Ova spekulacija pretendira da objasni cijelu ljudsku stvarnost kroz njen kolektivni vremenski pojavni oblik koji se krije iza pojma ''povijest'', a da ipak sebe kroz tu eksplikaciju ne stavi u položaj 'alfe i omege'. Nastavlja se izravno na moju HISTORY ACCORDING TO POOKA, volume l i izraz je moje potrebe da svijet uspostavim kroz uznemirujuće modele jer modeli inače nemaju svrhu da uznemiruju već da smiruju. Modeli su konstrukti razuma kojima se on štiti od provalije beskonačne stvarnosti sa kojom je jadan suočen, svrha modela redovito je pružanje sigurnosti ili konstruiranje opasnosti, koja opet zahtijeva model koji pruža virtualno ugroženu sigurnost. Uznemirujući modeli izuzetno su nepopularni, pojedinca ostavljaju usred stvarnosti koju sam treba intepretirati.
Ovaj moj sveobuhvatni model, ova verzija 'objektivne' stvarnosti, ovo modeliranje demodeliranja... ovo je samo spekulacija, smiješna u svojim krajnjim konsekvencama i bez ikakvih prava da se poziva na bilo kakvu egzaktnost, metoda nije dosljedna, dokazi su izabrani prema potrebama modela... ovo je zajebancija tipa 'release Roderick' i ne uznemiruje kroz anksioznost već kroz optimizam koji je postao nekako jalov i demode svijetonazor, a ovaj ga moj model radikalno zahtijeva.
Po definiciji siromašnih mora biti puno više nego bogatih. Kako se onda događa da na slobodnim izborima tako često pobijeđuju oni koji otvoreno zagovaraju ciljeve koji su više nego očigledno štetni za tu većinu siromašnih, tu većinu koja je baš tim slobodnim izborima dala vlast ljudima koji su im prethodno rekli, na nedvosmislen način, da će ih jebati uzduž i poprijeko.
Samo zbog jednog uznemirujućeg modela, koji se, ponovno i ponovno, verificira službeno verificiranom poviješću, modela koji od ogromne većine stvara manjinu, naglašavajući njenu nemoć da izabere između dobra i zla, jer uvijek ta ogromna većina najebe bez obzira na sve.
Ogromna većina je u stalnom strahu da ne bude manjina i u svom nastojanju da se prikloni većini trči u zagrljaj sigurnosti one manjine koja im se zaklinje da će najebati netko drugi, a ne ta ogromna većina progonjena kompleksom kvantitativne manje vrijednosti.
Jer manjine nekako uvijek prve najebu, kao uvod u opće sjebavanje. Nitko ne želi biti manjina, biti u manjini je socijalni ekvivalent biološkoj nesposobnosti za preživljavanje.
Ogromnu većinu je strah od virtualne manjine, tog tako djelotvornog instrumenta svakog sustava ljudske nejednakosti. Manjinu se zasluženo progoni jer je opasna. Opasno je postati manjina jer ju se opravdano progoni. Hajka je stalno u tijeku, treba glasno lajati... šutnja izaziva sumnju.
Postoji jedna manjina koju se danas radikalno, efikasno i svakodnevno progoni, zatvara i okrutno muči do smrti. Ta manjina nema iste kriterije pri uspostavljanju modela stvarnosti kojima razum probavlja 'stvarno stvarnu' stvarnost, tako da njihovi modeli, iako nisu neka velika smetnja pri uspostavljanju sigurnosnih modela konvencionalne društvene stvarnosti, uznemiruju do te mjere svojom različitošću da ih treba izbaciti iz postojanja i smjestiti u pakao. Da sve to ne bi opet djelovalo uznemirujuće kao model ponašanja prema drugačijima, kao nesolidarnost, ili, ne daj bože, diskriminacija, sav taj užas nemilosrdnog progona do smrti naziva se liječenjem, pomaganjem svojim oboljelim bližnjima da ozdrave, humano djelo i sućut.
Riječ je o ljudima koji imaju bitno različite doživljaje i interpretacije onoga što oni doživljavaju kao svoj život od onih uobičajenih. Svaki od njih ima svoj život, samo za svoj život skrojen svijet za življenje, samo za takav svijet upotrebljiva pravila i sadržaj na koji bi se ta, uvjetno rečeno, pravila trebala odnositi, sadržaj različit do neusporedivosti. Oni su različiti. Oni su, u očima sjeverno-američkih Indijanaca, sveti ljudi.
U očima prosvijećenog i humanog europskog civilizacijskog stanja kolektivne svijesti o imperativu društvene solidarnosti, oni su bolesni na najzajebaniji način, oni su ludi.
Oni smetaju jer uznemiruju, ukazuju na krhku sigurnost konvencije, na kompliciranu dosljednost kritike koja jedino svoje opravdanje nalazi samo u vjeri da babilonska kula koja visi sa neba neće zbog navike pasti na zemlju, oni nepristojno urlaju o stvarima koje na konvencionalne ljude vrebaju iz nevidljivog, oni nisu sposobni svoje modele podrediti i zato su različiti, što je prema svim konvencijama istoznačno sa bolesni.
Kakvog smisla ima ljude koji žive u svojim svijetovima, svi do jednog različiti u osebujnosti i intenzitetu doživljaja tih samo svojih svijetova, u ime humanosti, pod alibijem brige o njihovom zdravlju, prvo izopćiti, društveno izolirati, nekim oblikom hajke opkoliti i bez imalo argumentacije uhvatiti i zatočiti u neki fizički izoliran, zatvoreni prostor. Kakvog ima smisla sve te žrtve svih tih hajki strpati zajedno u isti jedan fizički izolirani, zatvoreni prostor. Sve te različitosti, nespojive sa konvencijom u istoj onoj mjeri u kojoj su nespojive i međusobno, sabiti tjelesno u prostor neizdržljivo skučen za bilo koga tko se može nazvati ljudskim bićem.
Okrutno zatvoriti i mirne savijesti mučiti do smrti druge ljude, sve u ime konvencionalnog modela humanosti koja ne trpi nikakve smetnje dok humanizira one do nehumanosti različite, u ime modela u kojem se humanost definira sličnošću, a ne različitošću. Nipošto različitošću.
Liječenje? Ne. 30 % svih psihotičnih pacijenata ne reagira na nikakvu terapiju. Ostale se liječi tako da im se neurolepticima (fenotijazini, koje su otkrili slučajno dok su testirali njihovu upotrebljivost u simptomatskom liječenju kašlja; nitko nije prestao kašljati, ali je ludi dio testiranog uzorka prestao pričati) blokiraju dopaminski receptori (D2) u mozgu, što je ciljani učinak takve medikacije, prekine im se motivacijski poriv i svaka nagrada koja proizlazi iz motivacije kao osnovne životne sile. Sporedni učinak je da im se prekinu i neke druge neurotransmiterske veze, serotoninska, acetil-kolinska, noradrenalinska pa im treba davati i protu-terapiju jer se od samih neuroleptika počnu grčiti, gube svijest o sebi i vanjskom svijetu, ukratko – sjebe ih se totalno. Takva se medikacije ne može nazvati smirivanjem, što sugerira alternativni izraz za neuroleptike, 'veliki trankvilizatori', kao nešto samo kvantitativno jače od apaurina i takvih pomagala koje svi mi koristimo tu i tamo. Takva medikacija je brutalno gašenje najvažnijih veza u mozga i održavanjem njegovog rada na razinama koje su unutar pravno-humanih standarda, a to znači puls, disanje, izostanak vrištanja zbog užasa u kojem se štičenik nalazi i eventualno prepoznavanje sve rijeđih i rijeđih posjeta rodbine i prijatelja. E, ti pravno-humani standardi pri zbrinjavanju bolesnih uključuju i njihovu pravnu neubrojivost, dakle zakonsku imobilizaciju u tom stanju mentalne imobiliziranosti.
'Haldol i Moditen su sprave za mučenje' – rekao bi, iz svog vlastitog, prebogatog mukom, iskustva Šeh, čovjek koji mi je jednom pokazao skulpturu Krista na križu, Krista kojemu je glava skrivena iza gornjeg 'INRI' kraka križa, Krista koji tamo iza izgleda kao Munckov užas, usta rastvorenih od urlika patnje, usta koja su tako razjapljena progutala cijelo lice tog razapetog Šehovo Krista. To raspelo se zove ''Infinitiv'', tako ga je Šeh nazvao... Šeh koji je lud, dakle bolestan, nekompatibilan socijalni škart... Šeh koji je prljavo veličanje patnje kao žrtve Onoga koji je patio zbog nas prikazao savršeno vjerno, kao 'Infinitiv', beskonačnost boli koju nekima nanose oni koji bi im trebali bol i patnju što više smanjiti i na kraju je dokinuti. Šeh zna tko je Krist iako je musliman, Šeh zna kako prolaze oni koji se usude oskvrnuti dogmu uobičajenog i pokušaju nešto novo.
'Ful si nervozan, a ne možeš ništa' – rekao bi iz svog iskustva, zalutalog pri bijegu od pravde, Kiso. 'Iznutra si lud, a ne možeš to nikako ni iskazati ni opisati, potpuno nemoćan.' Kiso čak nije ni 'lud', u Americi bi mu bili davali Ritalin čim bi bio počeo pokazivati znakove hiperaktivnosti i nesposobnosti dugotrajne pozornosti (ADD, Atention Deficit Disorder), takav 'ritalinski' Kiso možda ne bi bio prva vijest na svim informativnim emisijama toga dana, uz maniristički vokabular spektakla: 'Danas su ulice Dubrovnika izgledale kao ulice Los Angelesa...' Da je Kiso napravio nered taj dan, tu nema dileme. Ali meni je bila čast sa jednom takvom osobom progrmiti godine mladosti i cijenim ga više svih akademika Hrvatske zajedno... jer je bio ono što je bio... jebeni luđak koji nikad nije imao vremena da bude zao ili pokvaren, a uvijek je prepoznavao i cijenio iskrenost drugih.
Indijanski sveti ljudi, koji inače na slobodi imaju manju sklonost nasilju od konvencionalnih, 'normalnih', ljudi, umjesto da su slobodni da doživljavaju svoj svijet različito, uz ono poštovanje koje transcendira sve različitosti, i redovito, ali zajebano redovito, biva prepoznato od svih različtosti, jer moral i dobrota nisu normativi neke jebene konvencije, ti sveti, ludi ljudi su sabijeni u užas nepomirljivih razlika koje se ne trpe jer nemaju ni mjesta, ni vremena, ni sadržaja da odžive sve svoje različitosti , sabijeni su u surovu patnju ludnica i blagoslovljeni spremnošću bližnjih da im pomognu.
Kakvog smisla ima da ljudi koji su izabrali liječnički poziv, specijalizirali psihijatriju u nadi da će razumijeti čovjekov duh dok pomažu tom istom čovjeku, završe na kraju svog radnog vijeka polu ludi, što zbog nemoći, što zbog užasa oko njih, što zbog lijekova koje i sami uzimaju, što zbog beznađa svijeta koji spremno zaboravi svaku neugodnost koja ga uznemiruje. Kakvog smisla ima psihijatrijski odjel u bolnici ili neka prava ludnica, tipa kroničnog odejela, Vrapče. Nikakvog. U mom modelu stvarnosti. U konvencionalnom modelu, to su sanitarni čvorovi društvene higijene, septičke jame čmarom proživljene savjesti, šinteraj živodera sigurnosti. To su koncentracioni logori u koje je strpana ona manjina... kojoj, hvala bogu, mi ostali nikako ne pripadamo.
Dakle, ovo je jedna manjina koja se nije sposobna podrediti ritualu, kao osnovnom izrazu konvencionalnog odnosa među ljudima. Ovo je jedna od mnogih manjina koje su nužne da bi takav ritual bio efikasan kao nešto što ljude povezuje ritualnim pravilima, pravilima odvojenim od pravila iz prirodne stvarnosti, pravilima koja se verificiraju svaki put kad zgaze nekoga tko ih nije svjestan ili ih ne želi prihvatiti kao svoja.
A to je uvijek manjina, progonjena manjina. Ritual treba takvu manjinu jer bi bez nje izgubio svoju moć, jer moć je sposobnost da se drugom čovjeku nanese patnja, ritual bez manjine koja mu se ne pokorava i zato zaslužuje kaznu je jalov.
Baš kao što i desna politička opcija nužno treba neprijatelja da bi interese manjine prikazale kao interese većine, uz jedinu argumentaciju da su ti interesi ugroženi od strane tog neprijatelja, te virtualne manjine koja prijeti interesima sad već i virtualne većine.
Dakle, u ovoj spekulaciji polazi se od hipoteze kojom se bez dosljedne metodološke argumentacije kroz empirijske, iskustvene činjenice – dakle dokaze, pretpostavlja da su jednom davno u prošlosti ljudska plemena predvođena Vračevima, uz pomoć Ratnika i u korist Vladara pokorila i silovanjima progutala miroljubiva plemena koja su do tada, nekih stotinjak tisuća godina, bila organizirana matrijarhalno, bez svog teritorija, bez svoje povijesti i bez nekih iracionalnih kohezionih faktora, bez modela svijeta oko sebe koji bi pružali osjećaj lažne sigurnosti i usmjeravali prema pasivnoj poslušnosti.
Prvi takav iracionalni model stvarnosti je bila interpretacija onih pojava koje su izvan ljudskog utjecaja i ponekad se upletu u ljudski život. Na primjer, zašto je na prepunom stadionu, za vrijeme koncerta, grom udario baš u Jane Doe i u nikoga više. Zašto?
Nakon slijeganja ramenima svakodnevnog ljudskog iskustva, na to ljepljivo 'Zašto?' odgovor potpuno beskompromisno i samouvjereno pruža – mit. Mit je prvi model u koji je zalutao ljudski neokorteks, evolucijom doveden do sposobnosti postavljanja pitanja na koja iskustvo ne daje odgovor, kao uzgrednog proizvoda sposobnosti upoznavanja svijeta kroz sposobnost postavljanja pitanja uopće i modeliranja stvarnosti kroz kauzalne odnose.
U mojoj prvoj spekulaciji (VUT) polazi se od pretpostavke da su prvi Vračevi bili homoseksualci, da je mit pojeo svoju dijecu i u homoseksualcima pronašao idealnu žrtvu, da je ljudski genetski bazen inherentno homoseksualan i da je cijela naša civilizacija ustanovljena kao jedna velika homoseksualna modna kreacija.
Ova spekulacija nije homofobična, najveći homofobi se u njoj prokazuju kao prikriveni homoseksualci ili kao agresivne radilice tih homoseksualaca, uvijek spremne da ugrizu.
Prema ovoj spekulaciji ja (ili bilo tko drugi) imam određenu, popriličnu šansu da moj sin bude homoseksualac jer je moja genetska informacija latentno homoseksualna. Ja sam mogao biti homoseksualac, a zbog multikauzalnosti u genetskoj determinaciji, zbog dinamike u kojoj život jedino postoji, zbog hormonske i ostale tjelesne infrastrukture koju geni različitih vrsta dijele kao nešto zajedničko, a koju je svaka vrsta kroz evoluciju upotrijebila na samo sebi svojstven način, zbog nepredvidljivosti koju, kao čarobni plašt, nosi genetska uvjetovanost u svom tom uzročno-posljedičnoj prožimanju kroz vrijeme i nikad istoj korelaciji sa zadanostima tjelesnih mehanizama kojima upravlja, zbog svega toga ja možda jednog dana i postanem homoseksualac.
Ova spekulacija je uznemirujuća. Zar sam naslov, 'Velika Unifikaciona Teorija' ne uznemiruje do te mjere da se pitate... koji je to kurac da pretendira na, ni više ni manje, nego – Veliku... i to ne na bilo što, nego na – Unifikaciju. I još sve to uz izraz akademske ozbiljnosti jer – Teorija... to je najozbiljniji teoretski izraz krajnje ozbiljnosti.
Ja volim zbunjivati. I trebam druge da me zbunjuju. Naravno, sve to uz ono dužno poštovanje koje transcendira sve različitosti i ujedinjuje ih silom zbunjivanja koja, u blagim dozama, uvijek miriše na dobronamjerni izazov, na zagonetku, na nešto novo, novi razlog, novi motiv, novi val onog jebenog dopamina u sinaptičkim pukotinama, ono ČUDO još nemodelirane stvarnosti i zadovoljstvo najkompliciranije stvari poznate ljudima, njihovog mozga, dok stvara... dok radi ono zbog čega ima sto milijardi neurona zarađenih kroz evoluciju, koristeći ih namjenski, gonjene užitkom dopaminske zainteresiranosti od strane onog drugog ČUDA u toj igri čuda, čuda ljudske osobe.
Kako i zašto je matrijarhat (navodno!) uništen, piše u onoj prvoj grandioznoj, spekulaciji. O tome kako se preventivno sakati sve što imalo sliči na povratak matrijarhalnog iz latentnog u realizirano i kako je mitsko društvo uspijelo održati tisućljetnu kontrolu nad dušama kojima je strah od mita isto toliko mrzak kao i nesigurnost koju ostavlja nevjerovanje u njegovu neupitnost, o dijalektici čistog mitskog uma, biti će riječ u ovoj drugoj spekulaciji, prikazu instrumentarija mitološke povijesti i strategijama pomoću kojih je mit danas suvereni vladar kolektivnog ljudskog duha, kojeg je prethodno stvorio da bi imao čime vladati.
William Blake je kao četvrti stupanj ljudske involviranosti u čudo života postavio stanje 'vizije'. Vizija je ne samo kreiranje svijeta oko sebe već i potpuno subjektivni doživljaj svoje neodvojive povezanosti u antisustav različitosti koji je svet u svom neponovljivom jedinstvu koji razumom ne može biti spoznat. Vizija je stanje eks-staze, stanje odvojenosti od konvencionalnog, prosvijetljenog, umnog i realnog. Vizija je projekcija koja projicira miris svemira. Vizija je permanentno remek-djelo ljudske sposobnosti stvaranja stvarnosti. Vizija je trans. Vizija je neokorteks u svojoj punoj, instaliranoj, snazi, neopterećen ničim osim vještinom kojom samog sebe drži u stanju permanentne zbunjenosti praćene svom raspoloživom snagom motivacije pred izazovom čuda samog sebe.
Takva vizija je apsolutno nespojiva sa ritualom, kao što nisu ni krila divlje ptice spojiva samo sa sitnim fragmentom njima dostupnog beskraja neba, fragmentom kaveza.
Prve spiljske slike koje su ljudi stvorili, slike koje prikazuju stvarnost podređenu ljudskim pravilima, prikazuju životinje i teksturne uzorke koji se nalaze na raznim dijelovima tih slika, na prikazanim životinjama, ali i na prostoru oko njih. Riječ je o europskim spiljskim crtežima-slikama iz kamenog doba. Skoro identične slike, stare samo nekoliko stotina godina, nalaze se u Africi. Plemena čiji su ih preci vjerojatno napravili, često prakticiraju induciranje stanja transa ritmom koji se ponavlja kroz varijacije na isti uzorak. Tako se postavlja hipoteza da su prve ljudske 'umjetničke' kreacije nastale kao pokušaj da se zabilježi ili drugima prikaže ono proživljeno u stanju transa, vizija koju je doživio samo taj pojedinac.
Čovjek u transu doživljava stvarnost koja više nije uvjetovana osjetilnim podacima iz okoline već je sinteza ljudskog uma, kreacija neovisna o prirodi. Sjećanje na jedno takvo proživljeno iskustvo mora biti uznemirujuće jer je puno dojmljivije od sna i može biti proizvoljno ponovljeno. Ako je trans izazvan nekom psihoaktivnom supstancom, uz ritam i ples, sloboda stvaranja stvarnosti kroz trans postaje nešto dostupno svakome, u svakom trenutku. Uznemirenje uzmiče pred ponavljanim pokušajima i uspjesima ovladavanja sadržajem koji se kreira tijekom transa, taj sadržaj postaje mentalnim plesom koji ostavlja motivacijsku inerciju iza sebe. Crtanje proživljenog u stanju transa je dvodimenzionalni prikaz nečega što svoj referent nema u vanjskom svijetu, to je crtež vizije.
U Turskoj su u 19. stoljeću nekom seljaku pokazali jasnu sliku konja. On, Musliman koji zbog zabrane prikazivanja živih bića na slikama nije nikad u životu vidjeo niti jednu sliku, nije mogao prepoznati da je na slici konj jer konj iz njegove uobičajene svakodnevice nema nikakve veze sa malim šarenim platnom. Njegov konj je stvaran - velik, jak, u pokretu, ima tri dimenzije, glasa se i može ga se nanjušiti. Slika konja, njegov model (uz uvjet euklidskog 'ceteris paribus') nije ga ni na koji način podsjećala na konja. Taj čovjek svijet nije upoznao uz pomoć slika i u njima ga zato nije mogao ni prepoznati.
Trans kao stanje svijesti odvojenosti od receptivno-osjetilnog i zamjena tog prirodnog tijeka spoznaje uvođenjem spoznajnog sadržaja kreiranog interno nužno može biti samo potpuno subjektivno stanje svijesti i pojedinac koji se nalazi u transu nema nikakvih aktivnih interakcija sa drugim pojedincima. Svaki pojedinac u transu ima svoju kreaciju stvarnosti i svaki pojedinac doživljava iskustvo transa kao svoju intenzivnu mentalnu aktivnost kroz stvaranje samo svoje stvarnosti. Kolektivni trans je sigurno moguć, ali kolektivni sadržaj kreirane stvarnosti kroz trans ne može postojati. Kolektivni trans je lakši za pristup i on ukida uznemirenost izazvanu nesvakidašnjim iskustvom pretvarajući ga u nešto zajedničko. Nakon transa pojedinci razmijenjuju vizije, možda tako što ih pokušavaju prenijeti na neki medij koji je zahvalan za projekciju, baš kao i njihova svijest u stanju transa. Možda je tako došlo do prvih crteža, do prvih apstrakcija, do prvih jasnih razloga zbog kojih je društvo različitih pojedinaca sa jednakim pravima postalo i ostalo prvim i jedinim idealom ljudske vrste, idealom dobrog.
Danas trans baš i nije omiljeni način socijalizacije i stvaranja grupnog identiteta. Ritual to obavlja puno efikasnije i lakše. Ritual je brutalno učinkovit zbog pasivnosti koju zahtijeva od sudionika i zbog osjećaja sigurnosti koju pojedinac doživljava kao osobnu nemoć koju je kroz ritual poklonio onoj mitskoj neupitnoj 'istini' zbog čijeg se nametanja ritual i izvodi. Kreativna impotentnost sakrivena je iza neprozirnog vela neupitne istine, dogme koja, umjesto osjećaja mentalne aktivnosti nakon iskustva transa, donosi osjećaj umora mentalne pasivnosti. Mentalno imobiliziran i pasivan pojedinac nema alternativu, on bježi u sigurnost koju pruža društvo konvencija, izgrađenih na neupitnosti dogmi, on je zbog izostanka aktivne interakcije sa drugim i drugačijim pojedincima osuđen na poznavanje samo uloge koju je stekao rođenjem u dogmama determiniranom društvu i strahuje od gubitka te uloge, strahuje od odbacivanja kojim dogma i mit redovito dokazuju svoju opstojnost, strahuju od okrutne kazne kojom dogma i mit dokazuju svoju neupitnost... strahuju da ih moć sile kojoj su se podali ne izabere da budu najviši izraz njenog očitovanja, strahuju da ne postanu žrtve, da ne postanu dio one manjine u nemilosti.
Trans se u nekom kritički reanimiranom obliku vraća (ili možda nikad nije ni nestao) na Istoku. Budistička meditacija i razni oblici mentalnih aktivnosti koje za cilj imaju približavanje 'višem stanju svijesti' u hinduizmu, puno su bliže transu nego ritualu. Nirvana, kao stanje potpunog gubljenja osobnosti i oslobađanje od okova prividne stvarnosti sigurno je reakcija na jalovu vladavinu rituala koji je život pretvorio u svoj odraz i raspršio društvo jednakih u različitostima, čak i kao uopće zamislivo stanje. Buddha je kritičar, ne pada na koljena pred šarenilom rituala već mu pokušava pobjeći, zatvarajući se, kroz čišćenje sebe od utjecaja privida, u ograničeno područje osobnog nepostojanja. Kritičan bez kompromisa odustaje od prosvijećenosti uopće i zadovoljava se samim odsustvom patnje. Trans koji ne može biti doživljen među sebi jednakima, uz svo bogatsvo njihovih različitosti, ne može biti kreativan, ne može postati iskustvom koje se dijeli sa drugima, koji dijele svoja, opet različita, iskustva. Trans koji je zbog zadanosti društvene nejednakosti dostupan samo rijetkima, samo jednom sloju koji u podjeli rada nema vremenski zahtjevno mjesto, sloju koji nije ritualom i mitom anesteziran do potpune pokornosti, samo višim kastama koje ubiru plodove podjele rada dok su oni pokoreni tom podjelom pretvoreni u puke odraze svojih uloga u strogo kontroliranom ritualu proizvodnje. Ta povlaštena kasta ne može u transu zanemariti svoju odvojenost od ostalih ljudi, njihove kreacije ne mogu biti samo njihove jer su oni već kontaminirani svojim grupnim identitetom. Taj se grupni identitet pokušava opravdati kompliciranim mitološkim sustavima iz kojih se izvlači metafizički pogled na život kao niz reinkarnacija koje završavaju postizanjem apsolutne svijesti o prirodi tog metafizičkog sustava koji vrlo efikasno onemogućuje nižim kastama kvantni skok u karmičkom napretku, a njihovo rođenjem uvjetovano podređeno mjesto opravdava se stupnjem prosvijećenosti postignute u prošlom životu. Niže kaste su osuđene na svoju sudbinu, ritual i mit ih drže u pokornosti. Više kaste prakticiraju trans koji za svoj sadržaj ima metafizički pogled na svijet i ograničen je njim. Trans povlaštenih nikad nije potpuno individualan baš zbog nepostojanja ideje o jednakosti različitosti, trans povlaštenih je zarobljen u ispunjavanju svog cilja, postizanja stanja prosvijećenosti koje je definirano njihovim metafizičkim pogledom na svijet. Taj metafizički sustav leži na dogmatskim temeljima i dogmom je i ograničen. Takav trans ima dobar učinak na povlaštene, donosi im mentalni mir i sigurnost, vjeru u nepromjenjivost društvenog sustava i stabilnost koja može trajati tisućama godina. Dok ne dođu neki Englezi i donesu sa sobom ritual kriketa koji je toliko stupidan da zbunjuje svojom zaraznošću.
Na Zapadu je trans u potpunosti izbrisan. Ritual suvereno vlada tijekom cijele zabilježene povijesti, njegovu vladavinu ne ometa gotovo ništa. Rijetki ostaci paganskih običaja grupnih seksualnih susreta u šumama, uz ples i alkohol, polako se brišu zbog stroge kontrole i surovih kazni. Ritual je prvo nagrizla židovska Riječ, zabranjujući konkretiziranje sadržaja mita o najvišem biću i savezom sa tim bićem kad ono obznanjuje Zakon koji nema pravo kršiti ni sam zakonodavac. Zakon, kao nametnuto pravilo koje ipak prerasta svog donositelja, kad ne ostavlja ni njemu mogućnost da ga krši, nagriza mitsku stvarnost jer uvodi ono poštovanje koje transcendira sve različitosti pa i onu između boga i čovjeka. Abraham se 'Onome Koji Jest' obraća sa 'ti', kad ukazuje na kršenje Zakona vezano za navodni genocid u Sodomi i Gomori, naglašavajući tako njihovu jednakost pred tim Zakonom, pred Riječi.
Taj prostor oslobođen za racionalnu kitiku rituala iskorištava najveći kritičar i buntovnik i Zapada i cijelog svijeta. Umjesto nametnutih pravila Zakona on donosi principe po kojima se može živjeti ono poštovanje koje transcendira sve i redovito je prepoznato, a pojavni izraz tog poštovanja, jednakost koja bi usljedila u Kraljevstvu nebeskom, u društvu koje nije organizirano prema nekim naslijeđenim pravilima, običajima ili ritualima već je beskompromisno u ukidanju svih lažnih neupitnosti i to prema principima po kojima ovaj svijet nije nešto ljudima zadano već ga ti ljudi sami zadaju, uspostavljaju, kreiraju. Kad dođe Kraljevstvo nebesko, jednakost i mir, trans će se pojaviti spontano i unijeti spontanost slobode u njenom najširem, sadržajno kreativnom, smislu u međuljudske odnose, razblažujući tako umjetno nametnutu privlačnost iskušenja i dekonstruirajući pojam grijeha kao nečeg što bi moglo postojati izvan savijesti pojedinca. Prvo kritika, a onda ljiljani poljski.
Čovjek koji je tako jasno formulirao svoj kritički svjetonazor, koji je bio nepokolebljiv do smrti u svojoj pobuni, čovjek koji imao viziju o svoj slavi tih ljiljanima poljskim koji su dostupni svima, siromašnima duhom ili ne, danas je za mnoge samo još jedan zlatni ukras šarene ritualne povorke. Sve ono protiv čega se do smrti bunio danas se radi u njegovo ime.
Ritual je danas vitalniji nego ikada, oslobodio se dogmatskih okova i pretvorio u trendove, u stilove, u modu.
Mit je virulentan i mutira u medijima koji su mu stvorili uvjete da se odvoji od konkretnog i krene u kopulaciju sa drugim takvim, praznim mitovima stvarajući odnose između praznina koji imaju moć da se pukim ponavljanjem nametnu kao neupitna istina. Ritual je sveprisutan. Ritual je kontaminirao sve zamislivo. Ritual je autonoman, bez balasta sadržaja luta samo sa jednim ciljem – odnosom sa drugim ritualom koji mora biti odnos negiranja, podržan ne svojom uvjerljivošću već uvjerenjem svojih pokorenih pasivnih pojedinaca da nema ništa vrijedno vjerovanja, čak ni totem, fetiš, zlatno tele ili nagrada u zagrobnom životu. Pasivnost je potpuna, kreativnost je iscrpljena izborom modnog trenda, vizija ne postoji. Ritual u svojoj savršenoj pojavi čistog manirizma trivijalan je. Svaka aktivnost unutar ritualno zadane stvarnosti, trivijalna je. Stvarnost koju danas imamo na raspolaganju nije čak ni onaj prvi stupanj svijesnosti, kad stvarnost koju čovjek prima iz prirode, čovjek i uzima kao konačnu, 'stvarno stvarnu' stvarnost, kako je William Blake zamišljao prvi od četiri stupnja u spoznajnim sposobnostima čovjeka. Drugi bi bio nametanje ljudskih pravila sadržaju danom iz prirode (Kant), treći je kreacija, stvaranje novog , stvaranje samo ljudskog sadržaja unutar samo ljudskih pravila, četvrti je vizija povezanosti sa svim različitim na neponovljivo različite načine, kad sve postaje 'sveto' osim same svetosti.
Stvarnost koju danas imamo na raspolaganju primamo i prihvaćamo bespogovorno, bez obzira što ona više nije pasivna recepcija osjetilne percepcije svijeta oko nas već je pasivna recepcija već zadanih i gotovih medijskih mutanata-križanaca, osjetilnih dojmova koji u sebi već sadrže zadan odnos prema kojem se ravnamo i donosimo odluke. Razum je poražen. NEZNANJE JE MOĆ.
Stvarnost je istovremeni odraz tisuća i tisuća rituala koji kopuliraju i razmnožavaju se bez kontrole Vračeva, Ratnika i Vladara. Vlast se gubi u konvulzijama spremnosti na pokornost onih kojima bi prisilom trebalo vladati. Moć je nemoćna u svojoj svemoći, a patnja je reklama za luksuz. Čizma zauvijek gazi ljudsko lice koje se ne prestaje smiješiti.
SLOBODA JE ROPSTVO.
Najritualniji od najritualnijih, religije i vojske, oduvijek šareni, oduvijek spremni na paradu, oduvijek okrutni u dokazivanju neupitnosti svojih mitova svima koji bi se mogli upitati čemu dokazivanje neupitnog, Vrač i Ratnik, polako nestaju. Vrač je prokockao uvjerljivost onoga što je izdao, maskirajući principe u relikvije i pretvarajući pobunu gladnu svetosti života u patnju žrtve u čijem se znaku pobjeđuje. Ratnik se utapa u poplavi ratova i najezdi amaterskih vojski koje ratuju na svim frontama, od onih koje gutaju vrtoglave procesorske brzine i nezamislive količine memorije do onih na kojima ratuju ljudi stravično okrutni, ali bez ikakvih zlih namjera, ljudi koji ne mogu prepoznati mir jer ga nisu nikad ni doživjeli, ljudi koji nikad nisu vidjeli motiku ali su u svojoj petoj godini ubili iz Kalašnjikova. RAT JE MIR.
Zamislite stotinjak tisuća godina dok je Homo Sapiens, biološki jednako razvijen kao današnji ljudi, slobodno lutao prostranstvima svijeta u kojem je bio na vrhu hranidbenog lanca jer je mogao predvidjeti nešto, jer je mogao napraviti mentalnu projekciju tog nečega i razmotriti opcije koje mu stoje na raspolaganju, Homo Sapiens koji je imao na tisuće najrazličitijih vještina, od biranja jestivih bobica, preko preticanja koje je potrebno da bi se strijelom ili kopljem pogodila pokretna meta, do višegodišnjeg osposobljavanja za preživljavanje svog mladunčeta koje nema ni duge očnjake, ni oštre kandže, ni oklop, ni krzno, ni brzinu, ni snagu... ništa od svih tih proizvoda raznih evolucijskih strategija. Danas ostavite dijete u vrtiću i idete raditi. Sigurni ste da je dijete sigurno, sigurni ste da ste vi sigurno, sigurni ste da vam glad i bolest nisu tolika prijetnja koliko je to, recimo, prometna nesreća. Zamislite da nemate ni traga od suvremene rutine pružanja usluge sigurnosti u zamjenu za vrijeme vašeg postojanja kao živih, vrijeme koje je sad i nikad više, zamislite da ste u nemilosrdno efikasnom selekcijskom žrvnju evolucije i vaša jedina mogućnost da vam hijene ne ugrabe dijete dok vas grizu za noge jest potpuno povjerenje u svoje bližnje, u solidarnost koja je iskrena jer je tako najučinkovitija, na toleranciju različitosti jer se na njima zasniva diverzifikacija uloga, granaju se mogućnosti, međusobno se nadopunjavate.
Ima jedan među vama koji vidi velikog, nevidljivog zeca i stalno priča sa njim. Nema neke velike koristi od tog pojedinca, on nije baš u skladu sa svijetom koji ga okružuje. Ali zec je njegov prijatelj i samo on ga vidi. To je dobro, bilo bi zajebano da se taj zec vrzma među vama, a da ga nitko ne vidi. A i razgovori koje taj pojedinac stalno vodi sa svojim zecom rijetko kad budu dosadni, svaki put imaju neku drugu temu, svaki put se i svi vi zamislite nad nekim stvarima do kojih njihove polemike dovedu. Jer oni su slobodni i mogu zamisliti i ono nezamislivo. A nezamislivo potiče na razmišljanje. Pa vremenom postane i zamislivo. I ostvarivo. I možda i korisno.
Dobro je što je zec sa vama, niti jedna druga vrsta na planetu nema u svom arsenalu evolucijskih stečevina nevidljivog zeca od dva metra, uvijek spremnog za 'And now for something completely different' pristup problemima i redovito zajebano dopaminski motiviranog i iznadprosječno inteligentnog. Jer to je čovjek kojeg se danas etiketira sa šizofrenijom, u svom slobodnom stanju. Nesputan i uvijek spreman za trans, trans u koji se i vi upuštate jer tada i vi ponekad vidite tog velikog bijelog zeca kako pleše među vama. A to je prizor koji se ne zaboravlja baš lako. To je kao kad bi u 'Big Brother' uletio čopor kengura sa dignutim kurčevima i pojebo sve redom, od sudionika do zaštitara pa onda policiju, prvo običnu, pa interventnu pa onda specijalnu. Kad bi vojska krenula u ispunjavanje svojih ustavom definiranih dužnosti, kenguri bi pojebali i njih, sve redom, bez obzira na čin i funkciju, baš kao što bi pojebali i snage NATO pakta koje bi intervenirale u takvoj jednoj kriznoj situaciji. A onda bi u nedostatku prčevine kenguri pogledali kroz kamere i ugledali vas kako se zabavljate gledajući to sveopće sjebavanje. 'Big Brother is watching you'... and he already did it to Julia.
Zar veliki bijeli zec koji pleše sa vama nije bolja opcija?
Ili kako bi to rekao Johnny Depp u 'Fear and Loathing in Las Vegas':
-Symphaty for the devil? No, thank you!
|