Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

10.02.2007., subota

Teorija zavjere vs institucionalna teorija

U svijetu nema tragičnog događaja, a da za njega neki ljudi ne tvrde da se dogodio upravo suprotno nego što se prikazuje, dok se prava istina ne želi otkriti jer bi se ugrozili interesi tajne skupine koja zapravo vlada svijetom. Ide se toliko daleko da se kaže da svijetom vladaju reptiloidni vanzemaljci, te David Icke tvrdi da su George Bush stariji i Engleska kraljevska obitelj ti vanzemaljci, te da postoje svjedoci koji su vidjeli metamorfozu Busha u reptila!!??
Postoje i "znanstvena" opravdanja iz kvantne fizike koja tvrde da su to bića iz četvrtog denziteta koja se hrane ljudskim strahom.
S druge strane teorije zavjere se objašnjavju kao pokušaj vlasti da nam prikaže neki neuspjeh ne kao neuspjeh vlasti, već neke paralelne vlasti koja je radila nezavisno od institucija. Time se žrtvuju pijuni (poput Olivera Northa u aferi Irangate) koji je žrtvovan i prikazan kao glavi i jedini krivac, dok su zapravo institucije te koje su krive. Da nije bilo Northa, netko drugi bi bio na njegovom mjestu.
Ipak, u svijetu «Big Brothera» gdje nas sigurnosne kamera prate na svakom koraku, a ljudi postaju poznati zato što žrtvuju ili svjesno i radosno otkrivaju svoju privatnost zbilja se možemo zapitati postoji li neka bogata elita koja si može priuštiti skupu opremu i kontrolirati naše živote bez našeg znanja i voditi državu bez znanja legalno izabrane vlasti. Ali ovima se još kako tako možemo oduprijeti i to je bolji scenarij.
Gori scenario bi bio da smo hrana bićima iz druge dimenzije. Kako se oduprjeti nečemu što ne možemo vidjeti. Valjda meditacijom...možda....
Ipak koji su glavni nedostatci teorije zavjere. Naime, američki ljevičari poput Michael Alberta tvrde da su teorije zavjere pogrešne jer krivo interpretitraju razvoj povijesti. Naime, po teoretičarima zavjere povjest usmjeravaju jaki pojedinci, a u svim zavjerama klika djeluje izvan institucionalno. Time žele reći; «Maknimo ove zle pojedince i vratimo moć institucijama pa ćemo imati skladno društvo». Međutim ono prema prtoivnicima teorija zavjere poput već navedenog Alberta i Noama Chomskog, povijest razvijaju institucije u kojima je pojedinac samo kotačić u mehanizmu i bilo tko ga može zamjeniti i preuzeti njegovu ulogo. Ono što protivnici teorije zavjere žele reći da su za nepravdu u svijetu krive i odgovorne institucije vlasti (posebice vlade SAD-a), a ne nekakva tajna društva, primjerice Iluminati. Prema njima svijet će postati skladan i slobodan kad promjenimo način funkcioniranja instucija. Nikakva smjena nekog pojedinca (pa čak i predsjednika) neće promjeniti stanje u svijetu ako se vanjska politika američke vlade temelji na iskorištavanju resursa. Jer se pojedinac ne rađa već predodređen za neku sudbinu koju treba ostvariti (to su romantičarska mišljenja koja se mogu naći u RPG igricama), već ga društvo i kultura oblikuje, a društvo i kultura su oblikovane od institucija.

Citiram: "U institucijskoj teoriji pojedinci i osobne motivacije postaju dio rasprave samo kao rezultat mnogo osnovnijh čimbenika. Pojedinačne radnje koje kulminiraju u nekom događaju nam ne služe kao objašnjenje. Institucionalna teorija objašnjava događaje kroz uloge, poticaje i dinamiku institucije. Institucionalna teorija ne zanemaruje ljudske radnje, ali bit institucionalnog objašnjenja jest da se odvoji od osobnih čimbenika ka institucionalnim. Drugim riječima, da određeni ljudi nisu bili tu da obave neku radnju, netko drugi bi to obavio umjesto njih...Organizacijske, motivacijske i bihevioralne implikacije institucija dobivaju najviše pažnje. Pojedinačni ljudi se ne smatraju kao glavni uzročnici radnje." - Michael Albert "Conspiracy theory"

Ako se prihvati takav intiutucionalni razvoj povijesti onda se nikakav zločin više neće moći pravdati samovoljom pojedinca, već planskom politikom jedne vlade. Time i ljudi koji ne participiraju u vlasti, ali su je izabrali na izborima imaju dio odgovornosti i kao odgovorni imaju legitimno pravo od institucija vlati zahtjevati da promjene svoj način djelovanja. Jer nije rješenje maknuti nekoga poput Busha s vlasti ako će njegov nasljednik samo nastaviti djelovati u skldu sa politikom institucije vlasti, cilj je promjeniti institucije, odnosno cilj je izmjeniti sustav. Drugim riječima revolucija.
- 15:15 - Komentari (1) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»