<body><div id="fb-root"></div><script type="text/javascript" src="//connect.facebook.net/hr_HR/all.js"></script><script type="text/javascript">FB.init({appId:'210555892318436',status:true,cookie:true,xfbml:true,oauth:true});</script>








Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Pozdrav svima!

Ovo je blog posvećen kreativnim pothvatima :)
Sve objavljeno na ovom blogu bit će vezano uz kreativnost, kako moju osobnu, tako i uz zanimljive tutorijale i ručne radove raznih kreativaca čije radove izuzetno cijenim i rado ću ih povremeno dijeliti s vama!

brojac poseta


Linkovi

Evo link na moju fb stranicu:

Whimsy Rock

i na twitter (tu baš i nisam aktivna, ali neka se nađe):

Twitt

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi izrade bilo čega ili mi jednostavno poželite poslati privatnu poruku:

flowerbloom88@gmail.com

Zašto Whimsy Rock?

Whimsy (whimsical) - fantastičan, zaigran, nestvaran, nemiran, nestalan, impulzivan, šaljiv, vragolast, čudan, izvanredan, neobičan, staromodan, zabavan, znatiželjan – sve su to moje osobine – tako moj um stvara rukotvorine koje vidite na mojoj stranici

Rock – od imena Petra (moje osobno ime) koje potječe iz latinskog jezika u obliku 'petrus', a kako u latinskom, tako i u grčkom jeziku u doslovnom prijevodu znači kamen, stijena, hrid – rock, stone

Zašto je nepravilno? Whimsy je imenica, tako da kamen, stijena ne može biti whimsy. Može biti whimsical. Ali, pročitajte samo značenje riječi whimsy. Pa zašto se jedna takva osoba, sva wimzikalna poput mene, ne bi poigrala i nazivom? :)

Kako je sve počelo?

Sve je počelo otprilike 2012. godine kad sam sasvim slučajno otkrila da imam neku ludu kreativnu žicu i odlučila slijediti note koje su se rasprostrle niz tu kreativnu gitaru. :)

Moj fakultet (učiteljski fakultet) je tome znatno pridonio jer sam detaljno upoznala sve vrste umjetnosti i naučila otvoriti um i srce i vidjeti sve boje života u njihovom pravom sjaju.

Također, na fakultetu sam se upoznala s raznim likovnim tehnikama i to znanje mi je od velike koristi u ovome čime se bavim.

Ovo nije posao - hobi je. Želja mi je jednog dana pretvoriti svoj hobi u posao, jer raditi ono što voliš - najveće je samoostvarenje.

Polimerna glina
ponedjeljak, 06.06.2016.
Odgovaram na komentar iz prošlog posta - nešto više o polimernoj glini :)

Dakle, polimerna glina je masa slična plastelinu, lako se oblikuje (mekoća i fleksibilnost ovisi o brendu polimerne gline) i od nje možete raditi stvarno svašta - od nakita, do magneta za hladnjak, figurica itd.

Ovu masu možete naći u knjižarama i hobby trgovinama, a ima je i u Mulleru na odjelu uredskog materijala i hobi sekcije. Također, uvijek je možete naručiti iz raznih online shopova.

Jedna kockica od otprilike 30 grama košta 13-15kn, kako gdje naletite.

Polimerna glina dolazi u puno nijansi, ali može biti i bojana.

Najpoznatiji proizvođači su Fimo i Premo. Naravno, postoje još neki proizvođači, ali ja sam koristila samo ova dva pa se ne osjećam kompetentno da govorim o drugima.

I fimo i premo imaju svoje 'podproizvode', odnosno različite linije proizvoda. Tako fimo ima na primjer 'classic', 'soft' i 'effect'. Obično naziv 'podproizvoda' ima veze s izgledom ili fleksibilnošću proizvoda.

Osnovna razlika između plastelina i polimerne gline je ta da se predmeti od polimerne gline moraju peći kako bi očvrsnuli. Oni se ne moraju peći na ne znam kako visokoj temperaturi, odnosno ne peku se u keramičkoj peći kao prava glina. Obično je na pakiranju naznačeno koliko dugo treba peći proizvod i na kojoj temperaturi. Najčešće je raspon temperature između 100-130 stupnjeva. Koliko dugo ćete peći svoju glinenu kreaciju ovisi o debljini gline. Na primjer, ja sam svoje pero iz prethodnog posta pekla svega 7-8 minuta jer je jako tanko (nema ni 5mm debljine), a figuricu zmaja (bit će priložena fotografija) pekla sam oko 20 minuta.

Polimerna glina ovih brendova nije toksična i može se slobodno peći u pećnici u kojoj inače pripremate hranu. Ipak, poželjno je zaštititi tepsiju aluminijskom folijom ili papirom za pečenje kako ne bi ostali tragovi boje gline na tepsiji ili kako se glina ne bi zaljepila za tepsiju. Ja najčešće pečem na obrnutoj tepsiji, glina mi se nikad nije zaljepila, a na dno s vanjske strane hrana nema pristup tako da mi se ta metoda pokazala dobrom.

Prilikom pečenja važno je stalno biti uz pećnicu i provjeravati boju gline. Ukoliko je ona svjetle boje, može prilikom pečenja promijeniti boju u tamniju, pogotovo ako je prejaka pećnica, to jest ako je prevelika temperatura ili ako se predugo peče ili ako je predmet od gline izuzetno tanak.

Polimerna glina nakon pečenja, dok je još vruća, može biti meka i fleksibilna. To znači da ili nije dovoljno pečena ili će se stvrdnuti kako se bude hladila. Kad bude potpuno hladna, tad znate koja joj je čvrstoća. Ukoliko se pridržavate uputa na pakiranju, trebalo bi sve biti ok i trebala bi se stvrdnuti kako treba.

Ne mora se svaka polimerna glina peći. Postoji posebna 'air dry' glina koja se suši na zraku poput glinamola, a pogodna za delikatne kreacije poput latica cvjetova i slično. Nisam je još koristila tako da ne znam kakva je, ali imam namjeru isprobati je.

Važno je napomenuti da osim što možete ovu glinu oblikovati rukama - prema vlastitoj mašti ili prema tutorijalima na internetu (kojih je stvarno mnogo), možete koristiti i razne kalupe. Kalupi funkcioniraju na principu da u plastični ili silikonski kalup utiskujete glinu - ravnomjerno i dovoljno duboko da pokrije svu površinu kalupa i tad izbacite gotov proizvod iz kalupa i stavite peći. Neki silikonski kalupi čak slobodno mogu u pećnicu pa glinu pečete u kalupu, baš poput kolača :D

Ono što također možete koristiti su i teksture. Možete uzeti bilo koji predmet s izbočenim reljefom i utisnuti ga u glinu - to će joj dati lijepu dimenziju.

Ako ste ikad radili s fondan masom - tićino ili kako se već zove kod vas - jako je slično tome, samo nije jestivo i mora se peći. Oblikovanje je isto ;) Ima primjer i fondan mase tu ;)

Evo nekih mojih kreacija

Ovo je sovica napravljena od različitih nijansi polimerne gline - brend fimo. Krila (bijeli dio) su nacrtana nakon pečenja bijelom akrilnom bojom. Ovaj šarafić gore je ušarafljen prije pečenja (masa se prilikom pečenja zgusne i stvrdne i čvrsto drži šarafić). Ukoliko svoju kreaciju namjeravate pretvoriti u privjesak, lančić, naušnice - rupicu izbušite PRIJE pečenja. Bušenje naknadno može dovesti do pucanja kreacije. A to ne želite, vjerujte mi. Naučila sam na teži način.

Image and video hosting by TinyPic

Ova dva privjeska za ključeve - muški i ženski zmaj također su napravljeni od fima, oči,usta i točkice na trbuščićima nacrtani su naknadno akrilnim bojama.

Image and video hosting by TinyPic

Ovo je isto jedan zmaj, al ovaj je od fondana.

Image and video hosting by TinyPic

Ova torta zove se 'Zmajevo blago' i bila je rađena nećaku za rođendan. Kao što vidite - nije neka razlika u izgledu polimerne gline i fondan mase. Samo u jestivosti i tvrdoći :D

Ovo su neki privjesci za lančiće koje sam nedavno napravila. Rađeni su od crne nijanse polimerne gline, brend Premo Sculpey. Bojani su sjajnim prahom prije pečenja.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Evo, to je sve. Nemam nijedan primjer iz kalupa, ali mislim da ste shvatili kako bi izgledalo iz kalupa.

Ako imate bilo kakvih pitanja, tu sam! :)
Hvala na čitanju!

Oznake: polimerna glina, fimo, hobi



| 12:20 | Komentari (5) | On/Off | Print | # |