Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

29.10.2008., srijeda

Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine

Od mene se očekivala žrtva.
Bio sam začuđen što su svi moji prijatelji, koji su tvrdili da me vole, željeli moju smrt, makar iz altruističnih razloga.
“Tvoja žrtva će spasiti naš grad.” govorili su mi.
Grad je već deset godina bio pod opsadom mnogih frakcija u ovom anarhičnom trećem svjetskom ratu. Izmjenjivale su se svakih šest mjeseci, kako bi se same pokokale, ztato grad još nije niti pao. U tih deset gdoina ojačalo je praznovjerje pojavio se mladić koji je svojim snovima ljudima tumačio što trebaju učiniti kako bi si olakšali život.
Ma koliko god njegovi prijedlozi bili besmisleni, poput – prije spavanja okreni vrh čizama prema sjeveru i dva mjeseca ćeš svaki dan nalaziti hranu- rezultati su stajali. Sve što je govorio, predviđao, proricao, pokazalo se istinitim. Više nitko nije sumnjao u njegovu metodu, niti u njegove bizarne zahtjeve.
Mladić je svoje vizije dobivao u snovima. Sve što mu je dnevno trebalo osigurati bilo je deset pivi i tri jointa. Stoga su građani, zbog nedostatka robe uzrokovanog opsadom, sami sagradili pivovaru, zasadili polje ječma i marihuane.
“A sada taj jedač lotosa traži da se ja žrtvujem. Ja glavni vođa obrane grada, jebeni heroj.”
I svi me gledaju kao da to zbilja moram učiniti.
Bizarna je stvar što on nalaže da se žrvtuje na način jednak Isusu Kristu. Tada, prema njegovom snu, će sve frakcije koje se izmjenjuju oko opsade našeg grada biti uništene.
I svi frendovi su me gledali, a moj križ je već bio u izradi.
Prijatelji su govorili: “Ne brini se, znamo da će boliti, ali tako je prorok rekao. A znaš da sve što on kaže djeluje.”
A glavna fraza im je bila: “To je za opće dobro. Žrtvuj se. Tvoja patnja - naš spas.”
Žrtvovanje se trebalo odviti sutra u zoru.
Začuđujuće, danas je bio dan zatišja. Naši neprijatelji nisu previše bombardirali grad, valjda su slavili neki praznik ili imaju pogrebne svečanosti za nekog njihovog heroja kojeg smo, moguće koknuli.
Zato sam se zaputio u šetnju gradom, posljednji put pogledati mjesto u kojem samo odrastao i kojeg se jedva više sjećam kao cijelog. Kao grada koji nije u ruševinama.
Krenuo sam s idejom da se moram žrtvovati, jer ja jedan, umrjet ću, jasno uz patnju, za njih većinu.
Oni će biti spašeni. Mene neće biti, neću sudjelovati u njihovoj pobjedi, ali ja ću biti odgovoran za pobjedu.
Ja im donosim spas.
Ali, kao što rekoh, neću sudjelovati u pobjedi. I...? Što onda ja dobivam od svega toga.
U principu sve mi je jedno umro od granate neprijatelja ili od raspeća. Čak mi je draže umrijeti od granate jer neću patiti.
A jesu li moji sugrađani zaslužili da ih spasim.
OK, sigurno oni su mi prijatelji i vole me, mnogo puta su mi pomogli , ali čim su tako spremno prihvatili moje žrtvovanje i moju patnju na temelju NEČIJEG SNA!, onda to govori nešto o njihovoj sebičnosti.
Nisu toliko nevini i zaslužni da ja sebe izmrcvarim za njihovu sreću.
Osim toga naš grad opsjedaju jer smo izdali sporazum prvi napali. Iz navedenog razloga naši neprijatelji nas smatraju grešnicima, a sada bi moja patnja trebala odriješiti stanovnike grada njihova grijeha.
Jesu li zaslužili?
Jesu li zaslužili da ja, našto što mi je najvrijednije, moj život i sreću, žrtvujem za njihov, koji mi ionako neće ništa značiti kada budem mrtav, kada postanem ništa.
No, je li moje odbijanje žrtve kukavički čin?
Strah od boli od patnje?
Ali kako opravdati patnju nečijim snom?
Da me uhvate na frontu i muče, jebi ga, dogodilo se. Ali da me iz sigurnosti mogu života makne san nekog najvjerojatnije poremečenog tipa, koji je nekakvim podlim mađioničarskim uvjerio stanovnike grada da je prorok, to neču dozvoliti.
Iste večeri sam se iskrao iz grada, a svojim prijateljima ostavio sam prouku starog rock hita “Jesus died for somebody's sin but not mine.”
Pa nek malo kontempliraju i možda konačno prihvate odgovornost za svoje postupke i prestanu sakatiti druge kako bi oprali svoju savjest.


- 21:00 - Komentari (2) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2008 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»