih uputim - ne na ono što su o tim koljačima pisale ili rekle ustaše, nego na njihovo vlastito hvaljenje kako su digli u zrak vlak između Siska i Zagreba koji je bio pun školaraca, radnika i pratnje, kako su postavili eksploziv u glavnu poštu u Jurišićevoj, kako su rušili stupove za stru i telefone, postavljali zasjede regularnoj vojsci, itd.
Pravi rušitelji i ubojice nisu ustaše nego Titovi partizani. Pogotovo nakon rata kada su hladokrvno poubijali desetke tisuća razorušane i njima na milost i nemilost od Engleza predane hrvatsk vojske i civila.Zar vam ništa o tome ne govore tituće i tisuće znanih i neznanih jama ovih prostora?
Preko 50 godina punili ste svojimlažima narodu uši o Jasenovcu i ustaškim zločinima a svoj genocid nad hrvatskim narodom ste skrivali i grdno kažnjavali one koji su dolazili do monstruoznim zločinima krvoloka Tita, komunista, nekih partizana i tzv. antifašista.
Tebi, druže Dominione, Nataši Janjić, SaBorniku, Psihijatru, Mobitelu i vama sličnima bih preporučio da, dok se čuvate i bježite od korona virusa, pročitate knjigu Partizanskog Majora Sime Dubajića: "Život, greh i kajanje - od Kistanja do Kočevskog roga" koju je napisao 2006. godine, pa vam se možda malo otvore vaše slijepe oči.
Koliko je Hrvata poubijao Simo Dubajić za kratko vrijeme, nisu ustaše poubijale u Jasenovcu za trajanje cijelog rata, a vi dalje lažite i lažite.
Jurcevic Mile Franjo • 11.04.2020. u 11:58
Najprije "Građaninovom poznaniku"
Sudeći po tvome načinu (riječniku) u kojem pokazuješ svu bijedu i siromaštvo svoje (ne)ljudskosti, nikako ne možeš građaninov poznanik, jer poznanstvo ipak uključuje stanovitu pristojnost u izražavanju, a toga nemaš.
Zatim, nedavno sam objavio "pismo majke nerođenom djetetu" preko kojega vi, kominističko-partizansko-antifašističa koljačka bando prelazite kao da taj vaš - odnosno - vaših očeva, djedova i stričeva ne predstavlja najmonstruoznije što su radili.
Ustaše su bile nježni janjci prema onome što su samo u mjesecu svibnju učinili gore spomenuti monstrumi. Paveliću i ustašama se može štošta pripisati, ali da su u samo nekoliko dana i noći poubijali na desetke tisuća R A Z O R U Ž A N I H vojnika i civili kao što su učinili razni dubajići i ostali članovi Titove koljačke bande, niti izdaleka. Uostalom, ustaše su se složno digli protiv višegodišnjg terora nad Hrvatima, posebno kralja Aleksandra, a vaši su se digli tek kada je Staljinov i Titin savezvik Hitler napao vašu "majčicu Rusiju".
Nego vjerojatno ti nije poznato da se zadnja krvava bitka između ustaša i Titovih koljača partizana, i to nakon njemačke kapitulacije 08. svibnja 1945., vodila u ODŽAKU.
Ostalima iz grupe udruženih komentatora dgovorit ću drugom zgodom.
Uvijek ZA DOM SPREMAN, Franjo Jurčević, SIN MILE i Marije r. Tominac.
Onaj tko se odriče ili ovaj lijepi poklič pripisuje ustašama, pa ga stoga i odriču,poručio bih: PA I KUNE SU USTAŠKE, ZAŠTO SE ONDA I NJIH NE ODRIČETE!?
Jurcevic Mile Franjo • 14.04.2020. u 11:25
Malo po malo nazire se kraj komuntičkim i anrifašističkim lažima. Ovdje donosim jednu jasnu povijesnu činjenicu. Naime, Talijani su kapituirali 08. 09. 1943., a Ante Pavelić je već 10. 09. 1943. proglasio nevažećim Rapalske i Rimske ugovore. Krvnik Tito je to učinio znatno kasnije u četničkom leglu Plaškom, a konačo tek dva mjeseca kasnije u Bihaću.
Dana 11. 10. 2019., Franjo Jurčević, umirovljeni župniki župnik
Franju Jurčevića ćemo najvjerojatnije prijaviti nadležnim institucijama zbog širenja rasne i spolne mržnje.Ovo je prešlo svaku mjeru.Mjesto mu je u zatvoru ili u umobolnici a ne u popovom dvoru
Sanja Sarnavka • 12.10.2019. u 16:11
Bez ikakvih dodatnih komentara o tome, kako su hrvatski krajevi, koje je anektirala Italija, iznova sjedinjeni s domovinom donosim kronološki slijed donošenja pojedinih odluka, vezanih uz to pitanje. Odluke su dostupne u povijesnim arhivima i svakome je moguće utvrditi njihovu vjerodostojnost, te kronološku točnost spomenutih podataka
1. 8. rujna 1943. objava kapitualcije Italije
2. 10. rujna 1943 poglavnik NDH Ante Pavelić je. objavio Državno pravnu izjavu o razrješenju Rimskih i Rapalskih ugovora te pripojenju hrvatskih krajeva, koje je krajem 1. i početkom 2. svjetskog rata anektirala Italija
3: 13. rujna 1943. usvojene Pazinske odluke Narodnooslobodilačkog odbora za Istru o sjedinjenju Istre s maticom domovinom.
4. 20. rujna 1943. godine Zemaljsko antifašističko vijeće narodnog oslobođenja Hrvatske, u Plaškom donosi Odluku o priključenju krajeva koje anektirala Italija Hrvatskoj«
5. 26. rujna 1943. Sabor istarskih narodnih predstavnika u Pazinu donosi odluku o sjedinjenju Istre s maticom domovinom.
6. 29. studenoga 1943. Antifašističko vijeće narodnog oslobođenja Jugoslavije, na zasjedanju u Jajcu potvrđuje odluke ZAVNOH-a
Znam da se takav slijed događaja, u kojem je Pavelić donio određene odluke prije Tita, komentatorima neće svidjeti, no u tome nema moje osobne odgovornosti zbog koje bi me itko trebao prozivati. Naime, 1943. nisam bio rođen, pa je jasno da mi dobrih četvrt stoljeća prije vlastitog rođenja nije bilo moguće utjecati na slijed povijesnih zbivanja. Čak i da sam bio neposredni sudionik ili svjedok 2. svjetskog rata iskreno sumnjam da bi me Tito i Pavelić angažirali za savjetnika.
građanin • 13.10.2019. u 16:10
@ Zagrebački antifašist
Čudi me da kao deklarirani antifašist nastojiš osporiti postojanje dokumenata koje sam naveo u šest točaka svog prethodnog komentara. Naime, u čak četiri točke se radi o dokumentima tijela koja su u svom nazivu imala pridjev antifašistički ili su se kroz tekst tih odluka i proglasa pozivali na antifašizam (zasjedanja AVNOJ-a, ZAVNOH-a te tijela partizanske vlasti u Istri). Nadalje, tek jedan dokument , koji sam naveo, izdala je vlast NDH (Pavelićeva državn-pravna odluka), a u jednom je , slučaju riječ o odluci talijanskih vlasti vezanih uz kapitulaciju Italije.
Fotografije originalnih odluka i proglasa koje spominjem lako je naći, a njih nisu objavili samo tzv. desničarski portali, već to mnogo češće čine na stranici antifašističkog vijesnika te njemu sličnih portala. Evo gdje ih možeš pronaći:
- Pavelićev proglas o državno-pravnoj odluci vezanoj uz povrat od Italije anektiranih područja u sastav NDH:
https://i0.wp.com/kamenjar.com/wp-content/uploads/2017/09/USTAŠA.jpg?ssl=1
- Pazinske odluke istarskog Narodnooslobodilačkog odbora o pripojenju Istre Hrvatskoj, kojeg je potpom prihvatio i Sabor istarskih narodnih predstavnika:
http://istra.lzmk.hr/slika.aspx?id=1007
- Odluka ZAVNOH-a o sjedinjenju koju je kasnije prihvatio AVNOJ
http://www.057info.hr/vijesti/2018-09-16/uz-spomen-plocu-antifasista-progr am-u-knezevoj
Dakle, cijeli moj komentar se ne temelji na iznošenju nekakvog mog političkog stava, već na jednostavnom navođenju dokumenata koje su donijeli drugi, i to punih četvrt stoljeća prije mog rođenja. Zbog toga je vjerojatno jedino tebi jasno zašto si se odlučio upuštati u raspravu s mojom malenkošću, koja, na tvoju nesreću, 1943. još nije bila rođena, pa zbog te jednostavno shvatljive činjenice biološki nije mogla utjecati na to, kakve će tada odluke i proglase donositi vlasti NDH, a kakve tijela Titove komunističke vlasti u nastajanju.
građanin • 13.10.2019. u 23:48
@ Zagrebački antifašist
Doista ne vidim niti jedan razlog zbog kojeg bi morao raspravljati o sadržaju tvojih komentara. Ponavljam, prethodno sam pobrojao neke odluke, proglase i druge povijesne dokumente, s čijim nastankom nemam nikakve veze, jer datiraju gotovo četvrt stoljeća prije mog rođenja. Nadalje, svoju sumnju u njihovu vjerodostojnost morat ćeš provjeriti u povijesnim arhivama, a kako ne stanujem i ne radim na takvoj adresi, ostaje nejasno zašto me prozivaš. Izvoli, lijepo, pisati takvim institucijama i sugerirati im da ne pohranjuju i ne objavljuju nešto što smatraš falsifikatom, ali pritom ne zaboravi takav dopis potkrijepiti stručnim i znanstvenim argumentima, jer ljudi koji tamo rade neće vjerovati tvojoj osobnoj procjeni kako se radi o dokumentima upitne vjerodostojnosti. I za kraj, umiri malo svoj ego i ne misli da bi netko morao reagirati na neke tvoje tvrdnje, samo zato jer ih ti smatraš važnim.
građanin • 15.10.2019. u 10:26
@ Zagrebački antifašist
Priču o nekakvoj primitivnoj ustašoidnoj masi u državi, gdje stranke desnog predznaka zajedno na izborima dobivaju manje od 3 posto glasova, doista je suvišno komentirati. Naime, svugdje gdje netko dobiva tako skroman postotak izbornog povjerenja naziva se političkim marginalcem bez ikakvog utjecaja na javni život, pa će biti da je jedino tebi izborni rezultat od 0,25 ili 1,5 posto glasova pokazatelj masovnosti i snage koja može nešto mijenjati. Nemoj u politiku, jer za nju je ipak potreban manje nerealan stav o masovnosti.
O tome koliko je komunistička ideologija bliska modernosti i naprednosti govori povijest. Kako pripadam generaciji koja je prošla obrazovni sustav, gdje se redovito dolazilo u doticaj s komunističkom literaturom uspio sam o toj ideologiji dosta toga i naučiti. Ponajprije, komunizam je stvoren na klasnoj borbi i stavu da se postojeće stanje u društvu MORA I MOŽE mijenjati jedino NASILNIM PUTEM, odnosno KRVAVOM revolucijom, te, kako kažu komunistički ideolozi, BESKOMPROMISNIM OBRAČUNOM s klasnim neprijateljem čiji je cilj uspostava DIKTATURE proletarijata.
Tako nisu govorili samo komunistički ideolozi, već je sve to potvrdila i nasilna povijest komunističkih revolucija. E sad, možeš ti muljati kako ti nisi za takav, nego nekakav drugačiji komunizam, ali onda moraš shvatiti da se to, što ti želiš, ne naziva komunizmom, već ćeš morati smisliti neki novi naziv. Naprosto, povijest nas je uvjerila da se u komunizma ne ulazi izborima, već nasiljem.
Uopće, nije mi jasno zašto netko aktualizira totalitarne ideologije poput komunizma i nacifašizma, pa smatra da one mogu imati nekog pozitivnog ili negativnog upliva u današnju društvenu stvarnost. Osobno i bez ikakve zadrške sam u prethodnim komentarima nabrajao neke partizansko- komunističke i ustaške dokumente iz 1943. jer tome pristupam kao jednom bespovratno završenom dijelu povijesti. To što netko uporno na to gleda kao znak da se iznova vraća, nešto što se dogodilo prije gotovo 80 godina mi zvuči smiješno. Od kad sam rođen stalno me netko plaši povratkom ustaša i buđenjem ustaštva , a ustaše nikako da dođu. Bit će da im se ipak nešto dogodilo.
građanin • 15.10.2019. u 13:42
@ Zagrebački antifašist
U čemu je problem? U tvojoj sklonosti etiketiranju i totalitarnom mentalnom sklopu koji nedopustivim smatra svako različito mišljenje. Ej, čovječe! Živimo u demokraciji. Dopušteno je biti ljevičar, desničar, liberal, socijaldemokrat, konzervativac... S drugačijim se ne moraš slagati, ali postojanje različitih u jednom društvu je nešto demokratski legitimno. Demokracija i demokratičnost ne podrazumijeva guranje svih u isti ideološki tor. Što se mene tiče, možeš sutra osnovati novi Savez komunista i zagovarati taj, kako ga nazivaš, liberal komunizam, ali ćeš s tom pričom morati na izbore, pa ako te birači prepoznaju, eto te u saboru. Drugačije neće ići.
Ma dobro, slobodno ti bilo komunizam smatrati naprednom ideologijjom, ali eto, u Europi mu se dogodilo totalno političko i gospodarsko urušavanje i propast, pa se baš nije pokazao naprednim, jer, eto, nije baš nešto napredovao.
Nikad nisam, kao što mi se ovdje imputira, tvrdio da bi moj osobni svjetonazor morao biti opće mjerilo cijelom društvu. Velim, ne bih imao ništa protiv da sutra osnuješ neki novi Savez komunista. Iskreno, ne dajem ti velike šanse na izborima.
Demokratski je legitimna i svaka referendumska inicijativa, jer, na kraju krajeva, sama provedba referenduma ne ovisi o Željki Markić, Radi Borić, Zlatku Hasanbegoviću, Sanji Sarnavki ili nekom petom. već o tome, hoće li građani podržati inicijativu da se referendum raspiše. Građani su željeli referendum o definiciji obitelji, referenduma o Istambulskoj nije bilo , a sve to voljom naroda.
Počinjem se pitati u kojoj zemlji živiš, tvrdeći da je komunizam sve dopuštao? Prisjeti se malo kako su komunistički generali u Beogradu planirali nasilno, vojnim udarom, reagirati nakon višestranačkih izbora u Sloveniji i Hrvatskoj, kako su potom isplanirali vojnu agresiju, razaranje Vukovara i još mnogih hrvatskih gradova, a potom su u organizaciji obavještajne službe te iste komunističke vojske na Ovčari provedene masovne likvidacije ranjenika i brojnih drugih ljudi iz vukovarske bolnice. E, tim ljudima taj tvoj komunizam nije dopustio niti ono elementarno ljudsko pravo - pravo na život!
građanin • 15.10.2019. u 15:40
@ Zagrebački antifašist
Referendum jest volja naroda, po načinu na koji se raspisuje. Dakle, svatko može predložiti referendumsko pitanje, no onda predlagač mora iz naroda prikupiti dovoljan broj potpisa da bi se uopće mogla donositi odluka o njegovom raspisivanju.
Predlagač, Željka Markić ili netko drugi) ne može sazvati referendum, već samo predlagati referendumsko pitanje.
Nadalje, nikome ne možeš oduzeti pravo da se zalaže za što god želi, sve dok ne krši važeće zakone ove zemlje. Smatraš li da je tako, slobodno ti je podnijeti tužbu, pa na sudu pokušati dobiti zadovoljštinu.
Nadalje, sloboda vjeroispovijesti i javnog iznošenja svojih vjerskih uvjerenja jest jedno od Ustavom Republike Hrvatske i međunarodnim konvencijama zajmčenih ljudskih prava. Znam da ćeš zbog toga opet dobiti napad bijesa, ali tu ti ja nisam ništa kriv, pa svoje nezadovoljstvo izvoli izraziti u pismu Ustavnom sudu, Ujedinjenim narodima ili nekoj od međunarodnih institucija koje slobodu vjeroispovijesti tretiraju kao temeljno ljudsko pravo.
I za kraj, nemoj toliko dramatizirati. Dopušteno ti je u Hrvatskoj ne slagati se i ne ponašati se onako kako razmišlja onaj s kim se ne slažeš.
građanin • 15.10.2019. u 16:52
Zagrebački antifašit
Ni sa kim se u ovim rasprava ne natječem, pa se samim tim u njima ne osjećam kao pobjednik ili gubitnik. Sve ovo doživljavam kao neobavezan i nimalo opterećujući, virtualni razgovor. Nadalje ništa u svojim komentarima konstruiram , pažljivo čitam tvoj tekst, pa kada kažeš da bi nekome oduzeo pravo da javno iznosi i promiče svoj stav ( komentar15.10.2019. 15:57) , jer su, po tvom sudu, takvi ljudi primitivni, onda je takvu izjavu nemoguće drugačije shvatiti, nego kao želju da nekome nešto zabranjuješ. Kada govorimo o javnom ispovjedanju vjere, kao temeljnom ljudskom pravu, onda to ne znači, kako ti to shvaćaš, držati nešto za sebe. Naime, ako nečijem uvjerenju, kakvo god ono bilo, oduzimaš pravo javnosti onda je to kršenje ljudskog prava. Dopuštam mogućnost da ti se tuđe uvjerenje ne sviđa , ali zato i ti imaš pravo javno iznositi svoje neslaganje. Sva ta prava uporno proglašavaš nametanjem vlastitih uvjerenja društvu. Ne, nečija je sloboda da svoj stav iznosi, a tvoja je slobodna volja, hoćeš li to prihvatiti ili nećeš. Pa nećeš mi valjda reći da si nakon javnih istupa katolika krenuo na misu? Nisi, zar ne? Dakle, nitko ti ništa nije nametnuo.
Ukidanje iskazivanja referendumske volje naroda. Čemu? Prvo, kad neko predloži referendumsko pitanje koje ti ne paše, tvoje je pravo njegovomj referendumskoj inicijativi uskratiti potpis. Čak i da ta inicijativa tvog neistomišljenika rezultira raspisivanjem referenduma svaki od cca 3,7 milijuna birača ima mogućnost zaokružiti opciju ZA ili PROTIV. Dakle, čak ni raspisivanje referenduma, njegovom pokretaču ne jamči uspjeh.
Ma živ ti meni bio i želim ti dobro zdravlje!
građanin • 15.10.2019. u 18:35
Lijenčino jedna toliko tema a ti ništa ne pišeš.Daj opali si šamar.
Paraziti naši svagdašnji • 13.11.2019. u 11:50
< | prosinac, 2020 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv