Konzumentova bilježnica https://blog.dnevnik.hr/konzument

nedjelja, 24.06.2007.

Rješeno DTK pitanje

Vlada, Deutsche Telekom i predstavnici triju najvećih gradova - Zagreba, Splita i Rijeke - na sastanku sredinom lipnja usuglasili su se da pitanje tko je vlasnik DTK infrastrukture više nitko ne prejudicira. Vlasnik DTK je onaj tko to može dokazati izvatkom iz zemljišnih knjiga. Gdje god postoje sporovi nad vlasništvom rješavat će ih isključivo sudovi prema postojećim propisima o vlasništvu. Kada se to načelo provede u praksi T-HT će u vlasništvu imati oko 20 posto DTK koji sada koristi, a čija je vrijednost procijenjena na 1,2 milijarde kuna. Ostatak telekomunikacijske kanalizacije u vlasništvu je uglavnom jedinica lokalne uprave, države, ali i fizičkih osoba kojima će T-HT i manji operateri ubuduće morati plaćati naknadu za korištenje infrastrukture kojoj nije vlasnik. Operaterima bi se omogućilo pravo pristupa, korištenja i održavanja DTK, a vlasnik nekretnine na kojoj je DTK bi za to primao pravičnu naknadu. Manji operateri su Vladi sugerirali da za bolje funkcioniranje režima osnaži Agenciju za telekomunikacije jer će ona biti institucija koja mora osigurati da slobodna infrastruktura bude dostupna svim operaterima pod jednakim uvjetima. Odnosno, tada bi HAT određivao maksimalnu visinu naknada koju bi vlasnici zemljišta na kojemu se nalazi DTK mogli naplaćivati. Ovakvo rješenje pomoći će bržoj liberalizaciji telekomunikacijskog tržišta, a u konačnici i vjerojatnom smanjenju cijena, većom ponudom i zadovoljstvom korisnika – potrošača.


Podijeli • 24.06.2007. u 20:46 • 0 KomentaraPrint#^

srijeda, 20.06.2007.

Konzument savjetuje – trgovac ne prima sitni novac!?

Što ukoliko trgovac ne želi od vas primiti sitni novac?

Vrlo često trgovci ne žele primiti od građana prilikom plaćanja novac sitniji od 20 lipa. HNB smo pitali što učiniti u takvim slučajevima. Odgovor slijedi:

"Zakonom o HNB-u određeno je da je novčana jedinica RH je kuna koja se dijeli na 100 lipa, što znači da su kune i lipe zakonsko sredstvo plaćanja. Poslovni subjekti u Republici Hrvatskoj dužni su primati važeće novčanice i kovani novac kuna i lipa kao zakonsko sredstvo plaćanja. Prema tumačenju naše Direkcije pravnih poslova, u slučaju odbijanja primanja važećih apoena kuna i lipa trebalo bi se obraditi gospodarskom inspektoru pri Državnom inspektoratu Republike Hrvatske."

Prijavu Državnom inspektoratu možete podnijeti on-line ovdje. Telefonski Državni inspektorat možete kontaktirati tako da se javite u svoju područnu jedinicu, a nju izaberite ovdje.


Podijeli • 20.06.2007. u 16:11 • 0 KomentaraPrint#^

četvrtak, 07.06.2007.

Jeftiniji roaming u EU i Hrvatskoj?

Revolucija u telekomunikacijama...

Vijeće Europske unije prihvatilo je u Luxembourgu uredbu kojom će se znatno sniziti cijene poziva s mobilnih telefona u inozemstvu, počevši od jeseni ove godine. Resorni ministri za telekomunikacije iz zemalja članica EU-a na svom sastanku u Luxembourgu postigli su dogovor oko uredbe o roamingu, koju je prethodno izglasao Europski parlament. Uredba će nakon što prođe postupke pravne i jezične verifikacije biti i formalno usvojena 25. lipnja, a u službenom glasilu bit će objavljena 29. lipnja, a 30. lipnja stupa na snagu nakon čega operateri tek trebaju uskladiti svoje ponude što znači da će se jeftiniji roaming građani EU koristiti od rujna.

Prema uredbi cijene roaminga za odlazne pozive iz inozemstva ograničavaju na 0,49 eura po minuti, a za dolazne pozive u inozemstvu na 0,24 eura. Takva ograničenja primjenjivat će se tijekom prve godine od donošenja uredbe, a nakon toga bi se postupno smanjivala. U drugoj godini odlazni pozivi u inozemstvu naplaćivali bi se 0,46 eura, a dolazni 0,22 eura, a u trećoj 0,43 i 0,19 eura.

Ovakvom rješenju pridonijele su prije svega potrošačke organizacije u Europskoj uniji koje su snažno lobirale za prava potrošača u ovom segmentu mobilne telefonije.

Uredba će se primjenjivati u 27 zemalja članica Europske unije i zemljama Europskog ekonomskog prostora (Norveška, Lihtenštajn i Island) koje imaju sporazum s EU-om o sudjelovanju u zakonodavstvu koje se odnosi na unutarnje tržište. Da bi se uredba primjenjivala u Hrvatskoj morat ćemo pričekati ulazak u EU ili potpisati poseban sporazum koji bi takve mogućnosti našim građanima ponudio i prije. No za to rješenje imaju Slovenci koji traže da se uredba što prije proširi i na zemlje kandidate, dakle na Hrvatsku i Tursku.


Podijeli • 07.06.2007. u 15:37 • 0 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja