srijeda, 31.10.2007.

Kako povecati posjetu vlastitim web-stranicama ili portalu

Citam na portalu www.imamnovac.com o vlasnicima portala i njihovim startovima, nedacama, davanjima i slicno. I nekako mi se cini da je najveci problem posjecenost portala. Pa mi je palo na pamet kako povecati posjecenost. :) Nije cak ni previse skupo, a nesto slicno je ekipa vec radila...

Pa, stavite web-adresu vaseg portala na vas auto... :) NA KROV!!! I potrudite se parkirati u blizini nebodera i zgrada, tako da se vas auto lijepo vidi. Naravno, bilo bi dobro i sa bocnih strana imati web-adresu portala, tek toliko da dobijete jos i 'vidljivost' dok stojite na parkingu. Parkiranje auta na vidljiva mjesta je isto dobar trik koji neke tvrtke vec i koriste (vidio sam nekakve Mini Morise i Peglice po Zagrebu i Rijeci).

Ne znam kakva je pravno glediste na ovaj nacin oglasavanja, ali mislim da nije nista razlicit od stavljanja razlicitih ukrasnih traka na auto. :) Jos tu treba malo poraditi i na dizajnu fonta i slicno, ali u svakom slucaju, mislim da je to za sada kada ima jaaaako MALO oslikanih automobila izrazito dobar nacin proboja u medijski prostor.

Drzim fige... :)

- 20:32 - Komentari (7) - Isprintaj - #

Pomicni retrovizor u vozackoj kabini u povratnoj vezi sa volanom vozila

Cisto da ne zaboravim, moram ovo sad napisat.

Zasto su retrovizori u vozackoj kabini staticni? Mislim, opcenito, retrovizori, namjestimo ih i to je to. Mene to pomalo zivcira.

Tipican primjer - polukruzno skretanje, ili jednostavno prikljucivanje na prometnicu pod nekim ludim kutem (Rijeka je prepuna takvih cesta). Sve sto zelim zapravo je da kad ja volan okrenem ulijevo, da se i moj retrovizor okrene lagano ulijevo, kako bih mogao vidjeti tko mi je u prostoru iza ledja i tko mi dolazi sa moje lijeve strane. Dapace, bilo bi dobro da se svi retrovizori pozicioniraju tako da je najveca preglednost, a da im 'misao vodilja' bude zapravo zakret volana.

Eto, to je moja idejica koja mi je nekidan pala na pamet kad sam shvatio da nemam pojma tko mi je iza ledja, samo zato jer skrecem pod kutem od 45 stupnjeva i prikljucujem se negdje.

Na kraju krajeva, ovakvom povratnom vezom bi se mogao na efikasan nacin rijesiti i problem mrtvog kuta, bez nekakvih kvazi-senzora i slicnog.



A usput, jos jedna idejica vezana uz aute. Ja bi vrlo rado volio vidjeti indikator zakreta kotaca na volanu, tako da ne moram muku mucit kad 'izgubim pojam' gdje mi je auto okrenut. Vjerujem da se to svima desava, a ne samo meni, pogotovo kod brzog manevriranja, parkiranja i slicno. Ja ocu najobicniji indikator, malu strelicu koja je nagnuta pod nekim kutem... Ma moze bit i na instrument tabli, glavno samo da mi je korisno kod nocne voznje. Ovo je bilo recimo problem na putu za Zagreb pred kojih tjedan i pol kad me je pomalo iritiralo sto nemam pojma kako mi je volan okrenut u onom mraku, a to nije nimalo ugodno kad vozite malo iznad propisane brzine (ne, ja ne ludujem po cesti ako koga zanima, ali jako volim zavoje).


.... i znam da sam jos nesto smislio bio danas, al mi je ishlapilo iz sjecanja... a valjda ce doc opet, ko ce ti ga znat...




Da, nasao sam gdje je objavljeno ovo, i mislio sam da je to taj klinac. Link

Ha eto, dobro, sad bar znam da ne moram izmisljat toplu vodu. :) Ostaje indikator zakreta kotaca.

- 04:32 - Komentari (3) - Isprintaj - #

srijeda, 24.10.2007.

Inovacije, ali na engleskom... :)

Dakle, objavio sam englesku verziju ovog bloga (samo zadnji unos je za sada unutra - file interlink i filgroups).

Adresa je: calypso-innovations.blogspot.com

- 13:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 18.10.2007.

File interlink i filegroups tehnologija...

Odma da se razumijemo, ja nemam pojma da li nesto slicno ovome postoji. Navodno u novom MacOSX Leopardu postoje neki Stacks koji su, recimo, najblize rjesenje ovog sto sam zamislio.

Dakle, sto je to file interlink i sto su to filegroups?

File interlink:

Ovo bi zapravo bile dodatne meta-informacije upakirane unutar samog fajla ili file-systema. Dakle, ili jedno ili drugo. A te informacije bi sluzile tome da se pojedini fajlovi povezu jedni sa drugima iako su u razlicitim folderima. Dakle, imam fajl 'projekt.doc' koji mi se nalazi u folderu 'Projekti', imam fajl 'troskovi.xls' koji mi se nalazi na D disku u folderu 'Troskovnici', i imam fajl 'ekipa.jpg' u folderu 'Slike'. Ja zelim sad objediniti sva ta tri fajla, ali na nacin da kad izaberem jedan, automatski imam prikazane i ove druge. Ili da barem mogu na brz nacin doci do liste drugih povezanih fajlova (recimo desni-klik misa). Tu se pojavljuje pojava grupiranja fajlova, odn., filegroups.

Zamislite zvjezdastu strukturu gdje je 10, 100, 1000 fajlova spojeno svaki sa svakim i u svakom fajlu postoje informacije o svim fajlovima koji cine filegrupu u kojoj se i on sam nalazi. Nesto kao LAN recimo. Mi sa svakog racunala vidimo koja su jos racunala povezana u istu lokalnu mrezu (recimo, IP skeniranje).

Zapravo, mislim da je bolje to organizirati iz file-systema. Recimo, u file-system se uvedu tzv. filegroup-nodovi (cvorovi). Iz svakog od tih nodova se pustaju veze prema fajlovima koje ja zelim obiljeziti kao clanove te filegrupe. Naravno, neki fajlovi mogu pripadati u vise filegroupa. Priznajem da je kasnije komplikacija za odrzavati sve te podatke i veze, i vjerojatno bi takav FS bio relativno spor u odnosu na naprednije i brze, ali mislim da je to sad zanemarivo dok se ne napravi barem prototip takvog FSa.

Zasto? Zato jer mi je lakse organizirati stvari ovako, a i ne moram razbijat glavu gdje sam koji fajl stavio, moram se samo sjetiti barem jednog fajla sa kojim sam trazeni fajl povezao. Sto napravim vise veza, moci cu lakse pronaci fajl koji trazim. A meni se desava bas to - da neke fajlove ne diram po godinu-dvije i onda ih vise ni bog ni vrag nece pronac. Tako sad jos uvijek trazim gdje sam stavio neke PDFove koje ne mogu na netu vise pronac... :-/ Naime, vjerujem da na slicnom principu funkcionira mozak, odn., znate onu situaciju kad vam je nesto 'na vrhu jezika', al se nikako ne mozete sjetiti, no ako vas netko sjeti neceg sto ima veze sa time, brzo cete u glavi pronaci trazeni podatak.

Sad kad malo razmislim, ovim nacinom bi foldere ucinio prilicno beskorisnim strukturama, ali ipak donekle korisnim glede sistematske organizacije fajlova (ipak je to navika koju vucemo posljednjih 30ak godina).

Recimo, ukoliko bih radio samo sa filegrupama, instalacija aplikacije ne bi uopce otvarala nove foldere, vec bi doslovno naselila svoje filegroup-nodove i imala sve potrebne podatke. Ako bi koristila vanjske fajlove tipa DLL, onda bi po vec nekim predefiniranim filegroup-nodovima (recimo, filegroup-system) pronasla trazeni DLL, ili ukoliko ga ne nalazi u tom nodu, dala zahtjev OSu za potragom za istim. Vjerojatno bi se puno brze radile pretrage, jer bi se mogle raditi paralelno po zvijezdastim strukturama. Tu bi se onda mogli jos upakiravati algoritmi pretrazivanja u dvije dimenzije. Uglavnom, puno matematike stoji sad iza ovoga vec, a previse toga mi pada na pamet upravo sada, pa cu samo prestat. :) Jer cu otic predaleko u matematicka razglabanja.

Recimo, sto se tice Windows sustava, neki tipicni folderi bi bili preorganizrani u filegroup-nodove:

fg-program-files
fg-system
fg-windows

A ako bismo zeljeli uvesti svoj filegroup-node, onda samo definiramo ime i on se zove recimo fg-mojifajlovi.

'fg-mojifalovi' se sastoji od sljedecih fajlova:
- nebo.mp3 (fg-mojifajlovi->nebo.mp3)
- ispis.pdf (fg-mojifajlovi->ispis.pdf)
- projekt.doc (fg-mojifajlovi->projekt.doc)
- troskovnik.xls (fg-mojifajlovi->troskovnik.xls; fg-troskovnici->troskovnik.xls - zato jer se nalazi jos i u fg-troskovnici nodu)
- ekipa.jpg (fg-mojifajlovi->ekipa.jpg; fg-slike->ekipa.jpg; fg-ljeto2007->ekipa.jpg)

I sad, ja recimo trazim fajl pod imenom 'nebo.mp3'. OK, naci cu ga jedino ako se sjetim da se nalazi u fg-mojifajlovi. Medjutim, ako trazim fotku sa svojom ekipom, onda cu se pokusati sjetiti gdje bi to moglo biti, i, kako vidite gore, postoje tri putanje do istog fajla, meni je bitno da se sjetim samo jedne. I, voila, naso sam ga, jer sam se sjetio da sam bio na ljetovanju sa deckima 2007. godine.

I sad ono najbitnje - kad sam kliknuo na fajl ekipa.jpg, otvorio sam sa desnim klikom listu u kojoj su mi se pojavili fajlovi iz fg-slike i iz fg-mojifajlovi. Dakle, sad sam ja vidio cega tu jos ima, a da je na neki nacin povezano sa mojom slikom sa ljetovanja. :)


Nadam se da nisam suvise zakomplicirao ili 15 puta objasnio stvar (kako obicno znam), i nadam se da svi kuze kako je stvar koncipirana. :) A onima koji zdusno ocekuju ovo vec neko vrijeme, nadam se da ih nisam razocarao.

- 02:20 - Komentari (15) - Isprintaj - #

utorak, 09.10.2007.

Jeste ikad poslali e-mail krivoj osobi?


Ja nisam. Ali mi je nesto palo na pamet dok sam sad bio u Zagrebu za vikend.

Naime, ako ste brzopleta osoba i imate velik adresar u Outlooku, onda se ponekad potkrade pogreska, te poslani e-mail ode na krivu adresu.

Ja bi reko da sam naso jedan cool-fancy nacin kako rijesiti taj problem. :)

Zapravo, treba slozit aplikacijicu koja ce se integrirati u Outlook i koja ce prije slanja na glas procitati e-mail osobe kojoj je mejl napisan, te ce tek nakon odobrenja korisnika poslati e-mail. Naravno, vecina ljudi ce odmahnuti glavom i reci - pih, kome to treba. Meni sigurno ne treba, ali mislim da bi se naslo barem milijun korisnika koji bi suhim zlatom platili takvu aplikacijicu.

Ideja je zapravo bazirana na tome da su ljudi pod puno jacim utjecajem zvucnog oblika signaliziranja, nego vizualnih. Takodjer, mislim da mala kucica u kojoj pise 'da li ste sigurni da zelite poslati e-mail' bas i nema smisla i da vjerojatno nitko to ne bi niti pogledao, jer je jednostavno presitno. :) Ovako je problem rijesen zvucnim upozorenjem.

Sad samo treba pronaci nekoga tko ce taj programcic napisati. :) Ja ne znam... :) I imam ideju za jos jednu malo opsezniju aplikaciju za koju cu morati traziti investitore (ne, nije LiveParty)... :)

- 23:28 - Komentari (4) - Isprintaj - #

srijeda, 03.10.2007.

e-novation - nagrada za inovacije u visokim tehnologijama


Ovo je ko poklon-bon u Getrou! :)

Citam ja danas www.net.hr i kad ono, nagrada za inovacije u ICTu...

http://www.e-novation.info/

Ja se vec zabrinuo u kojem obliku zele da im se dostavi inovacija; da li da pisem referat ili nesto trece, kad ono - ima za skinut obrazac koji treba popuniti i dostaviti. Tako da, mislim da ce LiveParty i File Interlink otic tamo na evaluaciju. Pa da vidimo sto to tamo ima.

Naravno, svima zainteresiranima bih preporucio da posalju svoje inovacije, bitno je samo da su high-tech kolko sam skuzio.

- 13:07 - Komentari (3) - Isprintaj - #

utorak, 02.10.2007.

Sidro za pivu, za one dosadne... :)

Danas cemo se posvetiti proucavanju sidra za pivu. To je jedna jako zanimljiva stvarcica, bez koje pivopijci tesko da ce moci zamisliti tople ljetne mjesece.

Zamislite sljedece - lezite u plicaku sa par prijatelja, odmarate na suncu, a piva vam je nadohvat ruke - hladi se u moru, ne tone, ne odlazi od vas - usidrena je. :)

Sidro za pivu je zapravo zafrkancija koja vuce ideju od pretproslog ljeta; posljedica jednog brainstorminga nakon tuluma na moru. Pozdrav Romanu. :)

Sidro se sastoji od nekoliko dijelova. Postoji kosarica oko koje se nalazi mali spremnik zraka (poput malog slaufa za djecu), i postoji mala mrezica na donjoj strani, kako piva ne bi propala u more. Na taj nacin je omoguceno plutanje pive. Naravno, kad bi ona samo plutala, onda bi i otplutala, tako da tu dolazi ono pravo sidro. :) A to moze biti ili komad olova zakacen na spag koji onemogucava odlazak pive na put, ili moze biti mrezica u koju mozemo staviti par kamenja, koja je, isto tako, zakacena na spag.

Sad, meni je ovo izrazito smijesno i blesavo, jer ne pijem alkohol, ali ne bih imao nista protiv da su ubacim sokic u bocici unutra i hladim ga i sjedim sa ekipom u plicaku. :) Tako da sidro za pivu zapravo mozemo prekrstit u 'sidro za napitke', no to izrazito blesavo i nemarketinski zvuci, tako da predlazem da se ostane na izrazu 'sidro za pivu'.

Mozda ovako u pocetku djeluje - 'bah, tko bi to kupio, koristio, sta ce to ikome?!', ali ovo je vise fora, nego sto je stvarno upotrebljivo. Recimo, pivovare bi mogle iskoristiti sidro za reklamne spotove (sjetite se kakve spotove smo imali ovo ljeto, prilicno zabavne, jelda?), mogli bi se dijeliti isto kao sto se dijele lopte na napuhavanje ili frizbiji. Ljudi bi sigurno iz stosa tu i tamo sjeli i zafrkavali se na racun sidra za pivu. :) Ja bih osobno ideju usmjerio prema marketinskim kampanjama za pivovare, tako da nitko ne bi trebao kupiti, nego bi dobio sidro za pivu na poklon.

Postoji i nastavak ove ideje u obliku zaledjenih kockica pive, kako ne bi ledom razrijedili pivu. Al tu stvarno nemam sta puno pricat, jer kemijski sastav pive ipak ne znam toliko dobro da bih znao iz rukava kako rijesiti zaledjivanje pive. Znam samo da se piva moze zaledit pri cemu pucaju boce (iskustvo jednog poznanika). :)

I, to je zapravo to... :) Nesto drugo neki drugi put. :)


Za kraj, jedan vic u kooperaciji sa Discoverom:
Sjede dva Borga i piju Tuborg... :)

- 19:18 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner