Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/webamater

Marketing

Internet marketing

U međuvremenu sam unio dosta poboljšanja u program za prodaju karata. Prodaja je nešto porasla, ali ne proporcionalno uloženom trudu. Shvatio sam da daljim razvojem aplikacije neću postići veću prodaju, nego da je potrebno nešto drugo. A to je veći broj posjeta.
Počeo sam tražiti po internetu što drugi kažu o tome. Tako sam upoznao internet marketing, i posebno SEO, search engine optimization. Vidio sam da dodavanjem linkova neću moći direktno privući veći broj posjetilaca jer su internet direktoriji u ovom slučaju već bili pretrpani konkurencijom. Pročitao sam jako puno tekstova o SEO i dobio sam uvid u to što je otprilike potrebno da bi se povećao promet na stranici.
Nisam htio raditi nikakve promjene direktno na stranici na kojoj se prodaju karte, jer smo tu stranicu zamislili kao affiliate stranicu. Tražili smo partnere koji bi stavili link na svoju stranicu, i ako netko kupi karte tako da je došao preko partnerove stranice, partner dobije 10%. Naravno, to je iziskivalo dodatne promjene u programu, ali sve zajedno je postajalo sve zanimljivije. Naravno , pošto ne živimo u Americi (BTW, sve se to ne dešava ni u Hrvatskoj, nego u Mađarskoj), sve to i nije tako jednostavno zbog toga jer je za bilo kakvo plaćanje potrebno izdati račun, a za to je potrebna pravna a ne fizička osoba, ili je previše komplikovano, itd. No, našli smo nekoliko partnera, i stvar je krenula. Broj posjeta se značajno povećao, ali ne i broj rezervacija. Interesantno je da je omjer posjeta/prodaja puno veći ako su posjetitelji došli sa starih internet stranica, nego preko partner stranica. Na početku mi nije bilo baš jasno zašto, jer su neke od partner stranica izgledale puno bolje i profesionalnije od starih stranica. Kasnije sam shvatio da je razlog u tome što je sadržaj starih stranica u potpunosti odgovarao ponudi programa, tako da su posjetioci došli već "pripremljeni" za kupnju. Odnos je bio takav da je otprilike svaki 20-ti posjetioc koji je došao sa naših starih stranica kupio nešto, a tek svaki 100-ti koji je došao sa partner stranica.
Slijedeća ideja je bila da i partneri mogu da stave svoje programe da se prodaju preko naše stranice, naravno uz proviziju. To je bio već malo veći problem, ali našli smo dva partnera koji bili spremni za to. Time smo proširili ponudu na ture za turistički obilazak grada i na izlete u okolicu. Ni ta prodaja nije išla onako kako smo željeli, ali polako se poboljšava.
Bez obzira na očekivanja koja su bila veća, sada sam relativno zadovoljan. Nedavno se napunilo godinu dana od početka projekta, a prodaja je otprilike utrostručena. Ja još uvijek ne zarađujem nekakav veliki novac od svega toga, ali sada nemam ni puno posla oko toga, mjesečno nekoliko sati. A i dobar je osjećaj da kad se vratim s ljetovanja vidim da sam zaradio nešto novaca, i ako 2 tjedna nisam ništa ni pogledao.
Paralelno sa razvojem programa odlučio sam da i sam napravim jednu web stranicu koja bi bila također uključena kao partner stranica, a na nju sam želio primijeniti SEO tehnike o kojima sam u međuvremenu čitao. O iskustvima s tom stranicom pisat ću u slijedećem postu.


Post je objavljen 12.10.2007. u 23:00 sati.