Blog Sadašnjeg trenutka

petak, 23.11.2007.

Mentalne sposobnosti

U ovom postu pod "mentalne sposobnosti" ću smatrati kombinacija logičke inteligencije, pamćenja i koncentracije. Naravno, postoje i drugi oblici inteligencije i mentalnih sposobnosti, no to nije tema ovog posta.

Truizam je da svatko od nas ima određenu količinu mentalnih sposobnosti.

Što određuje nečije mentalne sposobnosti?
Njegov hardver i softver. Hardver je u slučaju čovjeka prvenstveno njegov mozak. Oko poznavanja mozga sam totalni laik, no nekad davno sam zaključio da je u pitanju kvaliteta neuronske mreže (broj veza među neuronima) koja određuje kvalitetu nečijeg mozga. Od kad sam to zaključio tog zaključka se držim kao pijan plota, pa ako vi počnete tvrditi da nije tako, morat ću se ne složiti sa vama. belj
Osim mozga, tu je i fizičko zdravlje - koje opet utječe na to koliku razinu potrebne energije će imati mozak - ako je npr. oslabljen krvotok u mozak, neće moći primati potrebna sredstva za normalan rad i zato će raditi slabije. Toliko o hardveru.

Što se tiče softvera to je kombinacija nečijih uvjerenja oko toga što je bitno/nebitno, zanimljivo/dosadno, teško/lagano i načina razmišljanja i pristupa određenim problemima. Netko ima kvalitetne mentalne strategije koji mu pomažu da brže obradi neki problem od nekog tko ima bolje razvijeni mozak, ali slabe mentalne strategije.
Netko je jako inteligentan, ali nesposoban da tu svoju inteligenciju usmjeri na neki problem već mu je koncentracija tako loša da mu treba nekoliko sati za napraviti nešto što bi nekome prosječne inteligencije trebalo 20 minuta. Ukratko, svega ima...

Također, nečije mentalne sposobnosti variraju i nisu uvijek iste - što je i normalno, jer ako smo umorni vjerojatno ćemo biti manje sposobni nego li kad smo odmorni. Ili ako smo ljuti i zabrinuti u odnosu na to kada smo mirni i sretni iznutra.

Moje mentalne sposobnosti najčešće koristim na području programiranja jer ipak od toga zarađujem kruh. I tu primjećujem da ponekad sam sebi se iskreno divim kako sam pametan, a opet ponekad se sam sebi čudim kako sam glup. I tisuće nijansi između ta dva ekstrema...

Svaki problem ima svoj stupanj složenosti, od trivijalnih pa do stvarno hiper kompleksnih. Ono što mi se redovito zna dogoditi da bez razmišljanja nečemu pristupim kao problemu kojeg ću riješiti unutar 10 minuta, a zapravo je to složeni problem - i potrebno je možda čak i nekoliko sati da bi ga se riješilo. I onda mi se dogodi frustracija - to je sve na automatskoj razini sve dok ne zastanem i primjetim da sam ponovo napravio istu grešku i postavio totalno nerealni vremenski okvir.

Ono što mene zanima je koje su vaše metode i načini na koji bolje koristite svoje mentalne sposobnosti? Da li koristite neku tehniku (npr. mnemotehnike, Image streaming, vježbanje koncentracije i sl.) ili ne? Koji bi bili vaši savjeti nekome tko bi vas pitao "Kako da što bolje iskoristim svoje mentalne sposobnosti?"

prijavi hr.digg - 13:13 - Komentari (19) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com