Idemo dalje u promatranju raznih mogućnosti igranja u kutu. Vidjeli smo neke mogućnosti na kamen koji se nalazi na san-san. Sada ćemo se neko vrijeme zabavljati igrom na kamen koji se nalazi na 'hoshi' (zviezda ili 4-4).
Hoshi je mjesto na koji se daju prednosni kamenovi u handicap-partijama, pa je primjena ove igre česta u skupinama različite jakosti igrača, a tako je i kod nas, jer nas nema mnogo. Govoriti ćemo zbog toga malo više o ovim mogućnostima, kao i o primjenama nekih igara, koje nisu dobre i zašto.
Kao prvo pogledati ćemo kako se živi pod 'zvijezdom'. Početnici se često neugodno iznenade kada im to urade jači protivnici, te im tako pduzmu kut, za koji su mislili da je njihov. Jači igrači im obično odrade igru u okruženju i na kraju upadaju u kut. Zašto im to čine tako? Pogledajte kako se živi u kutu pod 'zvijezdom' i što je to što dobiva branitelj (crni u našem slučaju). Tada će nam biti jasno zbog čega jači igrač uskaće u kasnijoj fazi igre.
Prvi kamen u kutu na 'zvijezdi' označen je u slici s trokutom, a bijeli upada ispod s 1.C3. Ova postava podsjeća na 'joseki' koji se igra na san-san, a imali smo ga u postu 54. Razlika je u tome, što je sada na potezu onaj čiji je kamen iznad, a to je ovdje crni.
Crni igra 2.C4 i pritišče bijeloga. Ujedno mu prijeti onemogućiti pravljenje oblika, koji bi bio neuništiv (živ). Tome se bijeli treba suprostaviti i stvoriti sigurnost pravljenja 'dva oka', jer takov oblik protivnik ne može zarobiti. Kreće s 3.D3. Stvara se nadzor nad prostorom kuta, a to bi trebala biti garancija mogućnosti stvaranja spomenutog neuništivog oblika, a i bili bi to i neki poeni prostora kuta.
Crni sada nastoji zaustaviti napredovanje bjelom po doljnjoj stranici, a time mu zaustavlja i osvajanje poena prostora. To čini igrom na 4.E3. Na taj način još više gura bijeloga prema rubu ploče, čime mu se smanjuje manevarski prostor, a time i broj mogućnosti pravljenja dva oka. Tako su i poeni u prostoru bijelome manji.
Slijedi guranje pritiskom s obje strane, kao u pelivana. Bijeli igra 5.E2. Namjera je izlaz razvojem igre po doljnjoj stranici na desno. Kamen na E3 je napadljiv, pa crni otkanja tu slabost uz sprečavanje širenja bijeloga dalje prema desnoj strani igrom na 6.F3. Tu su bile i neke kombinacije za razmjenu mogućnosti, ali o tome ću u slijedećem postu. Pogledajte što stvara crni. Crna linija C4-D4-E3-F3 je zid prema sredini i lijevoj stranici prema gore, a i lijepi izgledi na doljnjoj stranici. Vidite li sada zašto je u opisu igre na početku posta prvo jači igrač igrao okolo, pa tek onda uskočio u kut. Kada protivnik ima stabilne postave okolo, ovaj zid nema bitnog značenja, pa mu je upad u kut čisti dobitak. Sve ima svoje vrijeme i izbor pravog trenutka i redoslijeda radnji je važan za uspjeh kombinacije.
Bijeli nastavlja po drugom redu uz namjeru izlaska na stranicu s 7.F2, a crni ga sada već zaustavlja s 8.G2. Ostaje pomalo zanimljiva točka mogućeg rezanja crne postave kamenova na G3. Na redu je opet bijeli. Kako se vidi on cijelo vrijeme igra aktivno uz namjere većeg zamaha po stranicama, a crni ga prati i sprijećava. Bijeli vodi igru.
Iscrpljene su mogućnosti po doljnjoj stranici, pa se bijeli okreće na rad po lijevoj. Igra na 9.B4. Namjerava izaći na lijevu stranicu prema gore. Crni to zaustavlja s 10.B5 uz prijetnju odigravanja i na B3, ćime bi uhvatio kamen na B4. To bijeli brani s 11.B3. Sada je bijela grupa stabilna (živa). Postoje čak i mogućnosti razbijanja crnoga zida slijedom 13.C5, 14.B6,15.E4, 16.D5, 17.G3, 18.F4, 19.H2 i evo bijeloga na doljnjoj stranici vani nakon pada crnoga na G2. Da se navedeno ne desi crni se osigurava s 12.C6. Da se osiguran npr. s G3, bijeli bi imao izlaz prema gore igrom na B6. Pogledajte moguće razvoje sami.
Zadržati ćemo se još neko vrijeme na razvojima igrom u kut pod 'hoshi'-kamen. Ima toga još zanimljivoga i dobro je to znati, jer se primjenjuje u handicap-partijama. Tako ćete dobro zaprašiti onima 'jakima', koji misle da su od Vas neuhvatljivi. Učite, biti ćete jači.