subota, 30.04.2005.

Kazivanje o Merjemi(Mariji) i rodjenje Isa a.s.(Isusa)

Stepen Merjeme kod Allaha ‘Imran, otac Merjemin, je bio ugledan čovjek među sinovima Israilovim. Njegova žena je bila nerotkinja i ona se sa svom odanošću obrati Allahu, 'azze ve dželle, da joj pokloni sina i zavjetova Mu se da će ako joj daruje sina, svoje dijete predati na pokornost Njemu, u službu Njegova svetog hrama.



Allah, dželle šanuhu, prima njenu dovu i ona osjeti plod koji se miče u njenoj utrobi i ona rodi kćerku, a žensko dijete se nije davalo u službu hrama, kao što je to slučaj sa muškom djecom. Ona se zahvaljuje Allahu na Njegovu daru i daje joj ime Merjem, te upućuje Allahu dovu da je zaštiti, nju i njene potomke, od šejtana prokletog. Ona ispuni zavjet koji je dala Allahu i ostavi Merjem u hramu, a Allah, dželle šanuhu, primi lijepo njenu Merjemu sa zadovoljstvom i dade da bude odgajana u čednosti i dobroti. Po vanjštini se zaključuje da je ‘Imran umro dok je Merjema bila mala.

Time ona gubi skrbnika i njena mati je daje u hram, a oni koji su se brinuli o hramu raziđoše se po pitanju njena skrbnika koji će dalje voditi brigu o njoj, te baciše kocku i ona pade na Zekerijja a, muža njene tetke, koji je smjesti u mihrab u koji niko do njega nije smio ući. On joj je ukazivao na ispravni ibadet i bio je ustrajan u tome. Iznenadilo ga je ono što je vidio kod nje; kada god bi ušao, našao bi hranu kod Merjeme koju joj on ne bi donio, a ostali ljudi nisu imali takvu hranu. Pitao bi je odakle joj to, a ona bi mu odgovorila da je to od Allaha koji opskrbljuje koga hoće, bez računa: “Kada Imranova žena reče: Gospodaru moj, ovo što je u trbuhu mome ja zavjetujem samo na službu Tebi, pa primi od mene, jer Ti, zaista, sve čuješ i znaš!“ poslije ona, kada je rodila, reče: “Gopodaru moj, rodila sam žensko“,- a Allah dobro zna šta je rodila -, “a muško nije kao žensko; nadjela sam joj ime Merjema, i ja nju i porod njezin stavljam pod Tvoje okrilje od prokletog šejtana.“ I Gospodar njezin je primi lijepo i učini da uzraste lijepo, i da se o noj brine Zekerijja . Kad god bi joj Zekerijjau hram ušao, kod nje bi hrane našao. “Odakle ti ovo, o Merjema?“ - on bi upitao, a ona bi odgovorila: “Od Allaha, Allah onoga koga On hoće opskrbljuje bez muke.“ (Ali ‘Imran:35-37)

Kur’an ukazuje na mimoilaženje koje je nastalo među čuvarima hrama koji bacaše kocku radi skrbništva o Merjemi: “To su nepoznate vijesti koje ti objavljujemo. Ti nisi bio među njima kada su pera svoja od trske pobacali da bi vidjeli ko će se od njih o Merjemi brinuti, i ti nisi bio među njima kad su se prepirali.“ (Ali ‘Imran:44) Meleki donose radosnu vijest Merjemi Kada je Merjema postala zrela osoba posvetila se ibadetu kao ni jedna žena toga vremena. Na njoj su bili očiti znaci bogobojaznosti i zato se njoj javljaju meleki sa radosnom viješću da ju je Allah, subhanehu ve te’ala, odabrao iznad drugih: “I kada meleki rekoše: “O Merjema, tebe je Allah odabrao i čistom stvorio, i boljom od svih žena na svijetu učinio. O Merjema, budi poslušna svome Gospodaru i licem na tle padaj i sa onima koji molitvu obavljaju i ti obavljaj!“ (Ali ‘Imran:42-43) Meleki je, takođe, obavještavuju da će joj Allah, subhanehu ve te’ala, podariti dijete koje će stvoriti sa riječi: “Budi!“ i ne na uobičajeni način rođenja. Tome djetetu je ime El-Mesih, Isa sin Merjemin, kojeg je Allah, subhanehu ve te’ala, uzdigao na dunjaluku, dao mu ugled i čast, a i na ahiretu veliki stepen, a on je od bliskih Allahovih odabranika. Allah ga je odlikovao na dunjaluku time što mu je dao moć govora još kao djetetu u kolijevci i taj govor je bio pun mudrosti i kada on odrasta njegov govor se ne razlikuje od onoga koji je kao dijete govorio, a Allah, dželle šanuhu, ga je učinio od dobrih.

Merjema se začudila kako da ona ima dijete, a djevica je koja se nije udavala. Meleki je obavještavaju da Allah, dželle šanuhu, sve može i kada On želi da nešto bude, kaže: “Budi“ - i ono bude. “I kada meleki rekoše: O Merjema, Allah ti javlja radosnu vijest, od Njega Riječ: ime će mu biti Mesih, Isa sin Merjemin, biće viđen i na ovom i na onom svijetu i jedan od Allahu bliskih; on će govoriti ljudima još u kolijevci, a i kao odrastao, i biće čestit“, - ona reče: “Gospodaru moj, kako ću imati dijete kad me ni jedan muškarac nije ni dodirnuo?“ - “Eto tako“, - reče -, “Allah stvara ono što On hoće. Kada nešto odluči, On samo to rekne: Budi! - i ono bude.“ (Ali ‘Imran:45-47)

To je život Merjeme o kojem nam Kur’an govori, njeno rođenje, odgajanje, život u hramu, te njena trudnoća. Iz toga vidimo da je njen život od samog početka, još dok je bila u utrobi svoje majke, bio okružen čistoćom i ibadetom. Ona odrasta u čistoj sredini i sve je to prethodilo velikoj stvari, Allahovom izboru nje da bude majka djetetu koje će se roditi na neuobičajeni način. Sve ono što je nju okruživalo i sav njen život je dokaz koji otklanja svaku sumnju. Džibril i Merjema U skladu sa službom hrama i ibadeta u njemu, Merjema je bila odvojena od ljudi i odvoji se u istočnom dijelu hrama gdje je ibadetila.

Dok je bila u ibadetu, Allah, subhanehu ve te’ala, joj posla Džibrila koji joj se pokaza u ljudskom obliku. Kada ga Merjem ugleda, pomisli da je čovjek koji joj želi nanijeti zlo i reče mu: “Ja se utječem Allahu od tvoga zla i tražim utoku kod Njega da mi sačuva čednost i čistoću. Ako se bojiš Allaha, onda se udalji od mene!“ Džibril joj reče da on nije čovjek kako ona smatra, već melek koga Allah, dželle šanuhu, šalje da joj podari dijete koje će biti od dobrih i bogobojaznih, a koje će biti odgajano u dobru i berićetu. Merjem se začudi onim što je čula od Džibrila i upita ga kako da ona ima dijete, a nije je dodirnuo muškarac, niti je ona od razvratnica.

Džibril joj odgovori da je stvar onakva kakvu je predočio, a Allahu je stvaranje djeteta bez oca lahka stvar i to će biti dokaz velike Allahove moći i milosti, a sve to je Allahova odredba. “I spomeni u Knjizi Merjemu: kad se od ukućana svojih na istočnu stranu povukla i jedan zastor da se od njih zakloni uzela, Mi smo k njoj meleka Džibrila poslali i on joj se pokazao u liku savršeno stvorena muškarca. “Utječem se Milostivom od tebe, ako se Njega bojiš!“ - uzviknu ona. “A ja sam upravo izaslanik Gospodara tvoga“ - reče on - “da ti poklonim dječaka čista!“ “Kako ću imati dječaka“ - reče ona - “kad me ni jedan muškarac dodirnuo nije, a ja nisam nevaljalica!“ “To je tako!“ - reče on. “Gospodar tvoj je rekao: “To je Meni lahko, i zato ga učinismo znamenjem ljudima i znakom Naše milosti. Tako je unaprijed određeno!“ (Merjem:16-21)
I Allah, dželle šanuhu, kaže: “A i onu koja je sačuvala djevičanstvo svoje, u njoj život udahnusmo i nju i sina njezina znamenjem svjetovima učinismo.“ (El-Enbija’:91)

Kada pogledamo u ajet o rođenju Isaa bez oca, vidjećemo da nam ukazuje na veliku stvar, a to je potvrda Allahove moći koja nije ograničena zakonom povoda i uzroka koje mi uočavamo u ovome vidljivom svijetu. Neki uzimaju stvaranje Isaa bez oca kao dokaz njegova božanstva, a drugi će naći u tome razloga da optuže Merjemu i da posumnjaju u postojanje Mesiha. Svima njima se Allah, dželle šanuhu, obraća: “Isaov slučaj u Allaha je isti kao i slučaj Ademov: od zemlje ga je stvorio, a zatim rekao: “Budi!“ - i on bi. Istina je od Gospodara tvoga, zato ne sumnjaj! (Ali ‘Imran:59-60)

Nema sumnje da je stvaranje Adema čudnije od stvaranja Isaa. Isa je stvoren od žene, od svoje vrste; dok je je Adem stvoren od prašine. Nošenje Isaa i njegovo rođenje Merjema je zanijela od trenutka kada je u nju puhnuo melek Džibril. Nema sumnje da je ona mislila da djevica ne može nositi dijete i da se porodi, a da nema muškarca. Zato se ona uznemiri i poboja se za sebe, želeći da se osami i ona se odvoji na udaljeno mjesto kako bi bila prikrivena od ljudskih pogleda. Kada je nastupilo vrijeme porođaja, osvojiše je porođajni bolovi i ona se skloni pod palmu, nasloni se na nju i tada pomisli da će na nju biti bačena velika ljaga i zaželi da joj je došao smrtni čas prije ovoga ili da je bila ništa kako se ne bi spominjala.

Ubrzo ju je obuzela Allahova milost i Njegova briga i ona ču glas Džibrila kako je iz blizine doziva umirujući je da joj je Allah, dželle šanuhu, zagarantovao opskrbu, a ona treba samo da potrese palmino stablo i pašće svježe hurme koje će ona jesti, a piće se sa izvora koji će pored nje teći i Džibril je pouči da ne odgovara onome koji je kori i pita odakle joj dijete koje nosi, već da kaže išaretom:

“Ja sam se zavjetovala Milostivome da ću šutiti.“ “I ona zanese i bremenita se skloni daleko negdje. I porođajni bolovi prisiliše je da dođe do stabla jedne palme. “Kamo sreće da sam ranije umrla i da sam potpuno u zaborav pala!“ - uzviknu ona. I melek je, koji je bio niže nje, zovnu: “Ne žalosti se, Gospodar tvoj je dao da niže tebe potok poteče. Zatresi palmino stablo, posuće po tebi datule svježe, pa jedi i pij i budi vesela! A ako vidiš čovjeka kakva, ti reci: “Ja sam se zavjetovala Milostivom da ću šutjeti, i danas neću ni s kim govoriti.“ (Merjem:22-26)


Isa govori u bešici Kada se Merjem porodila, ode svome narodu i to bi iznenađenje, kako za one koji su poznavali koliko se ona posvetila ibadetu, tako i za druge. To je bilo začuđujuće za sve, jer su znali da je ona djevica i da nije imala muškarca. To ih je navelo na optužbu, jer protiv nje imaju osnovu i dokaz u koji nema sumnje. Merjema se u svemu tome pridržavala Džibrilova vasijeta, šutjela je. Ona im pokaza na dijete u bešici, tražeći od njih da mu se obrate. Njihova srdžba se poveća prema njoj smatrajući da se ona ismijava sa njima, jer dijete u bešici ne govori. Ali, Isa im odgovori riječima koje potvrđuju čistoću njegove majke.

Allah, dželle šanuhu, mu je dao moć govora i on reče: “Ja sam Allahov rob, On će mi dati Indžil i odabrati me poslanikom, i učiniće me blagoslovljenim, onim koji će poučavati dobru. On mi naređuje obavljanje namaza i davanje zekata dok sam živ, i dobročinstvo mi naređuje prema majci, i da ne budem drzak prema ljudima i da se Njemu ne suprotstavljam. Allahov mir je nada mnom na dan kada sam rođen, i na dan kada umrem i na dan kada budem proživljen.

O tome nam Allah, dželle šanuhu, kaže: “I dođe ona s njim narodu svome, noseći ga. “O Merjemo“, - rekoše oni - “učinila si nešto nečuveno! Ej ti, koja u čednosti ličiš Harunu, otac ti nije bio nevaljao, a ni mati tvoja nije bila nevaljalica.“ A ona im na njega pokaza. “Kako da govorimo djetetu u bešici?“ - rekoše. “Ja sam Allahov rob“ - ono reče -, “meni će On Knjigu dati i vjerovjesnikom me učiniti i učiniće me, gdje god budem blagoslovljenim, i narediće mi da dok sam živ molitvu obavljam i milostinju udjeljujem, i da majci svojoj dobar budem, a neće mi dopustiti da budem drzak i nepristojan. I neka je mir nada mnom na dan kada sam rođen i na dan kada budem umro i na dan kada budem iz mrtvih ustao!“ (Merjem:27-33

- 18:38 - Komentari (2) - Isprintaj - #

subota, 09.04.2005.

"To sam ja, Marinac ubica civila!

'Italijanski reporter u kojeg su pucali američki vojnici piše za novine koje govore o surovoj istini američke uloge u Iraku. "Priznaješ da si ubio nevine civile?""Naravno, i to puno njih.""Kako se to desilo?""U blizini moje baze, južno od Bagdada, naša čitava jedinca je napala grupu civila koji su bili uključeni u mirnin demonstracijama. Zašto? Zato što smo čuli pucnjavu. Bilo je kao kupanje u krvi. Izgovor da su ovi civili bili uključeni u 'terorističke akcije' nije radio za mene. To su naši vojni upravitelji htjeli od nas da vjerujemo."Ubili smo više od 30 osoba. To je bilo prvi put da sam se suočio sa užasom svojih vlastitih ruka koje su bile nakvašene krvlju civila. Bacali smo roj bomba na njih. Ljudi su se razbježali, i kad smo došli do mjesta kontrole gdje smo bili postavili naoružane konvoje, moj zadatak je bio da ubijem one koji su izgledali kao da su pripadali 'terorističkim grupama'. To su instrukcije koje smo bili dobili od vojnih zapovjednika."

03/11/05 4 marta, u Bagdadu, američki vojnici su pucali na Italijanku Giuliaana Sgrena, koja je upravo bila puštena iz zatočeništa. Ona vjeruje da su vojnici pucali da bi ubili, kao što su i uspjeli sa drugim Italijanom, Nikolom Kalipara, koji ju je štitio od onih koji su je bili zatočili i koji je bio sa njom.Očevidci koji su bili sa njima, koji su također ranjeni, izjavili su novinarima 5 marta, suprotno šta SAD tvrdi, da je auto u kojem su ove četiri osobe bile nije žurilo te da je već bilo zaustavljeno na nekoliko mjesta radi pregleda u putu ka aerodromu.Il Manifesto (www.ilmanifesto.it), list za koji Giuliana Sgrena radi, je opisan kao 'komunistički list'. Naslovi Sgreninih skorašnjih članaka za Il Manifesto su bili i: "Deset hiljada Iračana u američkim i britanskim zatvorima" (Dec. 29 2004); "Dvije hiljada žrtava u Felludži" (Nov. 26, 2004);"Benzinksi napad na Felludžu?" (Nov. 23, 2004); "Smrtne muke Felludže" (Nov. 13, 2004); "Zaustavite masakar" (Nov. 12, 2004); i "Iterviju sa iračankom mučenom u Ebu Greibu," pokazuju da se ni ona a ni list ne ustežu kada dođe do kritikovanja američke politike i njihovih radnja.Sljedeći intervju sa američkim marincom Džimi Mesej (Jimmz Massey) sa Patricio Labrosom u Il Manifestu se pojavaio na dan prije nego što je Giuliana Sgrena oslobođena i ranjena. Intervju, zasigruno, nije proizveden kako bi sabrao ljubav i prijateljstvo u državnim krugovima u Wašingtonu.'Yo, un marine asesino de civiles’ (‘To Sam ja, marinac, ubica civila')"Vidio sam horor koji smo svakodnveno činili u Iraku. Ja sam bio dio toga. Mi smo svi samo ubice."Mi ubijamo nevine iračke civile cijelo vrijeme. To je način na koji radimo. Mišljenja sam da se trebaju povući sve strane vojske iz Iraka odmah. A ovo kažem za ostale vojnike: kako bi izbjegli kaznu ili osvetu od vojske, neće da pričaju i da priznaju da ubijanje terorista nije naša misija. Naša misija je ubijanje nevinih civila."Ovo je način na koji je Il Manifesto intervju sa Džimijem tekao. On je inačei iz malog grada Waznesville, iz Sjeverne Karoline. Odlučio je povući zastor sa šutnje o ' misiji' u Iraku. Pušten je iz marinaca zbog zdravstvenih problema,napisao je spomenar 'Kaoboji iz Pakla," koji bi trebao izaci pri kraju ovog ljeta."Koji ste bili čin u Iraku?""Bio sam narednik sa Trećim Merinskim Bataljonom za vrijeme invayije, u proljeću 2003 godine.""Koliko ste dugo vremena proveli tamo?""Od 22-og marta pa do 15-og maja. Četiri mjeseca u paklu. Morali su me poslati nazad u SAD zbog 'stres sindroma'. To je izraz u vojničkom riječniku koji koriste da kažu, zbog užasa koji sam vidio u ratu, da sam izgubio pamet.""Jeste li bili marinac duže vremena?""Dvanaest godina.""Jeste li prije bili u ratu?""Nikad.""Sada pripadate grupi Iračkih Veterana Protiv Rata?""Da, otišao sam u Irak sa idejom da oružje masovnog uništenja mora biti uklonjeno. Ali, uskoro, moje iskustvo kao marinac mi je pomoglo razumjeti ralnost koja je bila prilično drugačija. Bili smo 'kaobojske ubice'. Ubijali smo nevine civile.""Priznaješ da si ubio nevine civile?""Naravno, i to puno njih.""Kako se to desilo?""U blizini moje baze, južno od Bagdada, naša čitava jedinca je napala grupu civila koji su bili uključeni u mirnin demonstracijama. Zašto? Zato što smo čuli pucnjavu. Bilo je kao kupanje u krvi. Izgovor da su ovi civili bili uključeni u 'terorističke akcije' nije radio za mene. To su naši vojni upravitelji htjeli od nas da vjerujemo."Ubili smo više od 30 osoba. To je bilo prvi put da sam se suočio sa užasom svojih vlastitih ruka koje su bile nakvašene krvlju civila. Bacali smo roj bomba na njih. Ljudi su se razbježali, i kad smo došli do mjesta kontrole gdje smo bili postavili naoružane konvoje, moj zadatak je bio da ubijem one koji su izgledali kao da su pripadali 'terorističkim grupama'. To su instrukcije koje smo bili dobili od vojnih zapovjednika.""I to ste svi vi uradili?""Na kraju smo izvrišili masakar nad nevinim civilima - ljudima, ženama, i djecom. Kada je naša jedinica došla do radijskih prijemnika, izjavili smo s ciljem propagande da se nastavi sa dnevnim aktivnostima, da se škole drže otvorene itd. Ali znali smo da su naše komande bile 'pretraži i uništi'. To je značilo naoružani upadi u škole, bolnice, i bilo gdje bi se 'teroristi' mogli kriti. U stvarnosti to su bile zamke načinjene od naših vojnih zapovjednika. Mi smo sami trebali preći preko toga što smo uništavali života civila usput kao dio ovih operacija.""Priznaješ da ste za vrijeme vaše operacije ubijali nevine civile?""Da, moja jedinica je pucala na civile i ja sam ih također ubijao. I ja sam također ubica.""Kako ste reagovali nakon ovih operacija kad bi pomislili na nevine koje ste ubili?""Iz početka sam nastavio s tim. U svojoj glavi sam odbijao realnost da sam ubica a ne vojnik koji bi koliko toliko sam za sebe mogao odlučiti između dobra i zla. Zatim, jednog dana sam ustao i jedan dječak je bio u mojoj glavi.Čudno, ali bio se spasio iz masakra nad putnicima u autu u kojem je bio. Derao se na mene i pitao me: 'Zašto si ubio mog brata?' Postao je moja obsesija. Fizički sam izgubio kontrolu nad svojim balansom i nisam se mogao ni micati a ni pričati. Stajao bi na jednom mjestu i stalno gledao u zid. Bio sam veoma preplašen, i izgubljen.""Šta su vaši pretpostavljeni poduzeli?""U vremenu od tri sedmice u Iraku, punili su me sa anti-depresentima i psihotropnim tabletama. To je hitno liječenje za ovakve slučajeve 'traumatičnog stresa', kada ideja odbijanja ubijanja zavlada životom vojnika.""Zar nisu imali treniranje kroz kojih ih je stavila SAD po naređenju Pentagona u jedinicama koje su bile veoma nasilne i agresivne.?""Da, u dijelu zvanom 'but kemp' svi mi prolazimo kroz metode dehumanizacije i otpornosni na nasilje. Ali nikad mi nisu rekli da to znači ubijanje nevinih civila." "Imali ih još kao što je vaš slučaj?""Puno. I još su na liniji. Napune ih sa anti-depresentim, nakon što se vrate, i pošalju ih u na bojno polje. To je problem koji je postao zabrinjavajući za mnoge. Niko ne smije pričati ništa o tome u vojsci.Godine 2004, 31 marinaca su oduzeli sami sebi živote, dok ih je još 85 pokušalo samoubistvo. Mnogi od njih koji bi radije željeli da su mrtvi nego da nastave ubijati su ispod 25 godina starosti, dok je 16 posto njih ispod 20 godina starosti

- 22:51 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>