Odgojno obrazovni ciljevi upoznavanje prirodnih ljepota - Datiranje za seks

subota , 19.01.2019.

ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI U PRVOM RAZREDU










Click here: Odgojno obrazovni ciljevi upoznavanje prirodnih ljepota






Primjena puzanja i provla č enja u razli č itim kretnim manifestacijama. Otisak prsta i dlana, krompira i lista je prirodni otisak, i to je u prvom razredu dovoljno. Na taj način razvijaju logičko, kritičko i kreativno mišljenje koje omogućava vođenje argumentiranih rasprava i interpretaciju sadržaja.





Procesi i međudjelovanja Sve ustrojstvene razine u prirodi teže postizanju ravnoteže i svi procesi koji se u prirodi odvijaju utječu na nju. Razvoj osobina i sposobnosti moguć je jedino u uvjetima progresivnog i diskontinuiranog opterećenja. Raspravlja o međusobnome utjecaju različitih životnih uvjeta i živih bića.





E-SAVJETOVANJA - Upućuje učenike kako se zaključak donosi na temelju dobivenih rezultata, a ne prijašnjega znanja te ih uči rješavati probleme razvijanjem kritičkoga mišljenja. Imenovanje koordinatora — voditelja vannastavnih aktivnosti vrši Nastavničko vijeće na početku školske godine i ono ne može biti rezultat licitiranja i dobrovoljnog opredjeljivanja nastavnika, nego izbora na osnovu unaprijed utvrđenih kriterija od strane najvišeg stručnog organa u osnovnoj školi 1.





OPIS NASTAVNOGA PREDMETA PRIRODA Prirodu čine živa bića, neživa priroda te pojave i procesi koji se u njoj zbivaju. Prirodu istražuju astronomija, biologija, fizika, fizička geografija, geologija i kemija. Svrha je učenja nastavnoga predmeta Priroda, kao početnoga učenja prirodoslovlja, razumijevanje svijeta u kojemu živimo kako bi se u njemu održivo živjelo. Učenjem o prirodi sagledava se njezina cjelovitost, od čestica koje grade tvari, preko živoga i neživoga svijeta na Zemlji, do najvećih struktura u svemiru. Naglasak je na razumijevanju osnovnih koncepata biologije, fizike i kemije te na razumijevanju metoda kojima se u prirodnim znanostima dolazi do spoznaja. Te se metode mogu primijeniti u svakodnevnome životu za stjecanje znanja i donošenje odgovornih odluka. Znanja, vještine i stavovi razvijaju se aktivnim uključivanjem učenika u proces učenja, čime se potiče dublje razumijevanje pojava i procesa u prirodi te razvija osjetljivost i odgovornost prema okolini. Upoznavanjem svijeta oko sebe učenik stvara predodžbu o bogatstvu njegove različitosti, postupno spoznajući vlastito mjesto i ulogu u zajednici i svijetu. Učenjem i poučavanjem Prirode potiče se, podržava i upotpunjava urođena dječja znatiželja o svijetu oko nas. Primjenom osnovnih znanstvenih metoda u jednostavnim istraživanjima učenici razvijaju sposobnost opažanja, postavljanja pitanja, oblikovanja pretpostavki koje se mogu potvrditi ili opovrgnuti pokusom, donošenja zaključaka na temelju prikupljenih podataka, izvješćivanja o rezultatima te predviđanja na njihovoj osnovi. Time se razvijaju suradnja, komunikacija te logičko, kritičko i kreativno mišljenje. Učenike se usmjerava na učinkovito korištenje novim tehnologijama u samostalnome i zajedničkome učenju. Učenjem Prirode osvješćuje se potreba za racionalnom uporabom prirodnih dobara te pridonosi boljemu razumijevanju i razlikovanju pozitivnih i negativnih utjecaja ljudskoga djelovanja na prirodna staništa te lokalni i globalni okoliš. Stečeno znanje učenicima omogućava donošenje odluka važnih za očuvanje zdravlja, bioraznolikosti i okoliša te djelovanje u skladu s načelima održivoga razvoja. Priroda se poučava na prijelazu iz drugoga u treći ciklus nadovezujući se na znanja, vještine i stavove stečene u nastavnome predmetu Priroda i društvo. Konceptualno i sadržajno predstavlja postupni prijelaz od integriranoga učenja i poučavanja prirodoslovlja prema samostalnim predmetima Biologiji, Fizici i Kemiji. U cilju zadovoljavanja odgojno-obrazovnih potreba učenika s teškoćama, kurikulum se prilagođava u skladu sa smjernicama Okvira za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama. U cilju zadovoljavanja odgojno-obrazovnih potreba darovitih učenika uvodi se razlikovni kurikulum u skladu sa smjernicama Okvira za poticanje iskustava učenja i vrednovanje postignuća darovite djece i učenika. ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI UČENJA I POUČAVANJA NASTAVNOGA PREDMETA U nastavnome predmetu Priroda učenici stječu temeljna znanja i vještine u prepoznavanju i razumijevanju bioloških, kemijskih i fizikalnih pojava i procesa. Učenici razvijaju konceptualno mišljenje te stvaraju temelje za predmete Biologiju, Kemiju i Fiziku. MAKROKONCEPTI U ORGANIZACIJI PREDMETNOGA KURIKULUMA Kurikulum nastavnoga predmeta Priroda organiziran je prema Nacionalnom dokumentu prirodoslovnoga područja kurikuluma, u četiri makrokoncepta: Organiziranost prirode, Procesi i međudjelovanja, Energija , te Prirodoznanstveni pristup. Makrokoncepti se međusobno prožimaju, objašnjavaju jedan drugoga integrirajući spoznaje i ideje temeljnih prirodnih znanosti. U makrokonceptu Organiziranost prirode objašnjava se ustrojstvo prirode. U petome razredu poimanje usložnjavanja prirode zasniva se na spoznavanju čestice kao najmanje sastavnice prirode i stanice kao osnove za razumijevanje građe živih bića. U šestome razredu teži se razumijevanju odnosa veličina pojedinih ustrojstvenih razina, odnosno usložnjavanja manjih cjelina u veće, te uočavanju temeljnih i zajedničkih načela građe živoga i neživoga svijeta. Na poznatim primjerima iz svakodnevnoga života objašnjava se kruženje tvari i protok energije u živim i neživim sustavima. Sunce i hrana poimaju se kao glavni izvori energije za živa bića, a fotosinteza i razgradnja hranjivih tvari, kao ključni procesi za život na Zemlji, uvode se na razini prepoznavanja. Spoznaje o energiji proširuju se i povezuju s procesima i međudjelovanjem koji se odvijaju unutar ustrojstvenih razina i među njima. Životni uvjeti povezuju se s prilagodbama živih bića, uočava se njihova promjenjivost i zaključuje da je raznolikost živih bića posljedica evolucije. Raspravlja se o dinamičkoj ravnoteži koja vlada u prirodnim sustavima i prosuđuje utjecaj čovjeka i prirodnih pojava na njezino narušavanje. U prirodi se uočavaju ciklusi, koji imaju utjecaj na živi svijet te se i životi niza živih bića promatraju kao ciklusi. Koncepti nastavnoga predmeta Priroda usvajaju se ponajprije promatranjem i istraživanjem. To je dio prirodoznanstvenoga pristupa koji se ostvaruje primjenom jednostavnih istraživanja koja učenici provode prema uputama učitelja. Promatranjem, istraživanjem i interpretiranjem pojava, procesa i međuodnosa u neposrednome okolišu i u svakodnevnome životu, učenici na temelju stečenih iskustava razvijaju sposobnost predviđanja posljedica procesa, djelovanja i vlastitih postupaka. Uviđaju i shvaćaju važnost znanosti za svakodnevni život te kritički procjenjuju utjecaj znanosti na društvo i društva na znanost. Učenici prepoznaju i primjenjuju relevantne podatke koristeći se različitim izvorima informacija. Na taj način razvijaju logičko, kritičko i kreativno mišljenje koje omogućava vođenje argumentiranih rasprava i interpretaciju sadržaja. Prirodoznanstveni pristup postupno se usvaja u procesu učenja povećanjem samostalnosti, odgovornosti i sigurnosti tijekom provođenja istraživanja te sve dubljega poimanja znanosti, njezina utjecaja, mogućnosti primjene i opće važnosti za život ljudi. Primjenom suradničkog učenja u integriranom ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda svih makrokoncepata razvijaju se socijalne vještine poput komunikacije, asertivnosti, empatije, suradnje i uvažavanja drugih. Organiziranost prirode Makrokoncept Organiziranost prirode nužan je za razumijevanje ustrojstva žive i nežive prirode koje su uzročno-posljedično povezane i čine neraskidivu cjelinu. Na svim ustrojstvenim razinama postoji organiziranost, odnosno red. Strukturna je osobina živoga i neživoga svijeta združivanje čestica u sve složenije tvari, do stanica, tkiva, organa, organskih sustava, jedinki, ekosustava i dalje sve do svemira. Svaka ustrojstvena razina ima svoje značajke te je svaka sljedeća razina složenija, sa sebi svojstvenim značajkama. Za sve procese koji se odvijaju na svakoj razini nužna je energija. Procesi i međudjelovanja Sve ustrojstvene razine u prirodi teže postizanju ravnoteže i svi procesi koji se u prirodi odvijaju utječu na nju. Svijet koji nas okružuje promjenjiv je i neprekidno se odvijaju različiti procesi koji dovode do promjena poput izmjene godišnjih doba, dana i noći, Mjesečevih mijena, kruženja vode, niza razvojnih procesa tijekom života, protjecanja energije te prilagodbi živih bića. Ti se procesi uočavaju u svakodnevnome životu što je važno za razumijevanje svijeta koji nas okružuje, te je temelj za razumijevanje složenijih mehanizama i ciklusa u prirodi i ljudskome tijelu. Svi procesi u prirodi povezani su međudjelovanjem živih bića i okoliša. Tako i djelovanje čovjeka utječe na živi svijet i sve procese na Zemlji. Život ljudi prema načelima održivoga razvoja traži što manje ometanja prirodnih procesa i međudjelovanja. Energija Energija se izmjenjuje u procesima koji se odvijaju na svim ustrojstvenim razinama prirode. Energija ne može ni nastati ni nestati, može samo prelaziti iz jednoga oblika u drugi, a te se pretvorbe odvijaju i u živome i u neživome svijetu. Sunce je temeljni izvor energije za sva živa bića na Zemlji. Izmjena energije posebno je važna pri izgradnji i razgradnji tvari što omogućava održavanje života. Sunčeva energija pohranjena je u mnogim izvorima energije na Zemlji. S obzirom da su neobnovljivi izvori energije ograničeni, ljudi se njima moraju održivo koristiti. Prirodoznanstveni pristup Ovo je krovni i neizostavni makrokoncept u učenju nastavnoga predmeta Priroda. Cilj je produbiti razumijevanje prirodnih pojava, procesa i međuodnosa provedbom jednostavnih istraživanja. Istraživanje je strukturirano, započinje opažanjem i postavljanjem pitanja uz razvoj vještine prepoznavanja istraživačkih pitanja. Potom slijedi provedba istraživanja, bilježenje i organiziranje rezultata, donošenje zaključaka te izvješćivanje o istraživanju uz primjenu različitih izvora za pronalaženje relevantnih informacija. Provedba istraživanja je vještina kojom se ovladava postupno. Može se izvoditi samostalno, a radom u paru ili skupini učenike se potiče na međusobno uvažavanje i pomaganje te se razvija osjećaj odgovornosti pojedinca za postizanje zajedničkoga cilja. Sadržaji i aktivnosti ovog makrokoncepta potiču razumijevanje prirodnih znanosti, uz isticanje njihove uloge i primjene razvojem tehnologije za dobrobit čovječanstva. Znanost i društvo međusobno su ovisni, stoga je potrebno razvijati znanost, uz poštivanje prirodnih zakonitosti te moralnih i etičkih načela. Konceptualni okvir nastavnoga predmeta Priroda D. ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI, RAZRADA ISHODA I RAZINE USVOJENOSTI PO RAZREDIMA I MAKRO KONCEPTIMA Ishodi su u tablici označeni oznakom slova A, B, C, D makrokoncepta kojem pripadaju, brojem razreda 5. Promatranjem, pokusima i terenskim istraživanjima upoznaju koncept tvari i čestične građe prirode, istražuju svojstva tla, vode i zraka kao životnih uvjeta te zaključuju o odgovarajućim prilagodbama živih bića. Upoznaju osobine živih bića i njihovu staničnu građu. Povezuju osobinu promjenjivosti živih bića s prilagodbama na različite životne uvjete te dovode u vezu promjene uvjeta u prošlosti Zemlje s promjenama životnih oblika i evolucijom života na Zemlji. Razlikuju osnovne izvore energije upoznajući pojam obnovljivih i neobnovljivih izvora. Opisuje svojstva nekih tvari; opisuje da se između čestica nalazi prostor; opisuje stanicu kao jedinicu građe živih bića; prepoznaje obilježja živih bića. Opisuje primjere smjesa; na primjerima objašnjava postojanje prostora između čestica ; opisuje obilježja živih bića na primjeru biljnoga i životinjskoga organizma. Objašnjava da čestice različitih tvari mogu međusobno djelovati i graditi nove tvari drukčijih svojstava; objašnjava na različitim primjerima obilježja živih bića. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Moguću izradu mikroskopa s pomoću pametnoga telefona povezati s Tehničkom kulturom B. U provjeri treba izbjeći nabrajanje obilježja živih bića, a uključiti zadatke koji traže primjenu njihova poznavanja. Opisuje životne uvjete u zraku, vodi i tlu; objašnjava utjecaj životnih uvjeta na živa bića na poznatim primjerima. Uspoređuje različite životne uvjete povezujući ih sa svojstvima zraka, vode i tla; objašnjava utjecaj životnih uvjeta na živa bića na vlastitim primjerima. Raspravlja o međusobnome utjecaju različitih životnih uvjeta i živih bića. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Neki sadržaji i aktivnosti toga ishoda ostvaruju se tijekom duljeg vremenskog razdoblja pojedina svojstva prate se tijekom različitih godišnjih doba , a neki integrirano s drugim ishodima ovoga kurikuluma A. Opisuje prilagodbe živih bića na život u različitim uvjetima te povezuje promjenjivost živih bića s opstankom u promijenjenim životnim uvjetima; povezuje prilagodbe na životne uvjete s evolucijom života na Zemlji. Objašnjava prilagodbe organizama na život u zraku, vodi i tlu; objašnjava kako promjena uvjeta pokreće evoluciju i navodi primjere životnih oblika koji su izumrli zbog promjene životnih uvjeta. Uspoređuje prilagodbe organizama na različite životne uvjete, uočavajući zajedničke značajke; objašnjava važnost promjenjivosti za razvoj različitih oblika života na Zemlji te navodi primjere. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Pri ostvarivanju toga ishoda naglasak je na promjenjivosti kao obilježju živih bića. Ishod se ostvaruje povezano s MT OR II. Objašnjava važnost Sunca kao izvora energije za Zemlju te važnost hrane kao izvora energije za živa bića; razlikuje obnovljive i neobnovljive izvore energije. Povezuje oblike energije s odgovarajućim izvorima; povezuje skladištenje energije u živim bićima s uvjetima u okolišu; uspoređuje prednosti te nedostatke obnovljivih i neobnovljivih izvora energije. Povezuje izvore i oblike energije s prirodnim procesima te raspravlja o njihovu utjecaju na život na Zemlji; predviđa posljedice nemogućnosti skladištenja energije u živoj i neživoj prirodi. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Naglasak je na skladištenju i izvorima energije na Zemlji u živoj i neživoj prirodi. Ne obrađuje se fotosinteza, građa sjemenke, ploda i drugih dijelova biljke. Ishod se ostvaruje povezano s MT OR II. Izvodi jednostavno istraživanje uz pomoć: opaža i postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja, bilježi i prikazuje rezultate te na njihovoj osnovi donosi zaključke. Izvodi jednostavno istraživanje: opaža i postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja, bilježi i prikazuje rezultate te na njihovoj osnovi raspravlja i donosi zaključke. Provodi jednostavno istraživanje: opaža, postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja, prepoznaje istraživačka pitanja, bilježi i prikazuje rezultate, zaključuje na osnovi svojih rezultata i podataka iz drugih izvora, raspravlja o svojim rezultatima uspoređujući ih s rezultatima drugih učenika, uočava uzročno-posljedične veze. Ishod se ostvaruje povezano s Hrvatskim jezikom, domene Komunikacija i jezik i Kultura i mediji te s MT GOO domene A. Objašnjava važnost pokusa u razumijevanju prirodnih pojava; opisuje primjer promjene u društvu do koje je došlo zahvaljujući prirodnim znanostima. Razlikuje činjenice od mišljenja; objašnjava da se znanost temelji na dokazima. Objašnjava na primjeru uzajamni odnos znanosti i društva; razlikuje znanstvena tumačenja od mitova i neprovjerenih informacija; raspravlja o pozitivnim i negativnim primjerima uzajamnoga utjecaja društva i znanosti. Ishod se ostvaruje povezano s Hrvatskim jezikom, domene Komunikacija i jezik i Kultura i mediji te s MT GOO B. Izvodeći opažanja i mjerenja u okolišu, uočavaju međuovisnost žive i nežive prirode, međusobne odnose živih bića na staništu, njihove prilagodbe i životne cikluse. Razmatraju povezanost energije s procesima u prirodi i spoznaju da energija ne može ni nastati ni nestati, već da samo prelazi iz jednoga oblika u drugi. U odnosu na prirodnu organiziranost, cikličke procese i međuovisnost, učenici razmatraju životna razdoblja čovjeka sagledavajući povezanost ljudi s prirodom. Na temelju provedenih istraživanja uočavaju čovjekov utjecaj na prirodu. Razvrstava na primjeru ekosustava organizacijske razine žive i nežive prirode; određuje brojnost jedinki u određenome prostoru. Uspoređuje organizacijske razine žive i nežive prirode; procjenjuje na temelju uzorka gustoću populacije u određenome prostoru. Raspravlja o međusobnome odnosu različitih organizacijskih razina na primjeru ekosustava; uspoređuje gustoću populacije odabrane vrste na dva staništa. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Istraživanje organiziranosti treba provoditi izvanučionički, zorno i primjenom iskustvenoga učenja. Ishod se ostvaruje povezano s MT OR III. Opisuje kako različite skupine živih bića na istome staništu zadovoljavaju svoje životne potrebe te kako promjene na staništu utječu na njihove međusobne odnose. Uspoređuje razlike u potrebama i njihovu zadovoljavanju kod različitih živih bića te objašnjava kako uvjeti staništa i njihove promjene utječu na međusobne odnose živih bića. Povezuje način života i ponašanje živih bića sa zadovoljavanjem potreba i promjenama u okolišu; raspravlja kako uvjeti staništa i njihove promjene utječu na međusobne odnose živih bića. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Ishod se ostvaruje terenskom nastavom na barem jednome staništu. Rezultati se mogu usporediti s primjerima drugih staništa, a do podataka se može doći na dodatnoj terenskoj nastavi ili pretraživanjem literature, pronalaženjem zanimljivosti o različitim organizmima. Objašnjava podrijetlo uočenih poremećaja uravnoteženoga stanja u prirodi; opisuje razloge zaštićenosti određenoga područja i vrsta; opisuje primjere ograničenosti prirodnih dobara. Analizira posljedice prirodnih nepogoda i katastrofa te ljudskih djelatnosti na uravnoteženo stanje u prirodi; povezuje ograničenost prirodnih dobara s potrebom njihovog promišljenog korištenja ; analizira vlastiti doprinos očuvanju prirodne ravnoteže; objašnjava pozitivne posljedice zaštite prirode. Predlaže moguća rješenja problema poremećaja uravnoteženoga stanja u neposrednome okolišu povezujući uzroke i posljedice te daje vlastiti doprinos; uspoređuje utjecaj različitih načina života tijekom prošlosti i danas, povezujući ih s održivim razvojem. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Prema mogućnostima i specifičnostima okoliša, učitelj odabire odgovarajuća ispitivanja onečišćenja koja će provesti s učenicima. Preporučuje se dio sadržaja povezan sa zaštitom prirode provoditi izvanučioničkom nastavom, prema mogućnostima u nekome od zaštićenih područja RH, a terensku nastavu organizirati integrirano; povezanost s MT OR III. Opisuje na primjerima utjecaj prirodnih ciklusa na živa bića; opisuje na primjeru životne cikluse biljaka i životinja. Objašnjava utjecaj ciklusa u prirodi na životne cikluse; povezuje utjecaj kruženja vode na živa bića s utjecajem živih bića na kruženje vode; objašnjava životne cikluse biljaka i životinja. Objašnjava prirodne cikluse te predviđa posljedice poremećaja u njima; objašnjava važnost poznavanja prirodnih ciklusa za uzgoj biljaka i životinja. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Učenje i poučavanje valja provoditi istraživačkim učenjem, osobito sustavnim promatranjem i vođenjem bilježaka u prirodi kad god je to moguće. Prepoznaje obilježja životnih razdoblja čovjeka; razlikuje uloge organa reproduktivnoga sustava; objašnjava potrebu održavanja higijene i prepoznaje važnost odgovornoga donošenja odluka u rizičnim situacijama; povezuje spolnu aktivnost s mogućim posljedicama. Opisuje obilježja životnih razdoblja čovjeka; objašnjava uloge organa reproduktivnoga sustava; objašnjava potrebu održavanja higijene; prepoznaje važnost odgovornoga donošenja odluka u rizičnim situacijama; povezuje spolnu aktivnost s mogućim posljedicama. Uspoređuje obilježja životnih razdoblja čovjeka te uloge organa muškoga i ženskoga reproduktivnog sustava; objašnjava potrebu održavanja higijene i prepoznaje važnost odgovornoga donošenja odluka u rizičnim situacijama; povezuje spolnu aktivnost s mogućim posljedicama. Ishod se ostvaruje povezano s MT Z — TZ A. B, MT OSR C. Opisuje prijenos i pretvorbe energije na primjerima iz svakodnevnoga života; demonstrira oslobađanje topline pri pretvorbi energije i navodi primjere sprečavanja gubitka topline. Objašnjava na primjerima i demonstrira pretvorbe energije i raspravlja o načinima smanjenja gubitaka topline. Predviđa posljedice koje mogu nastati uslijed viška ili manjka energije u živim i neživim sustavima; objašnjava da su proizvodnja i potrošnja energije samo načini pretvorbe. Potrebno je upoznati učenike s priborom i posuđem kojim će se služiti u radu i upozoriti na mjere opreza. Pri ostvarivanju toga ishoda naglasak staviti na prijenos energije i pretvorbu iz jednoga oblika u drugi. Koristiti se primjerima iz svakodnevnoga života i neposrednoga okoliša. Izvodi jednostavno istraživanje uz pomoć: opaža i postavlja pitanja, bilježi i prikazuje rezultate, donosi zaključke i izvješćuje o svome istraživanju. Izvodi jednostavno istraživanje: opaža i prepoznaje istraživačka pitanja, bilježi i prikazuje rezultate, raspravlja o svojim rezultatima te ih uspoređuje s rezultatima drugih učenika, donosi zaključke i izvješćuje o svome istraživanju. Izvodi jednostavno istraživanje: opaža, uz pomoć oblikuje istraživačka pitanja, bilježi i prikazuje rezultate, zaključuje na osnovi svojih rezultata i podataka iz drugih izvora, raspravlja o svojim rezultatima uspoređujući ih s rezultatima drugih učenika, uočava uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđa pojave i događaje. Ishod se ostvaruje povezano s Hrvatskim jezikom, domene Komunikacija i jezik i Kultura i mediji ; MT OSR B. Uspoređuje znanstvena objašnjenja s objašnjenjima temeljenima na mišljenju ili vjerovanju; povezuje razvoj tehnologije s razvojem znanosti i društva te uočava njihov međusobni utjecaj. Objašnjava da znanstvene teorije nikada nisu konačne, da se uvijek mogu mijenjati u svjetlu novih činjenica; raspravlja o povijesnome razvoju znanosti i tehnologije te doprinosu znanstvenika koji su pridonijeli napretku. Razlikuje činjenicu, pretpostavku i teoriju; raspravlja o dobrobiti i zloporabi znanosti i tehnologije. Ishod se ostvaruje povezano s Hrvatskim jezikom, domene Komunikacija i jezik i Kultura i mediji. POVEZIVANJE S OSTALIM PODRUČJIMA KURIKULUMA, MEĐUPREDMETNIM TEMAMA I DRUGIM PREDMETIMA Nastavni predmet Priroda pripada prirodoslovnomu odgojno-obrazovnom području te integrira sadržaje Biologije, Fizike i Kemije. U neposrednoj je vezi s odgojno-obrazovnim ishodima Geografije u ključnim konceptima izvora i oblika energije, životnih uvjeta, međuodnosa živih bića i životnih uvjeta, poremećaja ravnoteže u prirodi i prirodnih ciklusa, što daje mogućnost integriranoga učenja i poučavanja. Na različite je načine povezana sa svim ostalim odgojno-obrazovnim područjima. Najviše poveznica ima s tehničkim i informatičkim područjem u makrokonceptima Energija i Prirodoznanstveni pristup, tj. Učenici će se koristiti znanjima predmeta jezično-komunikacijskoga područja pretražujući različite izvore informacija te izvješćujući o rezultatima istraživanja. S tjelesnim i zdravstvenim područjem povezuje se s ishodom koji se odnosi na ljudsko tijelo i zdravlje te ostalim ishodima koji podrazumijevaju izvanučioničku nastavu. Povezanost s matematičkim područjem ostvaruje se primjenom temeljnih matematičkih znanja i vještina pri rješavanju problema i obradi podataka istraživanja, a s umjetničkim područjem korištenjem različitih osjetila tijekom opažanja prirode i bilježenjem rezultata crtežima i fotografijama. Sve međupredmetne teme imaju poveznicu s Prirodom. Zastupljeni sadržaji i aktivnosti tema Osobnoga i socijalnoga razvoja, Zdravlja i Održivoga razvoja usmjereni su na oblikovanje pozitivnoga stava o sebi i svijetu oko sebe uz razvijanje odgovornosti za vlastite postupke. Teme Zdravlja u Prirodi se obrađuju sadržajima o čovjekovim životnim razdobljima. S Osobnim i socijalnim razvojem povezani su ishodi makrokoncepta Prirodoznanstvenoga pristupa, a Održivi razvoj, Poduzetništvo te Građanski odgoj i obrazovanje isprepleću se s makrokonceptom Energija i temama koje obrađuju međuodnose životnih uvjeta i živih bića te poremećaje ravnoteže u prirodi. Ishodi koji obuhvaćaju odnose znanosti i društva također uključuju sadržaje Građanskoga odgoja i obrazovanja. Pristup učenju i poučavanju u Prirodi podrazumijeva ostvarivanje očekivanja međupredmetnih tema Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, Učiti kako učiti te Građanskoga odgoja i obrazovanja. Odgojno-obrazovni ishodi predmeta Priroda povezani su s ishodima predmeta Geografija, stoga je moguće i preporučljivo organizirati integrirano učenje i poučavanje, odnosno primijeniti integriranu terensku nastavu. U nekoliko je ishoda moguća povezanost s Tehničkom kulturom, a posebno je u ishodima koji se odnose na Prirodoznanstveni pristup bitna povezanost s Hrvatskim jezikom i Matematikom. UČENJE I POUČAVANJE NASTAVNOGA PREDMETA PRIRODA Prirodni proces učenja usko je povezan s iskustvom pa je i u školskome okruženju iskustveno učenje onaj najučinkovitiji način koji bi trebao dominirati u poučavanju. Učenik će mnogo bolje razumjeti i zapamtiti ono što je neposredno doživio, nego nešto što mu je prepričano ili samo demonstrirano. Stoga je bitno učenicima omogućiti stjecanje neposrednoga iskustva, stavljati ih u situacije u kojima će nove informacije primati različitim senzoričkim putovima, preraditi ih i učvrstiti njihovo zadržavanje nekim oblikom primjene. Takva su iskustva npr. Ako izvorna stvarnost nije dostupna, gledanje filma ili računalne simulacije također mogu biti vrijedno iskustvo. Djelovanje u zajednici, suprotstavljanje mišljenja, donošenje odluka te rješavanje konfliktnih situacija iznimno su važne životne vještine koje učenici mogu razvijati u simuliranim situacijama poput igranja uloga ili dramatizacije nekoga scenarija, te i na taj način stjecati iskustva koja su stvarna u promišljanju o uzrocima i posljedicama postupanja, u emocijama te propitivanju stavova i vrijednosti. Suradničko učenje i rješavanje zadataka u skupini pružaju višestruke mogućnosti stjecanja iskustava koja se odnose i na sadržaj učenja i na socijalne kontakte. Učenje je učinkovito ako se nadovezuje na prethodna znanja i iskustva pa je neobično važno novo učenje započeti utvrđivanjem onoga što je već poznato, uz otkrivanje mogućih miskoncepcija koje mogu biti ozbiljna smetnja razumijevanju i povezivanju novih informacija, odnosno konstruiranju novoga znanja. U prirodoslovlju je istraživačko učenje temeljni način učenja. Ono polazi od prirodne znatiželje i težnje za otkrivanjem kako funkcionira svijet u kojemu živimo, od nagađanja i predviđanja slijeda događaja ili uzročno-posljedičnih veza. Kad se na temelju prethodnoga znanja i iskustva ne može doći do odgovora, potrebno je provesti temeljitije istraživanje. Rezultati istraživanja ne doprinose samo kognitivnoj sferi razvoja učenika koji je došao do odgovora na postavljeno pitanje, već se tijekom cijeloga procesa razvijaju brojne psihomotoričke vještine i sposobnosti, što značajno doprinosi usvajanju svih generičkih kompetencija. Stoga se u ovome dokumentu naglašava stalna primjena prirodoznanstvenoga pristupa tijekom učenja i poučavanja Prirode pa je istaknuto da se Prirodoznanstveni pristup ne uči kao zasebna cjelina. U ostvarivanju sadržaja i aktivnosti predmeta Priroda vrlo su bitne strategije aktivnoga učenja u vidu projektne nastave te raznovrsnih izvanučioničkih i izvannastavnih aktivnosti dani otvorenih vrata, projektni dani, radionice, izleti, posjete muzejima, vrtovima, istraživačkim centrima, ustanovama i sl. Učitelj planira proces učenja i poučavanja na temelju odgojno-obrazovnih ishoda koje trebaju usvojiti svi učenici do kraja nastavne godine. Odgojno-obrazovni ishodi nisu tematske cjeline. Oni su postavljeni u okviru hijerarhije koncepata, definiranih u prirodoslovnome području kurikuluma te upućuju na najvažnije ideje koje učenik treba razumjeti i na temelju kojih će postupno konstruirati sve složenija znanja. Na temelju razrade odgojno-obrazovnih ishoda i smjernica za učenje i poučavanje učitelj će autonomno komponirati tematske cjeline u svojemu izvedbenom kurikulumu. To znači da redoslijed odgojno-obrazovnih ishoda u kurikulumu ne određuje redoslijed učenja i poučavanja te da se dijelovi pojedinih ishoda mogu ostvariti u sklopu različitih tematskih cjelina, a neki se ostvaruju usporedno i integrirano. U ostvarenju ciljeva Prirode i razvoju učenika ključnu ulogu ima škola koja zajedno s predmetnim učiteljem treba pružiti pogodno i poticajno okruženje za učenje. Najbolje okruženje za učenje je ono u kojemu se učenici osjećaju prihvaćeno i gdje se potiče suradnički odnos s drugim učenicima i učiteljem. Učitelj planira nastavu na temelju ishoda koje autonomno razrađuje, pri čemu vodi računa o dobi, interesima i kognitivnim sposobnostima učenika. Blisko surađuje s učiteljima onih nastavnih predmeta s kojima se u odgojno-obrazovnim ishodima ostvaruje korelacija. Motivira svoje učenike time što postavlja pozitivna i prikladna očekivanja, vjeruje u njihov uspjeh te poštuje različite stavove. Potiče pozitivne međuljudske odnose i stvara pozitivno razredno ozračje u kojemu nema straha od postavljanja pitanja, glasnoga razmišljanja i razmjenjivanja misli. Istraživačke aktivnosti mogu se provoditi individualno, u paru ili skupini. Učenike se može grupirati prema različitim kriterijima, npr. Učitelj potiče učenike na opažanje, primjenu istraživačke metodologije i uporabu pribora, podučava bilježenje i prikazivanje rezultata. Uvažavanjem prethodnoga znanja i iskustva učenika učitelj nadograđuje postojeće koncepte i olakšava stvaranje novih. Traži veze sa svakodnevnim životom, čime potiče urođenu dječju radoznalost. Učitelj potiče učenike na postavljanje različitih pitanja među kojima će izdvojiti ona istraživačka. Vježba ih oblikovati pretpostavke te ih uči kako različitim istraživačkim aktivnostima doći do podataka koji se mogu analizirati, kako interpretacijom rezultata dobiti odgovor na istraživačko pitanje te potvrditi ili opovrgnuti svoje pretpostavke. Upućuje učenike kako se zaključak donosi na temelju dobivenih rezultata, a ne prijašnjega znanja te ih uči rješavati probleme razvijanjem kritičkoga mišljenja. Svoje učenike višestruko izlaže situacijama koje od njih zahtijevaju primjenu istraživačkih vještina jer to vodi razvijanju motivacije i samostalnoga učenja. Osim poticajnih međuljudskih odnosa i kreativnoga pristupa planiranju i ostvarivanju učenja i poučavanja, uređenje učioničkoga prostora bitno pridonosi ostvarivanju ishoda. Poželjno je da učionica Prirode, uz radne stolove, bude opremljena sudoperima i električnim sklopovima, dovodima vode i plina te prostorom za prirodoslovne zbirke uz pripadajući kabinet. Ostvarivanje ishoda zahtijeva upotrebu laboratorijskoga pribora i posuđa, instrumenata i kemikalija. Uz navedenu istraživačku opremu potrebna je i zaštitna oprema kako bi se rad odvijao u sigurnome okruženju uz primjenu mjera zaštite. Učenici se upoznaju s organizacijom učionice i pravilima ponašanja. Posebna pozornost pridaje se uputama za rukovanje te mjerama opreza i zaštite tijekom uporabe laboratorijskih uređaja, instrumenata, posuđa, pribora i kemikalija. Usvajanje koncepata zasniva se na učeničkome promatranju i istraživanju prirode te se kao nastavna sredstva gdje je god moguće upotrebljavaju materijali iz prirode, s naglaskom na izvornu stvarnost, načelo zornosti i zavičajnosti. Uče nici se potiču na donošenje materijala iz neposrednoga okoliša za proučavanje u školi. Učenje o prirodi izvan učionice posebno je dragocjeno jer pridonosi lakšemu usvajanju ishoda te je znanje stečeno na taj način trajnije. Osim učionice za Prirodu, važno je mjesto u školi školska knjižnica u kojoj učenici mogu prikupljati informacije o različitim temama. Učenike se potiče na istraživanje prikupljanjem informacija u knjižnici koristeći se stručnom literaturom i časopisima koji populariziraju prirodne znanosti. U učenju i poučavanju Prirode primjenjuje se i e-učenje ili učenje potpomognuto informacijskom i komunikacijskom tehnologijom IKT. Ono omogućava pronalaženje informacija kao i virtualni uvid u prirodu i prirodne procese. Izvori informacija, sadržaji i aktivnosti dostupni IKT-om mogu se prilagoditi individualnim i razvojnim različitostima i potrebama učenika u različitim situacijama procesa učenja i poučavanja. Osim što učenici mogu prikupljati informacije, uče prepoznati i primijeniti one koje su bitne, a korištenjem društvenih mreža i virtualnoga okruženja primjenjuju suradničko učenje izvan učionice. Upotreba IKT-a omogućava učenicima kreativnije prikazivanje rezultata učenja. Dio su IKT-a i prezentacijski alati koji olakšavaju usvajanje prezentacijskih vještina. Ovisno o uvjetima, kurikulumu škole i ostvarivanju korelacija s drugim predmetima te različitome obimu makrokoncepata Prirode, učitelj autonomno razrađuje sadržaje i aktivnosti ishoda i raspoređuje predviđeni fond sati. Za ostvarenje svih ishoda Prirode u petome razredu nastavnim je planom predviđeno 52,5 sata, a za šesti razred 70 sati u nastavnoj godini. Tjedni raspored može se mijenjati ovisno o aktivnostima planiranima kurikulumom škole. Taj kurikulum daje mogućnost izrade fleksibilnijega rasporeda koji ne mora biti stalan tijekom cijele nastavne godine i može se prilagoditi provođenju istraživačkih aktivnosti. Ako se broj sati u kurikulumu škole određuje na tjednoj bazi, bilo bi poželjno da se učenje i poučavanje Prirode odvija kao dvosat. VREDNOVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA U NASTAVNOME PREDMETU PRIRODA Kurikulum predmeta Priroda usmjeren je na integrirani pristup učenju, poučavanju i vrednovanju. Svi odgojno-obrazovni ishodi predmetnoga kurikuluma vrednuju se za svakoga učenika u prijateljskome i poticajnome ozračju s aktivnim uključivanjem učenika u proces kriterijskoga vrednovanja. Primjenjuju se tri pristupa vrednovanju: Vrednovanje za učenje ne rezultira ocjenom, već osigurava učeniku, učitelju, roditeljima i školi povratnu informaciju o procesima učenja i usvojenosti znanja i vještina u odnosu na postavljena očekivanja. Tim pristupom učitelj provjerava uspješnost poučavanja i unapređuje ga, procjenjuje spremnost učenika za istraživačko učenje kao i učenikovo razumijevanje koncepata, dok učenik dobiva povratnu informaciju i preporuke o svome procesu učenja. Vrednovanje kao učenje podrazumijeva učenikovu samoprocjenu ostvarenoga napretka. Na osnovi toga planira buduće učenje, razvija osjećaj odgovornosti za vlastito učenje te samokritičnost. Također ne rezultira ocjenom. Vrednovanje naučenoga sumativno je vrednovanje razine usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda u određenome trenutku. Učeničko se postignuće vrednuje prema unaprijed određenim kriterijima na osnovi razine usvojenosti znanja, vještina i vrijednosti pojedinoga odgojno-obrazovnog ishoda. Usvojenost prirodoslovnih koncepata obuhvaća znanja onih kognitivnih razina koja je učenik stekao u skladu s definiranim ishodima kurikuluma. U sklopu toga elementa vrednuje se poznavanje temeljnih pojmova, razumijevanje pojava, procesa i međuodnosa, objašnjavanje međusobnih utjecaja i uočavanje uzročno-posljedičnih veza i kompleksne međuovisnosti žive i nežive prirode. U elementu prirodoznanstvene vještine vrednuju se stečene vještine. Prate se učenikove aktivnosti tijekom istraživačkoga rada i njihov rezultat pokusi, modeli, crteži, grafički i tablični prikaz rezultata, usmena i pisana izvješća - posteri, prezentacije i sl. U zaključnoj ocjeni podjednak udio čine ocjene iz obaju elemenata vrednovanja. Učitelj se za oba elementa vrednovanja i u svim pristupima vrednovanju može koristiti različitim metodama i tehnikama poput rubrika za ocjenjivanje praktičnih radova i učeničkih izvješća, lista provjere, procjene aktivnosti i ponašanja tijekom rada u paru ili skupini, procjene aktivnosti i ponašanja tijekom rasprave, portfolija mape učenja i sl. Bitno je da se svim učenicima kontinuirano vrednuju znanja, vještine, trud i rad. Pitanja postavljena učenicima moraju biti primjerena njihovoj razvojnoj dobi, stoga je potrebno ispitivati različite kognitivne razine znanja s naglaskom na konceptualno razumijevanje, a ne memoriranje činjenica. Učitelje se potiče da pronalaze i osmišljavaju metode i tehnike vrednovanja primjerene ishodu učenja i različitim pristupima učenju te da pritom uključe i učenika koji može sugerirati način na koji je spreman pokazati svoje znanje. Brojčana ocjena je numerički pokazatelj razine usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda definiranih kurikulumom s ljestvicom od pet stupnjeva - nedovoljan 1 , dovoljan 2 , dobar 3 , vrlo dobar 4 i odličan 5. Uz brojčanu ocjenu učitelj piše i kratak osvrt na postignuća i napredovanje učenika s konkretnim i autentičnim opisom učenikovih jakih strana i područja u kojima je moguće daljnje napredovanje u predmetu. Pritom se oslanja na bilješke koje je primjenom različitih pristupa, metoda i tehnika vrednovanja prikupio tijekom odgojno-obrazovnoga procesa. Na kraju šestoga razreda učitelj unutar svoga predmeta određuje zaključnu brojčanu ocjenu. Uz nju daje i sumarnu procjenu razvoja određenih elemenata generičkih kompetencija: odgovornosti, samostalnosti i samoinicijativnosti te komunikacije i suradnje. Te procjene iskazuju se u svjedodžbi s pomoću lista procjena, prema ljestvici od tri stupnja: potrebna podrška, dobro i izvrsno. Zaključna ocjena u predmetu temelji se na dokazima o ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda prikupljenima različitim pristupima, tehnikama i metodama tijekom cijele školske godine. Učenik treba zadovoljiti sve odgojno-obrazovne ishode na minimalno zadovoljavajućoj razini kako bi bio pozitivno ocijenjen. Završna ocjena predstavlja skup vjerodostojnih, valjanih i dokazivih informacija o učenikovu učenju i napretku, o onome što je naučio i kako je napredovao. Zaključna ocjena nije aritmetička sredina svih ocjena i temelji se na profesionalnoj odluci učitelja.



Zeitgeist Moving Forward [Full Movie][2011]
Stečeno znanje učenicima omogućava donošenje odluka važnih za očuvanje zdravlja, bioraznolikosti i okoliša te djelovanje u skladu s načelima održivoga razvoja. Objašnjava utjecaj ciklusa u prirodi na životne cikluse; povezuje utjecaj kruženja vode na živa bića s utjecajem živih bića na kruženje vode; objašnjava životne cikluse biljaka i životinja. Kada se dijete,s kistom u ruci, nađe pred bijelim papirom,suočava se istovremeno s pitanjem šta će i kako će? Teme se realiziraju kroz : igru , poligone , stanice , kori šć enje sportskih sprava i rekvizita , radionice. SMJERNICE ZA PRAĆENJE I OPISNO OCJENJIVANJE POSTIGNUĆA UČENIKA Opisno ocjenjivanje je kvalitativna analiza učeničkih postignuća. Poželjno je da učionica Prirode, uz radne stolove, bude opremljena sudoperima i električnim sklopovima, dovodima vode i plina te prostorom za prirodoslovne zbirke uz pripadajući kabinet. Dijete će u skladu s vlastitom percepcijom i recepcijom izraziti doživljaj, na svoj način imenovati ono što je u domenu percepcije. Prate se učenikove aktivnosti tijekom istraživačkoga rada i njihov rezultat pokusi, modeli, crteži, grafički i tablični prikaz rezultata, usmena i pisana izvješća - posteri, prezentacije i sl. Samo tada može se postići istinska primjerenenost aktivnosti — sadržaja uzrastu, mogućnostima, interesovanjima i potrebama djece, a za većinu članova grupe programi mogu predstavljati realno i optimalno opterećenje što je osnov za ostvarivanje odgojno-obrazovnih efekata u ovome sektoru školskog života i rada. Učitelj se za oba elementa vrednovanja i u svim pristupima vrednovanju može koristiti različitim metodama i tehnikama poput rubrika za ocjenjivanje praktičnih radova i učeničkih izvješća, lista provjere, procjene aktivnosti i ponašanja tijekom rada u paru ili skupini, procjene aktivnosti i ponašanja tijekom rasprave, portfolija mape učenja i sl. Kakav je njegov odnos prema radu i obavezama? Program vannastavnih aktivnosti trebalo bi da obuhvati: - Vrste aktivnosti sadržaja , u okviru svake oblasti - Ko bi trebalo da učestvuje u kreiranju i realiziranju Programa aktivnosti - Koje organizacione forme aktivnosti će biti zastupljene - Koje uvjete bi trebalo da obezbijedi osnovna škola da bi aktivnosti mogle biti realizirane objekti-mjesta, namještaj, oprema, sredstva, materijal i slično.

[Upoznati samog sebe|Uredsko poslovanje i službeno dopisivanje|Šeks vladimir]






Oznake: E-SAVJETOVANJA

Upoznavanje partnera srbija - Susretit će se u sredini

Upoznavanje Seks










Click here: Upoznavanje partnera srbija






Onda je naš sajt Upoznavanje Sex savršeno mesto za Vas! Iako sam nakon četovanja sa nekoliko potencijalnih kandidata mislila da su svi oni kao stvoreni za mene, kada sam ih i lično upoznala nije bilo baš tako.



upoznavanje partnera srbija

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1. Registruj se već danas! S druge strane, sajtovi za upoznavanje uglavnom su besplatni. Većina sajtova će od vas tražiti da ispunite makar osnovne podatke o sebi, dok će vam neki sajtovi dati tu mogućnost, ali to neće biti obavezno.



upoznavanje partnera srbija

TOP 6 APLIKACIJA ZA MUVANJE: Ovo su najbolji sajtovi za upoznavanje i dejt (FOTO) - Najjednostavniji način da pronađete neku osobu je uživo u gradu, ali samo na mestu gde zapravo dolaze slobodne osobe koje traže isto što i Vi — Nekog Normalnog Slobodnog Momka — Neku Normalnu Slobodnu Devojku!



upoznavanje partnera srbija

Otkrij novi način za upoznavanje partnera Stvarno postoje razni načini da naiđeš na momka ili devojku koga bi želeo ili želela za svog partnera. Svakako, tradicionalni načini sa izlascima, preporukama prijatelja, šetnjama i sličnim stvarima imaju svoje prednosti i sigurno si ih već sve isprobao, ali jednostavno su prevelika gnjavaža, a nema nikakvih garancija da će upaliti. Kao i svima, potrebno ti je nešto sigurnije i efikasnije, što će te spojiti sa pravim ljudima bez mnogo komplikacija i za relativno kratko vreme. Sajt Upoznavanje Partnera je upravo to! Na ovom odličnom sajtu, možeš da upoznaš gomilu ljudi iz cele zemlje, među kojima se i ovog trenutka nalaze tvoji budući partneri. To mogu da budu usputne šeme i varijante, neki od njih mogu i da prerastu u prijatelje, a neki, naravno, i u prave ljubavi. To je na tebi da saznaš i odlučiš, ali pre svega treba da se učlaniš na ovaj odličan sajt. Pre svega, naravi odličan profil koji će na ovom sajtu da privuče prave ljude za tebe. Profil treba da bude napravljen tako da te prikaže u najboljem svetlu, ali ipak da sadrži tačne informacije da bi se za tebe zainteresovale prave osobe. Kada budeš imao svoj profil, naši članovi će te pronaći pomoću njega i to će biti tvoja šansa da ostaviš pravi prvi utisak. Počni da otkrivaš koliko genijalnih ljudi postoji u Srbiji, zajedno sa Upoznavanje Partnera i dopusti ovom fantastičnom sajtu da ti pomogne u izboru osobe sa kojom želiš nešto da započneš, bez obzira na to da li si u fazonu da produžiš neku letnju šemu ili da nađeš ljubav svog života.



DNEVNJAK - Prilazak namunjenoj ribi
Treći korak: ko to zna? Upoznavanje mogućih budućih emotivnih partnera do skoro je bilo organizovano preko raznih agencija, koje doduše i danas posluju ali za ovu vrstu usluge naplaćuju na primer članarinu u agenciji i slično. Gde na Internetu možete da upoznate potencijalnog partnera Internet je postao veoma interestantno mesto za pronalaženje potencijalnog partnera, a istraživanja kažu da će se do 2031 godine čak 50% parova upoznati online. Možda je na početku ovakav oblik upoznavanja nailazio na negodovanje, gde se mislilo da su ti sajtovi za upoznavanje namenjeni ljudima koji imaju poteškoća u sklapanju poznanstava, prilaženju suprotnom polu, itd. Osim upoznavanja, sajt nudi sadržaje poput kuvara, igrica, preporučenih dijeta, stranicu posvećenu kućnim ljubimcima… Ljubavni sastanak Ljubavni sastanak ima oko 130 hiljada poseta za mesec dana. Počni da otkrivaš koliko genijalnih ljudi postoji u Srbiji, zajedno sa Upoznavanje Partnera i dopusti ovom fantastičnom sajtu da ti pomogne u izboru osobe sa kojom želiš nešto da započneš, bez obzira na to da li si u fazonu da produžiš neku letnju šemu ili da nađeš ljubav svog života. To je na tebi da saznaš i odlučiš, ali pre svega treba da se učlaniš na ovaj odličan sajt. Time eliminišete fizički faktor i omogućavate sebi da nekoga stvarno i iskreno upoznate i da on upozna vas.

[Varaždinski besplatni oglasnik|Razgovorni stil|Slobodne zene varazdin]






Oznake: sajt, za, upoznavanje, besplatno

Mature serbian - Susret s djevojkom

Serbian










Click here: Mature serbian






Luckily you can have FREE 7 day access! We take no responsibility for the phrases entered by surfers.



mature serbian

We do not own, produce or host the videos displayed on this website. All of the videos displayed on our site are hosted by websites that are not under our control. Please contact us if you have found inappropriate content. We take no responsibility for the phrases entered by surfers.



mature serbian

Serbian - We take no responsibility for the content on any website which we link to.



mature serbian

"@8 ?0;LF0. 5;> 1K;> 2>2A5 =5 8 :>;LF5, a 2 G5;>25G5A:>9 ?;>B8. "0=:04> =5 3>2>@8;, >= ?>:07K20;.



Sexy Hot Mature Milf Ladies in Nylons #5
Luckily you can have FREE 7 day access! Luckily you can have FREE 7 day access! You will never see ads again! We do not own, produce or host the videos displayed on this website. Watch this 1080p video only on pornhub premium. You'll surely be in for an extraordinary sexual experience, as you will be able to rely on daily Serbian porn updates!

[Zmaj od šipova u akciji|Stare zene sex|Oralno zadovoljavanje zene]






Oznake: Serbian

Slobodna dalmacija oglasi - Brzog datiranja

Dylan Dog Slobodna dalmacija komplet (Korišćeno)










Click here: Slobodna dalmacija oglasi






Sve osmrtnice, zahvale, sjećanja i sl. BROJEVI U PONUDI: 001 Čarobni frulaš - 500 din002 Kuća duhova - 500 din005 Manila006 Bunar prevara... Oglasi: Poduzećima nudimo posebne pogodnosti u obliku ugovora o poslovnoj suradnji koji Vam omogučuje besplatnu izradu oglasa cijena izrade oglasa kod izdavača 10% cijene oglasa - ovisno o formatu , po cjeniku oglasnog prostora za direktne oglašivače koji vam je dostupan na našoj stranici , te dodatnih 10% rabata.



slobodna dalmacija oglasi

U doba vodstvo lista se uglavnom priklonilo partijskim reformistima zbog čega je nakon zasjedanja u godine gdje se Tito obračunao s reformističkom strujom, provedena sveopća u prilikom čega je godine smijenjeno i vodstvo Slobodne Dalmacije, a iz su dovedeni novi čelnici lista. U mojim izjavama nije bilo nikakvih političkih konotacija, želio sam samo zahvaliti za podršku prijateljima u Ukrajini i mom klubu, kijevskom Dynamu, koji mi je dopustio sudjelovanje na Svjetskom prvenstvu. We expect you to respect the copyright of original authors, no matther where images are used, such as articles, websites, or advertising designs. Papir za tiskanje dopremao se potajice iz Splita.



slobodna dalmacija oglasi

Dylan Dog Slobodna dalmacija komplet (Korišćeno) - Tražim diskretnog muškarca za povremeno viđanje u njegovom prostoru. The free SEO tool can help you find keywords data and suggestions associated with your search term Radio Dalmacija Oglasi efficiently, and further provide global search volume, CPC and competition of keywords.



slobodna dalmacija oglasi

Prvi broj Slobodne Dalmacije u slobodnom Splitu 1943. Za vrijeme preokret u sukobu nastaje krajem godine kada su poraženi kod , njihove snage slomljene kod , a pokrenuli ofenzivu na pacifičke otoke pod kontrolom. U svibnju Nijemci i povukli su se iz Afrike, a Saveznici su izvršili ofenzivu na i talijansko kopno. Time je bila začeta ideja današnje Slobodne Dalmacije. Novine su se tiskale u otežanim uvjetima s primitivnim sredstvima. Papir za tiskanje dopremao se potajice iz Splita. Među prvim novinarima Slobodne Dalmacije isticali su se , prvi glavni urednik lista, i Živko Gattin, a listu su pridonijeli i ilustratori i. Za list je pisao i književnik. Nakon što su Talijani minobacačima stali gađati Mosor, uredništvo se premjestilo u pod. U rujnu godine, poslije kapitulacije Italije, list se nakratko tiskao u Splitu, a potom se list selio od do da bi se zatim uredništvo i sva oprema prebacila prosinca 1943. S Hvara, kojeg su već u siječnju godine okupirali , uredništvo je prebjeglo na slobodni otok Vis gdje su novine jedno vrijeme tiskane i u u obiteljskoj kući književnika. U to vrijeme Slobodna već sadrži vijesti o i. Piše se o kazalištu i o , obnovljenom na Visu na dan , godine. Partizanske postrojbe su u jesen 1944. Uredništvo Slobodne Dalmacije tada je konačno preseljeno u oslobođeni Split, a prostorije je pronašla u kući Ivanišević kod Pazara splitska tržnica. Slobodna Dalmacija za vrijeme Jugoslavije U vrijeme komunističke vladavine partijski kadrovi imali su znatnog upliva na uređivačku politiku svih novina u pa time i u Slobodnoj Dalmaciji u kojoj su morali izlaziti propagandni članci koji su veličali ideološko jednoumlje novoga režima. Godine provedena je policijska istraga u Slobodnoj radi navodne skupine u redakciji kojoj je bio cilj čišćenje režimu nepoćudnog kadra. Slobodna je opširno popratila dolazak u Dalmaciju godine, gdje se Tito u govorima kritički obrušio na svoje suradnike u vlasti. Naime, taj posjet dalmaciji uslijedio je nakon zataškanog raskola među republikama na zasjedanju partijskog vrha u. Bio je to početak kasnijih nesporazuma koji će naposljetku dovesti do raspada Jugoslavije. U doba vodstvo lista se uglavnom priklonilo partijskim reformistima zbog čega je nakon zasjedanja u godine gdje se Tito obračunao s reformističkom strujom, provedena sveopća u prilikom čega je godine smijenjeno i vodstvo Slobodne Dalmacije, a iz su dovedeni novi čelnici lista. Slobodna Dalmacija je na svojim stranicama popratila vijest o Titovoj smrti koja je navijestila nastanak unutardržavne krize i zaoštravanje odnosa među pojedinim republikama u čemu je prednjačila u kojoj je do kraja nastao val nacionalizma koji je drugim narodima u federaciji učinio nemogućim suživot sa Srbima. Demokratizacija, neovisnost Hrvatske i rat Krajem 80-ih došlo je do vala demokratizacije u komunističkim zemljama na istoku. U to vrijeme glavni urednik lista bio je koji je u doba preobrazbe hrvatskog društva iz represivnog u liberalnu parlamentarnu , otvorio stranice lista mnogim slobodoumnim ljudima pridonoseći razvoju novog hrvatskog društva. U tim danima list je bilježio prodaju i do 150. Kada su hrvatski komunisti krajem godine odlučili provesti slobodne višestranačke izbore i kada je na njima pobjedio na čelu s , Slobodna Dalmacija je pozdravila demokratizaciju zemlje. Od jeseni godine novinari Slobodne Dalmacije stalno prate ratna događanja i izvješćuju o stanju na bojištima. Pišu o napadu na , o stradanjima naroda na području cijele Dalmacije kao i o hrabrom hrvatskom otporu. Na stranicama se prate i vijesti o bombardiranju Splita, povlačenju s Visa, obrani i rušenju Masleničkog mosta. Na tri se stranice opisuju početne akcije oslobađanja dijelova zemlje koje su držali pobunjeni Srbi. Prije toga došlo je do štrajka do 1993. Bio je to posljednji i neuspješni pokušaj da se zaustave nezakonite radnje. List je pretrpio teške gubitke što je dovelo do stagnacije u razvojnim strategijama i tehnološkom razvoju lista. U svibnju godine Slobodna Dalmacija prodana je , koja se od 2016. Od uprava, novinari i tiskara preseljeni su u poduzetničku zonu u , što je izazvalo nezadovoljstvo većeg dijela splitske javnosti i građana. Pomet je humoristično-satirički prilog koji je izlazio kao tjedni podlistak u Slobodni Dalmaciji. Nekad je izlazio kao samostalni humoristični list. Pokrenuo ga je novinar. Za Pomet su pisali i crtali poznati hrvatski humoristi, satiričari i karikaturisti: , , , Luetić, Mihatov i dr. Nedjeljna Dalmacija Podrobniji članak o temi: Nedjeljna Dalmacija je hrvatski tjednik koji je bio tiskan u razdoblju 1971. Poslije je Slobodna Dalmacija izlazila i nedjeljom, ali se Nedjeljna Dalmacija već bila uspostavila na tržištu među čitateljstvom kao ugledni tjedni list. U okviru tog tjednika ponikao je i kasniji Feral Tribune kao humoristično-satirični prilog. Feral Tribune Podrobniji članak o temi: Feral Tribune je bio satirički koji je izlazio kao podlistak nedjeljnog izdanja Slobodne Dalmacije, a kasnije kao samostalan tjednik do prestanka tiskanja godine. Isticao se provokativnim naslovnicama i izrazito kritičnim pristupom. Mali Oglasnik SD Mali Oglasnik je tjedni oglasnik u izdanju Slobodne Dalmacije. Slobodna BiH Podrobniji članak o temi: Slobodna BiH je bio hrvatski dnevni list iz , koji je izdavala novinska kuća Slobodna Dalmacija. Internetsko izdanje Internetsko izdanje objavljeno je prvi put godine.



Upad u javljanje uživo iz Splita
U ovom gradu svašta finog ima. Ako ti samoća često na vratima sekunde broji sjeti se da nisi jedini. The data analyzed according to search term have been reasonably classified and we will provide the latest keyword trend based on market change per week. Isključiva namjena ove stranice je oglašavanje proizvoda i usluga za poduzeća i osobe koje se bave djelatnošću vezanom uz naslov ove stranice. The free SEO tool can help you find keywords data and suggestions associated with your search term Radio Dalmacija Oglasi efficiently, and further provide global search volume, CPC and competition of keywords. Poslije je Slobodna Dalmacija izlazila i nedjeljom, ali se Nedjeljna Dalmacija već bila uspostavila na tržištu među čitateljstvom kao ugledni tjedni list. Vous devez également ajouter la balise nofollow aux liens, vous pensez qu'il n'en a pas besoin.

[Bela rotkva dajkon|Numerologija broj 4|Lar chat with strangers v2 nulled]






Oznake: dylan, dog, slobodna, Dalmacija, komplet, (Korišćeno)

Usamljene cure - Brzog datiranja

Upoznavanje i druženje










Click here: Usamljene cure






Nedavno sam pročitao u novinama da su se roditelji sadašnjeg pape pronašli preko oglasa u novinama. Sama riječ kaže: simpatična ženskica sa kojom bih se volio družiti, razgovarati, šetati, dogovarati se o svakodnevnim aktivnostima, sa naglaskom na DOGOVARATI. Razvojem inteneta i telefonije razvijen je novi vid komunikacije sa drugim osobama u cilju uspostavljanja prijateljskih i ljubavnih veza.



usamljene cure

No kad su oglasi žena u pitanju — situacija sasvim obrnuta. Matorke za seks: Fiona Sexy dama iz okolice Zagreba traži mušku osobu za vruće druženje.



usamljene cure

Upoznavanje i druženje - Ukoliko nije tako, imate razloga za sumnju.



usamljene cure

Ime: Fransis Godiste: 1971 Grad: Zrenjanin Zanimanje: nema, ceo zivot domacica Opis: Udata u paorskoj kuci, nije bilo potrebe da bilo sta radim, osim tu po kuci da pomazem radnike, kuvam ruckove. Iako je bilo svega, i para i putovanja, nekako se ostala uskracena zaromantiku i intimu. Muz uglavnom umoran od previse posla, samo se baci u krevet i zaspi. Evo i sad ja lezim sama u dnevnoj i mazim se … Treba mi podrska … Hajde.. KONTAKT: Ime: Gabi Godiste: 1969 Grad: Pirot Zanimanje: sekretarica Opis: Radim kao sekretarica dugi niz godina. Iskreno pomalo dosadan posao, al ok, ide staz, zdravstveno. Kada nije sezona onda prodje dan a da telefon ne zazvoni… Dosla sam na ovaj sajt jer zelim da mi sati brze prodju. Da li hoces da mi posaljes sms? Kada me vide pomisle — to je to — ona ima sve. Pa donekle su u pravu. Imam SKORO sve … Razvedena sam jer me je ostavio — razlog — preambiciozna. Nisam imala nikog od tada, sada me sve vise hvata zelja i nostalgija za svim. Ne znam da li mogu. Ne smem sebi da priustim jos jedan neuspeh.



Izvorno blago Daleko usamljen zivim
Princip ideje i rada ovog servisa za upoznavanje i dopisivanje je jednostavan. Po dogovoru mogu doći u drugo mjesto uz podjelu troška puta. Šta ćemo gledati na telki mrzim nogomet. Zovem se Barba Branko i ovim putem tražim družicu. Muškarci uopće ne misle da samo neugledne žene ovim putem traže društvo, o tome i ne razmišljaju previše, nego jednostavno zovu. Nazovite me za obostrani užitak. Nisam imala nikog od tada, sada me sve vise hvata zelja i nostalgija za svim. Željela bih upoznati muške osobe između 18 i 45 godina. Staff Only Hidden Posts provided by.

[Slobodne zene prijedor|Veza, ljubav, brak|Poznanstva veze]






Oznake: upoznavanje, i, Druženje

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.