Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

01.07.2010., četvrtak

Cathedral - The Guessing Game

U travnju ove godine izašao je novi album engleske doom/stoner metal skupine Cathedral. Radi se o duplom CD-u nazvanom The Guessing Game.
Ono što razlikuje ovaj album od prethodnika jest potpuna usmjerenost benda prema psihodeliji, i simfo rocku 70-ih. Sve je krcato melotrona i ostalih starih klavijatura te naglih izmjena tempa i dinamike.
No bitno je kako zvuči, a zvuči genijalno.
Naime, riječ je o remek djelu i moguće najboljem albumu kojeg su Cathedral ikada snimili, a to mnogo govori, budući bend nema niti jedno loše izdanje. Ipak The Guessing Game je toliko dobar, da se za cijelu klasu izdiže iznad ostalih albuma sastava.
Moguće je da se radi o tome kako se bend više posvetio melodiji (i samo pjevanje Lee Dorriana je do sada najmelodičnije), ali to nije odlazak u pop mainstream i pjevanje već prežvakanih refrena (uz opravdanja da se željelo eksperimentirati, ali baš se eksperimentiralo sa stilom kojeg njeguje Justin Timberlake (čitaj Chris Cornellov album Scream)), ne Cathedral se okrenuo kompliciranim melodijama i aranžmanima psihodelije i simfo rocka. Takvo usmjerenje je postojalo i na svim njjihovim prijašnjim albumima, no na ovom su otpustili sve kočnice i psiho i simfo više nisu robovi metala, već, kako bi se reklo, svi su počeli skladno i ravnopravno živjeti na duplom albumu The Guessing Game.

Dakle album otvara eksplozivni instrumental Immaculate misconception, koja dočarava kako bi to zvučalo da je kojim slučajem Tony Iommy umjesto u Black Sabbathu završio u Emerson Lake & Palmeru. Znači pun šut gitara i melotrona
Druga pjesma Funeral of Dreams je recimo tako, jedna vreća iznenađenja. Započinje u istom furioznom tempu poput prethodnog instrumentala da bi se onda prelomila u otkačenu psiho igraonicu u stilu Jethro Tulla iz faze The Passion Play. Sve je krcato već spomenutih melotrona (ah inflacija riječi) i hipi refrena, jasno bez gubljenja žestine. Važno je napomenuti kako je pjesma i tekstualno intrigantna. Naime tu frontman benda Lee Dorrian nastavlja s kritikom društva koju je započeo još kao tinejđer u Napalm Deathu. Dakle imamo kritiku kapitalizma koje uništava ljude repetitivnim poslovima u tvornicama, pa kritika krščanstva koje ljudima svajetuje poniznost i poslušnost eliti, sve kako bi dobili neku nagradu, eli tek nakon smrti. I zajedno kapital i crkva rade na tome kako bi zarobile ljude sve kako bi se kotači sustava koji im pogoduje nastavili okretati. A Dorrian nam savjetuje da suprotnim ponašanjem zaustavimo okretanje kotača sustava. I kada sve to sumiram, radi se o najboljoj stvari na albumu, muzičko i tekstualno savršenstvo.
Uzrečicom "If this is reality you can stick it, I'm off to do some painting in the dark" započinje iduća stvar Painting In The Dark, koja nosi obilježlje klasične Cathedralove hard rockerice.
Nakon nje imamo povratak psihodeliji u kombinaciji s doom-om. The death of an Anarchyst. Još jedan od vrhunaca albuma. Zanimljiva igra bendovskog klasičnog doom stila sa simfo aranžmanima i instrumentima. Tekstualno opet se radi o žestokoj kritici kapitalizma, kroz doživljaj jednog anarhiste kojegj e porobljavanje ljudi odvelo u nihilizam i vjerojatno u samoubojstvo (nije eksplicirano, a niti to je li sa sobom u smrt poveo i neke predstavnike društva koje prezire).
Onda nam slijedi fluidni "melotron - flauta" instrumental prema kojemu je album dobio ime. Kompozicija zvuči kao da je snimljena 1974. godine. Izvrsna minijatura (iako traje 3 minute, ali u odnosu na trajanje drugih pjesma benda to bi se računalo kao minijatura...možda?), a takvi instumentali uvijek podižu albume na viši nivo (inflacija frazeee!!!).
Slijedi stvar Edwige's Eyes. Na prvo slušanje djeluje klasičnijia Cathedral kompozicija, ali onda sluh zapne za jedan izvrsni psiho delay pasaž na gitari koji je dovoljan ja joj da neku ekstra klasu, ma najbolje je poslušati, ponekad riječi samo zbune....hm.....
Prvi disk albuma zatvara jedna skoro pa akustična pjesma Cats, Incense, Candles & Wine. Ova stvar svojim harmama i aranžmanima neodoljivo podsjeća na sastav The Doors, jasno uz taj Cathedralovski britanski tvist (čitaj Jethro Tull, Pink Floyd, Black Sabbat). Uglavnom najmanje distorzirana stvar s međuigrom akustične gitare melotrona, hipi back vokala i raznih perkusija, uz šizofreni Doorsovski refren kao sa Celebration of the Lizard.

Drugi disk otvara efektni i žestoki doom metal instrumental One Dimensional People, gdje basista Leo Smee dokazuje svoju vještinu sviranja solažama na distorziranom wah basu. Fora.
Onda imamo Cathedralovsku žestoku rockericu The Cascet Chasers. A Cascet Chasers su oni koji previše slušaju krščansku doktrinu i toliko žele otići u raj nakon smrti stoga zanemaruju ovaj život. Izvrsna rasturaljka.
No prve dvije stvari nam ukazuju kako će drugi disk biti manje frikovski od prvog, a više metaliziran u poznatom doom stoner stilu benda.
Onda se odlazi iz kritike društva u fantasy eskapizam s pjesmom La Noche Del Buque Maldite (Ghost Ship of the Blind Dead). Stvar započinje atmosferičnim uvodom na bas gitari, da bi se zatim krenulo u hard rock pjevanje, a refren je priča za sebe. Jedan pomalo funky doom – ako je to moguće izvesti...je,. Bas na wahu, a bend brlja ritam pa sve zvuči kao jedan polraspadnuti jedrenjak koji se po mjesečini valja po valovitom moru uz sablasne putnike. Prava uživancija za slušat, Stoner u svom najboljem izdanju.
Iduću pjesmu The Running Man otvara King Crimsonovski intro na melotronu. Radi se o diskretnom povratku psihodelije 70-ih koja je obilježila prvi disk albuma. Dodajmo da je opet pjesma fantastična, kao sve prije nje s tim da ovdje psihodelični elemeti ne služe kako bi možda bili kontrapunkt distorziranom mračnjaštvu, već dodatno pojačavaju horor atmosferu kompozicije.
Pjesma Requiem for The Voiceles se svojim mračnjaštvom nadovoezuje na kaotični kraj prethodne stvari. Radi se o ultra doom komadu muzike u trajanju od nekih skoro 10 minuta.
Ovaj izvrsni album zaključuje hard rockerica Journey Into Jade, gdje bend radi rekapitulaciju njihove dvadesetogodišnje karijere te u svakom stihu ponešto kažu o svakom njihovom albumu.

Dodajmo kako dodatnu čar ovome albumu daje prekrasna omotnica njihova dugogodišnjeg ilustratora Dave Patchetta, koja kada se rastvori pomalo asocira na neku nadrealističnu Sikstinsku kapelu s motivima koji okupiraju bend, priroda, kritika društva, fantasy etc.
Pravo remek djelo, muzika, tekstovi, pa i crtež. Svakako nabaviti, a ocjena je 10/10!


- 14:36 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»