FOTO GALERIJA
moje malenkosti



s/my.php?image=sljemehbs7ld2.jpg" target="_blank">Free Image Hosting at www.ImageShack.us
HBS Green dialog-Sljeme

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Sisak 2

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Ivanec-Akcija Kamenolomi

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Darujmo krv

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Udruga oboljelih od karcinoma Sisak

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Novi Vinodolski

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Topusko zeleni okrugli stol

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Maksimir press

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Zvona Zagore u akciji

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Lećevica

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Od Šolte za Split

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Bedenica

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Okrugli stol o pronstituciji 2

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Hrvatska Kostajnica

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Dubrava nova ekipa

Free Image Hosting at www.ImageShack.usZagreb Pride

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Okrugli stol o pronstituciji


Dan planeta OŠ A. Cesarca

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Podjela sadnica

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Muzej policije

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Cvijetni Trg

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Sisak

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Karlovac

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Zagreb-Sigečica

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Ferenščica-vraćanje parka

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Fešta nakon sadnje

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
DJ sa Jelačić Bana


Matija Gubec-Markov Trg


ZELENA LISTA - Zeleni za Zagreb by Darko Stošić

22.05.2007., utorak

Pomozimo Udrugu za zaštitu životinja LEA

Na mail Zelene liste došla je sljedeća molba, stoga prikljućite se svojim milodarima i pomozite ovu dobru i konkretnu udrugu.

Poštovani Zeleni
Osnivačica sam i predsjednica Udruge za zaštitu životinja Lea. O udruzi i životinjama o kojima brinem više na http://webograd.tportal.hr/Laegida1.



Obzirom na udaljenost od Zagreba i broj životinja o kojima brinem auto mi je neophodno potreban. Uz novčanu pomoć roditelja kupila sam registrirano ispravno vozilo, Suzuki Maruti star 12 godina. Dosada sam bila primorana koristiti ZOO-mobil. Cijena prijevoza je 300 kuna



Posebnostima svoje djelatnosti ovisna sam o Veterinarskom fakultetu u Zagrebu, Kirurgija i Röntgen, jer oni su jedini spremni pomoći i čekati na plaćanje računa. Osim toga, njihovo znanje i mogućnosti su vrhunski..



Uskoro ću auto trebati nanovo registrirati, na Veterinarskom fakultetu dužna sam već za nekoliko operacija, čak više od pet, i zato Vas molim da pomognete. I najmanji novčani iznos značiti će puno. Sve je moguće provjeriti.



Pomoć općine Brdovec koju životinje dobivaju je 20.000 kuna godišnje u hrani, a grad Zaprešić svake godine plati cijepljenje. To je sve. Trenutno se u skloništu nalazi 29 pasa i 4 mačke. Iskreno se zahvaljujem na razumijevanju.



Žiro račun: 2340009-1110073473 Privredna banka Zagreb

Udruga za zaštitu životinja Lea, Laduč, Duga ulica 110, 10292 Šenkovec



Hvala, Vesna Filipović


- 18:44 - Komentari (0) - Isprintaj - #

18.05.2007., petak

Novi web ZELENE LISTE

Drago mi je obavjestiti vas da je proradio novi web ZELENE LISTE...Novi stranacki web je na adresi: http://www.zelena-lista.hr
Stoga ozbiljnije i konkretnije vijesti iz stranačke aktivnosti pratite na istoj, a poludisciplinirane i poluprivatne na mom malom bloguthumbup. mahDarko The Green

- 16:13 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Kandidat Milan

S obzirom da mediji ne prate kompromitirajuće presice iz predhodnog teksta svi su se potrudili da u zadnjih par dana prate bu Milan, nebu Milan dramu o njegovoj kandidaturi za predsjednika SDP-a...I konačno Milan je prihvatio kandidaturu.Tko zna kako se uspio nagovoriti? Pretpostavljam da se boji uspjeha Zelene liste na parlamentarnim izborima pa se eto i on izdiže na nacionalni nivo....Ako ste pročitali doljnji tekst lijepo se vidi da je naš Milan itekako u toj igri, a na državnom nivou ima puno više prostora za holding igre.....Free Image Hosting at www.ImageShack.usZamislite samo kad novi glasnogovornik SDP-a Nenad sira i vrhnja Ivanković progovori o potezima ministra zaštite okoliša Ljube Ćesić Rojsa, naravno kad super Milan postane premijer i pretvori vladu u holding,a sebe u jedinog člana nadzornog odbora....A taman je uvježbao kajkavštinu....Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

- 15:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ZVONA KAŠTELA, TISKOVNA U ZAGREBU, MEDIJSKA CENZURA

U srijedu 16. svibnja 2007. u 10,00 ispred ulaza zgrade Delegacije Europske komisije, Trg žrtava fašizma 6, tiskovnu konferenciju održala je Ekološka udruga "ZVONA KAŠTELA" iz, naravno, Kaštela.
Naziv tiskovne je bio: PODRŽAVA LI EUROPSKA KOMISIJA I REC U HRVATSKOJ KORUPCIJU OD MILIJARDU EURA, MOBING, GOSPODARSKI KRIMINAL, I EKOLOŠKE ZLOČINE TROVANJA VODA I LJUDI ?

Prije samog priopćenja moram još jedamputa izraziti žaljenje zbog medijske blokade koja je naprosto nevjerovatna.Najme osobno sam poziv poslao na većinu faksova državnih medija:HTV, Nova,RTL,OTV,Jutarnji,Večernji,Hrvatski radio,...i.t.d.No, na tiskovnu je umjesto novinara došla policija, koja NIJE bila, ni pozvana, ni obavještena.A da je tiskovna i te kako dobra priča vidjet će se iz daljnjeg teksta.Stoga pozdravljam drage nam medije i njihove urednike koji su cenzurirali ovako važan događaj i zakinuli javnost za ove važne informacije i navode.No neka oni samo štite bandu i pozivaju policiju umjesto da prisustvuju ovakvim tiskovnim konferencijama...

Dobra vijest je da ih je saslušao Vincent Degert, Šef delegacije Europske komisije i obečao dolazak na lice mjesta, kako bi se uvjerio o navodima.Možda i to vlast uspije cenzurirati kada se desi.
A samo priopćenje je glasilo ovako:

1.Prema izjavama, koje u posljednje vrijeme prenose javni mediji (Slobodna Dalmacija 27.02.07. i drugi), Europska komisija i REC u Hrvatskoj podržavaju:
-protuzakonite zastarjele tehnologije postupanja sa otpadom: tzv. županijske i regionalne centre = deponije otpada i spalionice,

-gospodarski kriminal uništavanja vrijednih svojstava milijuna tona otpada:za centar Splitsko-dalmatinske županije 4,6 miliona tona do 2030,a za Hrvatsku 13,2 milijuna tona godišnje,

-gospodarski kriminal četiri puta većih ne ekoloških investicija u "centre otpada" u odnosu na Zakonom o otpadu predviđen sustav odvojenog prikupljanja otpada kakav je primjenjen na otoku Krku,

-ekološki zločin osmišljenog trovanja pitkih voda u Hrvatskoj izgradnjom "centara otpada" u slivovima rijeka, u korist pospješenja prodaje pakirane vode;
-pouzdano je dokazana mogućnost trovanja voda iz "centra" u Lećevici; ugrošeni su podzemni rezervoari krša Dalmacije i izvorište Jadra, Žrnovnice, Krke---

-genocid ubijanja građana Kaštelanskog zaljeva i šireg područja dioksinima i drugim otrovima iz CEMEXovih triju cementara = spalionica otpada bez filtra.Prema istom planu u cementari bi se do 2030. iz "centra" ŽSD dovezlo na spaljivanje 1.650.000 tona komunalnog otpada, od čega 550.000 tona plastike. Najavljuje se i spaljivanje otpada u cementarama iz "centra otpada" u Benkovcu, itd.!


Slijedom gore navedenog udruga traži od Europske komisije i REC-a:

obavljanje terenskog očevida i uvid u dokumentaciju ekoloških udruga (što je gospodin V.Degert prihvatio) u svezi planiranog "centra otpada" u Lećevici o:krivotvorenju županijskih prostornih planova i dokumenata za izbor lokacije, krivotvorenju zona zaštite izvorišta, krivotvorenju studija utjecaja na okoliš, izostajanje javnog uvida i javne rasprave za studije, uskrate dokumentacije ekološkim udrugama, kaznenim prijavama Županiji za preuveličano iskazivanje i nenamjenskom trošenju investicija, neprihvaćanju stručne javne rasprave više ministarstava sa ekološkim udrugama, državnom mobingu nad žiteljima Zagore i eko udrugama i drugo, te omogući informiranje javnosti u istoj mjeri kako je to omogučeno i Županiji !!!Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

Za kraj priopćenja, koje potpisuje Vinko Gregurević, predsjednik Udruge "ZVONA KAŠTELA",navodi se:

UKUPAN PLAN "EKOLOŠKE PRILAGODBE" HRVATSKE TEŽAK JE 12 MILIJARDI EURA! Uz dio plana za područje postupanja sa otpadom težak 3,25 milijarde eura, za kupnju ino odbačenih ne ekoloških i zastarjelih tehnologija (za 21 tzv. regionalni i županijski centar otpada, spalionicu ( Milana kandidata op.a.) u Zagrebu i sanacija djela odlagališta) i zbrinjavanje uvoznog opasnog i radioaktivnog otpada, OSIGURANA JE MENAĐERSKA PROVIZIJA OD MILIJARDU EURA !?

Naravno tema za poluditi,no cenzori ne puštaju...Stoga živjela sloboda medija!!!!

p.s. Da ne zaboravim, adresa udruge za sve kojim se žele priključiti ili informirati je : Ekološka udruga "Zvona Kaštela" Kaštela, 21212 Kaštel Sućurac, Dr. A. Alfirevića 3, mob.091/794 54 62.

ili pak nazovite Zelenu Listu......

- 09:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

13.05.2007., nedjelja

DOMOVINSKI MOST NEBUJU GRIJALA ZAGREBAČKA GOVNA...

Serijal oko Domovinskog mosta se nastavlja raskopavanje nakon otvorenja kreće...Novo otvorenje slijedi...
Eto primjera kako se tuđim pimpekom lako mlati, a to upravo radi naš Milan graditelj našim novcem.Uštede koje nam osigurava poglavarstvo i holding se mjere u dosad nedefiniranim brojkama veličine svemira.Most je inače dio deala sa Austrijancima u sklopu kojeg je nepotrebni pročistač vode, te zastarijela spalionica na lageru istih (o tome jednom drugom prilikom podugačka je to muljaža ).
Evo nešto isjećaka o veseloj povjesti Milanove mostogradnje i neuspjeha koje kreću tamo negdje 2002 godine kako nebi zaboravili prošlost te sedmo otvorenje učinili još ljepšim...

Domovinski most dan poslije pismo vozača....
Bio sam danas poslije svečanog puštanja u promet, na novom i najvećem mostu, Domovinskom mostu. Pri brzini od 80km/h auto vam se počinje tresti. Pristupna cesta sa sjeverne strane nije završena, a uz kišu koja pada cijeli jebeni dan most izgleda jadno. Mislim, svaka čast, barem se gradi, ali dajte bar završite cijeli projekt pa ga otvorite. Tako rade u EU, nikada na pola. No, mi za sebe ionako mislimo da smo posebni, pa jesmo.
...kaj reći više nego da ga je projektiro Jure Radić...


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Trakavica oko Domovinskog mosta nastavlja se ni tjedan dana nakon njegova otvaranja. Naime, projektom nije predviđena ugradnja sustava za sprječavanje poledice na mostu što je u Europskoj uniji standard već tridesetak godina...




05.05.2007 18:10


šesta sreća U promet pušten Domovinski most, pristupne ceste nedovršene
Bandić se izgubio na putu do mosta



Koliko je pristup mostu sa zagrebačke strane kompliciran, najbolje govori činjenica da se pri dolasku na otvaranje izgubio i sam zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Zalutao je u nedovršenu Radničku cestu iz koje je tek nakon višekilometarskog kruženja uspio dospjeti na most.
Sve je u redu neuvjerljivo je rekao Bandić odbivši i samu mogućnost da je vozeći se sam, bez službenog vozača, zalutao.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Pitanje: Kada će Domovinski most biti pušten u funkciju? I hoće li se asfaltirati cesta uz savski nasip?
Odgovor: Domovinski most će biti u funkciji do 2007., a cesta će se produljiti od Domovinskog mosta do obilaznice odgovorio je Milan The Beast

Za dekorativnu rasvjetu za Domovinski most, koju je prema "Novom listu" Milan Bandić opisao kao "svjetlo Betlehema", iz gradskog proračuna odobreno je 1, 6 milijuna eura.

Gradski oci prihvatili su i financiranje podizanja nivelete Sjeverne rampe Domovinskog mosta, a iznos potreban za to procjenjen je na čak 903.000 eura.
Otvorenje mosta ovaj put ne kasni zbog radova, kako se možda mislilo, kao ni zbog krađe, u kojoj je za oko 300 tisuća kuna oštećena tvrtka Zagrebačke otpadne vode, nego zbog "prepucavanja" državne i lokalne uprave oko vlasništva nad zemljuištem i drugih papira poput uporabne dozvole, koja je "zatvorila" Domovinski most.


"Spojna cesta između Radničke ceste i zagrebačkog Domovinskog mosta, koji je trebao biti otvoren 15. ožujka, niža je na pojedinim mjestima i metar od razine mosta!
...
Od inženjera na gradilištu neslužbeno doznajemo da je vrijednost radova postavljanje asfalta i gradnja s produljenim rokom 10 milijuna kuna."
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Izdizanje spojne ceste Domovinskog mosta i Radničke i Čulinečke gdje je nikao u samo dvedesetak dana novi kružni tok košta oko 100 tisuća eura, potvrdio je za Business.hr direktor tvrtke Zagrebačke otpadne vode (ZOV) Ante Pavić.
Kako je najavio gradonačlenik Milan Bandić, taj novac neće ići iz gradskog proračuna, a kako je Domovinski most dio projekta ZOV-a, jasno je tko će pokriti troškove

Polaganje kamena temeljca za Domovinski most, 15.07.2002. Image Hosted by ImageShack.us

ZAGREB – Domovinski most, kao što se očekivalo, jučer nije pušten u promet, već je Gradsko poglavarstvo odredilo novi i čini se realniji rok otvorenja – ovog petka.
-Samo bi nas snijeg od dva metra mogao spriječiti da na Veliki petak otvorimo Domovinski most»– tim je riječima zagrebački dogradonačelnik Ivo Jelušić ...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

- 13:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

12.05.2007., subota

GUP-igre izmjenama u cilju razaranja

Vesela ekipa je jučer a i prije neki dan, predstavila prijedlog izmjena i dopuna GUP-a...Sve pršti od ljepote...Kvaliteta života u gradu će porasti no samo građevinskoj mafiji...Silina kojom se zamućenom igrom vuče na mlin mafiji i kapitalu je prosto nevjerojatan...
Devastiranje centra je glavni cilj igre ,sljedeći potez urbanizirati Savicu, tangentu za sada ne spominju...Banda se usredotočila na centar i uz prozirnu priču ustraju u ime nekakvog arhitektonskog riješenja devastiranju povjesne jezgre grada.Šerif Bandić i njegova klika silom moraju kako bi se oprao sumnjiv novac i podebljao vlastiti đep razoriti grad...Garaže ,zgradurine,bazeni....A građanima javni prijevoz u kolaps....Fasade u staklo....Mikro klima u kur...


Nigdje ni govora o pametnim riješenjima,o obavezi postavljanja cisterni za prikupljanje kišnice u z svaku novu građevinu.Nigdje obaveza investitorima za instaliranje solara na krovišta...Nigdje propisa o energetski prihvatljivoj gradnji.
Nema propisa o broju obaveznih kvadrata zelenih površina, a kamo li obaveznog razmaka između dviju građevina....Nigdje propisa o minimalnoj udaljenosti zgrade od prometnice.


Vizija je to laži,uništavanja i krađe....

No Zelena lista,kao i udruge Pravo na grad i Zelena akcija,te mnoštvo građana uzeli su učešće u raspravama i pokazali podanicima Milanovima da:To baš I nebu išlo sam tak- em građani Milane B. nisu bedaki.
Milane stat ćemo ti na rep ti Zmaju od ćorava posla i sumnjivog kapitala.

- 19:53 - Komentari (0) - Isprintaj - #

NATO - vojska krupnog kapitala

Free Image Hosting at www.ImageShack.us"Hrvatska će na summitu u Bukureštu dobiti pozivnicu za NATO. To je jako dobra vijest", rekao je premijer Sanader dodajući da "NATO nije samo vojna organizacija nego organizacija koja dijeli zajedničke vrijednosti s EU, poput slobode, mira, demokracije i tržišnog gospodarstva."

Dobra vjest za našeg premijera je članstvo u vojnom savezu koji diljem svijeta kontrolira ratove u interesu kapitala...Vojni savez koji nema nikakvog smisla, osim, amerima i bivšim kolonijalistima a sada neokolonijalistima, omogučiti silom grabiti kapital.Hrvatska u to društvo ne bi smjela ući ni po koju cijenu...Prikljućenje međunarodnim snagama,poticanje snaga za sigurnost u Europi i sl.- to je ono do kuda se treba ići.Ulaziti u vojni savez sa Amerikom i njihovim naftaškim mafijašem Bushom je idiotarija.
Dobra vijest bi bila da je Sanader zbog jamstvene kartice koju nije ispunio podnio ostavku i otišao kao dragovoljac u Irak na poziv NATO-a.

- 19:34 - Komentari (0) - Isprintaj - #

10.05.2007., četvrtak

PAR PRIOPĆENJA

Zbog obaveza na poslu nestignem ažurirati blog, a dešavaju se razne stvari....Javna rasprava o izmjenama famoznog GUP-a u kojoj su članovi Zelene liste uzeli veliki udio....Stipe i Putin priča koju sam najavio ...susret zbog nafte i naftovoda....Horvatinčić kupuje stanove u bloku kojim želi devastirati uz Milanovu 39,5 pomoć...i.t.d.No o svemu tome uskoro...


Sljede dva priopćenja.Prvo od udruge oboljelih od karcinoma iz Siska od danas ,te priopćenje o stanju u pravosuđu od Juris Protecta od prekjučer.Tek toliko da ne odu u zrak...No možda i mediji reagiraju...Bumo videli rekao bi Milan.


Udruga oboljelih od karcinoma Sisak
S. i A. Radića 20, 44000 Sisak
http://uoks.blog.hr


Sisak, 9. svibnja 2007.





Otvoreno pismo ministru dr. Nevenu Ljubičiću

Primili smo Vaš dugoočekivani odgovor vezano uz podatke o broju oboljelih od malignih bolesti u Sisku za period 2000. – 2006. godine koje smo tražili početkom veljače ove godine.
Na našu žalost, kao što smo i očekivali, Vaš odgovor nam nije dao tražene podatke.
Smatramo da se i dalje zatvaraju oči pred problemima građana Siska, kako onih oboljelih tako i zdravih. Iz Vašeg pisma nije razvidno kada ćete nam dostaviti podatke o broju oboljelih od karcinoma u Gradu Sisku i Sisačko-moslavačkoj županiji kao niti da li imate rješenje za ublažavanje ove strašne situacije.

Obzirom da nam ne ostavljate druge mogućnosti odlučili smo se da hrvatskoj javnosti prezentiramo u cijelosti Vaš odgovor:

„Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za razdoblje od 2000-2005. godine, podaci o morbiditetnoj i mortalitetnoj slici Siska i Sisačko-moslavačke županije u usporedbi s podacima Hrvatske vezano uz maligne bolesti zahtijevaju dodatna istraživanja, obzirom na strukturu stanovništva među kojima dominira starija populacija i velik broj doseljenih iz drugih područja Hrvatske i susjednih zemalja“.

Ovim putem Udruga oboljelih od karcinoma Sisak još jednom Vas poziva da nam dostavite podatke o broju i vrstama oboljenja od karcinoma u Sisku i Sisačko-moslavačkoj županiji u što kraćem roku kako bismo mogli pomoći svojim građanima te doprinjeti smanjenju povećanja broja novooboljelih čiji se je broj prema podacima iz 2004. godine popeo na vrtoglavih 901.


Ankica Katuša, zamjenica predsjednice




IZVJEŠĆE O HRVATSKOM PRAVOSUĐU 2004 - 2007.

1. Uvod
Izvješće se podnosi svake 2-3 godine. Zadnje je izvješće objavljeno u lipnju 2004. Naša je Udruga, inače osnovana u svibnju 2000. god., nažalost jedina nevladina udruga, koja se bavi stanjem pravosuđa u Hrvatskoj.
Već na samom početku možemo ustvrditi da u hrvatskom pravosuđu nije bilo znatnih pomaka od našeg zadnjeg izvješća iz lipnja 2004. god. Nova Vlada, na čelu s Ivom Sanaderom, koja je preuzela vlast u studenom 2003., nije se potrudila pokrenuti reforme hrvatskog pravosuđa. Nakon izbora nova je Vlada povjerila Ministarstvo pravosuđa koalicijskom partneru DC-a, gospođi Vesni Škare Ožbolt, političarki koja je dugo vremena bila vrlo bliska bivšem predsjedniku Franji Tuđmanu. Ministrica Škare-Ožbolt otpuštena je iz Vlade u veljači 2006. god., a da za to nije naveden uvjerljiv razlog. Jedino što se otpuštenoj ministrici može upisati u zaslugu jest pokretanje reforme zemljišnih knjiga. No, njezina je nasljednica još manje aktivna na planu reforme pravosuđa.

2. Glavni problemi hrvatskog pravosuđa

2.1. Dugotrajnost sudskih postupaka

Hrvatska je zasigurno jedina zemlja u Europi, u kojoj sudski postupci u prosjeku traju 10 i više godina. Nije rijetkost da sudski postupci traju 30 i više godina. S brojem stanovnika od cca. 4,5 milijuna Hrvatska ima 1,5 milijuna neriješenih sudskih sporova. Iz toga proizlazi da svaka obitelj u Hrvatskoj u prosjeku vodi jedan sudski postupak. Sud za ljudska prava u Strasbourgu u svojoj sudskoj praksi redovito dosuđuje povredu ljudskih prava zbog dugotrajnosti sudskih postupaka za one postupke koji traju duže od 5 godina. Otud proizlazi zaključak da su svakom drugom Hrvatu povrijeđena ljudska prava zbog dugotrajnosti sudskih postupaka. Veliki broj hrvatskih građana (najmanje 25%) neće doživjeti presudu u svom postupku. Velika je sramota da europska zajednica naroda sa zatvorenim očima promatra, kako se u bliskom susjedstvu masivno krše ljudska prava.
Glavni razlozi za odugovlačenje sudskih postupaka su:

  ODVJETNIČKE TARIFE
  KORUPCIJA
  NEADEKVATNA ORGANIZACIJA RADA SUDOVA
  NEADEKVATAN ZAKON O PARNIČNOM POSTUPKU
  MANJAK KOMPETENTNIH I ODGOVORNIH SUDACA

2. 2. Odvjetničke tarife

Visinu i način obračuna odvjetničkih tarifa u Hrvatskoj samostalno određuje Hrvatska odvjetnička komora. Odvjetnička komora organizirana je kao interesna zajednica za zaštitu interesa svojih članova. Ona se ni na koji način ne može usporediti s odvjetničkim komorama u demokratskim zemljama, koje su sastavni dio pravosuđa.

Nakon osamostaljenja hrvatske države, koja nije imala demokratsku i pravosudnu tradiciju tadašnji je režim, na čelu s predsjednikom Franjom Tuđmanom nastojao uspostaviti totalitarni režim s jednom strankom i jednim vođom, u kojem je ključne pozicije trebalo zauzeti 200 obitelji po uzoru na neke države Južne Amerike. Neke od tih 200 obitelji trebale su svakako doći iz redova odvjetnika. Za predsjednika Hrvatske odvjetničke komore izabran je 1992. god. odvjetnik Marijan Hanžeković, sin prvog Tuđmanova ministra financija. Marijan Hanžeković, jedan od vodećih pristaša režima, ostao je na čelu HOK-a do gubitka izbora HDZ-a početkom 2000. god. Tokom 1994. god. Hrvatski je sabor donio jedinstven zakon za europske prilike u kome je dozvolio Hrvatskog odvjetničkoj komori da samostalno određuje visinu i način obračuna odvjetničkih naknada (tarife), s tim da odluke HOK-a imaju zakonsku snagu. Drugim riječima Hrvatski sabor je prenio zakonodavne ovlasti na jedno interesno (cehovsko) udruženje. Hrvatska odvjetnička komora na čelu s njezinim predsjednikom Marijanom Hanžekovićem zloupotrijebila je ove ovlasti do krajnjih granica, na taj način što je odredila apsolutnu pojedinačnu visinu odvjetničkih tarifa dvostruko većom od naknada njemačkih odvjetnika, a broj obračuna takvih naknada nije ograničila. Pri tome je predviđeno da se obračunava posebna naknada za svaki izlazak na ročište i pisani podnesak sudu, što je u potpunoj suprotnosti sa sustavom obračuna odvjetničkih tarifa u socijalno pravnim državama Europe (na primjer SR Njemačka) i dovodi do direktnog sukoba interesa odvjetnika i njegove stranke. Pored toga tarifni sustav HOK-a predviđa i mogućnost ugovaranja postotka od dosuđenog iznosa, što odvjetnika čini direktno zainteresiranim za ishod sudskog postupka.
Posljedice su takvog tarifnog sustava:
a) Odugovlačenje sudskih postupaka, a time i sukob interesa između odvjetnika i njegove stranke. Odvjetnik ima interes da se održi što više rasprava i preda što više pisanih podnesaka sudu, jer za svaki izlazak na ročište i za svaki pisani podnesak sudu odvjetnik dobiva posebnu naknadu. Stoga je odvjetnik zainteresiran da postupak traje što duže, kako bi mogao obračunati što veće honorare.
b) Enormna, na „zakonu“ zasnovana pljačka hrvatskih građana i pravnih osoba, pri čemu su neki od odvjetnika postali najbogatiji Hrvati. Jedan od njih, najutjecajniji odvjetnik u Hrvatskoj Marijan Hanžeković, zapošljava više od 100 službenika i zastupa mnoge paradržavne organizacije, među njima i Hrvatsku radioteleviziju. Odvjetnik Hanžeković posjeduje između ostalog i kontrolni paket dionica na DINERS-u, najvećoj kartičnoj kući u Hrvatskoj.
c) Masovan odlazak sudaca u odvjetnike i opustošenje sudova zbog nerazmjerno visokih očekivanja zarada u odvjetništvu u odnosu na sudačka primanja. Na sudovima su ostali uglavnom mladi i neiskusni suci i manje kompetentni kadrovi, a zbog nedostatka muškaraca naročito veliki postotak žena je imenovan za suce.
d) Mogućnost dogovora postotka od dosuđenog iznosa vodi nužno do zainteresiranosti odvjetnika za ishod sudskog postupka i time povećana mogućnost utjecaja na suce.

Za usporedbu odvjetničkih tarifa u Hrvatskoj i SR Njemačkoj naveden je nastavku primjer iz kojeg je vidljiv način obračuna i visina odvjetničkih tarifa u obje zemlje za određenu vrijednost spora:

Vrijednost spora: 600.000,00 EUR
SR Njemačka – iznos tarife: 3.296,00 EUR
Hrvatska – iznos tarife: 6.000,00 EUR
SR Njemačka - broj obračunatih tarifa u pravilu: 3
Hrvatska - broj tarifa u prosjeku: 15
SR NJEMAČKA – ukupan honorar odvjetnika: 9.888,00 EUR (3x3.296)
HRVATSKA ukupan honorar odvjetnika: 90.000,00 EUR (15x6.000)

Iz navedenog primjera proizlazi da odvjetnici u siromašnoj Hrvatskoj (kod vrijednosti spora od 600.000 EUR) zarade 10 puta više u apsolutnom iznosu od svojih kolega u bogatoj SR Njemačkoj, a ako se uzme razlika u prihodima i standardu građana, onda građani i pravne osobe u Hrvatskoj plaćaju 50 puta veće cijene od građana i pravnih osoba u SR Njemačkoj. Komentar je izlišan.

Jedan dio odvjetnika u Hrvatskoj uortačen je u takozvani odvjetnički lobi. Taj lobi je bio, i još je uvijek, usko povezan sa utjecajnim krugovima iz politike od osamostaljenja Republike Hrvatske. Pod izlikom patriotizma ovaj lobi je beskrupulozno slijedio vlastite interese bez obzira na međunarodne standarde i povredu osnovnih ljudskih prava. Beskrupuloznost i zloupotreba monopolističkog položaja odvjetnika u Hrvatskoj dovela je do izrabljivanja građana i pravnih osoba, a da oni pritom svoja prava nisu ostvarivali u razumnom roku. Prosječan građanin u Hrvatskoj nije u stanju potražiti pravnu zaštitu po razumnim cijenama i dobiti je u razumnom roku. U Hrvatskoj je nepoznat pojam socijalno-pravne države, kakav je uobičajen u demokratskom društvu većine zemalja EU-a.
Hrvatska odvjetnička komora nije organ pravosuđa. Ona je više beskrupulozna interesna zajednica odvjetnika s posebnim statusom i posebnim zakonodavnim ovlastima, koja se teško može naći u ma kojoj državi svijeta.
Odvjetnički lobi ima enormni utjecaj na zakonodavstvo u Hrvatskoj. Tako je odvjetnički monopol kroz razne zakonske odredbe osiguran iznad svih granica, a sve na teret prava ostalih građana. Nedozvoljeno davanje pravnih savjeta (nadripisarstvo) uvršteno je kao prijestup u Kazneni zakon i zapriječena je kazna do 1 godine zatvora, što je u suprotnosti je s normama civiliziranog demokratskog svijeta (na primjer u SR Njemačkoj nadripisarstvo je prekršaj i kažnjava se novčanom kaznom). Zakon ne dozvoljava interesnim i profesionalnim udrugama davanje pravnih savjeta svojim članovima. U Zakon o parničnom postupku ugrađena je zabrana zastupanja pravnih osoba bez odvjetnika za sporove veće vrijednosti od 50.000,00 kuna, a ista odredba ne vrijedi za fizičke osobe, što se može tumačiti kao diskriminacija pravnih osoba u odnosu na fizičke. Sve su navedene odredbe isključivo u interesu odvjetnika i uvrštene su u zakone na njihovu intervenciju.
Svi pokušaji ograničavanja utjecaja odvjetničkog lobija su propali, jer njihovi predstavnici sjede u Ministarstvu pravosuđa kao i u izvršnoj i zakonodavnoj vlasti. Mnogi odvjetnici imenuju se na određeno vrijeme u Ministarstvo pravosuđa kao vodeći kadar tako da tamo blokiraju sve zakonske prijedloge koji su na ma koji način protivni njihovu interesu. Prije 2 godine formirana je radna grupa sastavljena od sindikata, poslodavaca i predstavnika Hrvatske odvjetničke komore kako bi izradila prijedlog Zakona o odvjetničkim tarifama. Kada su se predstavnici sindikata i poslodavaca dogovorili o bitnim pitanjima, predstavnik HOK-a Marijan Hanžeković uspio je izlobirati čelne ljude Hrvatske udruge poslodavaca, a posljedica toga je bila smjena dotadašnjeg predstavnika HUP-a u radnoj grupi. Novi predstavnik HUP-a je dobio nove instrukcije, koje su bile u suprotnosti s interesima poslodavaca, ali vodstvo HUP-a je stalo iz njih i na taj način izdalo interese većine svojih članova. Istu sudbinu je doživio Zakon o besplatnoj pravnoj pomoći, koji nije u interesu odvjetničkog lobija. Oba prijedloga zakona čekaju u Ministarstvu pravosuđa na bolja vremena, a ta vremena su u Hrvatskoj neizvjesna. Time pravosudni lobi, koji predvodi grupa dobro organiziranih i beskrupuloznih odvjetnika, terorizira cjelokupno stanovništvo Republike Hrvatske. Ovrhe zbog naplate odvjetničkih honorara u milijunskim iznosima hrvatska su svakidašnjica. Mnogi građani su materijalno upropašteni zbog plaćanja odvjetničkih troškova.
Stegovni postupci protiv odvjetnika zbog povrede zakona i strukovnih propisa pokreću se vrlo rijetko. Hrvatska odvjetnička komora osnovala je vlastito osiguravajuće društvo i sama regulira eventualne odštetne zahtjeve fizičkih i pravnih osoba protiv odvjetnika zbog neizvršavanja njihovih obaveza. Odvjetnička komora vrlo rijetko proglašava svoje članove krivim i time u pravilu odbija odštetne zahtjeve, jer bi sama morala nadoknaditi štetu. Takav način nadoknade štete putem vlastitog osiguranja tipičan je primjer sukoba interesa.
Odvjetnička komora nadalje kod upisa u članstvo komore diskriminira osobe koje nisu provele pripravnički staž u odvjetničkoj kancelariji i traži od njih plaćanje upisnine u visini 5.000,00 eura, dok ostali nisu dužni platiti upisninu. To je u suprotnosti s principom jednakosti.
Hrvatsko zakonodavstvo ne poznaje kazneno djelo izdaje stranke (Parteiverrat), tako da odvjetnici vrlo često rade za obadvije stane u postupku, pri čemu zasigurno jednoj od njih ugrožavaju interese.
Ako se uzme o obzir činjenica da odvjetnik zaradi 10.000,00 eura i više za pristup ročištu, koje u prosjeku ne traje duže od pola sata, a sudac mora za to raditi cijelu godinu, teško je zamisliti da će iole kompetentan sudac ostati u svom zanimanju. Lihvarske tarife odvjetnika time razaraju trojako temelje hrvatskog pravosuđa: 1) visoke tarife onemogućavaju ostvarenje pravne zaštite; 2) način obračuna odvjetničkih tarifa uzrokuje sukob interesa odvjetnika i njegove stranke i pridonosi odugovlačenju sudskih postupaka; 3) enormne mogućnosti zarade u odvjetničkom zanimanju obeshrabruju pravnike da se odluče za zanimanje suca, a one koji su se odlučili vrlo često ponuka da ga napuste i odu u odvjetnike. Dakle bez zakonske regulative odvjetničkih tarifa i usklađivanja njihove visine s hrvatskim mogućnostima nema nikakva izgleda da će doći do pomaka u hrvatskom pravosuđu.

2. 3. Korupcija

Korupcija je u Hrvatskoj prema svim provedenim anketama javnog mišljenja najraširenija u politici i pravosuđu. Kako bi se razumjela raširenost korupcije među političarima u Hrvatskoj, mora se baciti pogled u prošlost. U bivšoj komunističkoj Jugoslaviji na čelu s diktatorom Josipom Brozom Titom nije bilo puno uvjerenih komunista. Titovi partizani su nakon završetka drugog svjetskog rata preuzeli nasilnim putem vlast u Jugoslaviji. Tito je kratko nakon završetka rata uspostavio diktaturu uz pomoć svojih suboraca u cijeloj zemlji i nakon toga došao u sukob s vodstvom ostalih komunističkih zemalja na čelu sa Sovjetskim savezom. Komunistička partija u bivšoj Jugoslaviji kao i u federalnoj jedinici Hrvatskoj bila je više interesna zajednica i nije se držala komunističke ideologije. Motiv za članstvo u komunističkoj partiji u bivšoj Jugoslaviji bio je uglavnom interesne prirode, a to znači stjecanje materijalnih i društvenih privilegija. Nakon što je bilo jasno da će Jugoslavija doživjeti slom, bivši komunistički funkcionar najvišeg ranga Franjo Tuđman, potpomognut od jednog dijela komunističkog vodstva, koristi šansu i staje na čelo nacionalističkog pokreta u Hrvatskoj, kao protuteža već formiranog nacionalnog pokreta u Srbiji pod vodstvom Slobodana Miloševića. Stvara se osovina Tuđman – Milošević na prostoru Balkana s ciljem zadržavanja vlasti, samo ovog puta pod nacionalističkim predznakom. Tako je pod sloganom takozvanog povijesnog pomirenja došlo do masovne pljačke društvenog vlasništva, a u strukturama vlasti ostali svi oni koji su se izjasnili za bezrezervnu potporu novonastalom režimu na čelu s Franjom Tuđmanom. Na taj je način zapravo došlo do negativne selekcije u mnogim državnim službama, pa tako i u pravosuđu. Time su postavljeni fundamenti korupcije u svim društvenim porama. Naime stvoreni su interesni lobiji koji su u ime političke podobnosti na razne načine ostvarivali svoje interese. Korupcija, zloupotreba položaja, pljačka društvene i privatne imovine, te ostale privilegije vladajućih nisu sankcionirani.
Što se tiče pravosudnih kadrova, suci i državni odvjetnici biraju se isključivo prema kriterijima političke podobnosti i pripadnosti interesnim grupacijama. Neovisni i kompetentni kadrovi u to doba nisu imali velikog izgleda preživjeti. Takvi kadrovi masovno odlaze u odvjetnike, a jedan dio se zapošljava u privredi. U sudovima i državnom odvjetništvo ostaju uglavnom poslušni kadrovi upitnih moralnih i stručnih kvaliteta. Obzirom na činjenicu da najmanje 80% kadrova u pravosuđu potječe iz vremena kada su kadrovi imenovani isključivo po interesnoj pripadnosti i političkoj podobnosti, neće biti moguće postići napredak u pravosuđu a da se radikalno ne intervenira u sadašnje pravosudne kadrove, što bi na neki način značilo jednu vrstu lustracije u pravosuđu. Iako je percepcija korupcije, nekompetentnosti i neodgovornosti ekstremno izražena u pravosuđu, do danas se nije pojavila ni jedna politička opcija koja je spremna napraviti radikalan rez u kadrovskoj politici u pravosuđu. Promjena vlasti 2000. god. i ova zadnja 2003. god. pokazala je da ne postoji volja za sređivanjem stanja u pravosuđu, jer interesni lobiji do te mjere kontroliraju sve parlamentarne stranke, da promjena vladajuće garniture ne znači i promjenu politike u pravosuđu.
Sudski postupci vode se samovoljno bez uzimanja u obzir redoslijeda kojim su pristigli. Pravna praksa ne postoji, koje bi se sudovi morali prdržavati. Upis vlasničkih i ostalih prva u zemljišnim knjigama u Zagrebu i nekim drugim gradovima do prije koju godinu bila je moguća samo uz plaćanje mita. Značajan napredak u zemljišnoknjižnom odjelu Općinskog suda u Zagrebu postignut je za vrijeme uredovanja ministrice Vesne Škare-Ožbolt. S njezinom smjenom ponovo se pogoršalo stanje u zemljišnim knjigama. Ponovo se pokazuje potreba za plaćanjem mita za upis vlasničkih i ostalih prava u razumnom roku. Pored toga vlasnici moraju brinuti da njihova nekretnina bez njihova znanja ne promjeni vlasnika. Naime nedavno je objavljeno da su dva referenta u Općinskom sudu u Zagrebu u 1860 slučajeva svjesno upisali pogrešne podatke u zemljišne knjige.
Bez temeljite čistke među pravosudnim kadrom, imenovanim pod utjecajem korupcije, rođačkih veza i političke podobnosti, Republika Hrvatske neće nikada postati pravna država prema standardima zapadne demokracije.

2. 4. Nezadovoljavajuće stanje procesnih zakona

Zakon o parničnom postupku reformiran je prije 3 godine, ali još uvijek ni približno ne zadovoljava moderne standarde brzog sudovanja. Postoji osnovana sumnja da je odvjetnički lobi svjesno opstruirao donošenje modernih procesnih odredbi koje bi omogućile brzo sudovanje. Naime brzo sudovanje nije u interesu odvjetnika, jer oni prema postojećim tarifama obračunavaju posebnu naknadu za svaki izlazak na ročište i za svaki podnesak sudu. Neophodno je dalje reformirati Zakon o parničnom postupku i istovremeno donijeti Zakon o odvjetničkim tarifama, u kojem će biti predviđene paušalne odvjetničke naknade bez obzira na broj ročišta i podnesaka upućenih sudu.

2. 5. Nedovoljna organizacija rada sudova

Organizacija rada sudova u Hrvatskoj ne prati moderne tehnološke i znanstvene trendove. Predsjednici sudova, koji bi trebali biti odgovorni za poboljšanje organizacije rada, biraju se i dalje po političkoj podobnosti ili pripadnosti interesnim lobijima. Pored toga sudačka zajednica na pojedinim sudovima predlaže za predsjednika suda osobe koje će tolerirati nerad i nedisciplinu. Time je sam sistem predlaganja i izbora predsjednika sudova vrlo upitan. Izabrani predsjednici sudova vrlo često nisu u stanju poboljšati organizaciju rada sudova ili to ne žele učiniti. Tako prođe po nekoliko mjeseci od izrade presude do njezinog tipkanja i otpremanja strankama. Produktivnost hrvatskih sudova je nekoliko puta niža od sudova u razvijenim zemljama Europe. Unatoč nemara, loše organizacije i povrede obaveza vrlo rijetko se pokreću stegovni postupci protiv sudaca i predsjednika sudova, tako da pravosudni dužnosnici nisu uopće zabrinuti da bi mogli biti pozvani na odgovornost zbog povreda radnih obaveza.



2. 6. Nekompetentnost sudaca

Neosposobljenost sudaca presudna je za vrlo nisku produktivnost u njihovom radu. Tako je produktivnost sudaca u Hrvatskoj 10 puta niža od produktivnosti sudaca u SR Njemačkoj. Broj donesenih sudskih odluka i njihova kvaliteta ne može se usporediti sa sudovima u drugim europskim zemljama. Sve ankete pokazuju da je korupcija rasprostranjena među sucima. To je zabrinjavajuće, jer u korupciji su vodeći oni koji bi je trebali sankcionirati. Samo intenzivna dodatna izobrazba sudaca, imenovanje najboljih pravnika za suce, povećanje osobnih dohodaka, kao i spremnost pojedinaca da časno i odgovorno obavlja sudačku dužnost neovisno od politike, može voditi do poboljšanja stanja u pravosuđu. Uz to je neophodno onemogućiti odvjetnicima da samovoljno određuju lihvarske tarife, jer ne može se očekivati da kompetentni suci rade na svom radnom mjestu, dok njegov kolega odvjetnik zaradi više na jednom zastupanju nego što sudac zaradi za cijeli životni vijek. Moral i odgovornost neće imati visoku cijenu tako dugo dok su im vodeći političari loš uzor. Političari u Hrvatskoj su sve drugo nego dobar primjer.
Sudačka neovisnost i osposobljenost, koja se podrazumijeva u zapadnoeuropskim društvima, u Hrvatskoj ne postoji. To datira još iz bivše komunističke Jugoslavije. U bivšoj državi Komunistička partija je kontrolirala pravosuđe na taj način da su suci većinom bili njeni članovi i slijedili upute partijskog vodstva. Nažalost uspostavom Republike Hrvatske proces kontrole pravosuđa je nastavljen. Tako je odmah nakon državnog osamostaljenja formirana komisija za pravosuđe na čelu s Ivićem Pašalićem, jednim od najbližih suradnika Franje Tuđmana. Tako formirana komisija imala je zadaću oformiti takozvano Državno sudbeno vijeće, koje je potvrđivalo ili nije potvrđivalo postojeće suce i biralo nove. Tako odabrano Državno sudbeno vijeće na čelu s Antom Potrebicom obavilo je čistku u hrvatskom pravosuđu, a kriteriji su bili politička podobnost i pripadnost interesnim skupinama. Kompetentnost i moralne vrline nisu bile tražene. Posljedice takovog odabira su korupcija, neodgovornost i nekompetentnost u hrvatskom pravosuđu. Građani misle da su političari i pravosudni dužnosnici najkorumpiraniji u Hrvatskoj (80%). Supruge od mnogih utjecajnih političara, odvjetnika i državnih odvjetnika imenovane su za suce. Tako da udio žena u pravosuđu u nekim sredinama prelazi 85%. Zbog lošeg ugleda sudačke profesije mnogi kompetentni pravnici odlučuju se za radno mjestu u privredi ili se odlučuju za odvjetništvo. Preostali kandidati za sudačku profesiju bira i danas DSV bez ikakvih kriterija i najčešće je presudno lobiranje kod članova DSV-a. Za suce najviših sudova ne biraju se najbolji pravnici. Kao primjer može poslužiti izbor sudaca Ustavnog suda, u kome još uvijek sjede najbliži Tuđmanovi suradnici od koji većina nema ni dana sudačkog radnog staža.
Sudovi u svim instancama nisu dovoljno kompetentni i stoje vrlo često pod utjecajem interesnih lobija ili su pojedini suci sastavni dio takvih lobija. Poznati su mnogi slučajevi otvorene zloupotrebe sudova u političke svrhe. Samo navodimo neke od njih kao proces Lora (sudac Lozina), presuda Predragu Matvejeviću (sudac Nenad Lukić), oslobađajuća presuda u slučaju Mraović (sudac Branko Milanović), kontradiktorne odluke više sudaca u slučaju Branimir Glavaš itd.
Mnogobrojne su pritužbe građana na rad pojedinih sudaca, koje stalno pristižu u našu Udrugu. Takve pritužbe su u početku prosljeđivane Ministarstvu pravosuđa, ali bez ikakvih rezultata. U zadnje vrijeme takve pritužbe ne prosljeđujemo dalje, jer smo potpuno uvjereni, da ne postoji ni minimalna volja za pokretanje stegovnih postupaka, jer je Ministarstvo pravosuđa po našem mišljenju produžena ruka interesnih lobija u pravosuđu.
Komentiranje nepravomoćnih sudskih odluka je i dalje nedopušteno, a cilj je ušutkati medije i pojedince, po uzoru na totalitarne režime kako pravosuđe ne bi bilo predmet javnog nadzora.
Članstvo RH u Europskoj uniji sa sadašnjim pravosudnim kadrovima bilo bi nepredvidivi rizik za Uniju. U ovom trenutku ne postoje organizirane političke snage u Hrvatskoj, koje su voljne provesti radikalne reforme u pravosuđu, prvenstveno kadrovske.

3. Državno odvjetništvo

Državni odvjetnici imenovani su također po političkoj podobnosti i pripadnosti interesnim lobijima. Glavni državni odvjetnik Mladen Bajić potvrđen je od nove Vlade. Postoji osnovana sumnja da Glavni državni odvjetnik ne drži pod kontrolom mnoge odmetnute pojedince u Državnom odvjetništvu. Mnoga kaznena djela s područja povrede vlasničkih prava ne podliježu progonu u Republici Hrvatskoj. To su posljedice neusklađenosti Kaznenog zakona RH s međunarodnim standardima. Često se pokreću kazneni postupci prema nepoznatim kriterijima i na isti način se pokrenuti postupci obustavljaju. Fluktuacija osoblja u Državnom odvjetništvu vrlo je visoka. Najveći dio državnih odvjetnika odlazi u odvjetništvo radi mogućnosti enormno velikih zarada. To se može zaustaviti samo donošenjem Zakona o odvjetničkim tarifama koji će onemogućiti lihvarske iznose odvjetničkih naknada.

4. Ministarstvo pravosuđa

Ministarstvo pravosuđa u velikoj mjeri ne obavlja zadatke koji su mu zakonom povjereni. U Ministarstvu pravosuđa sjede različite interesne grupe koje stoje pod izravnim utjecajem interesnih lobija. Tako odvjetnički lobi godinama sprečava izradu prijedloga i upućivanje Saboru na usvajanje Zakona o odvjetništvu i Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći.
Vrlo rijetko se pokreću stegovni postupci protiv pravosudnih dužnosnika kao što su suci ili predsjednici sudova. Naime poznato je da predsjednici sudova iz razloga solidarnosti vrlo rijetko ili nikako predlažu DSV-u pokretanje stegovnih postupaka protiv sudaca koji obnašaju dužnost na predmetnom sudu. U tom slučaju trebalo bi Ministarstvo koristiti pravo predlaganja pokretanja stegovnog postupka, što se vrlo rijetko događa.
Obzirom na dugotrajnost postupaka, nepredvidivost ishoda sudskih postupaka, manjkavih propisa i neusklađenosti s međunarodnim normama Hrvatska se ne može svrstati u red pravnih država.


5. Mediji

5.1. Javni mediji

Hrvatska radiotelevizija formalno je jedini javni medij u Hrvatskoj. Elektronski mediji kao i svi ostali mediji bili su pod izravnom kontrolom Komunističke partije u bivšoj Jugoslaviji. Nakon sloma Jugoslavije i osamostaljenja Republike Hrvatske 1990. elektronski i ostali mediji stavljeni su pod izravnu kontrolu vladajuće stranke (HDZ) na čelu bivšim komunističkim generalom Franjom Tuđmanom. Hrvatska radiotelevizija postaje propagandni stroj HDZ-a. U nadolazećem ratu HRT je masivno sudjelovao u poticanju međunacionalne mržnje po uzoru na Miloševićevu Radioteleviziju Srbije. Ta se aktivnost naročito očitovala u međuetničkim obračunima u Bosni i Hercegovini. Tako je za intendanta HRT-a imenovan Antun Vrdoljak, jedan od Tuđmanovih bojovnika, koji je Hrvatsku radioteleviziju „privatizirao“ i pretvorio je u „tamnicu hrvatskog duha“. Jedna od najvjernijih izvršiteljica Vrdoljakove čistke na HRT-u bila je tadašnja urednica HTV-a i sadašnja ravnateljica HTV-a Marija Nemčić, koja je do tada bila javnosti nepoznata. Tako je uspostavljen negativni kontinuitet HRT-a do današnjih dana.
Tek nakon promjene vlasti i nakon masivnog pritiska međunarodne zajednice u proljeće 2001. god, kada je donesen novi Zakon o HRT-u, stvoreni su preduvjeti za uspostavu javne televizije. Ipak i tadašnji je režim htio izigrati međunarodnu zajednicu i domaću javnost na taj način što je predvidio dva organa upravljanja HRT-om. Jedan organ, takozvano Upravno vijeće HRT-a na čelu s ravnateljem, čije članove je birao Sabor i drugi organ Vijeće HRT-a kojeg su birale direktno neovisne organizacije, koje su predstavljale sve segmente hrvatskog društva. U Vijeće HRT-a izabrani su neovisni zastupnici kojima vlastodršci nisu mogli manipulirati, pa je došlo do otvorenog sukoba između Upravnog vijeća na čelu s ravnateljem, kojim je manipulirala tadašnja vlast, i Vijeća HRT-a. Kada su vlastodršci došli do zaključka da ne mogu manipulirati Vijećem HRT-a posegnuli su za ponovnom promjenom Zakona o HRT-u i Sabor je donio još jedan Zakon koji je cijelu stvar vratio na početak. Naime prema novom i sada aktualnom Zakonu o HRT-u političke stranke kroz Hrvatski sabor određuju članove takozvanog Programskog Vijeća HRT-a. Od ukupno 11 članova Vijeća vladajuće stranke imaju pravo na izbor 6 članova po vlastitom nahođenju, a opozicione stranke predlažu 5 članova Vijeća. Tako se u Vijeće HRT-a zapravo biraju stranački politički komesari.

Iako i aktualni Zakon o HRT-u predviđa da u Vijeće HRT-a trebaju biti izabrane ugledne osobe, koje su se u javnosti istakle u borbi za ljudska prava, za članove Vijeća izabrani su potpuno anonimni članovi kao marionete političkih stranaka i interesnih lobija. Veliki dio članova Vijeća HRT-a nalazi se u sukobu interese. Aktualna Uprava HRT-a nastoji na razne načine pridobiti članove Vijeća kako bi glasali za njihove prijedloge u Vijeću. Mnogi od članova Vijeća dobivaju besplatan medijski prostor, dok drugi dobivaju dobro plaćene uloge u emisijama HTV-a. O kakvom se profilu ljudi u Vijeću HRT-a radi, najbolje je vidljivo iz nedavnog fizičkog obračuna članova Vijeća kada je trebalo izabrati nasljednika Glavnog ravnatelja HRT-a.
Hrvatska hitno treba novi Zakon o HRT-u, u kojem će biti reguliran izbor članova Vijeća HRT-a na taj način da se članovi Vijeća biraju izravno od organizacija različitih slojeva hrvatskog društva, kao što je to slučaj u većini europskih zemalja. Samo tako izabrano i od politike neovisno Vijeće HRT-a moći je zastupati javne interese i biti garant za postojanje javne televizije u Hrvatskoj. Sadašnje je stanje na HRT-u neodrživo, jer je HRT-om upravljaju interesni lobiji najgore vrste. Na stotine milijuna pretplatničkog novca troši se na takozvane vanjske produkcije bez javnog natječaja. Razumljivo je da u takvim okolnostima korupcija cvijeta.

Treba istaći da se HRT ne drži uobičajenih pravila u emitiranju reklama koja vrijede za javnu televiziju. Tako se prekidaju tekući programi reklamama na zato neprikladnom mjestu i u neprikladno vrijeme. HRT se ponaša kao da je komercijalna televizija najgore vrste, a istovremeno ubire pretplatu od građana. Time su oštećene komercijalne televizije, jer im HRT pravi nelojalnu konkurenciju. Naime u Europi je zagarantiran takozvani dualitet televizijskih postaja. Pored javnih tv-postaja postoje i one komercijalne koje se financiraju isključivo iz prihoda od reklama. Zbog toga je reklamno vrijeme javnim tv-postajama ograničeno, kako bi privatne postaje imale dovoljno prostora da prežive. Nažalost u Hrvatskoj HRT ubire pretplatu i koristi reklamno vrijeme, koje je nekoliko puta duže od ostalih javnih TV postaja u Europi. Postojeće privatne TV postaje nisu naročito aktivne u informiranju građana, a ne zalažu se čak ni za vlastite interese u dovoljnoj mjeri.

5. 2. Privatni mediji

Koncesije u elektronskim medijima dodijeljene su uglavnom osobama koje su politički lojalne ili pripadaju određenim interesnim grupacijama. Vlasništvo nad tiskanim medijima je na vrlo netransparentan način privatizirano. Postoje dvije velike medijske kuće koje promoviraju isključivo interesne lobije. Sloboda medija postoji u negativnom smislu riječi, a to znači da se mediji zloupotrebljavaju za promociju političkih, gospodarskih i grupnih interesa.

6. Zloupotreba monopola

Monopolističko ponašanja, odnosno zloupotreba monopola je u Hrvatskoj vrlo česta pojava. To se događa vrlo često u sprezi s politikom. Navodimo samo neke primjere:
a) Odvjetničke tarife
Odvjetničke naknade su višestruko veće od tarifa u bilo kojoj zemlji
u svijetu.
b) Bankovni troškovi
Troškovi doznaka i inozemstvo veći su za nekoliko desetaka puta od sličnih doznaka u bogatoj Švicarskoj. Monopol banaka u velikoj mjeri podupire Vlada, jer i banke u njezinu vlasništvo obračunavaju iste troškove.
c) Cijene taksi usluga
U Gradu Zagrebu i drugim većim gradovima s iznimkom Rijeke vlada taksi monopol. Tako u Zagrebu privatno Udruženje taksi prijevoznika određuje cijene i prema odluci Gradske skupštine nitko se ne može baviti taksi prijevozom, ako nije član „Udruženja“. To je uzrok da su cijene taksi usluga u Zagrebu višestruko veće od cijena za iste usluge u susjednim zemljama. Zahvaljujući lihvarskim cijenama taksi prijevoznici sjede cijeli dan u kafićima kako bi obavili 1 ili 2 vožnje na dan, dok građani čeznu za jeftinim individualnim prijevozom u gradu.
d) Cijena šlepanja vozila
Gradske vlasti su osnovale vlastito poduzeće Zagrebparking i šlepaju
vozila kod nepropisnog parkiranja uz obračunavanje lihvarskih cijena.
Zahvaljujući dosluhu s policijom Zagrebparking jedini dobiva naloge
za uklanjanje nepropisno parkiranih vozila, iako bi cijene bile upola
niže da postoji slobodno tržišno natjecanje.
d) Članstvo u Hrvatskoj odvjetničkoj komori
Hrvatska odvjetnička komora zloupotrebljava monopol i zahtjeva za upis u članstvo iznos od 5.000,00 eura za buduće odvjetnike koji ne dolaze iz redova odvjetničkih vježbenike. Time Komora diskriminira svoje buduće članove koji ne dolaze iz redova odvjetničkih vježbenika.

7. Javni natječaji

Javni natječaji se vrlo rijetko raspisuju, a ukoliko se i raspisuju, to se čini u prethodnom dogovoru s određenim lobijima, kako bi samo određene organizacije bile u stanju ispuniti uvjete natječaja. Tako se vrlo često raspišu pozicije, koje se neće izvoditi ili će biti kasnije zamijenjene novim pozicijama, a te pozicije znaju samo određeni ponuđači. Na taj način poslove dobivaju unaprijed određeni ponuđači, uz plaćanje visokih iznosa mita (provizija).


8. Parlamentarni, predsjednički i komunalni izbori

Izbori su formalno slobodni, ali ne postoje iste šanse za sve kandidate. Budući da ne postoji sloboda tržišnog natjecanja, najveći dio poduzeća i financijskih izvora stoji pod izravnom kontrolom interesnih lobija, koji su usko povezani s aktualnim političarima. Političke opcije koje zastupaju europski model Hrvatske, ukoliko i postoje, nemaju nikakve šanse, jer ni jedan od postojećih interesnih lobija ne želi model socijalno-pravne države u Hrvatskoj.

9. Gradska vlast u Zagrebu

Više od 40% svih financijskih sredstva kontrolira Zagreb. Gradsku vlast kontrolira omanja interesna grupa, kojoj je na čelu SDP-ov političar Milan Bandić. Bandić je samo formalno član SDP-a, i postoje vidljivi znaci da on koketira s različitim disidentskim skupinama iz ostalih stranaka, kako bi u slučaju potreba mogao postati potpuno neovisna politička snaga. Zagrebački gradonačelnik ne mari puno o uobičajenim demokratskim normama i vladavinom prava kad je u pitanju upravljanje Gradom i njegovim resursima. On jednostavno kupuje svoje političke sljedbenike na taj način da im osigurava dobro plaćena radna mjesta u gradskoj upravi i poduzećima u vlasništvu Grada. Bandić samovoljno povećava cijene komunalnih usluga, parkinga i ostalih davanja, kako bi mogao financirati raznorazne projekte, koji gradu nisu neophodni.

10. Odnos vlasti prema nevladinim udrugama

Državne institucije u Hrvatskoj odnose se izrazito neprijateljski prema udrugama koje im nisu sklone. Navike neprijateljskog odnosa prema nevladinom sektore imaju svoje korijene u bivšem komunističkom sistemu i nepostojanju tradicije građanskog društva. Teško je zamisliti da će uskoro zaživjeti istinski nevladin sektor, koji je neovisan od politike, ako ne dođe do masivnog pritiska od strane institucija EU-a ili drugih međunarodnih asocijacija.

11. Zaključak

Kao što je već u prethodnim poglavljima istaknuto, Hrvatska neće postati pravna država u dogledno vrijeme, ako ne bude masivnog pritiska od međunarodne zajednice. Pretpostavka za pozitivne pomake u pravosuđu i državnoj upravi jest radikalna kadrovska čistka i uvođenje strogo kontroliranih pravila igre, kako bi pravosudni dužnosnici i državni službenici znali da moraju odgovarati za korupciju, nemar, neodgovornost itd. Imenovanje novih kadrova i čistka u postojećim kadrovima mora uslijediti po unaprijed utvrđenim kriterijima, bez mogućnosti zloupotrebe diskrecionog prava političkih i interesnih lobija. Postojeće političke snage u parlamentu nisu voljne poduprijeti radikalne promjene, jer drže da je za njihove interese najbolje postojeće stanje. Jedina je nada pojavljivanje potpuno nove političke opcije s čvrstom voljom da obave neophodne kadrovske promjene i uvede čvrsta pravila igre u pravosuđu i državnoj upravi. Zbog nedostatka građanskih tradicija i financijskih sredstva teško je očekivati da će se takva opcija pojaviti i dovoljno ojačati u dogledno vrijeme. Stoga je nužna i neophodna savjetnička uloga institucija EU-a i međunarodne zajednice, kao i izvjesni pritisak odnosno prijetnja sankcijama u slučaju neispunjenja dogovorenih mjera. Ako međunarodna zajednica želi brze pomake na ovim strateški važnim prostorima, ne smije stajati skrštenih ruku i čekati razvoj događaja nego se aktivno uključiti u zbivanja.


U Zagrebu, travanj 2007. god.


JURIS PROTECTA
Zlatko Zeljko, predsjednik

- 15:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< svibanj, 2007 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

ANKETE





Treba li smijeniti Bandića ?
Da
Ne
  
Free polls from Pollhost.com



Koliko bi stranke trebale imati članova?
Potpuno je nebitno.
Minimalno 10.
Minimalno 100
Minimalno 300
Barem 1000
Najmanje 5000
10 000 i više
Jednog predsjednika i jednog tajnika
Ovisi dali je regionalna,lokalna ili nacionalna.
Nisu bitni članovi već program i načela
  
Free polls from Pollhost.com


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Kako riješiti Sisak ?
Zatvoriti INA rafineriju
Razriješiti ministrricu Zaštite okoliša
Blokirati pristupe rafineriji do ugradnje filtera i uređaja za odsumporavanje
Svako onečišćenje naplatiti u korist građana sa milion kuna
Promjeniti vlast na izborima
Prestati koristiti fosilna goriva
Organizirati masovni prosvjed u Zagrebu sa zahtjevom za hitno riješenje
Poništiti privatzaciju zbog neispunjenja obveza
Prodati Rolex-e i kupiti filtere
Reinvestirati dobit u modernizaciju
Prekinuti proizvodnju na tri tjedna nakon svakog prekoračenja u kakvoči zraka
  
Free polls from Pollhost.com