26

utorak

kolovoz

2014

3 vrste uživača u hrani - a koji ste vi?

Prema mome mišljenju postoje 3 vrste uživača u hrani.
Prvo ću ih nabrojati, da vidite kojoj skupini pripadate, a potom ću vam otkriti koji sam ja tip.


Prvi tip jede ili bezvoljno- ne pokazujući nikakve emocije, a kamoli užitak.. ili brzinski- gotovo životinjski, jel moraju zadovoljiti svoju osnovnu potrebu. Shvatili su da su GLADNI.
Dakle, takve osobe neće nam iskazati nikakvu emociju, ma niti najmanje koliko im je jelo značajno, tj.što im se svidjelo ili nije. Bilo sirovo, anemično, preslano – njima je potpuno nebitno. Važno je da su napunili usta jer je vrijeme za obrok.
Nazovimo ih bezokusni.





Drugi tip će nam dati do znanja da osjeća što jede- koliko mu je fino ili bljak- grozno.
Reći će nam to: izrazom lica, uzdasima, a možda na kraju i dugim : “mmm, ma kako je ovo fino!”
S njima ćemo moći porazgovarati o kvaliteti sastojaka ( što je preslano, prekremasto, prekiselo i sl.) ili se možda i posvađati je li nešto uopće vrijedno tolike hvale.

I sada.. ono što je možda najrjeđe.. treći tip jedača. Nezasitni uživači u šarenilu svih čarobnih okusa.
Možete li pretpostaviti što oni rade?
Čim kušaju hranu, kao da su upravo napravili najbožanstveniju radnju na svijetu.
Okusi ih preplave, oduševe, traju dugo.. dobivaju ugodne trnce od najslađih kolača, pikantnih jela koja peckaju za jezik, kremastih umaka i juha kojima ne mogu nikada odoljeti. Oni se hrani potpuno prepuštaju.
Ovaj tip će svakako ispuštati jake uzdahe dok jede. Hrana im znači jako puno.
Žele uvijek isprobati nove okuse. Nezasitni su. Jako puno očekuju od onoga što jedu.
Očekuju zadovoljstvo. Veliko.



E sada kada sam Vam, dragi moji, pojasnila ovu kategorizaciju.. razmislite kojoj skupini pripadate.
Ja pripadam zadnjoj skupini. Hrana mi predstavlja ogromno zadovoljstvo, užitak.
Često znam imati jake reakcije na hranu koja mi se sviđa. Čak i nekada začuđujem svoje prijatelje iskazanim oduševljenjem, ali i ljutnjom.
Razmišljanje o hrani oduzima mi velik dio vremena. Možda je sve to pitanje i odgoja. Nisam sigurna.
Mojima je jako bitna prehrana. Svaki ručak je nova predstava. Rasprave o tome što napraviti za ručak znaju biti prilično dramatične.

Dosta od mene. Sada je red na Vama. Bacite komentare I dobar tek J

Vaša nezasitna Zelenka




22

petak

kolovoz

2014

Latinske poslovice, i dalje vas dobro ne znam

Tema ovog teksta je malo čudna za neke. Latinski jezik :)

Kako mi je to palo na pamet?
Pa da ne otkrivam previše detalja o sebi samo ću reći da sam išla u srednju školu u kojoj je taj jezik bio dosta zastupljen..
pošto smo promijenili jedno 6 profesorica, možda ga nisam imala priliku najbolje naučiti. Ali voljela sam ga i imala sam potencijala..
Gramatika i jezici mi idu dosta dobro. ali nažalost nisam naučila puno poslovica iz latinskog, a i vokabular mi je dosta siromašan. čega me je malo i sram.





Jutros sam slučajno naišla na jednu zgodnu stranicu sa puno poslovica i odlučila sam ih malo bolje proučiti.
Odabrala sam samo one koje mi se najviše sviđaju. Slijedi popis latinskih poslovica koje možda niste znali.
A ako imate koju za nadodati, Vašu najdražu, napišite je u komentaru.
Nadam se da nećete utonuti u san :)
Prijevod nije naš.. ali sve je razumljivo.


Amens amansque idem sunt – Lud i zaljubljen su isti

Affirmanti occumbit probatio – Ko nešto tvrdi mora i da dokaže

Ab assuetis non fit passio – Čoveka ne uzbuđuje ono što je često

Amicus animae dimidum – Prijatelj je polovina duše

Ardua prima via est – Teško je prvi put (svaki početak je težak)

Assueta relinquere durum – Teško je ostaviti stare navike

Aut non tentaris, aut perfice! – Ili ne počinji stvar, ili je dovrši

Bonum vinum laetificat cor hominis – Dobro vino veseli srce čoveku

Carior fides quam pecunia – Milija je vernost od novca

Certa amittimus dum incerta petimus – Dok tražimo ono što je nesigurno, gubimo ono što je sigurno

Clavus clavo eicitur (truditur) – Klin se klinom izbija

Compos sui – Gospodar samog sebe

Contraria contrariis curantur – Suprotno se leči suprotnim

Corruptissima in re publica plurimae leges – U najpokvarenijoj državi najviše zakona

Decipi non censetur, qui seit se decipi – Ne smatra se da je prevaren onaj koji zna da je prevaren

Dum spiro spero – Dok diše nadam se

Fama manet facti – Glas o delu ostaje

Firmissima est inter pares amicitia – Prijateljstvo između jednakih je najčvršće

Gravissimum est imperuium consuetudinis – Moć navike je vrlo čvrsta

Ignavis semper feriae – Lenima su uvek praznici


Ignis quo clarior fulsit citius exstinguitar – Što je plamen sjajniji, to se hitrije gasi

Imago animi sermo est – Govor je slika duše

Lepores duos qui insequitur is neutrum capit – Ko dva zeca goni nijednoga ne uhvati

Maximas habet divitias, qui nullas desiderat – Najveće bogatsvo poseduje onaj ko uopšte ne želi bogatstvo

Mundus vult decipi, ergo decipiatur – Svet želi da ga prevare, pa neka bude prevaren!

Nunc vino pellite curas – A sad vinom rasterajte brige

Omnes ingeniosi melancholici – Svi talentovani su melanholični

Omnia praeclara rara – Sve što je izvrsno retko je

Permitte divis cetera – Što nije tvoj posao prepusti bogovima

Stultorum plena sunt omnia – Svuda ima puno budala




Vaša Zelenka - koja piše preduge tekstove -

Oznake: jezik latinski

20

srijeda

kolovoz

2014

moja sloboda

Što je za mene sloboda?




spavati dugo, dok ne poželim otvoriti oči i pustiti zrakama sunca da me razbude mekim žutilom

Sloboda je tipkati ovako, bez previše reda. kada znam da me trenutno to veseli.. možda čak i puni ugaslu energiju. daje mi neko ugodno uzbuđenje..

Sloboda je kada Ležim na suncu..uživam u glazbi - silim susjede da se ljuljuškaju u ritmu moje plejliste
kada čitam o ljepoti, ljubavi..nepoznatom
Kada pogledam 2, 3 filma za redom jer mi se prohtjelo... dok mi oči ne nabubre i ne počne mi se spavati. Maštati.
Kada Mazim moju haskicu iako to ne želi. gnječim ju dok se ne naljuti i ode..

Sloboda je Hodati kući u piđamastim odjevnim predmetima i uvijek razbarušenom frizurom
Pojesti slatko i za doručak, i nakon ručka.. a bome i kasno u noć

Sloboda je i voziti se busom i nemati kartu, a znati da vozač to zna, ali svejedno te pušta bez mrkog pogleda. Jer je simpatičan, jer će mu se zauzvrat dogoditi nešto lijepo. Jer ima dušu. Ili mu se naprosto neda prepirati s mladom damom.
Popiti 3 pive, iako te sutra čeka rano buđenje.
Isprobavati svu odjeću u dućanima bez pritiska prodavača.

Biti sam, daleko od sviju koje znaš i još ne znaš.. Ne odgovarati na nečiji pokušaj da me odvuče van. Ostati u krevetu. Sa dekom i jastukom. Uz sjaj ekrana. Čisto dovoljno.


Sloboda je ne znati koliko je sati
hodati mokrim ulicama, u kasno jesenje veče..
Slušati svoje korake koji tjeraju snijeg da škripi.

Sloboda je govoriti što misliš - riječima, pogledom, sve što ti je duboko u srcu. Ravno u oči, bez puno treptanja.
Izgubiti se u njegovim očima. dodirima.. toplini. Poludjeti od ljubavi. Pokušati poletjeti.



18

ponedjeljak

kolovoz

2014

Sočna piletina koju morate probati..




Ovo jelo smo baka i ja napravile zajedničkim snagama. Baka jako fino kuha, a ja svaki puta nastojim iskušati nešto novo. I tako je došlo do novog recepta.

Koji su sastojci? - lagani satarš - Koji se sastoji od prirodnog paradajza, paprike i patlidžana. Uz dodatak par žlica mlijeka. Začiniti po želji. Skinuti kožicu ako Vam smeta. Ovaj "bejbi sataraš" podsjeća na ajvar

- riža - k plus dugo zrno uz dodatak vegete. Moja baka ju kuha dosta dugo, pola sata. Ova riža je kuhana na omegolu.

- Piletina sa slatkim vrhnjem - Narežite piletinu na komadiće. Dodajte vegetu, papar i peršin. Na tavicu dodajte omegol umjesto ulja. Dok piletina ne dobije zlaćanu laganu boju ne dodajte vrhnje. I na kraju ga dodajte i malo posolite. Kratko nek se krčka.


Meni je ova kombinacija veoma sočna, lagano sjeda na želudac i zadovoljava moje zahtijevno nepce koje voli raznolikost. Nadam se da će vam se svidjeti !

Vaša Zelenka :)

17

nedjelja

kolovoz

2014

Tako si daleko..

Neću puno pisati. Neću iznositi svoje mišljenje.. samo ću vam postaviti pitanje
- Vjerujete li u vezu na daljinu?




Znam da to ovisi o puno faktora... možda čak i o udaljenosti, kolika je.
Zanimaju me vaša iskustva.

i za kraj jedna pjesma-- koju vam poklanjam
http://www.youtube.com/watch?v=2AA64eCt2zs

Uživajte.
Vaša Zelenka.

16

subota

kolovoz

2014

16.08. Rodio se lav imenom Bukowski

Dragi Bukowski,

Danas ćemo se prisjetiti tvojih darovitih ruku, koje su nam podarile samu ljepotu.
Nesebično si nam otvorio svoje srce i svojim talentom probudio u nama želju da te upoznamo. Jako dobro. Ali ne samo to, nego si probudio i želju da bolje shvatimo život. Koji si ti nekako najbolje shvaćao.

Nekada si se predstavljao kao flegmatičan, hrabar, nemaran.. ali istovremeno topao, pošten, strastven i čovjek pun ljubavi za životom. U svakom slučaju jako poseban.





Imao si nemiran duh. Skrivao se daleko od ljudi, a opet im poznavao dušu bolje od ikoga.

Imao si jako lijepe ruke, mekane. To si sam rekao. Veliki topao osmijeh, smiren pogled i poveći trbuh.
Imao si i lijep auto, koji si jako volio, kojim si često išao na konjske trke. One su te usrećivale.
Imao si i jak želudac za sav alkohol kojim si hranio tugu. Krpao prazninu.

Koliko tek žena si zaveo i uzimao kao inspiraciju. Lude, lijepe, fatalne ili ne tako savršene. Sve su te zabavljale i davale ti svoj prostor. A ti njima djelić po djelić duše.

Radio si svakakve poslove. nekima nepoželjne poslove. Radio si teško i pošteno. Volio si poštu najviše.

Pisao si cijeli život. Kratke, čiste rečenice. Zarazne priče. Duboke pjesme. Majstor riječi. Veliki poznavatelj ljudske duše.
O kakav divan smisao za humor si imao.


Poklonio si nam jako puno. Mi tebi poklanjamo samo poštovanje i divljenje.
Nadam se da je lijepo na drugoj strani.
Nadam se da dobivaš puno ljubavi.
Nadam se da nas gledaš, i jako glasno se smiješ. Jer ne znamo što nas čeka. To je nešto u tvome stilu. Komedija iz zraka. Zar ne?

Dragi Bukowski, dragi prijatelju
Sretan ti rođendan!




15

petak

kolovoz

2014

Neugodan okus ružnih snova

Već dva dana, otkako je došla promjena vremena- zahlađenje.. teško spavam.. točnije muče me čudni snovi ..
Večeras sam usnula stariju ženu nalik na vješticu koja me slijedila nekakvim kamenim stubama i na kraju me prestrašila- i san je prestao... nikada nisam zapravo sanjala nešto takvo. Je li to znak da će se nešto loše dogoditi?

Dan prije sanjala sam velikog strašnog lava koji riče..




Vjerujete li da u snovima riješavamo neke probleme koji nas muče, ili će nas tek oni upozoriti što nas čeka?
Za mene je vrijeme za spavanje, san, odmor jako bitno.. a kada u njega upadaju babaroge i ne tako draga bića.. onda nema kvalitetnog spavanja.. ali tko smo mi da utječemo na noćne avanture u našim maštovitim glavama :)

Ali ipak imamo sanjaricu..a ja sam odlučila provjeriti što se krije iza mojih snova:
http://www.sanjarica.aureldesign.com/

eto što sam našla...
rikanje lava = opasnost
Vidjeti staricu= predznak problema, nesreća, zlovolje, ljutnje, jada i gorčine

al su naveli sve neke negativne pridjeve... uff.. loše mi se piše!!


Hvala na pozornosti još jednom,

Vaša Zelenka

14

četvrtak

kolovoz

2014

Stara šminka.. uffff. imate isti problem?

Često se šminkam.. i ponekad se upitam koliko zapravo šminka može trajati... No nikada zapravo nisam provjerila te podatke. Maskara recimo nije problem.. potrošim je za nekoliko mjeseci i naravno odmah bacim u koš..
No što je sa ostalom kozmetikom koju svaki dan nanosimo iznova na lice.. iako ju imamo 5 godina i više?

Jako volim sjenila i često nanosim iste nijanse.. ali podosta dugo ih imam. što je pomalo zabrinjavajuće
pa sam odlučila istražiti koliki im je rok trajanja.. Ako se pronalazite u ovom uvodu, slobodno nastavite čitati
;)





Evo što piše u članku koji sam navela na kraju teksta:
"Nemalo se iznenadila čitajući nalaze testiranja iz laboratorija. Njezina maskara i kremasto rumenilo bili su stanište 8545 bakterija, 180 kolonija plijesni i jedne usamljene gljivice!" - ajme meni, to i ne zvuči tako dobro, zar ne?

Slijedi nekoliko korisnih savjeta koje sam pročačkala na portalima..


1. Maskara
Zahtjeva najveći oprez jer četkica na putu od tube do trepavica prikuplja bakterije. Ustajale bakterije mogu dovesti do crvenila i svrbeži, a u najgorem slučaju do konjunktivitisa. Maskaru bi stoga trebalo mijenjati svakih 2-3 mjeseca. Stara maskara ima miris benzina.
- moja traje maksimalno 5 mjeseci.. i istina je da me starije maskare zaista smetaju

2. Sjenila
Kako su u stalnom kontaktu sa sluznicom, rok trajanja im je skraćen te ih je potrebno mijenjati u prosjeku svaka tri mjeseca.
- Jako loša vijest ! Mislim da je malo pretjerana ta činjenica.. ali ipak pazite..

3. Olovke
Slično kao i sjenila, dodiruju područja gdje vrlo lako mogu pokupiti bakterije. Traju u prosjeku mjesec dana, iako niti nakon dužeg vremena neće poprimiti vidljive nedostatke.
- meni jedna olovka traje 2 godine :)

4. Ruž
Ruž je pokvaren kada postane previše tvrd i kada se boja više ne može nanijeti ravnomjerno.

5. Puder
Najdugovječnija kozmetika s rokom trajanja od dvije godine. Ipak, oprez je potreban kod pudera sa značajnijim udjelom vode iz botaničkih ekstrakta koja je plodno tlo za bakterije

6. Četkice
Mogu trajati godinama ako se ispravno čiste i peru. !! Ali također su najveće mjesto za leglo bakterija.



Još par korisnih savjeta:

- Kozmetiku ne bi trebalo držati u vlažnoj i toploj kupaonici, nego na suhome mjestu podalje od izravne svjetlosti.

- Gdje god držali svoj arsenal ljepote, proizvod uvijek dobro zatvorite nakon korištenja.
- Aplikatore i spužvice, četkice i kistiće šamponirajte svakih tjedan-dva u toploj vodi pa dobro isperite i koristite tek kad se potpuno osuše.

- Oponašajte vizažiste pa upaljačem povremeno spalite vrh olovke ili ju jednostavno češće naoštrite.

- Ljubitelje prirodne kozmetike podsjećamo da su preparati na bazi esencijalnih ulja vrlo osjetljivi pa ih je bolje kupovati u malim pakiranjima koja ćete potrošiti za najviše tri mjeseca.

- Proizvodi za kosu prilično su izdržljivi. Ako ih nakon svake upotrebe dobro zatvorite, možete ih slobodno koristiti i nakon tri godine. Održavate li pribor za kosu čistim, izdržat će doživotnu upotrebu. - Hvala bogu ! =)



Ako imate neka korisna saznanja, slobodno ih podijelite. Bio je ovo dug tekst, hvala na pozornosti!
Nadam se da ste nešto novo naučili i da vam je tekst bio zanimljiv.
Budite hrabri i šiknite ustajalu šminku u koš! Pogotovo onu koja je vidljivo stara i opasna. Ja itekako hoću!
Do sljedećeg tipkanja. Vaša Zelenka.

Izvor:
http://metro-portal.hr/rokovi-trajanja-sminke/50848

http://www.elle.hr/ljepota/tips-tricks/kratki-rokovi-trajanja-sminke/


Papam fino - Kako se ovo desilo?



Jučer navečer vratila sam se kasno doma.. oko 12 sati.. i kao i nakon svakog izlaska, bila sam jakooo gladna. Već par dana nisam jela meso, jer sam imala problema sa želucem :/

i onda se desilo ovo.. Tortilja- palačnika.
Veoma je ukusna. Laganija od pravih tortilja, i puno mekanija.
Sastojke sam uzela koji su mi bili na dohvat ruke.
U ovom slučaju to su : pečena teletina sa šampinjonima
friški paradajz
zelena salata
jači naribani sir na srednje komadiće
sataraš sa krumpirom
papar, sol
jogurt gušći

Moja preporuka. Imate li imalo talenta, volje za kuhanjem.. kada ste jako gladni- nemojte se bojati !
Ova kombinacija zvuči možda bolno. zastrašujuće.. ali je jako fina

Moj 1. post obećanja ... i Tko još piše blogove?

Jučer je bio jedan zbilja neobičan dan.. Zašto?
Ušla je u moju glavu misao kako bi trebala početi pisati blog.

Hm.. Kako? Zašto? Pa teško je početi.. baš bloooooooog?
Tko još piše blogove? Usamljeni, talentirani, sramežljivi ili pak željni komentara i pohvala..
Davno davno imala sam jedan blog koji sam pisala sa svojom najboljom prijateljicom.. i bilo je zabavno.. kreativno.. čak je davalo i dozu zadovoljstva.. ali nije dugo trajalo.
Postaju li postovi s vremnom samo navika? ili užitak ipak prevlada.
Ne znam odgovore na ova pitanja, ali nekako me jako veseli što ću Vam davati dijeliće sebe. A i pisati! Pisanje me veseli, iako to nikada i ne radim... ovo je u biti moj prvi pokušaj.. Zrele, nove mene.
Želim Vam pričati o glazbi koju volim, o filmovima koji znače puno za mene, dati vam nove kulinarske recepte i nadam se neke nove korisne informacije.. a možda i nekoga utješiti.

Nisam premlada, a nemam ni previše godina .. negdje sam na pola puta da postanem prava ja.





Još sam nova u svemu, i ne bavim se web dizajnom- tako da bi mi bilo korisno da me netko uputi kako da promijenim pozadinu :) Da stavim velikog Jima Morrisona da čuva moje Malo carstvo riječi.

To je bio djelić mene. Uskoro ću opet tipkati.. ! Sa užitkom.
Vaša Zelenka

i za kraj jedna dobra pjesma ( Peace Frog ) koju sam čula na radiju nakon duuugo vremena. Uživajte u kišnom danu, nakon duugo vremena

http://www.youtube.com/watch?v=KRJKOtM-onM

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.