Dogodi se ponekad da upoznam nekog tko mi onda kaže kako je od nekog drugog čuo da volim Formulu 1 i onda taj netko poželi samnom podijeliti svoja razmišljanja o dotičnom cirkusu. I to je super, nemam ništa protiv, ali to najčešće budu osobe koje od svake utrke pogledaju start i cilj, eventualno proglašenje pobjednika i priče s njima užasno su naporne. Onda uvijek krenu komentari tipa da se bolidi samo voze u krug i, najčešća primjedba, zašto nemaju svi jednake bolide pa da vidimo tko je stvarno najbolji? Onda ja kažem da ako im to smeta uopće ne moraju gledati Formulu 1 i da se lijepo okrenu automobilističkim serijama u kojima svi voze iste bolide, a da je F1 kombinacija vozačke vještine i tehnologije bolida i da to zapravo jest njena poanta. A onda se oni ne slažu sa mnom jer, naravno, kao i svi ostali stanovnici Lijepe naše sve znaju najbolje, i uostalom ja sam cura pa valjda zbog hormonalne razlike među nama oni imaju urođenu sposobnost razumijevanja tih stvari bolje od mene. Naravno da karikiram, ali to je otprilike to. A cijeli ovaj uvod pišem kako bih otvorila jedno od vječnih pitanja: koliki na rezultat u Formuli 1 utječe bolid, a koliko vozač? Netko je jednom izjavio da je omjer 70:30 u korist bolida, naravno. Utrka u Njemačkoj prije nekoliko dana bila mi je zanimljiva baš iz tog razloga, a pokušat ću objasniti o čemu je točno riječ.
Ferrariji su na Hockenheimu imali vikend iz horor filmova. Oba su vozača crvenih bolida bila ispod svake razine. Istina je da smo vidjeli nekoliko dobrih pretjecanja Kimija Raikkonena, ali ništa spektakularno. To je, uostalom, minimum koji očekujem od Ferrarija i od Kimija. Massa je bio dobar treći, ali zaostatak za Hamiltonom i, još više, mizerna obrana koju mu je pružio u borbi za drugo mjesto, stvarno su porazni. Oba se ferrarijevca pravdaju da im bolid jednostavno nije bio dovoljno dobar i da nisu mogli ništa učiniti. Na osnovi svega toga čovjek bi zaključio da je kvaliteta auta odlučujući faktor, a vještina vozača samo sporedna stvar. To i inače izgleda tako u Ferrariju jer Kimija prati glas najbržeg vozača i jednog od tri najbolja trenutačno u Formuli 1 (uz Alonsa i Hamiltona), a Massa je najčešće smatran bezveznjakom od kojeg nikad ništa ne bi bilo da ne sjedi u Ferrariju. A pogledamo li njihove rezultate vidjet ćemo da su Kimi i Felipe u svemu izjednačeni, i u kvalifikacijama i u utrkama. Dakle, očito je da faktor bolida prevladava nad vozačkom vještinom. Ili su svi ti stručnjaci koji su ocjenjivali Kimija i Felipea potpuno u krivu.
S druge strane imamo ekipu McLaren Mercedesa. Pobjednik VN Njemačke Lewis Hamiltona ove je nedjelje stvarno blistao, a mene je oduševio puno više nego na Silverstoneu iako su njegovu pobjedu na domaćem terenu proglasili legendarnom i iako je pobijedio s dominantnom prednošću pred drugoplasiranim (više od minute). Ali meni se čini da je na Hockenheimu bio još bolji i zbog toga mu skidam kapu. No, ono što me u cijeloj toj priči zbunjuje je njegov momčadski kolega Heikki Kovalainen. Heikki bi trebao sjediti u bolidu koji je jednak Hamiltonovom, jedina razlika bi trebala biti ako se dva vozača odluče za drukčiji set up. Ali zar je moguće da toliko različito podese bolide da je Heikki ovoliko lošiji od Lewisa? Ne znam, meni je neugodno uopće gledati Kovalainena, ne kužim kako funkcionira sam sa sobom kad neprestano mora gledati svojeg momčadskog kolegu koji je toliko uspješniji od njega? I kako si on to sam objašnjava? U Njemačkoj je bio sekundu po krugu sporiji što je jednostavno nedopustivo za vozača koji sjedi u jednakom bolidu. Nedopustivo i potpuno nevjerojatno.
Jedna od karakteristika F1 vozača je da svaki od njih vjeruje da je najbolji. Zbog toga je Raikkonen jednom izjavio da nitko od vozača ne priželjkuje situaciju u kojoj bi svi vozili jednake bolide jer bi onda, svi osim jednog, morali priznati da ima netko bolji od njih. Prije par mjeseci sam čitala jedan Barrichellov intervju u kojem kaže da i dalje smatra kako Michael Schumacher nije bio bolji vozač od njega. Stvarno me zanima što će biti s Kovalainenom, ali sve se bojim da će se pretvoriti ili a) u Alonsa i pobjeći iz McLarena ili b) u Rubensa i ostati u McLarenu kao ispomoć Hamiltonu. Kako god bilo, Heikki će vjerojatno i daje misliti da je najbolji. A to možda i nije tako loše...
|