webamater - blog o izradi web stranica

< veljača, 2008  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Veljača 2008 (1)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (3)
Rujan 2007 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
Blog jednog programera koji je iz hobija poceo praviti web stranice.

Linkovi
novac.blog.hr
Vrlo interesantan blog o novcu i kako ga zaraditi

Izrada web stranica
Moja web stranica sa savjetima o izradi web stranica

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr




13.02.2008., srijeda

Komercijalni ili besplatni joomla template?

Dugo nisam ništa napisao jer sam bio u velikoj gužvi na poslu. Nisam se ni bavio svojim web stranicama, ali sada se nadam da ću imati malo više vremena.
Supruga mi se žalila da njena stranica ne izgleda dobro, da bi se trebao promijeniti dizajn, itd. Dao sam joj link na jednu web stranicu gdje ima oko 1400 besplatnih joomla template-a (Joomla24). Nakon nekoliko dana pregledavanja i isprobavanja ni jedan template joj se nije svidio. Zapravo, neki bi bili dobri ako bi se malo preradili. To malo za mene znači 10-ak sati posla. Uz to, ja sam ipak programer, a ne dizajner i ono što napravim nije sigurno da će i dobro izgledati. Odlučio sam da ću potražiti i komercijalne joomla template. Pregledao sam nekoliko web stranica koje nude komercijalne template, i vidio da većina nije puno bolja od besplatnih, odnosno nisu toliko bolji da bih dao novac za njih.
I onda sam naišao na RocketTheme site. To je web stranica jednog od stalnih joomla programera, koji nudi zaista dobre template. Svaki template se može pogledati i isprobati uživo na demo stranici. Uz odličan izgled nude i veoma puno dodatnih modula i mogućnosti koje svakoj web stranici daju profesionalni izgled.
Kada sam pokazao ženi kako izgledaju ti template-i, vrlo brzo je pronašla onaj koji joj se sviđa. Zapravo, sad je bio problem za koji se odlučiti jer joj se svidjelo više njih.
Tako sam se odlučio da ipak platim za joomla template, i ako sam u početku želio da svoje web stranice pravim isključivo pomoću besplatnih programa. Cijena, po mom mišljenju nije visoka. Ne plaća se za template, nego se plaća članarina za template klub. Ja sam platio članarinu za godinu dana. To iznosi 75 USD. Za tu cijenu mogu downloadovati sve template koje su sada u ponudi, plus 12 templata koji će izaći u slijedećih godinu dana. Template mogu koristiti na 3 web domene istovremeno i nakon isteka članarine. Postoji i jeftinija varijanta, tromjesečna članarina od 50 USD s kojom dođe pravo korištenja template-a na samo jednoj web domeni. Za one koji imaju samo jednu web stranicu, i nađu template koji im se sviđa, to je dobra opcija.
Ugodno iznenađenje je slijedilo nakon što sam platio članarinu. Ne samo da sam mogao downloadovati template, nego i kompletan izvorni kod je bio dostupan. Tu ne mislim samo na html, css i php filove, nego i na photoshop (odnosno Adobe fireworks) fajlove s kojima je bez problema bilo moguće izmjeniti grafičke elemente na stranici, npr. logo. Ja nemam Adobe Fireworks, ali sam uz pomoć besplatnog Gimp programa za pola sata napravio sve što je bilo potrebno. Uz to dolaze i veoma detaljna uputstva (tutoriali) o instalaciji i izmjenama uz svaki template.
Mislim da je novac koji sam potrošio na članarinu bio dobro potrošen novac. Uštedio mi je mnogo vremena, a i krajnji rezultat je ipak bolji nego što bih ja sam mogao napraviti. Prava prednost besplatnih CMS aplikacija kao što je joomla jeste u tome što možete početi bez investiranja novca u web stranicu, a kasnije kada vidite da li je web stranica ostvarila vaša očekivanja, i kada skupite nešto iskustva, možete polako ulagati i novac da biste dobili profesionalniji izgled i bolju funkcionalnost.
Za one koji žele pogledato RocketTheme template-e i eventualno uplatiti članarinu ovdje je link:
RocketTheme Template Club
- 16:20 - Komentari (1) - Isprintaj - #