website metrics

nabrzaka

utorak, 07.09.2010.

110. post. Jochen Rindt

Kad je početkom rujna 1970. stigao u talijansku Monzu Jochen Rindt bio je vodeći vozač u svjetskom F1 prvenstvu, imao je 28 godina i reputaciju "pop zvijezde Formule 1". Nijemac sa švicarskom adresom koji je vozio pod austrijskom zastavom, Rindt je bio živopisna figura na stazi i izvan nje. Roditelje je izgubio u bombardiranju Hamburga u Drugom svjetskom ratu kad mu je bila samo jedna godina pa je odrastao s bakom i djedom u Grazu. U Formuli 1 debitirao je 1964. na Velikoj nagradi Austrije s ekipom Walker Racing Team i te je sezone odvezao samo tu jednu utrku. Od 1965. do 1967. vozio je za Cooper Car Company, 1968. je prešao u Brabham no njegova je karijera tek dolaskom u Lotus Colina Chapmana 1969. doživjela pravi procvat. Prva pobjeda došla je na američkoj velikoj nagradi na Watkins Glenu 1969., a sezonu je završio četvrtim mjestom u prvenstvu. Njegova najpoznatija pobjeda svakako je Monako 1970. kad je u zadnjim zavojima utrke dostigao vodećeg Jacka Brabhama nakon što ga je nekoliko krugova lovio na stazi vozeći krugove sekundu do dvije brže od kvalifikacijskih! Nekoliko metara prije cilja Brabham je pogriješio, udario u ogradu i Rindt je prošao pokraj njega osvojivši prvo mjesto. Evo kako se bivši F1 vozač Helmut Marko prisjetio te utrke: "Te godine kad je pobijedio Jochen Rindt stajao sam na Tabacu. Bila je to sjajna utrka. Jochen je bio brži dvije do tri sekunde po krugu i natjerao je vodećeg Jacka Brabhama na pogrešku u posljednjem krugu. Svi smo bili uzbuđeni, sve su tribine bile na nogama.“ Nakon Monte Carla pobijedio je i na utrkama u Nizozemskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Njemačkoj. U Monzu je stigao s pet pobjeda i ukupno 45 bodova, 20 više od najbližeg konkurenta.



Na utrci prije Monze, u Austriji, Ferrariji su bili 16 km/h brži od Lotusa 72 pa su Champan i Rindt odlučili voziti bez krilaca na bolidu kako bi mu povećali najveću brzinu. Na treningu u petak Rindtov je momčadski kolega John Miles izrazio nezadovoljstvo novim postavom bolida jer ga nije mogao natjerati da ide sasvim ravno, ali Rindt se nije bunio i tvrdio je da takav bolid bez krilaca ima mnogo veću brzinu na ravnim dionicama staze.
Na treningu prije utrke, subotu 5. rujna, Rindt je izletio na kraju ravnog dijela prije ulaska u Parabolicu i umro nekoliko trenutaka nakon nesreće u stražnjem dijelu Volkswagenova kamioneta koji ga je trebao odvesti u ambulantu, ali do koje zbog očajnih sigurnosnih i medicinskih uvjeta na tadašnjim utrkama nije ni stigao. Nije baš ugodno previše govoriti o načinu na koji je stradao ali, ukratko, bolid je udario u zaštitnu ogradu, ograda se slomila, a prednji ovjes uvukao se ispod ograde, prednji dio bolida potpuno je smrskan, vozačeve noge ozlijeđene a zbog sile koja ga je povukla prema dolje kopča pojasa prerezala mu je vrat. Kasnije je potvrđeno da je neseću uzrokovao tehnički kvar na bolidu, ali za Rindtovu je smrt odgovorna nepravilno postavljena ograda na stazi. Rindt je bio treći F1 vozač koji je stradao te tragične 1970. godine - Bruce McLaren poginuo je u lipnju na testiranju na Goodwoodu, a Piers Courage (najbolji prijatelj Franka Williamsa) nekoliko dana kasnije na nizozemskom grand prixu. Jochen je bio dobar prijatelj Jackieja Stewarta i Bernieja Ecclestonea koji mu je bio i menadžer. No posebno je bio vezan za Couragea i nakon njegove smrti odlučio je na kraju te sezone napustiti utrkivanje i posvetiti se biznisu sa sportskom odjećom. Ukleto kočenje prije Parabolice, mjesto na kojem je 1961. poginuo Wolfgang von Trips i 15 gledatelja, presudilo je drugačije.
Do kraja sezone vozile su se još tri utrke no nitko nije uspio stići Rindtovu bodovnu prednost. U studenom je proglašen svjetskim prvakom, prvim (i jedinim) posthumnim prvakom u F1 povijesti. Prošle je nedjelje obilježena 40. obljetnica nesreće u Monzi, a Jochen Rindt u Austriji je i danas omiljeni F1 vozač. Lude sedamdesete, hlače na trapez, šarene košulje, krznene bunde, sunčane naočale, obavezna cigareta u ustima i pivo u ruci, puno smijeha, glamurozna žena i 300 kilometara na sat.... nakon Rindta i Hunta F1 prvaci više nikad nisu bili tako uzbudljivi!



- 20:41 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (4)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (5)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (3)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (5)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (3)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (4)
Listopad 2007 (6)
Rujan 2007 (5)
Kolovoz 2007 (4)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv







Free Web Site Counters
Free Web Site Counters





Counting the days till we meet again...

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se