Houm pejdž

19.11.2006., nedjelja

Kako se pletu pletenice

Prije nekoliko tjedana stigao mi je ovaj mail:
Helou!

Strašno mi se sviđa ovaj blog zbog detaljnih uputa za pletenje pojedinih i lijepih stvarčica.
Htjela bih vas zamoliti za isto tako detaljno uputstvo za pletenje one vražje klasične
pletenice koja nikako da mi ispadne dobro jer nešto ne radim kako treba, a samouka sam
"pletilja".
Nije hitno! Unaprijed hvala!

P:S. Uživam u ovom blogu!!!

Mira


Draga Miro, zahvaljujem na lijepim riječima :) Evo napokon sam uspjela uhvatiti vremena da napravim kratke foto upute za pletenje pletenica. Živio vikend! :)
Postoje i drukčiji načini od ovog mojeg, neki pletači koriste pomoćnu iglu za pletenje pletenica, ali ja sam naučila ovako i sad mislim da bi mi pomoćna igla samo smetala. Nadam se da ćete se uspjeti snaći u ovim uputama. Naravno, ako negdje zapne, tu je uvijek mail za dodatna objašnjenja :)

Pletenice možete plesti tako da preplićete dvije, četiri, šest, osam ili koliko god želite očica. Meni su najdraže one sa šest i one sa osam. Manje od šest su mi preuske, a više od osam malo preširoke.
Ovdje ću opisati kako pletem pletenice široke šest očica, u kojima se prepliću po tri. Ovo je ujedno i najbolje za početnike jer nisu ni preširoke ni preuske.

Ovaj je uzorak ispleten na ukupno 12 očica (2 pravo, 2 krivo, 6 pravo - tu će biti pletenica, 2 krivo, 2 pravo):
plet1

Prvi se preplet radi kad se dođe do 7. reda. Najprije oprezno s lijeve igle skinemo svih šest pravih očica
koje će tvoriti pletenicu:
plet2

Lijevom iglom oprezno pokupimo tri očice s desne strane (očice s lijeve strane su okrenute prema nama):
plet3

Desnom iglom pokupimo tri očice s lijeve strane:plet4

Te tri očice bez preokretanja nametnemo na lijevu iglu tako da sad one budu zdesna, a ove koje su bile desno budu slijeva:
plet6

Pletemo deset redova i u 11. redu ponovimo postupak. Ovo je rezultat:
plet7

- 00:10 - Komentari (2) - Link na ovaj članak