webamater - blog o izradi web stranica

< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2008 (1)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (3)
Rujan 2007 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
Blog jednog programera koji je iz hobija poceo praviti web stranice.

Linkovi
novac.blog.hr
Vrlo interesantan blog o novcu i kako ga zaraditi

Izrada web stranica
Moja web stranica sa savjetima o izradi web stranica

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr




31.10.2007., srijeda

Statistika po browserima

Danas sam na Google Analytics-u pogledao malo statistiku. Interesantno je kako tema sajta (a možda i jezik) utiču na statistiku o korištenju browsera.

Ovo je statistika zadnjih 10-tak dana za moj sajt o Budimpešti. Sajt je na engleskom, i većina posjetilaca je iz Amerike i Velike Britanije (oko 50%).

Internet explorer 420 71.43%

Firefox 146 24.83%

Safari 9 1.53%

Opera 8 1.36%

Mozilla 3 0.51%


a ovo je za sajt o izradi web stranica na hrvatskom (preko 90% posjeta iz Hrvatske, Srbije i Bosne):

Firefox 331 48.32%

Internet Explorer 276 40.29%

Opera 69 10.07%

Mozilla 6 0.88%

Safari 2 0.29%


Ima li netko sličnu statistiku?
- 13:37 - Komentari (1) - Isprintaj - #

29.10.2007., ponedjeljak

Prva SEO iskustva

Nakon što sam pročitao nekoliko e-bookova, napokon sam odlučio isprobati tek naučene stvari i izraditi jednu web stranicu koja će donositi zaradu. Nisam želio zarađivati s a AdSense reklamama, i ako sam i njih planirao staviti, nego sam imao plan da napravim affiliate stranicu, koja će posjetioce dovoditi na sajt za prodaju karata. To mi je trebalo donijeti dodatnih 10% zarade za promet koji bi došao preko te stranice. Odlučio sam da će i ta stranica biti napravljane pomoću Joomla CMS aplikacije, i počeo sam tražiti hosting gdje bih mogao staviti stranicu. Na kraju sam se odlučio za godaddy.com. Nije najjeftiniji, ali nije ni skup. Izabrao sam DeLuxe plan koji me skupa sa registracijom domene koštao nešto manje od $90 za godinu dana. To mi se svidjelo zbog toga što je joomla bila već preinstalirana, mogao sam dodati koliko god hoću domena, a i pošto je hosting kompanija velika, sva rješenja za eventualne probleme se mogu naći sa malo pretraživanja na Google-u. Stranica je bila o Budimpešti, pošto je prodaja karata bila za koncerte i programe u Budimpešti. Na brzinu sam malo dotjerao default Joomla template i čak sam se iznanadio da ne izgleda loše. Mislio sam poslije naći nekakav novi template, ali na ovaj prvi sam se navikao, tako da je još uvijek tamo. Pregledao sam konkurentne stranice, i na osnovu njih, napisao sam nekoliko jednostavnih članaka na engleskom jeziku. Nisam baš stručnjak za engleski, tako da to vjerovatno nekome kome je engleski maternji jezik možda tekstovi zvuče smiješno, ali nisam se baš previše brinuo oko toga. Na sve to sam dodao nekoliko slika i sajt je bio gotov.
Sad je došla na red optimizacija. Naravno da sam uz sve to što sam unaprijed pročitao napravio puno početničkih grešaka kojih na početku nisam bio svjestan. Najveća je bila ta, da prije nego što sam napravio sajt nisam napravio analizu ključnih riječi, prometa i konkurencije. Naime naivno sam pomislio da ću optimizirati sajt za pojam "Budapest", i da će nakon toga doći tisuće posjetioca. Ako se u google upiše "Budapest", google pronađe 63,800,000 stranica. Probiti se među tom konkurencijom je gotovo nemoguće. Pogotovo zato što sam zanemario konkurenciju. Budimpešta ima prihod od turizma otprilike isti kao i čitava hrvatska obala, što znači da je u pitanju veliki novac. Poslije sam tek vidio da ima jako puno stranica koje probaju u prvom planu prodati rezervacije za hotele. I među njima ima stranica koje rade profesionalci koji žive isključivo od prihoda od tih stranica. S njima se ja nisam mogao takmičiti. Nisam imao ni dovoljno vremena, niti sam bio spreman uložiti novac u razvoj stranice. Zato sam se poslije odlučio da optimiziram stranicu za neke druge, manje tražene ključne riječi. Ali ni to nije bilo lako. Bilo kakva ključna riječ koja je donosila nekakav promet (sudeći po google keyword tool-u), je već imala dosta jaku konkurenciju. Teško je bilo naći bilo kakav pojam koji nije izbacivao u google manje od 2 i pol milijuna stranica. U međuvremenu sam počeo upisivati sajt u raznorazne direktorije, ali to nije donosilo gotovo nikakvu posjetu. Problem je ponovo bio to što je konkurencija ogromna. Počeo sam i sa razmjenom linkova preko nekoliko besplatni servisa, ali ni to nije puno pomoglo. Imao sam 10-tak posjetioca dnevno, a i od toga više od polovine su bili iz Mađarske, što je značilo da je mala vjerovatnost da su potencijalni kupci. Stavio sam i link na stranice od nekoliko poznanika, koji su već imali dobar page ranking. To nije donijelo promet, ali je donijelo page ranking za moju stranicu. Relativno brzo, za oko 3 mjeseca dobio sam page ranking 4. Ali to samo po sebi nije puno pomoglo, jer sam preko googla još uvijek dobivao vrlo malo posjetioca, a i to preko vrlo egzotičnih pojmova koje su upisali u tražilicu. Što je bilo najgore, kad god sam pogledao u Google Analytics-u vidio sam da bounce rate jako visok, što znači da su i ti posjetioci došli slučajno,
Tada sam preko jedne SEO email liste dobio priliku da učestvujem u jednom beta programu za razmjenu linkova. Tu nije bila riječ o jednostavnoj razmjeni linkova u stilu ja stavim link na tvoju stranicu, a ti link na moju. Google takve dvosmjerne linkove više nije puno vrednovao. Ovdje se radilo o takozvanim trosmjernim (3-way links). To znači da ja stavim link koji pokazuje na jednu stranicu, na toj stranici ima link koji pokazuje na treću stranicu, a na toj trećoj stranici postoji link na moju stranicu. Na početku sam bio skeptičan, ali nije koštalo ništa pa sam odlučio da probam. Rezultati su bili nevjerovatni. Već za mjesec dana sam za odabranu klučnu riječ bio na prvoj stranici Googla. Promet je naglo skočio, a ako se nije radilo o velikom broju posjetilaca. Ipak sada sam imao 30-40 posjetilaca dnevno, veliku većinu preko Googla, i što mi je bilo najvažnije bounce rate je jako pao, što je značilo da su na stranicu dolazili posjetioci koji su našli to što su tražili.
Ipak uz povećani broj posjetilaca, nije došao i financijski uspjeh. Bilo je dosta posjetilaca koji su otišli na stranicu za prodaju karata, ali od njih nitko nije ništa kupio. Vjerovatno sam opet pogriješio kod odabira ključnih riječi. Google AdSense reklame su donosile nešto novaca, ali to nije bio značajan iznos. Dodao sam još 3 affiliate programa na stranicu, ali ni to nije bilo uspješno. Sve zajedno od svih affiliate-a zajedno do sada sam zaradio 20 eura, a to baš i nije nešto.
Naravno, nakon mjesec dana beta program je završio, i sad se trebalo odlučiti da li ću nastaviti plaćati za uslugu razmjene linkova. Na prvi pogled mi je izgledalo malo skupo, ali reklame su ipak donosile više novaca nego što je taj trošak, tako da sam se ipak odlučio da zadržim pretplatu. Uz to, kada plaćam pretplatu mogu u mreži za razmjenu linkova koristiti 50 sajtova, koje sad nemam, ali se nadam da ću imati kad budem imao malo više vremena da ih napravim. Ako ne 50, bar 20 sretan. Sa tolikim brojem sajtova se sigurno mogu i zaraditi neki veći novci, ali je potrebno i više vremena, koje ja momentalno nemam. Ako nekoga interesuje taj servis ovdje je link:
U svakom slučaju, i ako nisam sa tom stranicom zaradio novac, puno sam naučio. A na kraju krajeva, za sada mi je to samo hobi, i zadovoljan sam time da osim utrošenog vremena nemam nikakvih drugih troškova.
- 23:04 - Komentari (2) - Isprintaj - #

12.10.2007., petak

Internet marketing

U međuvremenu sam unio dosta poboljšanja u program za prodaju karata. Prodaja je nešto porasla, ali ne proporcionalno uloženom trudu. Shvatio sam da daljim razvojem aplikacije neću postići veću prodaju, nego da je potrebno nešto drugo. A to je veći broj posjeta.
Počeo sam tražiti po internetu što drugi kažu o tome. Tako sam upoznao internet marketing, i posebno SEO, search engine optimization. Vidio sam da dodavanjem linkova neću moći direktno privući veći broj posjetilaca jer su internet direktoriji u ovom slučaju već bili pretrpani konkurencijom. Pročitao sam jako puno tekstova o SEO i dobio sam uvid u to što je otprilike potrebno da bi se povećao promet na stranici.
Nisam htio raditi nikakve promjene direktno na stranici na kojoj se prodaju karte, jer smo tu stranicu zamislili kao affiliate stranicu. Tražili smo partnere koji bi stavili link na svoju stranicu, i ako netko kupi karte tako da je došao preko partnerove stranice, partner dobije 10%. Naravno, to je iziskivalo dodatne promjene u programu, ali sve zajedno je postajalo sve zanimljivije. Naravno , pošto ne živimo u Americi (BTW, sve se to ne dešava ni u Hrvatskoj, nego u Mađarskoj), sve to i nije tako jednostavno zbog toga jer je za bilo kakvo plaćanje potrebno izdati račun, a za to je potrebna pravna a ne fizička osoba, ili je previše komplikovano, itd. No, našli smo nekoliko partnera, i stvar je krenula. Broj posjeta se značajno povećao, ali ne i broj rezervacija. Interesantno je da je omjer posjeta/prodaja puno veći ako su posjetitelji došli sa starih internet stranica, nego preko partner stranica. Na početku mi nije bilo baš jasno zašto, jer su neke od partner stranica izgledale puno bolje i profesionalnije od starih stranica. Kasnije sam shvatio da je razlog u tome što je sadržaj starih stranica u potpunosti odgovarao ponudi programa, tako da su posjetioci došli već "pripremljeni" za kupnju. Odnos je bio takav da je otprilike svaki 20-ti posjetioc koji je došao sa naših starih stranica kupio nešto, a tek svaki 100-ti koji je došao sa partner stranica.
Slijedeća ideja je bila da i partneri mogu da stave svoje programe da se prodaju preko naše stranice, naravno uz proviziju. To je bio već malo veći problem, ali našli smo dva partnera koji bili spremni za to. Time smo proširili ponudu na ture za turistički obilazak grada i na izlete u okolicu. Ni ta prodaja nije išla onako kako smo željeli, ali polako se poboljšava.
Bez obzira na očekivanja koja su bila veća, sada sam relativno zadovoljan. Nedavno se napunilo godinu dana od početka projekta, a prodaja je otprilike utrostručena. Ja još uvijek ne zarađujem nekakav veliki novac od svega toga, ali sada nemam ni puno posla oko toga, mjesečno nekoliko sati. A i dobar je osjećaj da kad se vratim s ljetovanja vidim da sam zaradio nešto novaca, i ako 2 tjedna nisam ništa ni pogledao.
Paralelno sa razvojem programa odlučio sam da i sam napravim jednu web stranicu koja bi bila također uključena kao partner stranica, a na nju sam želio primijeniti SEO tehnike o kojima sam u međuvremenu čitao. O iskustvima s tom stranicom pisat ću u slijedećem postu.

- 23:00 - Komentari (1) - Isprintaj - #