srijeda, 31.10.2007.

Pomicni retrovizor u vozackoj kabini u povratnoj vezi sa volanom vozila

Cisto da ne zaboravim, moram ovo sad napisat.

Zasto su retrovizori u vozackoj kabini staticni? Mislim, opcenito, retrovizori, namjestimo ih i to je to. Mene to pomalo zivcira.

Tipican primjer - polukruzno skretanje, ili jednostavno prikljucivanje na prometnicu pod nekim ludim kutem (Rijeka je prepuna takvih cesta). Sve sto zelim zapravo je da kad ja volan okrenem ulijevo, da se i moj retrovizor okrene lagano ulijevo, kako bih mogao vidjeti tko mi je u prostoru iza ledja i tko mi dolazi sa moje lijeve strane. Dapace, bilo bi dobro da se svi retrovizori pozicioniraju tako da je najveca preglednost, a da im 'misao vodilja' bude zapravo zakret volana.

Eto, to je moja idejica koja mi je nekidan pala na pamet kad sam shvatio da nemam pojma tko mi je iza ledja, samo zato jer skrecem pod kutem od 45 stupnjeva i prikljucujem se negdje.

Na kraju krajeva, ovakvom povratnom vezom bi se mogao na efikasan nacin rijesiti i problem mrtvog kuta, bez nekakvih kvazi-senzora i slicnog.



A usput, jos jedna idejica vezana uz aute. Ja bi vrlo rado volio vidjeti indikator zakreta kotaca na volanu, tako da ne moram muku mucit kad 'izgubim pojam' gdje mi je auto okrenut. Vjerujem da se to svima desava, a ne samo meni, pogotovo kod brzog manevriranja, parkiranja i slicno. Ja ocu najobicniji indikator, malu strelicu koja je nagnuta pod nekim kutem... Ma moze bit i na instrument tabli, glavno samo da mi je korisno kod nocne voznje. Ovo je bilo recimo problem na putu za Zagreb pred kojih tjedan i pol kad me je pomalo iritiralo sto nemam pojma kako mi je volan okrenut u onom mraku, a to nije nimalo ugodno kad vozite malo iznad propisane brzine (ne, ja ne ludujem po cesti ako koga zanima, ali jako volim zavoje).


.... i znam da sam jos nesto smislio bio danas, al mi je ishlapilo iz sjecanja... a valjda ce doc opet, ko ce ti ga znat...




Da, nasao sam gdje je objavljeno ovo, i mislio sam da je to taj klinac. Link

Ha eto, dobro, sad bar znam da ne moram izmisljat toplu vodu. :) Ostaje indikator zakreta kotaca.

- 04:32 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner