< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
02.09.2004., četvrtak
Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom (56.)

Upad pod 'hoshi' Idemo dalje u promatranju raznih mogućnosti igranja u kutu. Vidjeli smo neke mogućnosti na kamen koji se nalazi na san-san. Sada ćemo se neko vrijeme zabavljati igrom na kamen koji se nalazi na 'hoshi' (zviezda ili 4-4).
Hoshi je mjesto na koji se daju prednosni kamenovi u handicap-partijama, pa je primjena ove igre česta u skupinama različite jakosti igrača, a tako je i kod nas, jer nas nema mnogo. Govoriti ćemo zbog toga malo više o ovim mogućnostima, kao i o primjenama nekih igara, koje nisu dobre i zašto.
Kao prvo pogledati ćemo kako se živi pod 'zvijezdom'. Početnici se često neugodno iznenade kada im to urade jači protivnici, te im tako pduzmu kut, za koji su mislili da je njihov. Jači igrači im obično odrade igru u okruženju i na kraju upadaju u kut. Zašto im to čine tako? Pogledajte kako se živi u kutu pod 'zvijezdom' i što je to što dobiva branitelj (crni u našem slučaju). Tada će nam biti jasno zbog čega jači igrač uskaće u kasnijoj fazi igre.
Prvi kamen u kutu na 'zvijezdi' označen je u slici s trokutom, a bijeli upada ispod s 1.C3. Ova postava podsjeća na 'joseki' koji se igra na san-san, a imali smo ga u postu 54. Razlika je u tome, što je sada na potezu onaj čiji je kamen iznad, a to je ovdje crni.
Crni igra 2.C4 i pritišče bijeloga. Ujedno mu prijeti onemogućiti pravljenje oblika, koji bi bio neuništiv (živ). Tome se bijeli treba suprostaviti i stvoriti sigurnost pravljenja 'dva oka', jer takov oblik protivnik ne može zarobiti. Kreće s 3.D3. Stvara se nadzor nad prostorom kuta, a to bi trebala biti garancija mogućnosti stvaranja spomenutog neuništivog oblika, a i bili bi to i neki poeni prostora kuta.
Crni sada nastoji zaustaviti napredovanje bjelom po doljnjoj stranici, a time mu zaustavlja i osvajanje poena prostora. To čini igrom na 4.E3. Na taj način još više gura bijeloga prema rubu ploče, čime mu se smanjuje manevarski prostor, a time i broj mogućnosti pravljenja dva oka. Tako su i poeni u prostoru bijelome manji.
Slijedi guranje pritiskom s obje strane, kao u pelivana. Bijeli igra 5.E2. Namjera je izlaz razvojem igre po doljnjoj stranici na desno. Kamen na E3 je napadljiv, pa crni otkanja tu slabost uz sprečavanje širenja bijeloga dalje prema desnoj strani igrom na 6.F3. Tu su bile i neke kombinacije za razmjenu mogućnosti, ali o tome ću u slijedećem postu. Pogledajte što stvara crni. Crna linija C4-D4-E3-F3 je zid prema sredini i lijevoj stranici prema gore, a i lijepi izgledi na doljnjoj stranici. Vidite li sada zašto je u opisu igre na početku posta prvo jači igrač igrao okolo, pa tek onda uskočio u kut. Kada protivnik ima stabilne postave okolo, ovaj zid nema bitnog značenja, pa mu je upad u kut čisti dobitak. Sve ima svoje vrijeme i izbor pravog trenutka i redoslijeda radnji je važan za uspjeh kombinacije.
Bijeli nastavlja po drugom redu uz namjeru izlaska na stranicu s 7.F2, a crni ga sada već zaustavlja s 8.G2. Ostaje pomalo zanimljiva točka mogućeg rezanja crne postave kamenova na G3. Na redu je opet bijeli. Kako se vidi on cijelo vrijeme igra aktivno uz namjere većeg zamaha po stranicama, a crni ga prati i sprijećava. Bijeli vodi igru.
Iscrpljene su mogućnosti po doljnjoj stranici, pa se bijeli okreće na rad po lijevoj. Igra na 9.B4. Namjerava izaći na lijevu stranicu prema gore. Crni to zaustavlja s 10.B5 uz prijetnju odigravanja i na B3, ćime bi uhvatio kamen na B4. To bijeli brani s 11.B3. Sada je bijela grupa stabilna (živa). Postoje čak i mogućnosti razbijanja crnoga zida slijedom 13.C5, 14.B6,15.E4, 16.D5, 17.G3, 18.F4, 19.H2 i evo bijeloga na doljnjoj stranici vani nakon pada crnoga na G2. Da se navedeno ne desi crni se osigurava s 12.C6. Da se osiguran npr. s G3, bijeli bi imao izlaz prema gore igrom na B6. Pogledajte moguće razvoje sami.
Zadržati ćemo se još neko vrijeme na razvojima igrom u kut pod 'hoshi'-kamen. Ima toga još zanimljivoga i dobro je to znati, jer se primjenjuje u handicap-partijama. Tako ćete dobro zaprašiti onima 'jakima', koji misle da su od Vas neuhvatljivi. Učite, biti ćete jači.
Jeste li primjetili da svaki potez ima još barem jednu ili više prijetnji, a kao rezultat posredno ostaje prostor u kutu. Igrajte poteze koji imaju više značenja. Tada ste u prilici birati, a protivnik nije u mogućnosti sve spriječiti.

Koristite linkove na desnoj strani za odabir naslova ovoga bloga, koji Vam je potreban u učenju igre po ovom blogu.
Nadam se da ima onih kojima je ovo sve jasnije.
Do novog posta bloger Mladen

- 14:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>