subota, 07.06.2008.

Vječna samo mijena jest ...

Times they are a changing ...



Nije da sam neki veliki ljubitelj Boba Dylana (blasfemija!), ali naziv ove njegove pjesme mi je baš nekako legao :-). Dvije (i sitno) godine bloganja, dvjesto postova (yep, ovo je ravno 200-ti ;-) i došlo je polako vrijeme za „promjene“. U stvari, ne baš toliko promjene koliko „promjenu fokusa“ :-)

Prije nego što krenete s vapajima „Zvone, Zvone zašto si nas ostavio“ :-)))) – nema straha, nigdje ne ide Zvone Radikalni. Čak dapače, dobivati ćete DUPLU porciju :-).

Maestro, molim tuš ... predstavljamo novog „stanovnika“ hrvatske blogosfere – C++ BILDERA !

A da vam pravo kažem, bilo je više i vrijeme da počnem igrati na „domaćem“ terenu!

Jerbo, manje više sve „utakmice“ na ovom blogu sam odigrao na „u gostima“ – bilo da se radilo o politici, ekonomiji, filozofiji ili pravu niti za jedno od tih područja ne mogu tvrditi da sam stručnjak! Čak ne mogu reći ni da sam „načitani“ amater (ajde dobro, računam da osnovne principe ekonomije i politike ipak relativno dobro kužim ;-). Čitanje u prosjeku jedne knjige mjesečno (kroz zadnjih 7-8 godina) iz „općenitih“ područja (znači, ne računajući stručnu literaturu posvećenu razvoju softvera!) nije ni blizu dovoljno da nadoknadi zaostatak u odnosu na one kojima gore navedene discipline spadaju u područje profesionalnog djelovanja!

Pa kad se u blogosferi susretnem sa pravim stručnjacima, koji se u svojoj argumentaciji mogu osloniti na mnogobrojne knjige koje su o sociologiji, filozofiji ili političkoj znanosti pročitali u sklopu svojeg obrazovanja i kasnijeg stručnog/profesionalnog usavršavanja, i čiji postovi/komentari vrve (pri ;-)pametnim citatima autora X ili autora Y, situacija nije nimalo jednostavna.

Ipak, prilično sam zadovoljan kako sam „čuvao svoj gol“, a i u konačnici ispravnost svakog argumenta leži u zakonima logike i točnosti postavljenih premisa, a ne u tome da li se u njegovu obranu može citirati nekog pripametnog autora :-). Što će reći da će Zvone Radikalni i dalje prašiti :-) (a kako mi se čini, nešto se ozbiljno „kuva“, tako da bi se prašenje moglo čak i intezivirati ;-) !!!

Po principu – strong opinions, weakly held (iako bi se doista teško moglo reći da se ja svog mišljenja „slabo“ držim ;-) Ali, držim se (ili bar pokušavam) one Keynesove: „When facts change, I change my opinion. What would you do, Sir?“

Filozofske diskusije ću ostaviti za neki drugi put, a bit stvari je da počinjem pisati blog posvećen području mog profesionalnog djelovanja – razvoju softvera.

Ideja koja mi je davno pala napamet (mislim da neću pogriješiti ako je kategoriziram kao „očiglednu“), ali je realizacija malo „štekala“ kao što na ovom linku (prvoj inkarnaciji C++ bildera) možete posvjedočiti.

Zašto C++ bilder ?

Jednostavno – čuo sam da su mi takav nadimak dali moji studenti (studentice? ;-) na FERu pa mi se baš nekako svidjelo. C++ rulez, (ovo je svakako izjava koju ću morati klarificirati u nekom od sljedećih postova), a bilder je valjda zbog 120 kila u benchpressu :-).

Što će biti tema bloga? U jednoj rečenici – „Kako što kvalitetnije razvijati softver“. Naravno, biti će poneki osvrt i na širu IT sliku ali teme na blogu će biti prvenstveno namijenjene čitateljima koji imaju veze s razvojem softvera (štono bi se reklo – developerima) ali svakako i njihovim (direktnim) menadžerima/voditeljima (poboljšavanje kvalitete developera je u odnosu na unaprijeđenje vođenja razvoja softvera, doista jednostavan zadatak)! Uz 10 godina profesionalnog iskustva i 20 godina programiranja računam da nešto imam za reći, ali to će ionako na kraju odlučiti čitatelji.

Pa da krenemo na prvu temu u kojoj obrađujem što bi se reklo basic basics (iliti, osnove osnova) ...

Zašto IT projekti (pre)često kiksaju

Razlog je vrlo jednostavan, i ukratko ga je briljantno sumirao Donald Knuth u predgovoru knjige Scotta Roseberga „Dreaming in Code“:

Software development is hard!

Teško, složeno, komplicirano … koji god hard-sinonim stavite kao pridjev uz razvoj softvera, dobro ste ga stavili. Izvještaji Standish grupe o uspješnosti IT projekata, iako u zadnje vrijeme pokazuju određen pozitivne pomake, ni u kojem slučaju nisu pleasent reading za bilo koga tko se sprema u takvu avanturu, a lista propalih softverskih projekata, čak i ako ćemo se ograničiti samo na one s preko 100.000.000 „uništa“ utučenih dolara, valjda jedva stane na list papira! (evo jednog popisa koji sam pronašao uz malo guglanja). Od aerodroma u Denveru do FBI-evog Virtual Case sistema … primjera koliko hoćeš.

Zašto je tome tako kad danas svaka šuša zna napraviti web site ili neku jednostavnu aplikaciju za vođenje kafića?

Pa ako Vam se svidjelo, znate kako kažu - read more ...

- 00:33 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>