Udruga Aktivni Student (AKSTU) Zadar

četvrtak, 28.06.2007.

MEMORANDUM studentske udruge Aktivni student, Studentskog zbora i udruge mladih Z,V.U.K

Na zajedničkom sastanku gore navednih organizacija, 31. svibnja 2007., dogovorena je zajednička inicijativa i strategija u poglednu prenamjene i budućeg korištenja Doma Hrvatske Mladeži u Zadru. Sve točke ovog memoranduma dogovorene su i prihvaćene konsenzusom.
Sve navedene organizacije protive se postojećem planu korištenja zgrade DHM-a. Stoga ovim dokumentom iznosimo javnosti stav mladih grada Zadra i studenata Sveučilišta u Zadru, odnosno naše viđenje korištenja prostora cijele zgrade DHM-a.

1. Od Uprave grada Zadra se traži prepuštanje cjelokupne zgrade DHM-a na korištenje mladima grada Zadra i studentima Sveučilišta. Protivimo se planu kojim bi se 50% kapaciteta DHM-a koristilo u svrhu nastavnih aktivnosti Sveučilišta. Kompletna zgrada DHM-a treba biti korištena za nenastavne aktivnosti i sadržaje mladih i studenata ovoga grada jer prostor nije adekvatan za izvođenje nastavnih aktivnosti. Budući da Sveučilište ima zakonsku obavezu brinuti se o svojim studentima, ono bi putem svojih studentata i njihovog djelovanja i korištenja DHM-a, imalo udjela u sumenadžmentu zgrade.

2. Kako će zgradu koristiti i mladi grada Zadra i studenti, institucije i organizacije koje bi imale moralnu i zakonsku obavezu financiranja i podupiranja projekata unutar zgrade su: Sveučilište u Zadru, Grad Zadar, Županija Zadarska, Ministarstvo Znanosti, Obrazovanja i Športa. Dodatno vanjsko financiranje iznaći će se preko raznih vidova donacija, natječaja i projektata, te ostalih oblika financiranja sukladno zakonima Republike Hrvatske i u skladu sa pravnim normama, praksama i stečevinama Europske Unije.

3. Temeljni stav potpisnika memoradnuma je kako unutar zgrade DHM-a ne smije biti nastavnih aktivnosti nakon omogućavanja prikladnijeg prostora za nastavne aktivnosti, prema tome postojeći nastavni sadržaji bi se trebali dislocirati na nove lokacije u skladu sa mogućnostima Sveučilišta, te prostornim planom razvoja Sveučilišta.

4. Temeljni princip upravljanja zgradom DHM-a bi trebao biti sumenadžment. Za upravljačko tijelo sumenadžmenta predviđeno je 7 članova, 5 stalnih i 2 rotirajuća člana. U 5 stalnih članova bili bi zastupljeni: Grad, Sveučilište, studentske organizacije, te nepolitičke organizacije mladih grada Zadra. Dva rotirajuća člana upravljačkog tijela sumenadžmenta birali bi se iz Skupštine koju čine predstavnici iz redova organizacija i udruga koje se bave kulturnim i drugim djelatnostima u korist mladih.

5. Unutar zgrade predviđeni su kulturni sadržaji, kinoteka, knjižnica, društvene prostorije, rekracijski programi, likovni atelje, informatička učionica, te prostori za nezavisno medijsko izdavaštvo, studentska ambulanta, nezavisni studentski radio, te prostorije za studentske i organizacije mladih. Kapaciteti zgrade će biti otvoreni za sve ostale sadržaje za mlade i studente koji svojom realizacijom mogu doprinijeti društvenom životu mladih i studenta grada Zadra.

6. Za izbor voditelja-administratora ustanove, upravljačko tijelo (sumenadžment), raspisuje javni natječaj na koji će se moći javiti svi zainteresirani kanditati koji ispunjavaju uvjete natječaja. Voditelj-administrator odgovara za svoj rad nadležnom tijelu (sumenadžmentu).

7. Postojeća studentska menza unutar zgrade DHM-a funkcionirala bi u sklopu predviđenog Sveučilišnog poslovnog centra (u daljnjem tekstu SPC) do preseljenja u adekvatnije prostore. Predviđena upravljačka struktura (sumenadžment) ne bi imala nikakvih pravnih ni upravljačkih nadležnosti nad studentskom menzom.

8. Unutar zgrade DHM-a djelovao bi studentski klub po principu otvorenog sadržaja i programa za sve zaintersirane mlade i studente. Klub će funkcionirati izvan SPC-a, te će njime isključivo upravljati sumenadžment.

9. Za sve aktivnosti unutar zgrade DHM-a izrađivat će se polugodišnji planovi rada i programa, koji će usvajati sumenadžment. Aktivnosti i programe mogu predlagati svi građani grada Zadra i regije, a prvenstvo će imati programi i sadržaji mladih i studenata.

10. Slobodni tremini kapaciteta DHM-a davat će se na besplatno korištenje društveno korisnim projektima, aktivnostima i sadržajima. Dok će se komercijalnim sadržajima prostor moći iznajmiti na kraće vremensko razdoblje u svrhu realizacije programa. Prihodi osvareni iznajmljivanjem korisitit će se za samofinanciranje ustanove.

11. Zaposleni u okviru studentske menze prelaze pod ingerenciju i brigu SPC-a, dok će o ostatku zaposlenih koji su potrebni za funkcioniranje zgrade brigu preuzeti sumenadžment, odnosno institicije koje sudjeluju u financiranju ustanove DHM-a.

Potpisnici:
Udruga Aktivni student (AKSTU),
Željko Primorac, predsjednik,

Studentski Zbor Sveučilišta u Zadru,
Antonija Čerkez, predsjednica Predsjedništva,

Udruga mladih Zadarska Vizija Urbane Kutlure (Z. V. U. K.)
Davor Fadić, predsjednik

- 14:46 - Komentari (7) - Isprintaj - #

utorak, 26.06.2007.

Napokon je došao odgovor iz Ministarstva Obrazovanja!!!

Dragi kolegice i kolege, 17 dana nakon slanja maila na Ministarstvo Obrazovanja u kojem je udruga AKSTU zatražila da se točno precizira datum u mjesecu kada bi trebale biti uplaćene državne stipendije, iz Ministarstva Obrazovanja (Odjel za Studentski standard) nam je gospođa Željka Nenadić-Tabak poslala odgovor. Ovdje ga prenosim u cijelosti:

Poštovani članovi udruge AKSTU,

Primili smo Vaš e-mail u svezi pitanja oko isplate državnih stipendija te Vam prosljeđujemo detaljniju informaciju:

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa redovito uplaćuje državne stipendije korisnicima istih. Informacije vezane uz isplatu državnih stipendija objavljuju se na web stranici ministarstva (http://www.mzos.hr) Želimo vam napomenuti da nadležna služba ovog Ministarstva (Odjel za studentski standard), pripremu isplate državnih stipendija postavlja kao svoj prioritet u radu te navedeni posao obavlja svaki mjesec vrlo savjesno i odgovorno uz želju da studenti čim ranije dobiju novčani iznos državne stipendije.

Dakle, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa najkasnije do 15. u mjesecu priprema zbirne naloge za isplatu državnih stipendija za tekući mjesec, međutim daljnja dinamika isplate državnih stipendije ovisi i o Ministarstvu financija RH te o Privrednoj banci Zagreb. Nakon što Ministarstvo financija otpusti iz državne riznice zatraženi iznos sredstava namijenjenih za isplatu državnih stipendija od strane ovog Ministarstva, nalozi za isplatu prosljeđuju se Privrednoj banci Zagreb.

Shodno navedenom, isplata državne stipendije za tekući mjesec vrši se najkasnije do kraja tekućeg mjeseca.

Stoga, isplatu državnih stipendija za mjesec lipanj 2007. godinu studenti mogu očekivati do kraja lipnja ove godine.

Ujedno napominjemo da je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, u vrlo kratkom roku od svega dva mjeseca obradilo sve zahtjeve (9624) za dodjelu državnih stipendija u 2007. godini tako da je novim korisnicima državnih stipendija u 2007. godinu, državna stipendija za razdoblje siječanj - travanj 2007. bila uplaćena već dana 3. svibnja 2007. godine (za usporedbu - novim korisnicima državnih stipendija u 2006. godini, stipendija je bila uplaćena dana 6. srpnja 2007. godine.

Obzirom na gore navedene činjenice, molimo za Vaše razumijevanje u svezi postupka isplate stipendija te Vas srdačno pozdravljamo.

S poštovanjem,
Odjel za studentski standard


Kao što vidite odgovornost je prebačena na Ministarstvo Financija i Privrednu banku. Nisam stručnjak, ali vjerujem kada bi isti mail poslao na te dvije adrese oni bi odgovornost prebacili jedni na druge ili na Ministarstvo obrazovanja. Naravno studenti su oduvijek imali razumijevanja za svašta, pa će imati i za problem oko kašnjenja stipendija. Ja se stvarno nadam da će praksa da se stipendije dijele u točno određenom dijelu mjeseca postati stalna, a ne da studenti svaki dan "vise" ispred bankomata Privredne banke i "iščekuju Godota."

- 09:55 - Komentari (3) - Isprintaj - #

četvrtak, 21.06.2007.

Zašto kasne državne stipendije?


Prošlih nekoliko dana kolege su me često pitale zašto državne stipendije nisu podijeljene i dali je AKSTU saznao zašto. Budući da sam ja u udruzi AKSTU najviše zadužen za pitanje stipendija, jer je i sam primam, odlučio sam saznati zašto stipendije stalno kasne.
Već sam 9. lipnja poslao upit na mail ministra obrazovanja Dragana Primorca (ministar@mzos.hr) gdje sam napisao slijedeće:

Poštovani,
Da li postoji datum u mjesecu do kojeg studenti mogu očekivati isplaćivanje državnih stipendija? Kada postoji nesigurnost u datumu isplaćivanja stipendija, studenti se ne mogu okrenuti onome zbog čega i jesu na fakultetu, a to je učenje i postizanje boljih rezultata. Studenti su prihvatili obveze koje im je donio Bolonjski proces, a sad žele i svoja prava. Molio bih da nas izvjestite kada u lipnju možemo očekivati studentsku stipendiju, i da li u sljedećim mjesecima možemo očekivati isplaćivanje do određenog datuma, i molimo da nam javite koji je to datum. Hvala.
Studentska udruga Aktivni Student (AKSTU) Zadar


Budući da sam u već nekoliko navrata kada su stupendije kasnile slao mail na svoje ime i pitao zašto je tome tako, uvijek sam iz ministarstva dobivao odgovor. No u ovom slučaju nije bilo tako. O slanja maila do danas prošlo je desetak dana i još se nitko iz ministarstva nije javio sa kakvim smislenim odgovorom zašto stipendije kasne.
Idući tjedan u Zadar dolazi gospođa Tabak iz ministarstva i predsjedništvo udruge AKSTU će se s njom sastati. Prvo što ću je pitati biti će zašto stipendije stalno kasne i kada Ministarstvo planira ispuniti svoje obveze, kao što ih ispunjavamo i mi redovitim upisivanjem godina.
Kako je sve prošlo, brzo ćete saznati.

- 08:26 - Komentari (1) - Isprintaj - #

utorak, 05.06.2007.

Zanimljiva saznanja

SLIJEDEĆI TEKST JE DOSTA DUG, ALI ISPLATI GA SE PROČITATI!!!

Tijekom prošla dva dana često sam se javljao na forum UNIZD gdje sam pisao o nekim problemima koji tište studente, a vezani su da funkcioniranje faksa, o čemu sam pisao i u postu ispod. Tako sam na forumu među ostalim napisao i ovo:

"...a ja osobno mislim da dolje veliku odgovornost ima šef referade."

Nedugo zatim na mail mi se javio anonimni netko, najvjerovatnjie šef referade Zrilić, i poslao mi neka objašnjenja vezana za opće funkcioniranje referade i prijave ispita, na što sam više puta upozoravao na ovom blogu. Citirat ću dijelove teksta:

Mon Jun 04, 2007 13:30 pm
Da, ima veliku odgovornost a nikakve ovlasti. Sustavi koji rade u bankama (aparat s brojevima) su proizvod tvrtke Nemo Q (Švedska, jedini ovlašteni za to), postoji predstavništvo u Zagrebu. Ljudi iz studentske službe su doveli na svoju ruku 12.11.2002 ljude iz firme Nemo Q i pregovori su bili dovedeni do kraja, odnosno do iznosa koji je bio negdje zajedno sa svim uređajima do 60.000,00 kuna. Tadašnja uprava je odbila i rekla zaboravite na to, nema novaca, preskupo. Napomena - ljudi su tri puta putovali iz ZG ovdje na pregovore, skicirali prostorije, odredili gdje bi što stajalo itd. U 4 mjesecu 2004 također iz studentske ref. u više navrata su išli dopisi prorektorima o novim studomatima, o web aplikaciji za prijavu ispita, umreženju arhiva, blagajne i studentskog centra (naročito studentski centar da studenti ne bi šetali s potvrdama gore-dolje po gradu, već da ovlaštene osobe stud. centra gledaju podatak o statusu studenta itd.)

Osim toga, zapošljavanje još jednog ili dva djelatnika u referadi zato što je cijeli sustav narastao, Bolonja traži precizniji rad po jednom studentu itd.
U svemu tome treba imati na umu da službenici samo provode u djelu odluke onih koji su na sluzbenoj poziciji.

Od strane Sveučilišta je u 8 mjesecu 2004 potpisan ugovor o primjeni ISVU softvera - Informacijski Sustav Visokih Učilišta, trebao bi riješiti sve poslovne procese vezane za upis novih generacija, prijave ispita, unos ocjena, profesorske module itd. čiji su kreatori zagrebački FER, M. Baranović, Ministarstvo, S. Krajcer. Uz potpisivanje tog ugovora namjera uprave je bila ne trošiti novac (ne razvijati) na vlastiti softver npr web prijava ispita itd. i zato je trenutno stanje takvo kakvo je, a u isto vrijeme ISVU nije razriješio dvopredmetne studije (AKA s njihovom aplikacijom samo studenti koji studiraju jednopredmetne studije mogu prijaviti ispite...)

Ako postoji volja za ozbiljnim, detaljnim razgovorom i uvidom u dokumentaciju, u bilo koje vrijeme od 8-16 u studentskoj se može razgovarati konkretno sa Zrilićem.

Moj odgovor:
Poštovani,
pročitao sam vaš mail i pažljivo proučio svaku rečenicu. Htio bi prvo istaknuti da moje pisanje o nefunkcioniranju fakulteta, a usto i referade najviše se odnosilo na upravu Sveučilišta, a puno manje na ljude koji stvarno dolje rade. Svjestan sam da oni koji odlučuju snose najveću odgovornost za sve što se događa dobro ili loše na našem sveučilištu. No morate shvatiti i studente. Oni se s pravom pitaju zašto su ovolike gužve pred referadom, zašto moraju sati čekati za prijavu ispita (zbog čega im se i neda dolaziti do studomata, jer znaju što ih čeka). Moram priznat da sam ostan zapanjen nakon što ste mi rekli da se riješenje naših problema krije iza pišljivih 60 000 kuna, ako imamo u vidu da je proračun fakulteta oko 110 milijuna kuna (Uglešićevi podatci), a na obnovu fasade faksa potrošit će se najmanje 1,5 milijuna kuna.
I samo bih na kraju pitanju, da li je problem ako vaš mail od jučer djelomično citiram na blogu akstu? Mislim da će ljudi koji posjećuju naš blog time steći potpuniju sliku o tome kako radi naš faks, i zašto se neke stvari ne poboljšavaju.


Dobio sam ovaj odgovor:
Tue Jun 05, 2007 10:27 am
Poštovani,
potpuno shvaćam frustraciju koja nastaje čekanjem redova, svi smo to iskusili i svi to mrzimo tako da mi je žao što su studenti, konkretno oko tih prijava u toj situaciji. No iz moje perspektive sve vezano za ovu temu vidim kao cjelinu tako npr. upis izbornih predmeta kod tajnica takodjer stvara nered i kasnije u studentskoj moramo prepisivati (doslovno) s tih lista u upisni list u bazi podataka pojedinačno za svakog studenta i predmet umjesto da su tajnice umrežene i da direktno upisuju izborni predmet u upisni list svakom studentu, što bi onda ostalo kao službeni podatak i student bi na internetu ( web aplikacija) jednostavno gledao svoj upisni list i tamo pored već upisanog predmeta koji ima sve potrebne specifikacije, samo stavio kvačicu u kućicu "prijavljujem ispit". Time bismo riješili mrtve poslove prepisivanja, izbjegli bilo kakvo čekanje redova i radili bismo u realnom vremenu a ne sa zakašnjenjem radi prepisivanja podatka s jednog na drugo mjesto i sl.

Zapravo želim reći, cilj je jasan i doima se rješivim a i sam ne znam zašto je to sve skupa tako nemoguće izvesti. Općenito govoreći uvijek sam spreman za razgovor oko toga, teško je pisati jer se u hodu pojavljuju nove misli i širi se tema tako da bi bilo najbolje da direktno razgovaramo i pitanjima i potpitanjima istog trenutka dodjemo do valjanih zaključaka i odluka koje se onda mogu dalje proslijediti u obliku prijedloga. Ostavljam vama na volju da objavljujete vani dijelove odnosno sve što se vama čini smisleno i iz studentske perspektive razumljivo.

Eto dragi prijatelji, problem je lociran, a hoće li se netko od odgovornih potruditi da ga riješi, još ćemo vidjeti. Hvala gospodinu iz referade koji mi je pojasnio neke stvari.

- 10:54 - Komentari (17) - Isprintaj - #