Nezadovoljni svotom koju je država u proračunu izdvojila za financiranje visokoga školstva, devet zagrebačkih fakulteta odlučilo je na jesen povisiti školarine.
- Osim za plaće koje su nešto porasle, svi su drugi troškovi ostali na istoj, ako ne i nižoj razini nego lani. Nama nije preostalo ništa drugo nego da predložimo povećanje školarina - rekao je dekan Filozofskog fakulteta prof.dr.sc Miljenko Jurković.
Istaknuo je da je Filozofski fakultet u nove iznose školarina ukalkulirao samo inflaciju pa bi nova cijena koju će od jeseni plaćati studenti umjesto 6000 trebala iznositi 6500 kuna. Nužno je pri tomu napomenuti kako se studenti Filozofskog fakulteta ne mogu osloboditi plaćanje školarina bez obzira na uspjeh tijekom školovanja.
Na Pravnom fakultetu najviša cijena školarine koju bi plaćali studenti umjesto dosadašnjih 7000 iznosila bi 7800 kuna. Prema riječima dekana prof.dr.sc. Josipa Kregara fakultet je donio odluku da se od ove godine plaćanja školarine oslobode samo studenti primatelji dječjeg doplatka I. kategorije.
Školarine će uz Filozofski fakultet i Pravni fakultet povisiti i Grafički, Prehrambeno-biotehnološki, Šumarski, Edukacijsko-rehabilitacijski i Tekstilno-tehnološki fakultet. Najveći rast cijena sa 2000 kuna na čak 7000 zatražio je Tekstilno-tehnološki fakultet.
Podsjećamo da se je Društvo Konzument osvrnulo na stanje u obrazovnom sektoru u sklopu svog temeljnog dokumenta za 2008. godinu, "Konzumentov iskorak 2008.". U dokumentu je o visokom obrazovanju napisano slijedeće: "Visoko obrazovanje mora biti dostupnije. Školovanje na institucijama koje je osnovala država mora biti besplatno, pokriveno stipendijama ili kreditima koji će se vraćati radom u područjima od posebne državne skrbi. Obrazovanje u takvim institucijama ne može i ne smije biti ograničeno financijskim statusom građana".
Cjelokupni dokument "Konzumentov iskorak 2008." Možete pročitati na Internet stranici Konzumenta, www.konzument.hr.
Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.
U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…
Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…
Neka se glas potrošača čuje!
Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!
- Državni inspektorat
- Consumers International
- EU DG Consumer Affairs
- European Consumers Org.
- DZPP "Konzument"
- Konzument na facebooku
- Reklamacije.net
- NATO - OPSA
- Denis blog
- EVO etika
Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"
Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb
e-pošta: Konzument
www.konzument.hr
matični broj: 2175223
žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)
Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.
Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.
Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.
Pridružite nam se i Vi…
Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"
Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.